Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

defQon Soldier

Defqon's Eerste Kweekje.... 5st. Pp Op 65ltr.-kuipen

Recommended Posts

Iemand even hulp gevraagd.

In hoeverre maakt het uit als je even in je hok moet zijn en je gooit je lampen even 1 minuut uit?

 

Gaat dit schade aanrichten bij de dames in de vorm van stress o.i.d.?

En maakt het voor de lampen uit als ze binnen een minuut (of 2) aan/uit gaan???

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten overleven het wel, maar voor je lamp is het minder goed. Aangeraden wordt deze nooit binnen tien minuten aan en uit te schakelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klappen valt ook wel mee.Zal waarschijnlijk even duren voordat ze weer aangaan.

 

Laat me raden,je moet in je hok maar het licht schijnt door de ramen? ;) Verduisterings gordijn ophangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het een keer gezien bij iemand, die zette hem aan en denk 30secs later uit en opeens patsssss

 

daar lag al dat glas in zn hokjes tussen zn plantjes :s

maar zal niet zomaar gebeuren hoor, maar het is niet echt bevoordelijk voor je lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen,

 

ik heb even een klein schema'tje samengesteld waarvan ik graag jullie mening zou horen.

De reden waarom er voeding van verschillende soorten merken wordt gebruikt is omdat we het al (gedeeltelijk) in huis hadden.

Graag jullie mening, en waar er eventueel verbeter punten in zitten.

Misschien doe ik wel iets vreselijk fout. WIJS ME ER DAN OP A.U.B.!!!

 

med_gallery_9164_1595_28466.jpg

 

 

 

Wat de lampenvraag betreft....thnax voor de reply. Erg nuttige info ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dat je nu 4 merken voeding gebruikt.

Denk niet dat dat helemaal goed gaat.(?)

 

Heb er geen ervaring mee.

Wel de cannalijn met plagron green sensation, dat ging perfecto.

 

Zolang je je ec waarden in de gaten houd......

 

veel succes

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

Even een updat van mijn hokkie.

Ze staan nu precies 14 dagen in de groei.

Ik denk (?) dat alles wel op rolletjes verloopt.

 

2 kleine minpuntjes:

- Die t*ring tensio staat nog steeds op 0 (ook na het opvolgen van jullie adviezen, ik kijk het nog een paar dagen aan)

- De "nachttemperatuur" staat op 17 graden, ik krijg deze niet meer omhoog.

Verse lucht word (min of meer) van buiten getrokken, d.m.v. een slaapkamerraam wat open staat.

Weet niet of dit eventueele schade kan opleveren????

 

De plantjes zijn 4 dagen geleden voor de eerste keer getopt. Ik heb er ook 2 gefimmed

Waarvan ik denk dat dit aardig is gelukt. Ondanks de slechte foto (Nokia N73) is het denk ik wel goed te zien.

 

Mits alles goed gaat komt mijn volgende update volgende week vrijdag/zaterdag.

Wat ik al zei, ze zitten 2 weken in de groei nu, ik denk ik nog anderhalve week groei voor de boeg heb.

 

Onderste 2 foto's zijn de plant die gefimmed is;

 

med_gallery_9164_1595_149639.jpg

 

med_gallery_9164_1595_267647.jpg

 

 

Volgende 2 foto's; de bak waar die tensiometer in staat..... WANNEER GAAT IE HET IN HEMELSNAAM DOEN!!

 

med_gallery_9164_1595_365522.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_65440.jpg

 

 

En dan gewoon een paar foto's van de rest van de planten

 

med_gallery_9164_1595_129839.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_64044.jpg

 

med_gallery_9164_1595_139411.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_223540.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_132538.jpg

 

 

Voor op- aanmerkingen, hints, tips, complimenten........... Laat je gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

controleer es of je tensio nog wel vol met water zit, en of het rubber ringetje wel op z'n plek zit.

 

 

sjon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water zit goed, ringetje zit goed, aarde goed aangedrukt (voor de zuigspanning).

Ik denk dat de aarde zowiezo niet te nat is, gisteren heb ik ze een beetje gegeven omdat de aarde volgens mij te droog begon te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop het ook, bedankt :verrygood

Ik heb nog in mijn hoofd een weekje groei.

Als ze dan nog niet groot genoeg naar mijn zin zijn plak ik er nog een week aan vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo people... :wacko:

 

Ik heb even een vraagje.

