Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

Zodra je de groeischeuten ziet.Dus simpel gezegt de middelste(grootste) en 2 kleine puntjes ernaast kan je al toppen.

 

Je temp zakt ook van die koude mist.Ik heb het in het zaadhokje.Scheeld zo 2 a 3 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht toch nog wel even met het toppen. Ik heb ze net 4 dagen 18uur gegeven.

Er zijn al bij verschillende dames al goede groeischeuten te zien.

Ik denk dat ik het zaterdag ofzo de 1e keer ga doen.

Dan staan ze een week, dus op een derde van hun groeiperiode.

 

Tot wanneer laat ik die luchtbevochtiger eigenlijk staan? Ik moet hem toch wel optijd verwijderen uit het hok. Als ik het te laat doe bestaat er toch kans op toprot?

 

(dus bijv. 2 dagen alvorens ik op 12/12 ga de luchtbevochtiger verwijderen?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je topt moet je uiteraard zelf bepalen.Ik begin altijd vroeg,zodat ik tijdens de groei nog 1 of 2x extra kan toppen.

 

En wat ik doe met de luchtbevochtiger,zodra de stekken goed zijn aangeslagen,ze beginnen te groeien dan knalt ie eruit.Dit betekend dat ze wortels hebben gezet en hun vocht via het medium kunnen opnemen.Als je hem toch liever nog even laat staan,probeer eens om het langzaam af te bouwen dmv een tijdklok.15minuten per uur ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een klein vraagje wat betreft de luchtbevochtiger nog (boneco 7131).

Is het de bedoeling dat deze luchtbevochtiger in de donkere uurtjes aan staat?

Of kan hij het best ook op de tijdklok en alleen aan wanneer de lampen aan zijn.

Mij lijkt het dat de dames toch niets met een hoge l.v. doen tijdens de donkere uren (dan denk ik aan fotosynthese).

 

Kan iemand mij dit bevestigen, of zit ik er naast??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

bevochtiger kun je ook in de eerste week van de bloei nog laten staan, zodra

ze toppen (pluisjes krijgen) aangaan maken haal je hem weg.

 

Bevochtiger inderdaad zoals tony zegt in de donkere perioden uitzetten.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok, dan hadf ik het toch goed gedaan.

Helemaal super dat ding..

 

Ik had nog even een vraagje (hoevaak heb ik dit al gezegd, hahhahahah)

Mijn lamp hangt nu op 75cm ongeveer,en het is recht onder de lamp 23graden (gemeten onder een beschermkapje). Die temperatuur valt nu lager uit mede door die luchtbevochtiger.

Ik kan mijn lamp (600W) ook op 45cm hangen, en dan zal de temperatuur tond de 28/29 gaan zitten.

 

Kan dit of is dan de afstand tussen de plant en lamp te kort en zullen de plantjes naar de klote gaan?

 

(en misschien ook niet een algeheel onbelangrijke vraag, kan dit geen kortsluiting veroorzaken omdat de luchtbevochtiger dan ook te dicht bij de lamp staat. Of is die kans nihil?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt geleidelijk de lamp wat laten zakken tot een cm of 60 bij een

600 watt. Als je hem te dicht op de planten hangt kunnen ze verbranden.

 

als je zorgt dat de mist niet direct op je lamp blaast, dus doet zoals eerder aangegeven met tape, zal

er denk ik niet veel kunnen gebeuren.

 

Enuh vragen staat vrij :specool

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan laat ik de lampen lekker zo hangen, die 15cm hoger die hij eigenlijk nu te hoog hangt ongeveer is te overzien. Aan het einde van de week zijn de plantjes ook 15cm de lucht in gegaan (hoop ik) en komt het op hetzelfde neer.

 

Het tape op het gat heb ik (nog) niet gedaan... Hij doet zijn werk zonder tape bij mij ook wel goed.

Misschien dat ik nog op deze beslissing terug kom hoor, ff'ies afwachten nog.

 

En bedankt wederom :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje wat de luchtbevochtiger betreft...

Ik zat net te denken, planten nemen ook vocht op door hun bladeren.

Een luchtbevochtiger vul je met gewoon kraanwater.

Dat water bevat een pH van 8,00 (hier iig, mid. nederland) en een extreem lage Ec.

Is dit niet schadelijk/slecht voor de planten (ondanks dat ze je l.v. naar de ideale 80% brengt.)

 

Zou het een optie zijn het water wat je in je luchtbevochter doet af te zuren naar bijv. 6.00

en er een paar druppels rhizotonic ofzo aan toe te voegen?

