Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

Wietboter Maken !

Recommended Posts

Yep, na een aantal topics te hebben gelezen, dacht ik ook eens proberen, een lekkere wietboter te maken !

 

Hier zijn we allemaal mee begonnen !

 

De knipafval van de cannacutter, deze bevat extra veel thc omdat dit enkel de blaadjes zijn die ronddom de toppen zich bevonden, dus niet de grote bladeren ofzo....

 

gallery_6695_1491_2629963.jpg

 

 

Ik had enorm veel..... :-)

 

 

Hierna heb ik de boter laten smelten....

 

gallery_6695_1491_2088455.jpg

 

 

Alles deze eenmaal goed gesmolten was, en zelfs aan het koken was.... heb ik de spinazie toegevoegd ;)

 

gallery_6695_1491_2783054.jpg

 

 

Dan effe lekker laten doorkoken, zodat de boter de thc goed kan opnemen.

 

Het gehele goedje ruikt echt naar spinazie :whistling

 

gallery_6695_1491_1699348.jpg

 

 

Na even doorgekookt te hebben wordt het tijd om het bladafval te verwijderen van de boter, eerste fase is het verwijderen van de grote stukken afval. Dit heb ik gedaan door gewoon het bladafval te persen tussen 2 spatels.

 

Hierna krijgen we al een mooie massa....

 

gallery_6695_1491_579776.jpg

 

 

Hierna nog even door een metalen zeef alles gieten, en..... KLAAR B)

 

Vandaag ga ik ook er een cake van maken.... (als de tijd het me toelaat !) ;)

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt cast een straffe boter, for sure.

 

Maarre...

stond er in die recepten nix over water??

Vreemd.

 

mss nieuwe technieken, 't is voor mij alweer 12 jaar geleden ofzo.

 

Bij mijn weten staat tegenover het aantal gram boter een aantal gram wiet. Omdat de boter niet meer op kan nemen dan deze verhouding. Vervolgens gaat hier nooit genoeg water bij( bijv. 10 liter..

Dus water met wiet zacht laten koken voor paar uur. Dan boter erbij, Dan groffe wiet afzeven.

Dan alles laten bezinken(troep en water) en laten stollen(thc + boter).

De boter kun je dan afscheppen.

 

De maximale verhopding moet jij zeker bereikt hebben,

Een halve plak en 40 minuten wachten is mijn advies, dit zou wel is trippy stuff kunnen zijn.

 

 

Grr van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zeker weten dat het straffe boter is !!!

 

kheb nog maar 1/5 van alle afval gebruikt, en is nu al mega straf ! :whistling

 

 

Heb ik ook gelezen van al dat water etc, volgens mij niet nodig, boter (dierlijke vetten) nemen volgens mij het beste de thc op...

 

En ik heb toch afval genoeg....

 

Ben nu een lekkere cake aan het maken ! ;)

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ie heerlijk mag smaken.

Ik ben er ook een aan t voorbereiden :whistling

 

Grtz Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6695_1491_901513.jpg

 

 

 

En wat is hij lekker.....

 

Die ruikt effe straffer dan de gene uit de CS..... :whistling

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe was de uitwerking?

 

Cake ziet er goed uit trouwens!

 

:specool Dagga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de hoeveelheid ingredienten te zien zou me dat niet verbazen idd :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo.. Ziet er lekker uit die cake!

Wij gaan er vrijdag ook een maken, maar is het nodig om de wietboter nadat de thc erin is getrokken eerst weer hard te laten worden in de koelkast of vriezer? Want dat kost best veel tijd toch?

Of kan je ook gewoon de vloeibare wietboter bij de cakemix enzo voegen?

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cake kan je beter niet maken met gesmolten boter, hierdoor gaan er dingen schiften. maar af laten koelen tot kamertempratuur is wel aan te raden(is dan weer troebel van kleur)

 

De overgebleven restjes uitgekookte knipafval kan je in een perculator doen ( hiermee kan je koffie zetten, die duwt t koffie prut naar onderen met een soort zeefje.) die is fijn genoeg om de laatste restjes boter eruit te persen. is te koop bij de prullenwinkeltjes ( euroland, xenos, marskramer e.t.c.)

 

je kan ook wat knipafval in een potje met olie doen(liefst arachideolie), deze gewoon een tijdje wegzetten. geweldige kruidenolie. voor pizzadeeg, pannekoeken, dipsaus. (je zou er mayonaise van kunnen maken)

 

arachideolie bevat een soort mineralen die van nature in pinda's voorkomen. die stoffen sneller in je bloed laten opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel zeker weten dat het straffe boter is !!!

 

kheb nog maar 1/5 van alle afval gebruikt, en is nu al mega straf ! :lol:

Heb ik ook gelezen van al dat water etc, volgens mij niet nodig, boter (dierlijke vetten) nemen volgens mij het beste de thc op...

 

En ik heb toch afval genoeg....

