Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Attitude

12x Plantjes Van Attitude!

Recommended Posts

Zo na tijdje weggeweest te zijn begon het toch weer te kriebelen en vandaar een nieuwe kweek! De opzet is hetzelfde zoals in de Sticky (stoer he :() hahaha!! Maar nu wel met een koolstof filtertje en een ufo-tje boven in het kastje. Krijg ik in ieder geval geen rare gezichten als er mensen binnen komen.

 

In elk geval het is een onbekend soortje waar een verhaaltje aan vast zit. Geen zin om alles te vertellen, maar de zaadjes zijn van turkse bodem aangezien ik daar van de zomer was met m'n meisje. Hoe dan ook ik heb de zaadjes meegenomen en hier laten onkiemen etc. Gelijk op 12/12 gezet. Van de !!12!!zaden was er slechts 1 een vrouwtje (6 herma's en 4 mannen). Dus veel keus tussen een goeie moeder had ik niet. Heb haar een paar weekjes laten groeien en daarvan 12 stekken gehaald.

 

225580183.jpg

 

Hier de moeder in jonge fase...

 

225580170.jpg

 

Hier iets ouder onder toeziend oog van de security-katse.

 

Heb gister 2 plantenbakken (waar oma's geraniums vast en zeker ook prachtig in hadden gestaan) gehaald van 80cm breedt en daar 2x6 planten in gezet zo bespaar ik ruimte en kunnen ze allemaal met de koppies onder de lampen staan! Met potten zou dit dus simpel weg niet kunnen. Hoe groot/breedt ze kunnen worden in die bakken weet ik niet dat is dus ook weer even afwachten. Ze zijn gister ook getopt dus ik kan het scrog netje er nu ook boven gaan hangen op +- 25cm hoogte vanaf de aarde.

 

225580190.jpg

 

Voor aanzicht...

 

225580175.jpg

 

Alle zusjes op een rijtje...

 

Hoop dat het wat wordt en dat de TL kwekers onder jullie er nog wat aan hebben, want bewezen is denk ik wel dat je met een klein hokje en een paar TL lampjes iets kan maken zonder al te grote investeringen!!

 

Attitude :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup misschie hoort dit wel gewoon bij Indoor foto's/verslagen thuis, zo ja verplaats m dan ff voor me en wis dit bericht dan ook maar gelijk;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi verslagje Attitude!

De plantjes zien er fris en groen uit! :specool

Daarvan kunnen we iets bijleren en wij, tl-kwekers, putten daar moed uit! :)

 

 

succes met de kweek!

 

tjiers! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

attitude is back,

 

Ik ben mede door jouw topic waarin werd bewezen dat het wel kan gaan kweken. Ben erg benieuwd naar wat je ervan gaat maken deze keer. ga je scroggen?

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het blijft fluo attitude :) (welcome back trouwens)

 

Waar ik wel benieuwd naar ben overigens: je plantjes staan veel dichter bij elkaar dan vorige keer dus je hebt minder oppervlakte voor scrog. Je had er toen slechts 3 en kon toch een behoorlijk deel van het oppervlak al vullen. Ga je nu wat minder toppen om wat kleinere scrogjes te krijgen en wat dikkere toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ziet dit er toch verzorgt en mooi uit. al een half jaar niet meer op dit forum geweest, ook verder niet gekweekt. maar mijn handen beginnen toch echt wel te kriebelen als ik dit zie, en zelf werk ik ook met TL dus ik denk dat ik van jou en deze topic veel kan leren. . ik ga je zekers volgen.

 

gr thai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik wel benieuwd naar ben overigens: je plantjes staan veel dichter bij elkaar dan vorige keer dus je hebt minder oppervlakte voor scrog. Je had er toen slechts 3 en kon toch een behoorlijk deel van het oppervlak al vullen. Ga je nu wat minder toppen om wat kleinere scrogjes te krijgen en wat dikkere toppen?

