Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

Paffie Aan 't Zaad...50 X Killing Fields + 50 X Jack Berrie.. 12/12 Methode

Recommended Posts

Eey Tony..

 

Ja de VSA's zijn allemaal hetzelfde, ik heb ze toen van een maatje, dus weet niet hoe oud ze zijn, ik zelf draai er al 1,5 jaar mee...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey paffie,

mooi kweekje kben jaloers! :verrygood

Ik begin Zondag men 1ste kweek ook uit zaad, ik ga proberen de zelfde methodes toe te passen als jou,

Je bent mijn voorbeeld :wacko:

 

grts 4-JezuS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx 4-Jesus..

 

K ben benieuwd naar je verslagje... :specool

De methode die ik nu gebruik werkt prima, maar zo zijn er nog meer hoor.

Ik weet niet of het zo'n goed idee is om mij al voorbeeld te nemen :wacko: , er gaat vast wel weer wat fout :verrygood

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja de VSA's zijn allemaal hetzelfde, ik heb ze toen van een maatje, dus weet niet hoe oud ze zijn, ik zelf draai er al 1,5 jaar mee...

Heb je het al eens met een luxmeter gemeten of de lichtopbrengst daar daadwerkelijk minder is? Dat is in ieder geval een goede indicator. Dan kan je verder gaan zoeken. De condensatoren van VSA's verslijten op den duur, je zou kunnen proberen die te vervangen. Of gewoon de VSA's omgooien om te kijken of dat uitmaakt. Andere oorzaak kan tocht of de warmte zijn. Maar ik denk dat je het beste eerst een lichtopbrengst kunt gaan meten, en dan nauwkeurig de temperatuur. Koude wand misschien?

 

Heb een luxmeter wel te leen voor je maar die is nu nog effe in gebruik bij een of andere DHMF. Komt volgende week terug.

 

plantjes zien er trouwen toppie uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek hoor!

Ik zit er nu steeds meer aan te denken om ook aan de slag te gaan met

zaden ipv stekken..

Is het erg moeilijk om de mannelijke van de vrouwelijke te scheiden en na

hoeveel dagen groei is dat ongeveer te zien bij jou zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

 

Ik heb niets gemeten qua licht of output, heb ik de spullen niet voor... Om bepaalde dingen te gaan vervangen zie ik niet zo zitten aangezien dit de laatste keer is en omwisselen met een van de andere om zo te kijken wat het verschil is heeft dus ook niet veel nut meer. Ik zal de kelder eens omspitten want volgens mij moet ik er nog 1 hebben liggen. Die kan ik dan eventueel gaan gebruiken..

 

Het is wel zo dat het filter boven deze bak meteen is aangesloten op de afzuiger terwijl het 2e filter boven de andere bak (die betere resultaten geeft) aangesloten zit met 2 mtr slang, het kan dus goed zijn dat doordat het eerste filter rechtstreeks aangesloten zit dus meer afzuigcapaciteit heeft waardoor er idd iets mis is met de circulatie van de lucht waardoor het misschien tocht boven de eerste bak... Maar er is ook wel degelijk verschil te zien tussen de lampen onderling (boven de eerste bak), dus vandaar dat ik aan de VSA dacht. (de lampen zijn onderling ook al eens verwisseld).

 

Maar nogmaals, veranderingen aanbrengen is niet zo maar te doen, en dat heeft dus niet veel nut voor deze laatste keer.. Ik zal in elk geval op zoek gaan naar die andere VSA...

 

@Juanito

Op zich is het niet moeilijk de mannen van de vrouwen te onderscheiden, maar goed opletten is een vereiste, en dan bedoel ik de hele cyclus door. Mannelijke bloemen kunnen ten alle tijden de kop opsteken die uiteindelijk je hele oogst kunnen verzieken.