Ik heb gisteren mijn schatjes ingespoten met Phyt-Amin van Plagron. (5ml : 1ltr water)

Dit is een bladvoeding die onder meer je plantjes sterker maken, en zorgt voor een betere groei.

Nou kom ik net in me hokkie, en tot mijn verbazing zijn de plantjes echt supermooi groen.

Dit was gisteren voor dat ik spoot (met de plantenspuit hé, funzen :verrygood ) nog niet het geval.

Is dit stom toeval, of is dit product echt zo goed dat het wonderen verricht?

 

(p.s. foto's plaatsen heeft even geen zin. Lampen staan aan, dus zou je de kleur van de plantjes nog niet goed genoeg zien.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje...

Zit met een klein probleempje.

Heb de eerste 2 weken groei op 2x 600W gedraaid.

Nu de laatste, of laatste 2 weken hang ik de 3e 600 W'er erbij.

 

De temp. was perfect met die 2x 600W, alleen sinds ik 2 dagen geleden die 3e erbij heb gedaan.

Zit de temp. soms op 35 gr (!!!!!), paniek in de tent dus, had niet verwacht dat die ene lamp zoveel zou schelen (temp. was namelijk met 2 lampen op de ideale 28gr.)

 

Nu wil ik van die coolfans (220V) voor mijn lampen hangen zodat de direct warme lucht word weggeblazen, of zelfs de lamp goed word gekoeld.

 

Moet dit persé een 120mm fan zijn zoals deze van Leafman of macht het er ook 1 van 92mm zijn (een iets kleinere dus)

 

En uiteraard de hamvraag; Gaat dit werken om op deze manier de temp. omlaag te drukken.

Zoals nu kan t echt niet, en ik vind t zo zonde om op 2 lampen te gaan draaien.

 

Hoop snel op een antwoord waar ik wat mee kan, ben vrij vanmiddag, dan kan ik nog voor de lampen aan gaan strax actie ondernemen.

 

Bedankt alvast............. Grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt dat die ook wel kan, maar andere freud is er niet en die weet het beter dan ik. Ik hoop eigenlijk dat je snel een antwoord krijgt van iemand met meer kennis hiervan.

 

Groetjes miss freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Ik denk dat je het probleem dan niet verhelpt,

je verplaatst alleen de warme lucht, wat wel zou helpen is grotere afzuiging

of betere inlaat van verse lucht, dus dat je lucht in je hok vaker word ververst

dit zal de temp wel drukken denk ik

 

Groetjes Miss_stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom net van een electronica-winkel hier in de stad vandaan.

Heb ff een slim spelletje gespeeld :verrygood

Als ze niet goed zijn mag ik ze terugbrengen en krijg ik me geld terug.

Ik monteer m gewoon zonder dat je t achteraf kan zien zeg maar.

Mocht t niet werken breng ik ze terug, dan moet ik maar even kijken wat een betere optie is.

 

Mini-aircotje voor mijn actieve inlaat zetten????

(hoe ik daar aan kom mag joost weten???)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee def, die mini airco gaat 'm niet worden denk ik.. dat gaat je veel stroom kosten voor weinig resultaat. laat 's een foto van je hok zien (een overzicht) met waar en hoe je je temp meet enzo. die blowertjes kunnen zeker wel schelen in temp onder je lamp, vraag me af of ze 'm 7 graden omlaag zullen krijgen.

 

 

groeten, sjon! :verrygood

 

 

Ps. hoe gaat het met je tensiometer?

 

Pps. als je die fans nog nodig hebt moet je ze bij een kerel van marktplaats bestellen man, niet bij leafman. bij die gast van marktplaats (in 'de lutte' woont ie geloof ik) zijn die fans €9,50. scheelt he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEy sjon,

 

Tensiometer gaat perfect, alleen doordat het zo warm was in het hok stond ie vanmorgen op 200m/bar, terwijl ie gistereren na t eten op 100m/bar stond.

 

Maar dat scheelt idd wel met de prijs €9,50.... Alleen beetje kut dat ik ze per direct nodig heb.

Die van 120mm waren bij die electronica-winkel €19,50 per stuk. Scheelt dus een tientje.

