Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

hoe gaat 't ermee deffie? laat 'ns zien dat vol gejunglede hok van je!

 

:specool

 

 

hoi! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag gasten + Glazenwasser :tu

 

Hier op speciaal verzoek een update van mijn hokkie.

De planten gaan meer dan goed in mijn ogen.

Heb geen klagen.

Enige minpuntje is dat ik zit te kutten met water geven.

Zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.

Je kunt goed zien hoe vol het hok nu staat, en denk daarbij dat het maar 5 planten zijn ;)

 

Ze staan nu 3 dagen in de bloei, ik ben beniuwd wanneer de echte bloei verschijnselen goed zichtbaar zijn.

Iemand enig idee hoelang daar over heen gaat? (ben ongeduldig :specool )

 

Tevens nog een puntje wat misschien een probleem kan worden.

Check de eerste foto, hierop is goed te zien wat de afstand tussen de plant en lamp(en).

Die afstand is nu zo'n 80 cm.

Wie weet hoe ver ze nu nog doorgroeien, en kan ik in gevaar komen met de hoogte/lamp.

Ik hoop dat ze niet meer dan 30cm nog groeien, dan zouden de lampen op 50cm hangen, ik denk dat dat precies goed is.

med_gallery_9164_1762_126515.jpg

 

Dit is die plant waar die ventilator bovenop was gevallen, bijna niets meer te zien :huh:

med_gallery_9164_1762_104382.jpg

 

 

 

En dan nog 3 overige shots uit het hok, zoals je ziet, lekker dicht gegroeid.

med_gallery_9164_1762_289967.jpg

 

med_gallery_9164_1762_141573.jpg

 

 

 

med_gallery_9164_1762_279670.jpg

 

 

Graag uiteraard jullie mening en/of commentaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yO,

 

Met een dag of 14 bloei kun je de eerste bloeiverschijnselen verwachten kan iets eerder

maar ook iets later, maar hou ongeveer 14 dagen aan.

 

Ik zou als ik jou even kijken of je dat verlengsnoer niet vast kunt maken, je stekkers dragen

nu het gewicht van je verlengsnoer en klimaatregelaar :specool

daarnaast liever helemaal geen verlengsnoer gebruiken in je hok.

 

de eerste 3 weken van de bloei groeien ze nog door, hoop dus dat je het met de hoogte

gaat reden, 30 cm is nl niet veel.

 

gr.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je zegt dat ze de eerste 3 weken van debloeiperiode nog doorgroeien,

dan gaan ze die 30cm die ik nog over heb net redden. (hoogstens 5 cm. eroverheen, maar meer toch niet?)

 

Verlengsnoer hangt er eigenlijk nog voor nop.

Die kan ik eruit halen, maar eigenlijk te lui om het ff te doen.

 

En die thernostaat kan ik toch gewoon zo laten hangen?

Ik weet niet beter, en heb t op deze manier nog nooit mis zien gaan (zie foto 1)

 

Gr. deffie S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit daar,

en ze is mooi hersteld van haar breuken zo te zien, :specool

 

als ze echt te hoog komen kan je ze nog knakken

griezelig, maar t werkt wel,

en nog het best van al op sterke planten als de deze.

als je ze doormidden mag splijten, zal ze tegen wat knakwerk ook wel kunnen, ;)

 

succes verder,

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

def!

 

 

je hebt gezien hoe die ene van haar verwondingen is hersteld. als jij wil dat ze niet verder de hoogte in gaan moet je ze gewoon allemaal gaan knakken. voorzichtig het scheutje tussen de duim en wijsvinger (of een andere, want jij lekker vindt) wrijven, dan buig je de scheut 90 graden om, klaar. dan gaan de sheuten daar onder weer omhoog groeien. kijk maar 'ns in de draad van machaze, je kan daar een goed voorbeeld zien van hoe effectief knikken / knijpen / knakken etc. is.

 

 

succes m0n!

 

hoi! sj()n :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuw of je dat inderdaad haalt, die 30 cm. Ze moeten nog wel een tijdje hoor! Buigen kun je ook doen maar met zoveel toppen: op tijd knakken maar ook dusdanig dat ze niet meer zo nel omhoog komen he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik nou zo'n spreader ga halen die normaal op een adjust-a-wing hoort en die monteer ik op de fitting van mijn "normale" 600W'er. Dat moet toch ook kunnen?