 

Misschien zijn er al mede-forummers die dit geprobeerd hebben, wat waren jullie bevindingen hierin?

(ik kon er iig via de zoekfunctie niets over vinden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klein vraagje wat betreft spint.

Ik zie dat veel mede-forummers hun stekken voorbehandelen met Masaï.

Ik heb het toevallig wel in huis, maar heb de stekken niet ermee behandeld toen ik ze zette.

Mijn stekken staan nu inmiddels 6 dagen en zijn zo'n 10 tot 15cm groot nu.

Heeft het nog zin om ze te behandelen (d.m.v. sprayen ofzo)

Mij lijkt voorkomen beter dan genezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff sprayen kan geen kwaad, maar je had ze inderdaad beter kunnen dompelen toen je ze net kreeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kan ik dit beter in de donkere uurtjes doen of als de lampen aan staan? Of maakt dat niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blauwezand --> Ik ga ze vanmiddag even behandelen met Masaï. Had gisteren geen tijd meer :)

 

Ik zat vanmorgen even mijn schatjes te bekijken hé.

Nou viel het me op dat van bijna allemaal de stammetjes toch vrij aan de paarse kant waren.

Maar aan mijn temperatuur kan het echt niet liggen.

In de lichturen hou ik hem namelijk precies op 28graden, en in het donker op de 20 graden.

Water geef ik ook niets teveel (daar zou het naar mijn zowiezo ook niet aan kunnen liggen ook al was dat wel het geval geweest).

Ik heb nu helaas ff geen foto's, zit op al dat gare k*twerk op dit belachelijke tijdstip :specool

 

Is er een optie dat het door mijn luchtbevochtiger kan komen, of is er iets anders waar ik even op moet letten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ok..... dan mag ik dus aannemen dat dat vanzelf weer bijtrekt???

 

Ik zal vanmiddag even een [aar foto'tjes maken van de dames.

Ze zien er erg mooi uit nu. Vanmorgen nog ff gechecked, tranen van geluk schoten me in de ogen :specool :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies. Ik heb altijd al paarse gehad. Wij allemaal al jarenlang :specool

 

Nee, effe serieus, ik begrijp het ook niet maar je zult zien het wordt wel minder met de tijd. Ze zien er toch wel goed uit voor de rest en je verzorgt ze goed zo te zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb altijd al paarse gehad. Wij allemaal al jarenlang :)

Vuile funs....... :D

 

 

He maaruuuh, als je het over dat tuintje hebt op pagina 5, die is van Blauwezand hoor.

die daarboven van mij. Aan het tuintje van Blauwezand te zien verdiend hij de complimenten. (wat ben ik toch weer eerlijk :specool )

Net wat ik zei, ik zal vanmiddag even een paar pics maken van hoe die van mij er nu bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ osmoose.... gelukkig ben ik niet de enige die je niet begrijpt met "kracht". Vertel, vertel. Groeten defQon

 

Yo gasten,

 

was ik met de update na week 1.

Ze staan nu precies (op het uur af zelfs zie ik nu) een week.

Graag jullie ervaring hoe jullie ze er bij vinden staan, waar ik op moet letten, wat ik moet veranderen.

Temperatuur is alles helemaal top mee. in de lichturen is het precies 28 graden, in de donkere uren precies 20 graden :)

Luchtvochtigheid is in het donker meestal rond de 70%, en dankzij de luchtbevochter elke dag 99%

 

pH zitop de 5.9 en ik geef rhizitonic mee, en sinds vandaag 1-component van H&G (minimaal)

 

 

Ik was nog benieuwd naar het toppen.

Is dit al het juiste moment, of kan ik hier nog even beter mee wachten.

(en er dan van uitgaand dat ik ze 3 weken laat voorgroeien hé)

Ik wou ze in de voorgroei 1x per week toppen/fimmen, dus totaal 3 keer.

Doe ik hier goed aan?

 

(ik heb al veel erover zitten lezen hier op WF, maar enige twijfel blijft, sorry)

 

 

 

med_gallery_9164_1595_214540.jpg

 

med_gallery_9164_1595_12995.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9164_1595_329355.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9164_1595_206786.jpg

 

med_gallery_9164_1595_217539.jpg

 

Nou, ik zou zeggen brand los. Ik was van plan elke week 1x foto's te plaatsen, dus update 2 volgt volgende week vrijdag

:specool :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes toch?

 

Ze zien er een beetje geel uit, maar dat kan ook door je belichting komen, anders misschien al een klein voedingstekort? Misschien te kleine potten?

 

dit gaat helemaal goed komen :specool

 

succes,

 

BS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...