Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

$ol!d

Puurpijpje

Recommended Posts

ik ben nu al een tijdje gestop met sigaretten rooken maar blow nog altijd. nu wou ik een puurpijpje aanschaffen om zo ook te kunne blowe zonder tabak te gebruike. waar kan ik zo iets kopen en hoe zie je of het een goed pijpje is of niet ? en wat kost zo iets ongeveer ? zijn er nog dingen die ik moet weten heb het zelf nog nooit een puurpijpje gerookt :)

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar kan ik zo iets kopen en hoe zie je of het een goed pijpje is of niet ?

In vrijwel alle smartshops hebben ze puurpijpjes.

Ik weet niet hoe je kunt zien of het een goeie is, maar laat je gewoon informeren.

 

en wat kost zo iets ongeveer ? zijn er nog dingen die ik moet weten heb het zelf nog nooit een puurpijpje gerookt

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Er zijn hele "basic" pijpjes (gewoon een bakje om de wiet in te doen en een pijpje om aan te hijsen)

Maar er zijn ook hele mooie geschilderde pijpjes.

Ik denk dat als je het bij een beetje een normaal pijpje houd dat je rond de 15-20 euro kwijt zult zijn.

 

Heb zelf 1 keer met een puurpijpje gerookt (Silver Haze)

Moet zeggen dat ik het roken niet zo'n succes vond.

Vond het een beetje moeilijk een goeie (niet te groot niet te klein) hij te nemen omdat ik niet precies weet hoeveel ik binnen had en bij een joint kan je zien hoeveel ie op brand.

Ook had ik veel last van "oranje aanslag" op mn lippen, smaakte heel bitten, was echt smerig :)

Maar dat zou ook best aan het pijpje kunnen liggen hoor, was maar een goedkoop ding, heb em daarna ook gelijk weg gegooit :(

 

Hoop dat je er niets aan hebt.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga van de week eens langs gaan bij de locaale pijpjes boer en eens zien wat ze in huis hebben :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannakid, ja de meeste pijpjes die verkocht worden zien er mooi uit hebben toch allelei vreemde bijsmaakjes ...

 

@ $ol!d, kijk eens naar de link in m`n onderschrift :)

 

 

en zo zijn er op het net natuurllijk nog meer maar vaak wat duurder :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie online shop happydude :whistling staan interesante dingen op . ben nog steeds aan het rond kijken voor een mooi puurpijpje :tu hoe zit het met verzendingen naar belgie ?? (ik ben een belg :specool)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf al veel vaker aan roken puur d.m.v. pijpje.

 

Voor mij heeft het nadelen want de pijpjes zijn niet goed te reinigen, zelfs niet met speciale pijpenschoonmaakbenodigdheden, wat voor mij weer problemen opleverd i.v.m. overgevoeligheid van bacteriën en schimmels.

 

Al ben ik wel voorstander van snellere werking van de wiet/hash e.d., want dan heb ik sneller het beoogde resultaat.

 

Want nu sta ik vaak als ik ergens op bezoek ga in tuin/balkon en als ik dan draai dan duurd het veel langer, wat toen het zo koud was neit erg leuk was.

 

Dit omdat kou en voch ook meer pijn opleverd en dat is juist waarom ik het gebruik, "pijnbestrijding"en dan wel licht verdoven.

 

Aangezien volledige verdoving meer kan schaden doordat men dan bewegingen gaat maken die men niet voelt met de gevolgen van dien.

 

Heeft iemand een idee welk pijpje wel goed te reinigen is want ben er in vele shops geen een tegen gekomen die hieraan voldoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tapawingo:

Je kunt er toch even met een wattenstaafje o.i.d. is gaan.

Lijkt me schoon genoeg toch?

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor mij heeft het nadelen want de pijpjes zijn niet goed te reinigen, zelfs niet met speciale pijpenschoonmaakbenodigdheden, wat voor mij weer problemen opleverd i.v.m. overgevoeligheid van bacteriën en schimmels.

 

 

neem een GLAZEN pijp met niet al te veel bochten .. glas is ALTIJD goed schoon te maken, alleen met veel bochten e.d. kan het lastig zijn .. wat ik je aanraad is bijvoorbeeld deze -->

 

A-011-03b.jpg

 

of een iets langere dan koelt de rook iets beter ..

 

 

@ $ol!d --> zoals op site staat ( :specool ) mail ff wat je zou willen bestellen en dan kijk ik even wat de verzendkosten bedragen ... kan nooit meer worden voor jou als 3,50 voor nederland kost het bij ons 2,50 ook al kost de verzending zelf 6,20 :tu

Het probleem is dat je op de site (nog) niet kunt kiezen of je in nederland of belgié woont .............

maar daar word aan gewerk en dat zou dit weekend anders moeten zijn :whistling

 

 

edit: nog ff over het reinigen --> neem liefst een pipe cleaner laat de pijp weken en geef het tijd ... heb je geen cleaner neem dan bleek middel en kokend heet water .. laat de pijp LANG weken .. een aantal uren en spoel hem zo nu en dan goed door ... na het reinigen met bleek GOED afwassen en spoelen met afwasmiddel .. daarna met schoonwater .. :( je kunt voorzichtig wc of keuken papier rollen en al draaiend door de pijp heen halen om de aanslag sneller te verwijderen maar pas op glas kan breken ;) neem de tijd als je geen cleaner hebt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ke heb een pijpje gekregen van ne maat tis wel in het hout maar het was toch voor niets :whistling . ke ga dit weekend en keertje testen en mss nog zo een glazen pijpje kopen is kwa smaak en schoonmaken mss beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een pijpje hier liggen, van klein formaat, maar die ga ik dus echt niet meer gebruiken. Ik had eens een blokje hasj erin gegooid en zitten zuigen, maar er kwam me toch een gore metaal smaak naar binnen zeg :whistling

Nee, geef mij maar een lekker blowtje of desnoods een waterpijp, daarmee proef je tenminste niet die vieze smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met glas is er helemaal geen bijsmaak ;) (als je een goed rooster gebruikt..)

Hout kan je niet schoonmaken, en alles trekt er in, de pijp word dan zelf zo gerookt als een paling :whistling

 

 

veel van die toeristen pijpjes die zijn niet echt te roken, zonde eigenlijk maar als je echt wilt roken is glas het antwoord of kwalteits metalen maar daar zal je dan voor moeten betalen ..... het feit blijft dat die vloei niet beter voor je is ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik snel mn pijp(en) schoon wil hebben en geen cleaner in de buurt heb gebruik ik antikal en wattenstaafjes, voordeel is erg weinig inweektijd. Klinkt vadsig maar gewoon erna met heet water erg goed naspoelen en klaar.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wel een beetje schadelijker dan normaal wiet roken maar het werkt: Maak je pijpje schoon met een stukje sigarettenvloei, maak er een propje van en steek deze in de brand in het pijpje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...