Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EsmeraldaNuevacita

Nuon En De Stroomdieven ...

Recommended Posts

Je leest altijd in ieder persbericht dat de wietkweker ALTIJD een stroomdief is.

Er is nog NOOIT geschreven dat iemand beschuldigt werdt van diefstal maar dat de aanklacht naderhand is ingetrokken.

 

Sterker nog ik weet gewoon dat er duizenden mensen zijn die hun stroom wel betaald hebben maar niet va hun giro of via een automatische incasso.

 

Ik ken wietkwekers die ieder half jaar precies zoveel euros overmaken als zij in kilowatts verbruiken.

Zij storten dit ANONIEM op giro 503 contant bij het postkantoor. ( kan nu nog maar tot 1000 euro helaas)

Het betalingsbewijs gaat de kluis in voor slechtere tijden.

 

De grote hamvraag die mij nu al maanden bezig houdt .....

 

Waar blijft al dat geld waar het NUON niets mee mag, laat staan er iets mee kan doen ?

Want van wie is het ?

Wat mag een bedrijf doen met anonieme stortingen ?

 

Nou dan ga je toch snel denken ... dit soort zwartgeld, dit soort drugsgeld .... als dat verdwijnt wie zou dat in godsnaam merken ?

 

Nou ikke dus ....

 

Jullie vuile gelddieven !! Stinkende fraudeurs en die kleine kweker maar de schuld geven.

Nu begrijp ik waarom het NUON toendertijd zomaar een voetbalelftal had gekocht van ons geld.

Dat geld moet terug de pot in en die kilowatt prijs kan naar beneden.

De gehele directie en de top van het NUON sluiten hun ogen en wijzen hun vingers maar ik vind dat iedereen het MOET weten !!

 

Er verdwijnen miljoenen in de zakken van de directie en de verantwoordelijke boekhouders.

 

Ban het NUON !!

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anonieme stortingen, als ik je stort geld op de rekening zonder omschrijving e.d.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik heb een betalingsbewijs:

 

Van: electra

Door: Klaas Bruinsma

Bedrag: 1000 euro

Aan: Nuon

Giro: 503

 

 

 

Dan ontvang je na betaling een dagstempel op je betalings strookje van de postkantoormedewerker(ster).

Die toon je aan de officier van justitie of aan de opsporingsbevoegde ambtenaar van het NUON in Alkmaar.

 

 

Maar waar blijven die bergen geld ?

 

Wil niemand dat weten ?

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ìk ken aardig wat mensen die kweken maar dat ze anoniem betalen ken er geen 1 van. IK denk eerlijk gezegd dat weinig mensen van deze optie gebruik maken en de miljoenen die verdwijnen zullen reuze meevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit echt zo is dan zijn t een stel viezerikken.

Ben dan wel benieuwd hoeveel geld er op giro 503 staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaar u nader, Esmeekrijger.

Wil je zeggen dat betalingsbewijzen ter zitting niet tellen ?

Logisch, als je met een paar man samenwerkt, kun je altijd aantonen dat gejatte stroom betaald is (stapeltje anonieme stortingen verzamelen), ook al bedoelde jij het goed. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je even een beetje verder nadenkt bestaad er ook nog zoiets als de overheid.

 

de overheid heeft allerlijk muts bedrijfjes die constant in de gaten houden wat jou bedrijf doet ect ect.

 

stel nou dat de directie inderdaad ''zwart'' geld aan neemt en dat in eigen zak steekt en stel nou dat er inderdaad ''zoals jij zegt'' duizenden wietkwekers zijn die dat doen, dat zouden dan dus 100duizenden euro's per maand zijn.

 

Dan zou je al dat geld in je tas moeten steken en op een zwitserse bankrekening moeten storten want als hun dat op hun rabobank rekening storen krijgen ze de belasting achter hun hol aan en word het bedrijg stilgelegt totdat ze weten waar het geld vandaan komt.

 

Ten2de, jij mag zoveel stroom afnemen als je wilt, al betaal je 6 ton in de maand, als jij dat wil, mag jij dat.

Wat niet mag, is het hebben van een wietkwekerij, dus waarom zou je verdacht ''anoniem'' gaan storen als je zoveel stroom af mag nemen om de hele wijk plat te branden.

Ze komen natuurlijk wel kijken wat je aan het doen bent maar als je geen wietplanten heb maar 100 zonnenbanken...who care's?

 

zwart geld witwassen als je een eigen bedrijf hebt gaat niet zomakelijk, tenzij je je boekhouder zwijggeld geefd. (ik ken een goed bedrijf waar ik vaak kom wat aardig wat zward binnen haald en springen afentoe ook maar net met de hakken over de sloot)

het hele bedrijf nuon zou dan dus hun werknemers om moeten kopen om te zwijgen...ik heb zelf ook nog voor de nuon gewerkt en als het inderdaad zo zou zijn dan zou ik wel een paar 1.000 euro eisen.

