Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tara

60 X Aghaanse Strijders.!

Recommended Posts

ja tara ik heb nog geen P M van je gehad :verrygood

 

de vriendelijke sucsess groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe mijn best, neem alle info in mij op, en probeer het goede eruit te filteren.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grondmonsters genomen;

 

2 uur laten staan met gedemineraliseerd water op kamertemp.

uitkomst Ph 5.7 EC 1.8

andere kant van de bak Ph 6.0 EC 2.2

 

Daarna pas het gedemineraliseerd water gemeten Ph 6.6 :specool :tu

 

Weet ik nu nog niks :verrygood

 

Wat betreft die grondmetingen: Ik geloof niet zo in de resultaten, iedere keer twijfelde ik en besloot een grond PH meter te kopen, hier heb ik wat testen mee gedaan en deze resultaten kwamen eruit, dus jullie mogen het zeggen...

 

Grondsample genomen op verschillende plekken, dit met elkaar vermengd en 2 potjes gevuld met 150 ml aarde...

 

1 potje gemengd met KRAANwater PH 7.6, na 2 uur was het resultaat 6.2

 

1 potje gemengd met DEMI water PH 6.6 na 2 uur was het resultaat 6.2

 

Hetzelfde grondje gaf met de grond PH meter een resultaat van 5.5

 

Dus zoals Rataplan al zegt, liggen de werkelijke waardes een stuk lager...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet al ruim een jaar mijn aarde met een echte grond ph meter,de resultaten liegen er inderdaad niet om,bij mij zat er een verschil van 3 punten tussen de orginele meting,met ph 7.0 gedemeneraliseerd water,en de rechtstreekse aardemeting in vochtige aarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben met jullie eens dat je met een verdunning altijd een hogere waarde zult meten overigens. Als je te zuur water weer "verdunt" met neutraal water zal de concentratie en dus de pH weer omhoog gaan (onder de 7 althans, boven de 7 zal hij dalen). Grond metingen doe ik ook met de grond pH meter, direct in de (goed vochtige!!!!) aarde. En dat dan steekproefsgewijs op een stuk of 8 plaatsen. Metingen met water worden overigens normaal altijd gedaan met gedestilleerd water.

 

Nou zijn er de pH (H2O) meetmethode en de pH (KCl) meetmethode en de pH (CaCL2) methode, die wijken ook weer van elkaar af. Ik heb daar al eens een vraag over gesteld maar niemand die nou precies kan uitleggen hoe het écht in elkaar zit. Algemeen heb ik echter gevonden dat voor metingen onder de pH7 over het algemeen de pH KCl wordt genomen, dat doen vrijwel alle onderzoekscentra ook. De uitkomsten daarvan zijn pak hem beet 1 pH lager (!!) dan de pH H2O methode. Dus tja, wat hou je aan, geven de leveranciers van voeding hun pH waarden in poH KCl of pH H2O. Morgen maar weer eens bellen... als iemand het weet mag ie het zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb geen idee Whazzup.

 

Maar ik heb nog wel een andere vraag, ik ben van plan om ook een grond ph meter te kopen.

Ik kwam een poosje geleden een link van je tegen van zo`n meter, maar kan hem niet meer vinden.

Het was van de meter die jij hebt en gebruikt.

 

Welke meter gebruik jij Rataplan?

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond PH-Meter

 

Hmmm hij doet het niet, affijn... ga ff naar Conrad en tik bij zoeken even grond ph meter in, hij staat bovenaan... De PH-212

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fabrikanten geven altijd hun aanbevolen Ph waarden aan volgens de H20 methode,met neutraal water dus,de KCI methode wordt louter en alleen in laboratoria toegepast omdat men bij bodemkundige aarde ph metingen met een oplossing van kaliumchloride meet,deze oplossing maakt de H+ionen los die aan klei en humusdeeltjes zit,deze methode is dan wel nauwkeuriger,maar niet noodzakenlijk bij onze metingen,daar we slechts met richtlijnen werken,het is een indicatie,als je weet dat labo's meettoestellen bezitten die duizenden euro's kosten,alleen nog maar om een analyse te verrichten!Dit gaat ons petje te boven natuurlijk,neen wij meten altijd en uitsluitend volgens de H20 methode,goedkoop maar niet 100% betrouwbaar,enkel indicatief.beide andere methoden zijn voor laboratoria...

 

@spock,komt ook van conrad en ben er best tevreden over,foto staat in micro fluo topic van seramis :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tu :verrygood Man, wat weet jij toch veel van grondjes af... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ all hey mensen heb weer een ruime uurtje zitten lezen in dit topic en man wat een info word nog wel een x of 2 na lezen dat ik het volledig snap :verrygood maar dat geeft :specool.

