Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gamezplay

Schieten Niet In De Bloei

Recommended Posts

Hoi,

 

Heb een vraag zit nu in de derde week bloei en er zijn nog maar weinig bloeiverschijnselen.

Heb 1 week groei gedaan en toen op 12 uur gezet,bij mijn andere kweken was er eind derde week veel meer bloei te zien al echte knop vorming,nu nog maar een paar witte haartjes,de planten zien er wel heel goed uit.

het is nlx,ik kweek op mapito,ph 5,8 ec 2,0 temp lampen uit 17 lampen aan 25 de laatste dagen met de vorst was de temperatuur met lampen aan 21 gr,zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Ze zijn nu ook wel hoger als mijn andere kweken omdat ik de andere kweken maar 3 dagen groei heb gedaan.Zou het daar aan kunnen liggen dat de planten groter zijn?

 

Graag jullie mening

 

ps:ik heb op dit moment geen foto's maar ze staan nu eind derde week op 12 uur ligt en nog maar weinig witte haartjes en al helemaal geen knopvorming

 

groetjes Gamezplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke tempratuur heeft het water van je voedings vat????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net hetzelfde, de mijne staan al 4 weken en 3 dagen en beginnen nu pas echt veel haartjes aan te maken, het lijkt de goede kant op te gaan, dus wacht mss nog effe af ?

 

succes ermee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties

 

ik kweek met stekjes,ik wacht geduldig af en hoop maar dat het goed komt,ik vraag me alleen af waarom dit nu gebeurd wat de reden is kan ik er rekening mee houden de volgende ronde

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik nu ook iemand heeft voor me voorgegroeit en met de tydklok gekloot.ze zien er wel goed uit hoop witte haren gaa ze zo effe 24uur in het donker zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zit geen vals licht in mijn hok andere kweken was alles wel goed gegaan,alleen nu is de temperatuur met lampen aan lager als voorheen,met de afgelopen vorst van -6 lampen aan ongeveer 23 a24 graden lampen uit met bij verwarming 17 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een link naar de foto van eind derde week met de lampen uit

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=22287

 

 

 

 

 

 

 

hier nog meer foto's met licht aan en licht uit

 

planten staan nu eind derde week bloei,na een week groei te hebben gehad, mijn mening is dat ze veel te weinig bloeiverschijnselen hebben of heb ik het mis??

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=22286

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=22288

 

 

waar kan het aanliggen en hoe los ik dit op,kan ik bv de lampen 11,5 uur laten branden of moet ik ze 24 uur in het donker zetten??

 

Graag jullie hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gamezplay,

 

Hier een antwoord op je PM.

 

Weet je zeker dat het NLX is?

 

De lagere temp. zou zeker een oorzaak KUNNEN zijn.

 

 

Je moet je afvragen in welke fase je plant zit nu.

 

3 mogelijkheden:

 

1) groeifase?Groeien ze nog steeds?

 

2)Zitten ze net in de overgangsfase? Weinig tot geen groei en ook (NOG) geen bloeiverschijnselen?

 

3)Groeien ze al een tijdje helemaal niet meer en toch (nog) geen bloeiverschijnselen?

 

Alleen bij de 3-de mogelijkheid zou er een probleem KUNNEN zijn.

 

Als ik je planten zo bekijk denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken :)

 

Het is normaal gesproken zo dat je plant binnen 10-14 dagen na het overschakelen van 18/6 naar 12/12 de eerste bloeiverschijnselen vertoont.

 

Komt vaker voor( zeker in deze periode van het jaar) dat het wat langer duurt.(3 weken is echt geen uitzondering)

 

Verschillende oorzaken.

 

1 daarvan is de lagere temp. zowel met de lampen aan als uit.

Ook de vaak wat grotere temp. verschillen kan een oorzaak zijn.

 

 

Zolang ze er zo goed uit blijven zien zou ik het voedingsschema aanhouden wat je nu hanteert want daar doen ze het blijkbaar goed op en gewoon afwachten.

 

Denk erom,

 

Je kweekt op mapito he en dan heeft de temp.( en temp. schommelingen) een véél groter invloed op de ontwikkeling van je plantjes als op aarde.