Dan geef ik de ruimte om nog een cm. of 10 misschien 15 hoger te kunnen (totaal vanaf nu dus 40/45cm.)

 

Is dit een idee of niet?

 

med_gallery_9164_1762_23270.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze planten zijn veel te lang voor gegroeid!

Wat je nu nog zou kunnen doen is een sterk netje erboven en de boel scroggen en evt teveel weg halen.

 

Die spreaders zijn ondingen is mijn mening :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, das dan ff mooi kut.

Ik kan er nog net bij om water te geven, maar een scrognet er nog boven hangen :specool

Dat ga ik net redden..... beetje klote dit.

 

Ik heb expres voor een langere voorgroeitijd gekozen, om er meer af te trekken.

Heb het idee om t op deze manier te doen van een kennis.

Nou heeft hij wel meer ruimte dan wij hebben...........

 

Knakken is ook zoiets, ik heb t nog nooit gedaan.... beetje tricky dus.

Enige wat ik zou kunnen proberen is om de middelste eruit te tillen (kan lachen worden 65ltr + plant)

En als die middelste eruit is, of scroggen, of knakken.

 

Iemand een idee hoelang/hoeveel cm. ze nog zullen doorgroeien dan?

 

Ik heb ook een ventilator hangen, die hangt nu nog precies boven het veld.

Ze hebben zeg maar nog 20cm voordat ze vol voor de ventilator staan.

Ik heb ook van horen zeggen dat dat de groei ook remt.

 

Wat moet ik nu doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken is niet zo moeilijk je buigt de stam voorzichtig tot hij als het ware

breekt, de stammen zijn nu nog vezelig genoeg en zullen goed herstellen.

 

Geloofde er eerst ook niet zo in maar, toch bij eentje geprobeerd en inderdaad de top

kwam gewoon weer omhoog.

 

Maar niet te lang meer mee wachten om het te doen.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee def,

 

 

ga gewoon knakken man! tis niet moeilijk en tis ook niet eng (alhoewel het mss. zo lijkt :huh: ), de planten herstellen zich zeer snel van dit knakken, ze groeien echt terug als onkruid!

 

ik ben het niet met sannie eens dat die spreaders ondingen zijn. wel denk ik dat zo'n spreader niet goed gaat werken, tenzij je 'm icm. een adjustawing gebruikt (ivm. de hoek waarin de spreader het licht reflecteert waar de adjustawing op berekend is). mijn bulb hangt nu 12 cm boven de bladpuntjes in z'n adjustawing; dat is een afstand die je zonder spreader wel mag vermenigvuldigen met een factor 3. bedenk eens hoeveel extra lumen er op de plant belanden door deze winst in afstand!

 

wat mss. wel het állerbeste zou zijn voor jou is om 3 adjsutawings te gaan halen. tis een flinke investering, maar sinds ik zelf een adjustawing (te leen) heb wil ik nooit meer wat anders! als je 't geld hebt liggen zou je dat als een mooie investering kunnen zien die je de volgende ronde ook niet meer hoeft te doen. denk zelfs wel dat het mogelijk is die adjustawings in een keer terug te verdienen; 100 gram extra in de schaal moet te doen zijn! :specool

 

 

hee later ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik dat er dan idd toch niets anders opzit dan knakken ;)

Heb alleen het probleem dat het geen plant meer is bij mij, maar een bos.

Moet ik alleen de middelste stengel knakken, of meerdere per plant, zodat ik alles op 1 niveau krijg?

 

Die Adjust A Wings komen er de volgende ronde ook wel.

Ik heb in princiepe alleen de kap nodig, VSA en bulb-jes heb ik genoeg.

En tja, investering.....wat is investeren, heb mezelf gister ook een Playstation 3 kado gedaan, kunnen die kapjes er ook nog wel bij. :specool

(mischien dat ik ze nog wel ergens 2e hands op de kop kan tikken.)

 

Vind het knakken wel een beetje eng als ik eerlijk ben hoor, maargoed, op goed geluk dan maar :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee def,

 

 

steeds de hoogste knakken, dan groeien de scheuten daar onder weer omhoog; dan knak je die, ect....