 

De mijne zijn gestart op 12/12 en dan zijn over het algemeen de eerste bloeiverschijnselen te zien na 3 á 4 weken. Wanneer je start op 18/6 zal dit wat langer duren, maar voor zover ik begrepen heb zullen de mannen zich dan uiteindelijk ook vanzelf gaan tonen, maar dan pas na een week of 6... Maar dit zou even onderbouwd moeten worden door emand die er meer ervaring mee heeft, dit weet ik namelijk niet helemaal zeker...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig toppic,prachtige zaailingen!Is het nu de eerste keer dat je in volle aardebakken gaat werken?Ziet er allemaal allesinds zeer profi uit;mijn complimenten! :verrygood :wacko: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Rataplan... :verrygood , leuk dat je mee kijkt...

 

Hiervoor heb ik juist altijd in de aardebakken gekweekt, maar de laatste keer is het helemaal mis gegaan met de grond. Deze heb ik dus geruimd en de bedoeling is, omdat ik nu met zaailingen ga werken om potten te gaan gebruiken zodat ik er wat makkelijker bij kan. De oude aarde heb ik inmiddels hergebruikt om de verwarmingskabels in te leggen. op deze grond komen dan weer de potten te staan. De bedoeling is om 7 liter potten te gebruiken.

 

Ik ben op dit moment druk bezig om de mannen te spotten, wnat het word hoog tijd dat ze een grotere pot krijgen. tot op heden heb ik er een 20 gevonden en de rest laat nog even op zich wachten. Van de Jack Berries heb ik ook al wat duidelijke vrouwen gespot, bij de Killing Fields nog niet. Omdat ik er in totaal 51 kwijt kan wil ik alles pas op het laatste moment overpotten zodat ik de mooiste vrouwen kan gebruiken. Overpotten durf ik op dit moment nog niet aan, omdat ik pas zekerheid heb als ik of ballen of haren zie, en dit laatse is helaas nog niet het geval.

 

Ik hoop straks weer wat duidelijkheid te zien... K zal even wat foto's droppen.. :wacko:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's

 

Killing Fields ( 27 dagen oud )

gallery_5711_1495_375225.jpg

 

 

Jack Berrie ( 27 dagen oud )

gallery_5711_1495_2055432.jpg

 

 

KF (links) JB (rechts)

gallery_5711_1495_2856340.jpg

 

gallery_5711_1495_2908201.jpg

 

 

Shack ( 19 dagen oud )

gallery_5711_1495_1355860.jpg

 

gallery_5711_1495_510801.jpg

 

gallery_5711_1495_546165.jpg

 

 

Grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de uitleg.

Mooie foto's.. ziet er goed uit

leuke ruimte heb je ook :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: :verrygood

 

Prachtig paffie, we volgen je zeker weer.ziet er netjes en goed uit.

Ben wel benieuwd hoe hoog ze zo gaan worden direct op12/12

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooi, ik ben idd ook benieuwd.. :verrygood

 

die jack berrie lijkt veel indica in zich te hebben dus mogelijk blijven die kleiner..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Juanito

:wacko:

 

@Marokkaan

;) arme jongen, die houd de rest van zijn leven een trauma over aan internet :wave:

 

@Rataplan

Tnx, ben ook erg benieuwd... ;)

 

@Spock

:specool , ik vraag het me ook af, ze hoeven van mij niet zo erg hoog te worden. Ik las dat jullie de volgende ronde ook aan de zaailingen gaan, erg leuk om te doen... Ik ben benieuwd naar je veslag... ;)

 

@Tomas

Tot op heden, lijken ze nog erg sterk op elkaar qua blad, in beide zit veel indica. Juist de Jack Berrie is erg snel, hier waren de mannen zowiezo al sneller zichtbaar, daarbij heb ik al een 20 vrouwen kunnen spotten, en groeien ze harder (lees: strekken) de hoogte in als de Killing Fields, die nog geen bloeiharen laten zien.