 

en tara wat zijn die palntjes van jou mooi, mooi groen ( op de laatste foto hier en daar na ).

jammer voor je dat je wat problemen erbij hebt gekregen je verslag leek 100% goed te gaan wat ik je ook wenste maar helaas hoop dat het allemaal goed komt.

 

en een vraagje hoe staan die plantjes er nu bij :tu???

 

 

greetzzz nieuwsgierig masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mensen, ben de laatste dagen erg druk geweest met andere dingen..

nog echt geen tijd gehad om zeewierkalk te halen, staat morgen op het program.

Wel de ph verhoogt, en de EC natuurlijk ook.

Morgen gaat er ook weer een kacheltje in het hok om de LV proberen te verlagen,vind de 65 a 70 % te link in de laatste weken.

 

ook krijgen jullie morgen weer foto's.!

 

Tara..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de 6e week bloei ingegaan, vergeling is aardig ingezet, triest om zulke bladeren te zien, niks meer aan te doen.

heb het gevoel dat er niks meer nieuw bijkomt.

In ieder geval bedankt voor alle adviezen aan zowel dit topic als die van Riesje.

Ik heb er als beginner in ieder geval veel aangehad.

Heb deze week weer een kachel in het hok gezet om de laatste weken de LV te verlagen,

de nachttemp. blijft nu 20 graden, lampen aan 25 graden.

Hoogste Lv is nu 55 en de laagste Lv gemeten is 42

Aan voeding geef ik nu 3ml/p.ltr Alga-bloei (max), en 0.5ml/p.ltr Green Sensation(halve dosering)

Dit resulteerd in een EC van 1.5 en Ph 6.5

Afzuren doe ik nu niet , dit op advies van jullie.

Vraag; Green Sensation ook volle dosering geven om de EC te herhogen ?????

Hier zijn dan de foto's (kijk en huiver..)

gallery_5364_1444_49280.jpg

gallery_5364_1444_62281.jpg

gallery_5364_1444_68505.jpg

gallery_5364_1444_120859.jpg

gallery_5364_1444_134792.jpg

gallery_5364_1444_6221.jpg

 

Ik huiver er niet meer van, na echt weken mezelf gek lopen maken laat ik het nu gewoon over me heenkomen.. :specool

volgende keer beter.!

 

Dit was het weer voor deze week

Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter ,Tara, beter.........................ik wou dat ik het ook kon!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter ,Tara, beter.........................ik wou dat ik het ook kon!!! ;)

 

Heel makkelijk Ries, het toverwoord is 'bier'

:specool :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

liggen ze al om tara? was wel benieuwd eigenlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knipze maatje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, sorry maar morgen krijgen jullie een update..

heb nu zere vingers van het knippen, en een duffe kop van de drank :verrygood :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

jankert ... dan leen je toch zo'n machine .... dan kun je namelijk achteroverzakken met een beugel Grolsch.

De toppen lopen er zo in !! je hoeft niets te doen !!

 

drogen met blad en al is ook veel minder werk ... nu ophangen en meteen planten !!!

 

maar ja geld is niet belangrijk voor de echte broodfokker toch !!

 

Af en toe snap ik echt geen reet van jullie manier van denken.

 

De echte broodfokker staat liever 3 weken leeg toch ?

 

Gooi je die oude grond eruit ?

 

Esmie

 

Heel makkelijk Ries, het toverwoord is 'bier'

:verrygood :(

 

Grapjas ....

 

Het toverwoord is REHAB !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He forummers... ik reageer normaal niet veel, maar dit topic heeft mijn interesse. Ik doe het nog niet lang, maar ben wel leer gierig en wil graag dé oplossing zien voor dit probleem.

 

Ik heb de laatste 2 rondes het zelfde probleem gehad. Alles (PH & EC) perfect in de gaten gehouden (ook van de grond). Ik denk zelf dus niet dat het een calcium te kort is, maar gewoon Roest. De schimmel Roest. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar dat van de voeding zou ik dan ook eerder hebben moeten gehad.

 

Ik weet niet hoe jullie er over denken? :verrygood

Groetjes,

De Reet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij een serieus antwoord wilt op zo'n belangrijke vraag dan moet je investeren ....

 

In tijd en geld ...

 

2 rondjes roest kost meer dan een 2 tal samples voor de Haan.

 

enne als alles perfect is heb je natuurlijk ook geen roest toch ?

 

ga nou niet vragen wie de Haan is ....

 

lezen en leren ! :verrygood

 

Esmie rustbuster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Tara .

 

Hoop dat het een beetje meevald voor je.

En dat het de volgende x wat makkelijker gaat.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Esmie ..............................Wie is de Haan? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...