 

Hier ben ik nog niet overuit. Ik ga het gaas er weer boven gooien en ik zie wel hoe vol ik het kan maken. De lampen zijn 1.50m en de bakken 0.8m ik houd dus aan bijde zijden zo'n 45 cm over dus kan ook naar de zijkanten gaan werken met de buitenste 2 bijvoorbeeld. Heb nog even aangezien ze gister getopt zijn. Voor mij is het ook weer iets nieuws, maar denk wel winst gevender is kwa opbrengst. Het zal wel een aardig ingewikkeld stelseltje worden op het gaas :). Ik verwacht niet dat ik weer 30+ van 1 plant kan halen, maar laat het eens de helft zijn (15gr) is toch: 12x 15 = 180gr. Daar kan ik sowieso weer een tijdje mee vooruit!!

 

Bedankt trouwens voor de leuke reacties! Gives me motivation as well!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat een mooi oerwoudje worden met die dames zo dicht op elkaar! Ik ben erg benieuwd of je ze met TL's voldoende in toom kunt houden. Leuke opzet en een even leuke security-katze! Veel succes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey attitude,

 

Heb je misschien een schets van je kastje..? Ik vraag me af hoe je dit aangepakt hebt.. met name de "deur"? Aangezien ik van plan ben je kastje te kopieren.. :( mits der geen copyright op zit :).

 

Groet Hajjang

Share this post


Link to post
Share on other sites

225839205.jpg

 

Dit is het hok waar ze in staan. Hij hoeft in principe niet zo hoog trouwens. De maten zijn: 1,10mx 0.50m x 1.35m (hoogte, diepte, breedte). Heb als ''deur'' een dubbel zwart/wit folietje met daarvoor nog een plaat mdf die ik overhad. Die zet ik er gewoon tegen aan trouwens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow op die fiets.. ik denk dat ik nu wel een redelijk beeld heb. Dadelijk maar eens ef een bouwtekening construeren :specool

En dan denk ik dat het komende week gaat gebeuren :(

Eerst maar eens ef m'n tentamens maken :smoke ..

Ik blijf je volgen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :specool ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens en meisjes!! Sorry duurde allemaal even wat langer als verwacht, maar toch leuk dat jullie intresse houden!!

 

Ben 2 week terug week weg geweest op wintersport en toen heeft mijn vrouwtje ze mooi verzorgd. Toen ik terug kwam waren ze toch wel zo snel gegroeid dat ik eigenlijk te laat was om echt nog mooi en goed te kunnen scroggen..heb ze dus gelijk de bloei in gegooid en de 1e verschijnselen zijn nu zichtbaar...

 

235264578.jpg

 

Zoals je kan zien zijn de voor en achterkant hoger als de rest omdat daar geen lampen meer zitten. Te breedt gebeuren voor 4 lampjes, helaas. Zit nu even te twijfelen om alsnog een 400W erboven te gaan knallen, maargoed dat zijn speculaties misschien laat ik de boel ook wel lekker de boel en zien we het wel. Ben namelijk wel erg benieuwd of ik nu van 12 planten meer ga krijgen als afgelopen 3 (wat ik tot nu toe somber inzie).

 

235264555.jpg

 

Ook zijn ze bij kapper Atti geweest zodat in elk geval al het goede boven in de plantjes gaat zitten.

 

Voor het eerst in een kweek heb ik nu ook last van ongedierte namelijk: Springstaart. Leuke witte springende tering beestjes die rennen om het leven zodra je water op hun kop smijt. Morgen dus even naar de welkoop kijken of ze een leuk goedje tegen die krengen hebben..

 

Binnenkort meer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

ee...daar issie weer.. :specool :verrygood ... lekker aan de 400 joh.. kijken wat dat doet..

 

met groet :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je ze hoog opgeknipt attitude, had je ze niet getopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ziet er toch nog best goed uit vind ik :verrygood

ga dit zeker volgen en ook nog wat informatie uithalen :wacko:

succes verder

 

greets redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat heb je ze hoog opgeknipt attitude, had je ze niet getopt?

 

Jawel maar dat kleine grut kwam nie boven het net en het blader dek heen dus vandaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Strakke kweek attitude! Petje af!

Mooi om te zien van de zijkant met die stammetjes.

 

Dat opknippen lijkt me geen probleem hoor, je hebt groen zat, en nou ventileert het tenminste behoorlijk aan de onderkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...