 

 

ten 3de, er zijn meer energie bedrijven dan de nuon, als er inderdaad zoveel bdrijven zouden zijn die zwart geld aanemen en dat in eigen zak zouden steken zou niemand het merken en niemand erbij stilstaan want je word zowiezo wel genaaid, ongeacht je gas water en licht rekening (zelfde verhaal va gulden naar euro''letterijk'')

 

de kans lijkt me dus vrij klein dat je gelijk hebt, aangezien je ook feitelijk gezien jouw mening geeft kan ik niet zeggen dat je gelijk hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar 100 zonnenbanken...who care's?

De brandweer in dit geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@suffie63.

 

Heeft de brandweer ook weer eens wat te doen :)

 

@tony montana

 

geef jou groot gelijk.

 

ik baseer dit argument nu op haar mening en op mijn eerdere argumenten....als het zo is, waarom worden er dan nogsteeds invallen gedaan en kwekrijen opgerold???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doggyfish

 

Esmie baseert haar uiteindelijke punt op de "Hamvraag" die haar al maanden bezig houdt...

 

ALS het zo is zijn het toch vieze gelddieven en fraudeurs!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heeft ze dan naar maanden nogsteeds geen bron (ik zie namelijk geen enkele vorm van bron of wat dan ook maar alleen zoals ik al zij, feitelijk gezien meningen) om haar mening te onder drukken???

 

kom je met iets om je mening te beargumenteren, sorry voor mijn woorden, even goede vrienden.

 

maar het houd haar al maanden bezig dus, daar heb m'n twijfels over en kom ik bij iets wat ik in groep 4 leerde ofzo 0+0=0 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol kreeg je dat pas in groep 4? Dat had ik al toen ik mijn vader en moeder over de rand van mijn wiegje zag kijken :)

 

Weet je wat je doet, bel de boekhouder eens op en vraag hoe ze anonieme stortingen boekhoudkundig verwerken. Ik denk dat iedere accountant het je zal kunnen vertellen wat ik geloof eerlijk gezegd ook niet in "sluizen" van geld. Wel weet ik dat er een aparte post is voor inkomsten die niet bij een rekening geplaatst kunnen worden maar wat er met het overschot van die balans gebeurt heb ik geen idee. Zal wel ergens terugvloeien in de bedrijfsmiddelen als overige inkomsten (die natuurlijk in verhouding volstrekt peanuts zijn en niet eens 3 cijfers achter de komma op de jaarrekening verschijnen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opbrengsten zullen eerst op een tussen rekening geboekt worden voor een bepaalde periode daarna zullen ze afgeboekt worden als buitengewone baten.

 

M.a.w. deze "opbrengsten" zullen worden verrekend met de verliezen (buitengewone lasten) van de niet betaalde rekeningen, stroom diefstal (van niet betalende kwekers) etc.

 

Denk dat het maar heel incidenteel voorkomt dat er mensen zijn zie niet op kenmerk, juiste

naam etc. betalen, de nuon zal dan ook wel weten waar deze bedragen vandaan komen en met welk

doel, die zijn ook niet (helemaal) achterlijk.

 

Acceptgiro kaarten zijn vooraf ingevuld, als je bij telebanken iets niet invuld geeft deze een melding, dus

daarin fouten maken kan haast bijna niet.

 

Daarnaast zullen zij ongetwijfeld al mee hebben gemaakt dat er iemand met dit soort

betalingen achteraf op de proppen kwam.

 

Heb je als eens nagedacht dat een storting contant niet geheel anoniem is en dat er bij de betaling

wel een kenmerk mee word gegeven vanaf welk postkantoor je betaald hebt :) !!

 

Het is goed dat je je druk maakt om maatschappelijke dingen maar om daar nu maanden

lang wakker van te liggen.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is goed dat je je druk maakt om maatschappelijke dingen maar om daar nu maanden

lang wakker van te liggen.

 

=========================================================

 

Waar sommige mensen zich al niet druk om maken zeg :)

 

En wakker liggen doe ik alleen maar van het gesnurk van Hanna :(

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig gebruikt hanna s'nachts geen stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup

 

dat weet ik allemaal niet meer man, is al zo lang geleden, ik ben afentoe blij wat ik weet wat ik 2 weken trug nog heb gedaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bent toch pas 18? :) ,of kom je uit polen en zit je aan de spiritus :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik kom uit nederland, laat ik zo zeggen...het is elk wiekend wel raak met vanalles en nogwat en dan komt het wel eens voor dat ik niet kan slapen :( werkt niet echt bevorderlijk op je geheugen merk ik en dan nog, wie onthoud er nou wat ze in de kleuterklas geleerd hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten2de, jij mag zoveel stroom afnemen als je wilt, al betaal je 6 ton in de maand, als jij dat wil, mag jij dat.

 

Nee dat mag niet omdat je dan je installatie overbelast en mogelijk nog buiten je woning om ook .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je meent toch niet dat Nuon zich met zoiets onzinnigs zal bezighouden, is toch een enorme interne controle in zo'n bedrijf en de overheid zit er ook in. Nu het Nuon-Essentie is zijn ze 1 van de grootste stroomleveranciers van europa en de miljarden verdienen ze toch wel. Die gaan zich echt niet te buiten aan zulke onzin hoor !

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het mij vraagt is het een monopoly situatie die ze nou hebben..

mag ik het strijkijzer zijn? :whistling

 

gooi maar wat kerncentrales open..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...