 

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de zeer snelle reactie Tokkie

 

Ik denk dan dat het mogelijkheid 2 is ze groeien nog wel een beetje en weinig bloeiverschijnselen,maar als het aan de temperatuur ligt komt het dus nog wel goed,maar duurt het dus wat langer??

En moet ik dus geduld hebben.

 

Dus een van mijn opties om ze bv een half uur minder ligt te geven per dag of 24 uur in het donker heeft dan weinig nut of kan ik dit wel doen??

 

Gamezplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou IK niet doen.

 

Niet gaan klooien. :(

 

Zeker niet zolang ze er zo goed uit zien :)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er goed uit, ik zou het nog even aankijken want misschien dat ze later agan bloeien... Wel moet je de temperatuur in de gaten houden als deze te koud wordt kunnen planten gaan stilstaan.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de daling van de temp bij koud weer is het wel zeker dat je wat zuinig bent geweest met ISOLATIE.

Meestal is te lage temp de oorzaak van late bloei.

 

Gr.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties de temperatuur is inmiddels weer als van ouds en ik zal hem idd beter gaan isoleren tegen de koude buiten temperatuur

 

Dus nu lopen ze als ik het goed begrijp gewoon een week of twee weken achter en krijgen ze toch nog wel toppen??

 

Gamezplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit dus als je nacht wat warmer is komt alles goed "zeker weten"

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er achter gekomen wat de oorzaak is ik ben naar de stekjes leverancier terug gegaan en het probleem voor gelegd nu zijn het vrijwel zeker haze stekjes wat ik heb gekocht ipv nlx dus kan het wel klopen met de bloei periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een ec van 2.0 in de 3e week bloei niet erg hoog? weet niet hoor, heb er geen verstand van. :)

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg mij nou eens uit waarom je voeding met een ec van 2.0 gaat geven in de 3-de week bloei?

 

Dat kan je toch niet hier gelezen hebben lijkt mij?

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral, te koud,

 

lichten aan:27 graden

lichten uit: 21 graden

 

ph 5.6

ec 1.6 dan opvoeren naar 1.8, laatste week 0.9 ec.

(die 2.0 is veel te hoog, en al deze waardes verschillen per voedingsfabrikant)

Watertemp 21 graden, altijd.

Vatmenger altijd verplicht ,24/24

 

Op welke ph heb je de mapito gespoelt?

gebruik je enzymen?

Eb en vloed werkt beter dan dripsystemen (op mapito)

 

Wat zijn de pomp- en drain ph- en ec waardes?

 

Commerciele haze stekjes, klinkt vrij ongeloofwaardig,zeker voor de stekboeren.

weinigen moeten stekken hebben die 12 weken en meer bloeien.

 

Nlx kan zeker door koude 1 a 2 weken achterlopen, ik heb het zelf gehad vroeger.

Als het haze is, wrijf ff over de stengel en je ruikt het zeker nu al.

 

groets esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet bijna wel zeker dat er geen stekboer is die nog Haze in de aanbieding heeft met als voor de meeste kwekers de slogan "tiid is geld"geld.

 

De info zal wel voortkomen dat hij je een"oorzaak"wilde aanreiken omdat hij geen oorzaak wist.

Gr.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan hier iemand op zien wat voor soort het is staan nu eind vierde week in bloei.

Is dit idd Haze?

Misschien aan de opbouw hoe de toppen ontwikkelen?

Ik weet het niet.

Toen ik ze kocht zeiden ze dat het nlx was,ben nu terug gegaan en foto's laten zien en hun denken nou dat ze me stekjes van haze mee hebben gegeven ivm dat late bloei verschijnselen verhaal.

Ze hadden namelijk die week ook haze stekjes,het ging om de soort HASH HAZE ,kan iemand soort?

Ik heb dat steeltjes onderzoek gedaan en het ruikt heel sterk,ik weet niet of dat bij nlx ook is.

De laatste drie foto's in mijn galerij zijn van eind vierde week bloei ik zie wel wat verschil met een week geleden maar nog niet erg veel bij nlx ging dat sneller.

 

Hier de link:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=22979

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...