Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Lees hier op het forum al even mee en ben nu ook een "volwaardig" lid.

Omdat de wietprijzen in de coffieshops de pan uit swingen heb ik besloten om zelf een hokje te bouwen en met kweken te beginnen.Ben een ervaren roker maar van kweken weet ik niet veel.Gelukkig zijn er vrienden die toch al een paar oogsten ervaring hebben en hun kennis met me delen.

Nadat de kogel door de kerk was waar de kast ging komen (tweede slaapkamer , staat toch leeg) op naar de gamma ! Kom thuis en sleur al het houtwerk naar boven en bel mn maat.Die komt boven en schiet meteen in een dronken zeemans lach uit ! "Ga je de ark bouwen ofzo ???"

Veel te veel hout dus maar soit.... Een valse muur gemaakt en heb een ruimte van 2m40 lang , 1m60 breed en 2m10 hoog.Twee lampen van 400 watt , koolstoffilter , plagron all mix grond(met nog 20 %perliet erbij) , 11 liter potten ,blazer van badkamer voor lucht invoer , alles beplakt met wit/zwart folie , lichtdicht gemaakt . Een hele week zagen en timmeren (als de buren weg zijn just in case ...) en mn biodome was af !

De zoektocht naar stekjes :specool nog zoiets.... Heb geen wagen dus moet van belgie naar nederland rijden met de motor(toch een 65 km enkel).Bestel stekjes op twee plaatsen. Drie dagen later kon ik ze ophalen. Juist die dag kiezen de weergoden uit om windsnelheden van 140 km/u los te laten. Wind mee is altijd goed :) maar zijwind is niet zo plezant . Koud en zeiknat van de regen kom ik aan in bij stekkenboer nr.1 en krijg mn 13 plantjes meteen mee. Een paar kilometer verder bij stekkenboer 2 krijg ik te horen dat ze dat niet meer doen !!! Drie dagen geleden was het geen probleem en nu gaat het niet meer ofwat ??? Helemaal goedgezind heb ik gezegd dat het de laatste keer was dat ik in hun zaak kwam en hun een prettige dag gewenst :(

In ieder geval de 13 dames in potjes gezet onder een boterhamzakje en 48 uur licht gegeven met 1 lamp.Daarna nog 3 dagen 18 uur en dan omgepot naar de 11 liters . Mn maat komt is een kijkje nemen en die lacht me daar weeral vierkant uit !!! Had namelijk de folie vd lamp er nog niet afgehaald !!!

De blunders blijven maar komen .... een second onoplettend en mn fret in de tweede slaapkamer geraakt !!!

Zwart van de aarde heb ik hem uit een pot moeten sleuren :huh: Gelukkig op tijd en nu zit er een slot op de deur ! Leuke beesten maar ze deugen voor geen meter .

Zit nu op dag 6 met de dames en ben er redelijk tevreden mee . Maar het is niet gemakkelijk in het begin .

Mn temperatuur is max 28° en minimum is 16°.Heb mn afzuiging nog niet bollen. Heb een buis rond mn inlaat vent gemaakt en op mn plantjes gericht ipv een ventilator.

Sommige zullen misschien denken wat doet die snul nu :smoke dus alle reakties of hulp is welkom .

Heb nog een bus ferro bloeistimulator gekocht , wanneer mag ik die eigenlijk beginnen te gebruiken ? De dames staan in plagron .

Nog een vraagje ... er brand nu 1 lamp voor 13 planten , misschien beter om de tweede ook op de dames te zetten?

Zoals je ziet .... beginnerspret :(

 

Zal proberen een foto te zetten volgende keer

 

greetz

faijer

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha wat een verhaal.. een fret tussen je planten :)

 

volgens mij ben je erg goed op weg..

over je vraagjes; met allmix zal je de eerste 3 a 4 weken niet hoeven te voeden, daarna voorzichtig beginnen met voeding, eventueel eerst op halve hoeveelheden van het aanbevolen schema. Blijf goed naar je planten kijken, zij bepalen wat ze nodig hebben!

Als je stekken goed zijn aangeslagen kan je de 2e lamp ook gerust aanzetten.

Ben erg benieuwd naar de foto's, misschien is het handig om een kweekverslag te maken, dan kunnen mensen je ook makkelijker helpen als je met vragen zit.

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom ... bleedman,

 

De eerste fout heb je al gemaakt lees ik :)

 

Ben een ervaren roker maar van kweken weet ik niet veel.Gelukkig zijn er vrienden die toch al een paar oogsten ervaring hebben en hun kennis met me delen

 

Les 1)

 

In het kweken heb je geen vrienden :specool

Iedereen die van je kweken afweet is een potentieel gevaar/risico.

Je vriend van vandaag is je vijand van morgen.

 

Het is eenzaam in het kwekerswereldje hoor :smoke

 

Harry zal er vast nog wel een mooie uitspraak voor hebben :(

 

veel suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat je al ver bent gekomen :)

Kweekverslagje zou inderdaad leuk zijn :specool

 

Bijna vergeten:

:(

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het kweken heb je geen vrienden :)

Iedereen die van je kweken afweet is een potentieel gevaar/risico.

Je vriend van vandaag is je vijand van morgen.

 

tok we waren toch vrienden?!