 

Van de 47 Killing Fields die door gingen zijn er op dit moment nog 29 over (de rest mannen)

 

Van de 50 Jack Berries die door gingen zijn er op dit moment nog 39 over waarvan dus 20 duidelijk vrouw zijn...

 

Ik hoop echt dat de bloeiharen zich zo snel mogelijk gaan laten zien, want de Jack Berries groeien echt het potje uit, en beginnen al lichter van kleur te worden, dus die moeten echt zo snel mogelijk een grotere pot hebben...

 

Tnx allemaal voor de reactie's :verrygood dat doet een mens goed.. :tu

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hé.

Waarschijnlijk overheen gelezen maar wat doe je met de mannen ? gooi je die weg of ga proberen een topje zaad te produceren .

 

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee paffie gaat lekkah daar man!

 

ik las toch niet net op de vorige pagina dat dit je laatste keer is? :verrygood

 

 

 

sjon :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Budgetkweek

Tnx man, is idd veel werk, maar je moet er wat voor over hebben zeg ik maar... Vanaf nu gaan we genieten.. :tu

 

@LSDeef

:specool

 

@Buble

Ik had plannen om een KF man bij een KF en een JB vrouw te zetten, maar weet nog niet of ik dit gaat doen.. Na deze ronde word het een kastje met 5 planten, dus kan ik net zo goed de nieuwe lichting zaad gaan gebruiken.. :verrygood

 

@Glazenwasser

Tnx kerel, Jep zoals ik heirboven al schreef gaan we het hierna rustig aan doen... :tu

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!!!

 

De dames zijn overgepot, Van de 47 KF's zijn er 27 overgebleven en die hebben allemaal een plekje in een 7 liter pot gekregen... :tu

 

Van de 50 JB's zijn er uiteindelijk 38 overgebleven :tu , hiervan heb ik geprobeerd de mooiste 24 dames te selecteren en ook die staan nu in een 7 liter pot. Ik heb geselecteerd op de afstand van de nodes, als wortelontwikkeling, als de complete indruk die de plant me geeft qua vitaliteit.. Het overpotten was hard nodig :( , en zeker bij de JB's die een stuk harder de lucht in gaan dan de KF's. De gele blaadjes aan de onderkant die je ziet zijn zo goed als allemaal van de JB's, deze worden ook wat lichter van kleur, puur doordat ze geen ruimte meer onder hun voeten hadden. Verder is het in de kleine potjes best lastig om ze te bewateren, dus een beetje overbewatering hier en daar spelen ook een rol... :specool

 

Foto's !!!, na 30 dagen staan ze er zo bij....

Ik heb ze geselecteerd en geplaats op hoogte, dus vanaf nu staan de KF's en JB's door elkaar, op de pot van de KF's heb ik een stukje ducktape geplakt ...

 

gallery_5711_1495_3021796.jpg

 

 

Links de shack, in de smalle bak staan de kleinere..

gallery_5711_1495_1159744.jpg

 

gallery_5711_1495_44324.jpg

 

gallery_5711_1495_133127.jpg

 

 

De shack's, gaan ook lekker.. :tu ( 22 dagen oud )

gallery_5711_1495_2108305.jpg

 

gallery_5711_1495_2584257.jpg

 

 

Met zijn allen, beetje donker. :P

gallery_5711_1495_369033.jpg

 

 

en de 14 JB's waar ik geen ruimte meer voor heb. :P

gallery_5711_1495_1877312.jpg

 

gallery_5711_1495_152559.jpg

 

gallery_5711_1495_1773304.jpg

 

 

En??? vinden jullie ervan??? :verrygood

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor ,staat lekker vol, maar wel egaal.

Zonde van die 14 JBtjes, adoptieplan ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaf gezicht Paff, al die zaailingen !

 

ben zeer benieuwd naar de KF, vooral de top opbouw.

 

geuren ze al een beetje of valt het nog mee ?

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...