Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TL-man

Mexican Sativa's

Recommended Posts

eindelijk gestart ;)

soortje :mexican sativa sensi seeds

heb nog geen ph en ec meter zal voor volgend kweekje worden dus ik geef nu gewoon gedestileerd water langs onder.

ik ben nu aan het voorgroeien op 3 tl's in apart hokje, aan het bloei hokje wordt nog gewerkt :no

ik denk dat ze er wel keurig bijstaan of niet?

na het voorgroeien komen ze onder een 600W cooltube te staan waar ze hopenlijk mooi zullen bloeien :whistling

 

pics volgen later

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej je planten zien er prachtig uit :no ga zo door

 

Groeten Apollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor, een ondergewaardeerd rokertje, die MS, ik heb er nog steeds erg veel plezier van! Zie wel behoorlijke verschillen in ontwikkeling bij je plantjes. Hou er inderdaad rekening mee dat dit behoorlijk grote planten worden, hebben veel sativa in zich. Ik neem aan dat je ze gaat toppen? Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd oppassen met de Mexican! Houdt vooral rekening dat ze uit zaad komen, dus de 1e 3weken van de bloei nog door zullen groeien en met een volle sativa kan dit erg snel gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed, :)

mooie plantjes

 

raar hoe ze zo verschillend van grootte en vorm kunnen zijn

zag ik bij mij binnen de zelfde soort ook

 

succes,

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor reacties :(

ik ga ze binnenkort in 7 liter potten zetten en dan toppen en scrognetje boven hangen hoe groot zou ik ze laten worden voor ik ze in de bloei zet? hoogte van men bloeihokje is 1.80 en werk met een cooltube 600W

en ik weet ook niet hoe het komt dat ze zo onverschilig groeien :)

en het is te hopen dat er nu veel vrouwelijke plantjes bij zijn :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het zaad niet allemaal tegelijk is opgekomen, klopt dat? Bovendien heb je verschillen in mannen en vrouwen. Helaas zijn de mannen over het algemeen het snelst in mijn ervaring. Als je ze vroeg op 12/12 zet beperk je de groei ook en weet je sneller wat de dames zijn. Ook de MS groeit nog zeker 3 weken door nadat hij in de bloei gaat. Wellicht vroeg toppen en dan op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het klopt dat het zaad niet allemaal tegelijkertijd is opgekomen daaraan zal het waarschijnlijk liggen :)

hoelang zou ik nog wachten voor ik zou toppen en op 12/12 ze te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt aan de hoogte ruimte die je hebt .

 

Zaailingen worden al snel hoog en bij een sativa soortje al helemaal

 

en je moet rekening houden met als je gaat toppen je ze beter daarna niet gelijk in de bloei kan zetten

dan moeten ze nog 2/3 dagen groei hebben om daar ook weer van op te knappen en daarna in de bloei .

 

misschien is het iets om op het moment van 18 uur licht naar 12 uur licht eerst je lamp 24 uur uit te laten

en ze daarna p 12 uur te zetten . dit zorgt voor snellere bloeiverschijnselen .

 

maar voor meer hierover moet je bij budgetkweek zijn geloof ik . die gebruikt deze techniek al een tijdje

 

hoop dat je hier iets aan hebt :(

 

en succes .

 

ik ga je volgen :)

 

Greetz Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NM.DesertQueen

men hokje is 1.20op1.20op1.80 (l*b*h) e n 600W cooltube :(

ga je raad zeker opvolgen van het 24 donker te laten en dan op 12 :)

ok na het toppen nog even laten doorgroeien :smoke

 

bedankt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ga je ze laten afbloeien? Of stekken en buiten neerzetten als de tijd rijp is?

Wat zijn je precieze plannen :whistling ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze al voeding en zo ja, hoeveel? Die bladpuntjes hebben wat weg van een lichte overvoeding. Verder staan ze er prachtig bij TL-man, geen paars steeltje te zien ondanks de vaak wat lagere temperaturen bij kweken met TL's. Keep up the good work! :whistling

 

Groeten,

 

die andere MS ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het licht er goed dicht ophouden, de uiteinden van de TL vermijden, daar komt veel minder licht vanaf. En ze gaan wel hard he! Zou je niet eens gaan toppen? Als ik je fanleafs eens tel zit je volgens mij al op 9 internodes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ speedway

men plannen zijn om ze voor te groeien onder tl en laten af te bloeien onder 600W hps cooltube lampje :whistling

 

@MC

ik geef ze nog geen voeding ik ga binnekort wel voeding halen voor de bloei en voor volgend kweekje ;)

 

@whazzup

dan zou ik ze nu al mogen toppen?ik zal er maar direct werk van gaan maken dan

en ik hou de tl's er zo kort op als ik kan ik hang ze juist beetje omhoog voor de foto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

afbloeien onder HPI? Zou je ze nu niet onderand in bloei gaan zetten dan?

En toppen.. of ..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik zou je nu zeker al snel onder 600w (hps neem ik aan toch?) zetten hoor. Ze hebben wel voldoende voorgroei gehad zou ik zeggen :whistling

 

Die voeding zou ik ook nog maar een weekje mee wachten, volgens mij is die grond flink bemest! Zie op die laatste foto's ook wat spikkeltjes op je bladeren, kijk je uit voor spint?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik zal ze nu dan ver in de bloei gaan zetten

maar het onder de 600 watter (hps indd ;) ) zetten zal nog even duren want ik ben nog op men lamp aan het wachten ;)

ik heb van men vorige kweek nog andere kleuren van tl liggen voor de bloei dus daarmee zullen ze het nu moeten doen B)

en moet ik dan direct iets tegen spint bestellen ook ?

 

ik heb ze al direct gaan toppen :whistling

nog 3 dagen groei en dan in de bloei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegens problemen met computer heb ik hier men kweekverslag niet goed kunnen aanvullen.

Had 5 planten overgehouden met dit als opbrengst.

 

med_gallery_8470_977_483271.jpg

 

ik heb geen voeding gebruikt bij dit kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...