 

nopompom.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Harry zal er vast nog wel een mooie uitspraak voor hebben :(

Zeker weten :specool

MET de vriendelijke ............ groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomas,

 

Jij wil alleen maar vrienden zijn omdat je zonder mij de beurs niet binnenkomt en omdat je het stoer vindt om met een bodyguard te lopen :)

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomas,

Jij wil alleen maar vrienden zijn omdat je zonder mij de beurs niet binnenkomt en omdat je het stoer vindt om met een bodyguard te lopen :)

..... gaat dus ook mee incl. deegroller ?

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rich wil je stoppen met het vervuilen van het topic van deze beginner? :)

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk,tomas :)

Ik gooi meteen mijn waarschuwingsniveau omhoog :(

Want ik ben een pliessie :specool (zegt men...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha, prachtverhaal...... een Belg met humor. Altijd leuk.

Suc6 met je dames man, enuuuuh laat die fret van je maar van een topje knagen strax,

dan is ie denk ik in ene een stuk minder snel :)

 

Grtzz defQon Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, inhoudloze beroeps reply-ers , de beroeps vervuilers van forums.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok de tweede lamp brand ook. Lees hier wel veel maar als beginner is het soms ingewikkeld voor alle antwoorden te vinden op je vragen. :(

Het gaat meestal zo ... idee over bv wormen in je grond ... lees je even in ratta's bijbel , zie je linkje daarheen even iemand zn hokje bekijken... hey linkje enz enz ....

Die peuken zullen er ook wel iets mee te maken hebben :smoke

 

Ben erg benieuwd naar de foto's, misschien is het handig om een kweekverslag te maken, dan kunnen mensen je ook makkelijker helpen als je met vragen zit.

 

zeer goed idee ! het probleem is heb geen digitale camera en moet er 1 lenen ... maar ze komen eraan .

 

In het kweken heb je geen vrienden

Iedereen die van je kweken afweet is een potentieel gevaar/risico.

Je vriend van vandaag is je vijand van morgen

 

hmmm ....zijn mn motormaten en ken ze al 15 jaar ... betwijfel of die iets achterhouden :specool

en moest het zo zijn straf ik ze wel af in de ardennen :)

in totaal weet er 4 man dat ik kweek , allemaal dertigers die ver teruggaan.

maar je hebt helijk , probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn !

heb zelfs lang getwijfeld om iets op het forum te zetten .....

 

faijer

Edited by faijerbleedman

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou je hebt wel een stormachtige entree genaakt man :specool Mooi verhaal! :(

 

dan nu effe twee INHOUDELIJKE opmerkingen (voor de verandering tok en rich :smoke): ik vind het verschil in dag en nachttemperatuur wel veel. Ik weet niet hoe het met de vochtigheid is maar daar kun je zeker in het bloeistadium problemen mee kunnen krijgen doordat je in je donkere periode snel een dauwpunt bereikt en je planten nat worden (lees kans op toprot). Daarnaast is tocht (je inlaat) niet zo fijn voor je planten. Een zacht zoemende fan (echt zach, en op afstand over je toppen) zal zeker beter zijn. Dat ferro ken ik helaas niet.

 

succes en leuk jou en je fret erbij te hebben :) (hoe heet ie trouwens?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fan eraf genomen :( dacht dat het zn nut kon hebben .

lv is tussen 75 en 39 .

door het hok lopen verwarmingsbuizen die de boel wat opwarmen als het nacht is (van 10u 'smorgens tot 4 uur 'smiddags voor de dames) en zet de verwarming op de kamer ook op.

maar 1 muur is een buitenmuur waar de wind op staat en het is niet bepaald tropisch warm buiten.

Morgen proberen de verwarming wat meer open te zetten en kijken wat het geeft.

De fretten .... heb er dus twee (keer ellende) die loslopen door het huis. Geloof niet zo in een dier op te sluiten. Zeer leuk voor hun maar ooit *%"é voor ons :)

13 potten grond maken in de keuken en dan naar boven brengen met twee telegeleide raketten rond je is niet simpel ! Zien dat je hok ALTIJD dicht is en je deur ook. Ze loeren erop .... wachtend tot je een foutje maakt en dan is het feest ! Ze werken samen voor hun doel te bereiken :specool

Als we op vakantie gaan rillen de mensen al die erop moeten passen . Wij zijn het gewoon ....

Voor een lang verhaal kort te maken ze noemen peukie en haffel

Share this post


Link to post
Share on other sites

In overleg veplaatst naar "Indoor Kweekverslagen & Foto's".

 

Succes met je verslag,faijerbleedman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes Faijerbleedman

 

Daar het in Belgie toch al problematisch is om aan het groene goud te komen, een slimme zet van je om je van je eigen voorraad te voorzien.

 

Nog van harte :) op t forum.

 

Grtz B&C :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
In overleg veplaatst naar "Indoor Kweekverslagen & Foto's".

 

Succes met je verslag,faijerbleedman :(

 

 

In overleg????

 

Waarom ben jij ineens zo voorzichtig? :) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo faijerbleedman,

 

Als je wilt dat ik je post naar de verslagen verplaats vraag je het maar.

Als je een verslag wilt gaan maken natuurlijk...

 

http://www.wietforum.nl/Beginnerspret-t23368.html

 

Succes !

 

Groeten,richard

 

hey Richard

 

dat is goed , bedankt .

 

mvg,

faijer

 

 

Doe ik vaker hoor,tokkie.

Netjes toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

on topic heren!!! dat doe je maar effe in de pm. Dr_Evil.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...