Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

STM

Buiten Kweken

Recommended Posts

Ik ben nog een absolute beginner, maar ik zou graag 2-3 al uitgekiemde plantjes buiten in potten zetten in het paasverlof. Ik dacht er dan aan om er een soort serre over te zetten. Nu heb ik hier al veel gelezen, maar vindt niet veel over buiten in potten planten. Ik heb al wat gevonden over in volle grond planten, maar dat gaat bij mij niet (heb geen tuin). Ik zit nog met enkele vragen:

- Is zonlicht genoeg?

- Is de luchtvochtigheid goed?

- Is de temperatuur goed?

- Hoegroot moet de kas zijn(afmetingen) voor 3planten?

- Duurt het dan langer?

- Is de kwaliteit evengoed als bij binnen gekweekte planten?

 

Alle tips en info kan van pas komen!

Edited by STM

Share this post


Link to post
Share on other sites

In begin april is het daar nog te koud en te donker voor (de dagen zijn dan nog niet lang genoeg en de planten gaan dan in de bloei.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt 3 planten buiten in potten zetten?Je zegt dat je een beginner bent daarom wat vragen wat je wel weet en wat niet.

1-Weet je hoe je uit zaad planten kunt opkweken.Bij nee Grow Guide

2-Weet je dat ongeveer de helft mannen/vrouwen zijn.--G.G.

3-Weet je dat de planten als de dagen korter worden beginnen te bloeien.

 

Zoek zoveel mogelijk antwoorden bij Grow Guide

 

Ervaring heb ik gedurende 43 jaar wel opgedaan maar om je advies te geven moet ik wel wat meer info hebben over wat je wel en niet weet

Gr. D.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

STM

 

Zonlicht kunnen ze nooit genoeg krijgen, licht is gewicht.

 

Luchtvochtigheid kan je pas wat over zeggen als het kasje er staat, ventilatie lijkt me niet onbelangrijk als je gaat bouwen. Geld ook voor de temp.

 

Hoe groot de kas moet zijn ? Hoe groot wil je ze kweken ? :)

 

In een kas kan het wat trager gaan, als je niet het juiste matriaal gebruikt, het ene plastic en/of glas laat licht beter door als andere, inof hierover is te vinden. :(

 

Kwaliteit kan net zo goed wezen als de indoor wiet, probleem alleen is dat buitenkwekers problemen hebben met het afbloeien, kasje kan doorvoor een oplossing wezen, mits je het goed doet.

 

 

Voor de grond voor in de potten kun je zo een growhop inlopen, daar ligt genoeg voorbemestaarde voor de eerste maanden en daar kunnen ze je ook advieseren wat je daarna kan gebruiken. Wat je hier ook wel ergens terug kan vinden.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is heb je deze mail gekregen ?

Hi {username},

 

Leuk dat je je bij ons heb geregistreerd. :)

 

Begin aub met het lezen van dit topic, hierin staan een korte opsomming van de regels en ik verzoek je dat goed door te lezen :smoke voordat je iets post op het forum.

 

Voor beginners is dit topic erg aan te raden, hier staat veel info in om goed van start te kunnen gaan.

 

Zou je zo vriendelijk willen zijn je hier even voor te stellen aan alle users? :P Is wel zo leuk voor alle andere users zodat ze gelijk weten wie je bent. En als je tijd hebt :) kom dan ook eens kijken op onze chat...

 

Verder wens ik je veel plezier hier op 't forum.

 

Groeten,

 

Stijlloos :(

Stel je je nog even voor dan aub ?

En vooral als absolute beginner (je zegt het zelf :specool ) eerst lekker :huh:

 

Veel plezier en ik hoop dat het je goed af gaat dit seizoen :P

 

 

Groeten,richard

 

PS.

 

Ik zie nu dat je al verschillende vragen in verschillende secties had geplaatst.

Daarin heeft whazzup je ook al een aantal goede links gegeven.

Lees je die links aub ook...?

 

Is zonlicht genoeg om een gezonde plant te kweken?

 

(ik ben echt maar een beginner, hoor)

STM: lees de topics in "de info" eens en aangezien we hier een flinke sectie outdoor hebben lijkt het antwoord me al wel gegeven. Voor buiten kweken kijk een in dit topic: http://www.wietforum.nl/Succesformule-Voor...ken-t19457.html

 

In een andere sectie...

 

Is zonlicht genoeg om een gezonde plant te kweken?

 

(ik ben echt maar een beginner, hoor)

vragen in één topic stellen STM! Zie antwoord in andere topic waar je de vraag hebt gesteld. En verder:

 

Een forum bestaat bij de gratie van de informatie die haar leden er op posten en met elkaar delen. We verwachten van je dat je eerst zelf zoekt en gaat lezen voor je een topic opent.

 

Er is heel erg veel informatie beschikbaar die je kunt opzoeken met de zoekfunctie. Tips daarbij:

 

- zoek in het juiste forum

- laat eventueel resultaten alleen als berichten zien (dan kom je sneller bij je antwoord)

- gebruik de "+" als je zoekt naar meerdere zoektermen

 

Voorbeeld: zoek naar "gele blaadjes" met "+gele +blaadjes" intikken (zonder de quotes).

 

De meeste belangrijke informatie staat in stickies (vaste topics bovenin de topiclijsten in de forums). Zeker in de info, indoor beginnersvragen vind je er veel.

 

Daarnaast is Wietforum bezig met het inrichten van een complete GrowGuide. Alle leden kunnen hieraan bijdragen. De link vind je links bovenin.

 

Hou het forum overzichtelijk. Jouw vraag komt namelijk óók in de zoekresultaten te staan terwijl er al een heel goed antwoord ergens anders geformuleerd zal zijn. Dat maakt de zoekfunctie weer minder zinvol.

 

en stel je even voor in het juiste forum ok?

 

Voorlopig heb je denk ik even voldoende tips en info om even zoet te zijn. :)

Succes,Steven :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds weten we niet wat je wel weet want wat je niet weet kun je ook niet weten(filosofisch)

 

Ik bedoel kun je je in het kort een beetje voorstellen?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...