Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
River@

Morning Glory

Recommended Posts

ik heb er nog meer gevonden de zaden zijn helder wit van kleur morigen maak ik meer foto's

 

med_gallery_8872_1493_228480.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe foto's!!!

Ik had al enkele keren gegoogled op zoek naar mooie close-ups van deze zaaddozen en zonder resultaat.

Je foto's zijn echt duidelijk man, thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

je de morning glorie zit nu voll met zaadjes binnen kort komen mooieren foto's van me pa's camera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke de Foto's komen nog. Maar hoe en wanneer moeten de zaden geplukt worden kan iemant mij dit uit leggen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij staan er bij mij in een straal van een paar kilometer ook wat MG. Zal wel eens even kijken morgen :whistling kan ik ze lekker planten en dan dat spul weer doorverkopen :blink: (niet eten)

 

Ik zal anders wel even een fototje maken.

 

Ik ga volgend jaar ook wat MG planten bij ons. Hardstikke mooie bloemen! Heeft mijn moeder wel nodig. Het is nu zon saaie, groene bedoeling vind ik.....

 

 

PS. voor de zaadkauwers: Kauw ze alleen kapot. Slik ze niet in, dan krijg je de mooiste trip, zonder buikpijn. Je maag kan namelijk niet goed tegen die 150 zaden die je naar binnen werkt.

 

Een goede infosite, en tevens een smartshop met heel veel zaadsoorten: Travellers Garden

 

Succes, en post wel een tripreport plz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ziet er super uit!!! witte zaadjes ook?!

uiteindelijk ga je toch nog wel vrij veel zaden hebben, niet?

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vandaag zaadjes gehaald bij de smartshop

zijn deze planten makkelijk te planten zo ja dan bewaar ik een stuk of 5 zaadjes voor volgedn jaar om dan te planten

ik heb wel zin om te gebruiken ik heb 5 gram dat moet voor een medium achtige trip zijn ?:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk wel dat je ze kan bewaren die van mij blefen ook een jaar lang goed ik ben wel benieuwd naar het efect succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet alleen niet wanneer ik ze ga gebruiken :wacko:

kun je die zaadjes gewoon in potgrond kweken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze plant is heel erg makenlijk te kweken gewoon in podgrond, als de plant in de klim vaze zit veel water geven. De uit groeien die boven uit de plant steken en nerens heen kunnen kun je gewoon afknippen en weer onder aan de pot gewoon in de aarde steken deze stekken zijn erg krachtig en zullen je plant een mooi dicht volume geven.

Het gaat ongeveer twee maanden duren voor er bloempjes komen en dan weer twee manden voor de bloempjes uitgebloed zijn en de zaad dozen rijp zijn om te plukken.

Succes, ik ga het volgen jaar de weligt proberen met de Heavenly Blue

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal een paar zaden bewaren als het zo makkelijk is :wacko:

alleen op het pakketje met zaden zat ook on hele uitleg bij van hoe jeh et moest gebruikne dit en dat

en daar staat op ten minste houd baar tot 12/ 2007

 

maarja ik zal een stuk of 10 zaden aan de kant legggen en volgend jaar heb ik dus een mooie morning glory plant :smoke hoop ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemadn een goede site met hoe je het beste morning glory kan kweken

of wil iemadn hier de bijlangrijke dingen op zetten voor het kweken van een plant

en hoeveel zaden kun je ongeveer verwachten van 1 plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hompii- Laat de zaden 24uur weken in een laagje water en dan gewoon zaaien in potgrond, ze houden van licht en veel water

Een mooi plekje is op de vensterbank

 

Verder heeft ie niet veel nodig ik gaf gewoon een beetje pokon

Als ze opkomen dan ondersteun je ze met een sateprikker oid

Al gauw gaat hij klimmen, en groeit hij enkele cm's per dag :offtopic

 

In het voorjaar plant je hem dan op een zonrijk plekje in de tuin, het liefst met klimmogelijkheden

 

Ik heb wel gemerkt dat deze plant zeer aantrekkelijk is voor bladluis

 

Ik heb er 4 in het voorjaar zo gedaan. ze hebben ongeveer een maand of anderhalf binnen gestaan en waren inmiddels dik een meter lang(eigenlijk langer, maar hij krult steeds om het stokje)

 

Nu inmiddels staan ze naast de schuur waar ze al bijna de hele muur hebben ingenomen

Er zitten een hondertal zaadpeulen aan( te veel om te tellen)

Ik heb alleen geen idee wanneer die te oogsten?

 

De makkelijkste en snelst groeiende plant die ik ooit had :D

 

Je zou ze ook kunnen ontkiemen zoals je met wietzaden doet, en eventueel wat opgroeien in de kweekast met de dames mee zouden ze ook erg prettig vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt alleen ik heb niet de mogelijkheid om ze eerst een meter te laten groeien binnen eerst op de venster bank kan wel maar tot maar een centimeter of 30 denk ik zo ( woon nog bij mun pa en ma ben pas 16 dus :D )

 

en wanneer is de beste tijd om te beginnen met de kweek van dit plantje

 

en is het ook zo hoe meer liters aarde hoe groter de plant :D

bladluis oei das minder dat die daar gevoelig voor is ::offtopic

 

bedankt voor de info ik ga binnen kort maar is ff die zaden eten zal in het weekeind zijn van 24 november denk ik ik heb als goed is 5 gram :D dat stond voor een middelmatige trip dat lijkt me wel goed de eerste keer :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hompii, het is een 'onschuldig'plantje toch?

Een mooie snelle klimop die mooie bloemen produceert, die je terug vind in veel tuinen en bloemstukken

Je hebt veel soorten, maar niet allemaal produceren LSA en daarom staan ze daar ook niet echt om bekend

 

Beginnen kan gewoon binnen wanneer jij dat wilt, denk er alleen aan dat de dagen nu korter en kouder worden, maar ik weet zeker dat minimaal 9 van de 10 zaden gewoon opkomt(moet wel goed zaad hebben uiteraard)

Ik zou hem pas in het voorjaar naar buiten overpotten, het is wel een meerjarige plant die goed kan overwinteren

 

Uiteraard hoe meer ruimte de wortels krijgen des te groter zal je plant worden, en

met voldoende licht zal hij echt snel de pot uit klimmen :no

Voor bladluis kreeg ik de tip om water met afwasmiddel te spuiten

 

5gram eten is prima, zelf vind ik 10 gram beter

Neem ze niet als je nog op pad voelt, je voelt je licht als een veertje maar je onderbenen zijn van beton :rolleyes2:

 

Hier een klein plaatje(niet te veel te zien, anders kan ik net zo goed mijn adres hier bij vermelden :no )

gallery_13508_3685_241685.jpg

 

 

Zo staat hij er nu bij, ondanks MASSALE bladluis invasie B) heb ik de hele zomer kunnen genieten van grote blauwwitte kelken, en nu zitten ze vol met zaadpeulen

 

Overigens maken ze zich helemaal op voor de winter nu en sterven bijna alle bladeren af

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer jarige plant fijn :no

mun ouder hebben een pergola mischien mag die daa wel op klimmen B)

als ik ze de bloemen laat zien is mijn moeder denk ik wel ver liefd :rolleyes2:

alleen er groeien ook 3 van die sierdruif planten met heel grote bladeren :S

en het word wat ingewikkeld als ik de zaad dozen er van af wil halen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes2: Wees wel gewaarschuwd; bij redelijke omstandigheden zal je morning glory die sierdruif met gemak overwoekeren B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...