Waar ligt de lutte, van mij part rij ik er nu heen, 30 euro makkelijk verdiend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een potje C02 tabs, de extra C02 geeft je ruimte in temp, ze verdragen dan hogere temps,, eisen dat zelfs omdat dan de chemische processen beter lopen..kostn 9€

dit geld niet voor temps boven de 35graden

 

ook kan je lampen achter elkaar schakelen, 2aan 1 uit, en 1aan en weer 2 uit,, doe dit om het uur, je lampen hebben ongeveer 20min nodig om aftekoelen, voor dat je ze weer opstart ,kosten 14€ voor extra klok.

 

of een zwaardere afzuiging,(extra klein filter, 60€ kleine ruck afzuiger 225kuup ofzow..samen 100€), das helemaal toppie, kunje gewoon door draaien zonder C02 tabs, met 3 lampen tegelijkertijd..

extra filter leg je buiten t hok of tent,, afzuiger deran ook buiten, hoef je allen maar een slang te monteren,, gewoon door het filter heen blazen.

 

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dokkie

Ik denk dat je in de war bent met co2 toevoging in de ruimte en niet die aan de wortels?

 

Op die manier kun je inderdaad iets hogere temps verwerken,maar ook hier is men op aan het terugkomen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar...

Afzuigsysteem wat je me voorschotelt klinkt er goed, gaat het alleen zeker niet worden i.v.m. ruimte.

Lampen achter elkaar schakelen, tja... ze zullen strax in de bloei periode toch ook 12 uur aanmoeten, alle 3.

En die CO²-tabs vind ik de beste optie, alleen zijn ze hier in de omgeving NIET TE KRIJGEN.

Wou ze namelijk al zowiezo hebben, ben alle growshop's afgeweest, maar nergens.

Wel in Gorinchem, maar ja, om daar nu helemaal heen te rijden....

 

Ik denk dat ik zo die fans maar ga halen, en net wat ik zeg, mocht t niet werken kon ik ze terug brengen naar die electronica-zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb een actie(tje) ondernomen.

Ik denk dat ik weet waardoor de hoge temperatuur mede door ontstaan is.

Ik had de lampen op 60cm hangen, waardoor de slangen van mijn actieve inlaat boven de lampen hing.

Ik heb nu dus de lampen op 90cm hangen (zie foto) en de actieve inlaat blaast zijn lucht nu er onderdoor (zoals bedoeld)

 

Ook heb ik zo'n 120mm CoolFan gehaald, alleen die bokkelul had er nog maar 1 liggen, dus heb m even op de middelste gezet.

Even wachten dus tot ie de andere 2 binnen heeft, zodat ze ook op de andere 2 lampen kunnen (mits het goed genoeg helpt natuurlijk)

 

Om van de gelegenheid gebruik te maken, maak ik er gelijk een mini-update'je van.

Plantjes staan nu 20 dagen in de groei. Ik was van plan morgen op 12/12 te gaan, maar denk dat ik dat nog een weekje uitstel. Vind de plantjes nog niet echt groot namelijk. Mochten jullie er anders over denken(bijv. omdat ze in de bloei nog ong. 3 weken doorgroeien), geef dan even je mening met een onderbouwing.

Tips en hints zijn altijd welkom snap je.

 

Hopelijke oplossing voor de temp. (vanavond weten we of t werkt)

 

med_gallery_9164_1595_207094.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_131388.jpg

 

En mijn schatjes staan er op dit moment zo bij. Is dit gewenst na 20 dagen groei of kan t beter?

 

med_gallery_9164_1595_263102.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_158028.jpg

 

med_gallery_9164_1595_265838.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_269897.jpg

 

 

med_gallery_9164_1595_78866.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een wat overbodige opmerking maar heb je je klimaatregelaar wel goed ingesteld dan wel

op een goede plaats hangen?? Of loopt je afzuiging al op zijn maximum??

 

Op welke plek in je hokje meet jij je temparatuur??

 

Probeer ook je bevochtiger wat te minderen of haal deze zelfs weg, planten

zijn nu groot genoeg om zelf te kunnen reguleren.

 

Als eens aan 2 adjustawings gedacht, heb je geen last met temparatuur meer, aangezien

je met 2 lampen geen temp. problemen schijnt te hebben??

 

Blaas je je verse lucht in het hok bijna op de plek waar je ook afzuigt, wellicht

dat je dan je verse lucht gelijk weer afzuigt en er haast geen verse/koudere lucht in je hok

komt. Misschien kun je je inblaas verplaatsen door een airsock of door een slang in

je hok te trekken met daarin gaten (aansluiten op inblaas).

 

Waren maar een paar gedachten

 

 

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...