 

ben beniuwd naar je adjustawings! :specool

 

 

hoi! sjon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey defcon,,

 

idd die adjust a wings zullen een goeie investering zijn....

heb al mijn gewone kappen ook vervangen ermee...

Ik vind ook dat die Spreaders idiaal zijn.. normaal

gesproken kan ik me lampen max. 35cm van m'n plantjes houden, dichterbij

en ze gaan verbranden... met die spreaders kan ik ze 10-15cm ervan houden...

 

succes man het ga je goed!

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo peeps....

Zijn die spreaders ook los te krijgen of zitten die in de doos van die Adjust?

Anders wou ik namelijk deze ronde alleen die spreaders er even opknallen,

en dan als ik geoogst heb de Adjust aanschaffen voor de volgende ronde.

 

(O ja..... klein vraagje nog; Ik zit nu 4 dagen in de bloei, nu kom ik er vanmorgen achter dat ik vergeten ben om te schakelen van pH- groei, naar pH- bloei. Is dit een ramp? Ga zo gelijk even naar de growshop uiteraard, maar vroeg ma af of dat kwaad kon voor die 4 dagen??? Anyone?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blauwe........ ;)

Thnks 4 the link....

Die t*ringdingen zijn gewoon €23,75........ voor een stukkie gevouwen ijzer met gaatjes, hahahahahaha.

Maar ja, is niet anders.

Vanmiddag idd vor ik moet voeden gelijk even pH- bloei halen.Beetje stomme actie van mezelf.

Laten we t op beginnersfoutje houden ok :specool

Spreek je........

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee deffie def,

 

 

mij is niet helemaal duidelijk wat nou het verschil is tussen groei- en bloei Ph-; de een is saltpeterzuur en de ander fosforzuur. ik heb hier een fles Ph- voor groei én bloei van BAC, das ook gewoon saltpeterzuur. vorige ronde heb ik alleen die gebruikt, ga voor deze ronde ook een fles fosforzuur halen in het kader van 'better safe than sorry' maar ik heb geen idee of 't daadwerkelijk scheelt. sowiezo kan ik me niet voorstellen dat je te laat bent met evt. bloei Ph- aangezien je nog geen topvorming hebt. ik geef zelf op het moment nog groeibooster ipv. bloeistimulator alhoewel ze al op 12 / 12 staan; bloeistimulator etc. geef ik vanaf de eerste bloeiverschijnselen..

 

die spreaders hae... :specool heb je in mijn topic ook al geschreven dat ik 't een slecht idee vind dus ik zal er niet nogmaals over uitweiden, doe wat jij lekker vindt.. ;)

 

 

succes iig.! groeten, sjon :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker oerwoudje Def. Maar die spreaders gebruiken zonder een adjust, zal je alleen maar een schaduwplek opleveren onder de spreader.

Het enige voordeel zal zijn dat de warmte iets meer naar de zijkant word geleid.

 

Suc6 met je prive bushbush. :specool

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het ook anders oplossen.

Ik heb nu op mijn middelste (van de 3) lamp een 220V cpu-fan hangen.

Hierdoor wordt de directe warme lucht van de lamp geblazen.

Dankzij deze methode kan je lampook dichter op de plant (ong. 30cm).

Er zijn al meerdere voorbeelden hier op WF zichtbaar (neem de glazenwasser).

 

Toen ik een week of 2 die ene onder de de middelste lamp hing, merkte ik al dat de temp. drastisch omlaag ging. Groot voordeel dus. Wanneer ik deze methode dus ook op mijn buitenste 2 lampen toepas heeft mijn hok dus vanaf NU de ruimte om nog 50cm de lucht in te gaan. Wat opzich te redden valt.

 

Planten zijn nu alleen al 90cm. Wanneer ik oogst zou dit op een totale lengte van 140cm per plant kunnen worden ;)

 

Ik weet niet of het gaat lukken, maar ik ga proberen, voor de foto, een plant onbeschadigd uit het hok te krijgen. Even een actiefoto'tje voor wietforum maken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spreaders van een Adjust-A-Wing kunnen niet standaard op een andere reflector gemonteerd worden. Je moet daarvoor een beetje knutselen. De diameter van de fitting is verschillend van een Wing dan een gewone reflector.

 

Ik denk ook niet dat het veel nut heeft om een spreader onder een gewone reflector te zetten omdat je dan licht verliest doordat die reflector kleiner is.

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...