 

Ben nu een lekkere cake aan het maken ! :P

 

ZeMeC

 

 

JAh dierlijke vetten nemen de thc beter op, dan plantaardige vetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gebruikt het water om te voorkomen dat thc afbreekt door de te hogen temperatuur dit voorkomt tevens de dat boter verbrand. :verrygood Dit verandert niets aan je wietboter het maakt het enkel makkelijker door deze 2 zaken te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat laatste probleem heb je overigens niet als je au bain marie werkt. Dan kun je eenvoudig met alleen boter werken. Gaat prima (sprak hij uit ervaring) maar met water kan ook heel goed. Uren koken wat ik in sommige recepten zie is overigens onzin volgens mij, ik zie daar het nut niet zo van in. Het is erg goed oplosbaar in vet (maak je handen bij het knippen maar eens schoon met een beetje olie of boter) en zeker in hete boter.

 

Ziet er lekker uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
maak je handen bij het knippen maar eens schoon met een beetje olie of boter

 

Haha, dan heb je in plaats van plakkerige handen in ene vette handen. :verrygood daar schiet je al een heel eind mee op...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja want vette handen heb je zo schoon met een beetje zeep. plakkerige handen zijn niet zomaar schoon te maken omdat t niet oplost in water. ik gebruik altijd een beetje mintolie werkt perfect en je handen ruiken daarna naar mint ipv wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon benzine gebruiken, daar lost die plakkerigheid ook in op :verrygood

 

En als je je handen met mintolie doet moet je daarna niet in je ogen wrijven :) Das echt de rest van de dag nog irritant

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je handen met een beetje roomboter insmeren, en daarna popcorn gaan eten... hee zou dat lekker zijn? vers gepofte popcorn met wietboter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd Das een chill plannetje loadrunner.

 

Moet er alleen geen modder oid anders ranzigs aan je hand zitten, dat zou de smaak nog wel es kunnen bederven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de wietboter wat afkoelen, doe het in een glaasje, slaag het achterover en spoel na met een glaasje cola :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaarblijkelijk heb je nog nog nooit een mespunt echt goede wietboter gegeten, el.

Een onverantwoorde post, lees deze sticky even door voordat je dit soort adviezen geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens, een theelepeltje wietboter, uitsmeren op een stuk cake, en snijd die eens in dobbelsteentjes. zo heb je aan een plakje cake per persoon per middag genoeg(5 uurtjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren wietboter proberen te maken, met weinig success moet ik zeggen. Ik weet zelf niet wat ik fout heb gedaan ... Misschien dat iemand mij dit kan vertellen?

 

Ik heb het volgende gebruikt:

 

2 Gram wiet (1 gram p/persoon) van goede kwaliteit.

Ca. 50 gram roomboter

Halfvolle melk

Koffiemelk

Hotchocolate poeder

 

Heb de roomboter in een bakje gedaan, deze in een grote pan met water op een licht vuurtje gezet. Zodra de boter gesmolten was had ik de verkruimelde wiet erdoorheen gegooit. Dit goed geroert ca. 5 min, en vervolgens nog 15 minuten laten trekken. Vervolgens het bakje uit het hete water gehaald, de boter in 2 porties verdeeld en met de melk gemixt. Iedere portie langzaam opgewarmt in een pannetje, hot chocolate poeder en koffiemelk toegevoegd. Af laten koelen ... en door een zeef gedrukt.

 

Nou had ik dit met een goede maat gedronken. Heb er alleen heel licht effect van gehad. Vrijwel niks ervan gevoelt.

 

Nou kost dat behoorlijk wat zo'n beetje wiet, en ben ik dus niet echt blij dat ik dat allemaal heb verspild voor niks. Ik had verwacht dat dit recept wel zou werken, aangezien wanneer ik het met hasj maak het altijd werkt. Dit was de 1e keer dat ik het eens met wiet probeerde.

 

Nou zal ik vast en zeker wel wat fout hebben gedaan, maar de vraag is ... wat?

 

Ik wil binnenkort namelijk ook eens een cake gaan bakken, waar dus nog wel een behoorlijke portie wiet in gaat. Dit wil ik niet gaan verspillen.

 

Iemand enig idee waar het fout zou kunnen zijn gegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat er mis is gegaan met het recept. het lijkt mij dat je de juiste manier hebt gebruikt voor de wietboter... Misschien heb je ervoor of ernaa wat gegeten? de wiet grinden kan ook helpen.

 

het zou kunnen dat nog niet alle thc eruit was...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het ook niet ik doe precies hetzelfde al1 dan met hasj zoals je al zei works like a charm :whistling

 

 

volgende x maar weer hasj proberen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb gisteren wietboter proberen te maken, met weinig success moet ik zeggen. Ik weet zelf niet wat ik fout heb gedaan ... Misschien dat iemand mij dit kan vertellen?

...

 

Ik heb ook eens gebakt met cannabis, en toen stonden we in de keuken onder het bereiden keihard te lachen, en toen eenmaal de spacebrownies klaar waren merkten we er ook amper iets van...

De THC verdampte dus onder het bereiden, zo onze longen in :lol: dat was niet de bedoeling dus.

Misschien hetzelfde bij jou gebeurd? Door te hoge temperatuur de THC verdampt uit je wietboter tijdens het bereiden?

 

Of idd zoals loadrunner zegt: misschien is niet alle THC in de boter getrokken?

 

Volgende keer om het zeker weten goed te laten lopen op alle mogelijke dingen die fout kunnen gaan letten :specool

 

succes SnipedDragon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...