Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Biobizz Ervaringen (top!)

Recommended Posts

Dit kreeg ik aangeboden ter publicatie. Een heel interessant verhaal van een ervaren kweker (die ook wel eens een steekje laat vallen uiteraard) in dialoog met BioBizz. Niet bewerkt. Erg interessant voor allen die met biologische voeding werken ook. Doe er je voordeel mee en een pluim voor BioBizz en de kweker die ook zijn fouten wilde delen met het forum. Kijk, dáár leren we van met zijn allen! :no

Kweker: Ik gebruik al jaren Bio Bizz nog voordat jullie moesten beginnen in het noorden. Ik heb alsnog een aantal vragen over BioBizz en ik ga het het antwoord uploaden naar internet. Ik heb het gedeelte van het toevoegen de Growmix tijdens de bloei gemist kom daar nu pas achter, na 15 jaar !Waarom staat dat niet op de verpakking ? Jullie raden het aan op de site ik heb de grow gewoon naast de bloom staan, welke debiel heeft dat weggelaten ? Wat kunnen de reslutaten zijn als gevolg van het niet gebruiken van biogrow tijdens die 9 weken bloei van een kleine plant op een 10 liter pot ?? Ik heb namelijk veel last van verschijnselen die op roest lijken. Een Calcium tekort/teveel of een Natrium opname probleem. Ik heb grondsamples laten analyseren door de Haan, ik heb met hun de rapporten terlefonisch besproken. Helaas ben ik een gewone wietboer die geen verstand heeft van ionen en kationen in mijn eten.

 

BioBizz: We gaan ervan uit dat je bedoelt dat je de Biogrow niet hebt gebruikt tijdens de bloeifase. Vervelend dat je dat gemist hebt. Op de Biogrow staat wel duidelijk: voor de groei - én de bloeifase. Dan krijgen we weer boze meeltjes van mensen die beweren dat we ze uitmelken. Er is immers geen ander producent die zoiets als Grow in een bloeifase ook aanraad. Bij de Biobloom staat er wat er hoort te staan: voor de bloeifase, want dat is het ook.

 

Probeer te begrijpen wat voor extra text we dus eigenlijk toe zouden moeten voegen als je bedenkt dat we in totaal 8 vloeibare produkten hebben. Daarvoor hebben we het kweekschema, en raden we bij vragen aan om met ons contact op te nemen onder aan de fles bij onduidelijkheden. Ook vermelden we onze website waar het kweekschema ook terug te vinden is. We mogen van deze branche verwachten dat men niet zomaar wat gaat stunten, want of je nou bio of chemisch kweekt, voor iedereen telt die eindopbrengst boven alles!

 

Kweker: Ondanks dat ik verslaafd ben aan thc en internet ben heb ik jullie site nooit eerder bezocht .. ik weet het ... wel klagen maar niet lezen.

 

BioBizz: Ja je had waarschijnlijk een Nitrogen (N) tekort. Maar de roestvlekken duiden eerder ook op een calcium overschot. Ze blokkeren de wortels voor verdere opname van voedingstoffen. Wat is de kwaltiteit van je water?

 

Kweker: Ik geef <piep> leidingwater, daarvan isw de PH 6, EC 0,6. Ik voeg eerst de Bloom toe dan PH - fosforacid. Ik let dus niet op de 2-5 ml per liter deie op de fles staat.

 

Bio Bizz: Omdat onze produkten biologisch zijn, zijn de NPK waardes een stuk lager. Het is namelijk niet mogelijk een 100% organische stof te vinden op deze aardkbol die een NPK gehalte heeft dat hoger is dan 8 . Dus naast de Biobloom (NPK 2-6-3,5) is het zeer aan te raden om Biogrow te blijven gebruiken. Vanwege het gehalte in N, maar ook vanwege het feit dat Biogrow gemaakt is van Suikerbietenconcentraat, wat je bloemetjes voorziet van een berg natuurlijke suikers, dus een lekker smaakje. Jammer dat je eerder grondsamples bent gaan analyseren dan gewoon ff te mailen. Het getuigt van weinig vertrouwen in ons produkt. Je wilde meteen weten of je niet zwaar genaaid werd, terwijl je eigenlijk niet geheel op de hoogte was van onze manier van kweken. Zonde van je tijd en energie nietwaar ? Misschien moeten we beter laten merken aan de eindgebruker dat we het een deel van onze verantwoordelijkheid zien om mensen te woord te staan en te helpen. Je had eigenlijk gewoon ff bij ons aan de bel moeten trekken in plaats van zo hard aan ons te twijfelen. Dat hadden wij in ieder geval wel gedaan. Maar goed, dat is achteraf praten.

 

Kweker; Voorop gesteld beste Patrick dit is geen aanval op het het product BioBizz, ik ben een ware fan een ander smaakje zou overkomen als verraad. De grondanalysesamples zijn opgestuurd uitwanhoop. De samples komen uit gebruikte all-mix van een mislukte oogst met veel roest en een berg AllMix die hergewaardeert gaat worden.Ik twijfel niet aan Bio Bizz maar aan de eindgebruiker die vasthoudend zijn pc blijft vernielen, ik maak de fouten er is niets mis met mijn planten of hok. En ook niet met de grondstoffen die ik gebruik, wel de manier waarop ik ze gebruik.

 

Bio organische voeding is niet te meten zeggen enkele " breeders" op internet. Ik volg eigenlijk nooit de aangegeven hoeveelheid, ik hang mijn peperdure goed geijkte ec meter erin en ik begin met EC 1.0 en ik eindig in week 8 met EC 1,6 met de ph altijd op 6.0.

 

BioBizz:Je bent behoorlijk sceptisch beste kweker. Als iemand iets beweert wat je niet begrijpt of nog niet wist, dan is het toch niet automatisch onzin? Feit is gewoon, dat als je met een Ec meter Biobloom geeft, je dosering hoger uitvalt dan wij aanraden. Als je het prettig vind om je meter te gebruiken: gebruik hem dan om te meten en te zien dat je met een lage Ec toch een mooi resultaat bereikt ! Je hoeft het niet te geloven, als je graag meer Biobloom wilt geven, wie zijn wij om je daarvan te weerhouden?

 

In het kort een paar verschillen tussen Biologisch, en Biomineraal/synthetisch:

- Synt/Biominerale voeding dient meteen opgenomen te worden door de plant, dus: de pH moet optimaal zijn voor opname, de voeding is pH neutraal (7,0) en heeft een andere conductiviteit (heet een andere electrische lading) dan Biologische voeding.

- Biologische produkten worden voor 40-50% direkt opgenomen, de rest blijft in de aarde achter, en begint de aarde te bewerken. Het activeert en verbeterd de aanwezige voedingstoffen en bacterie leven in je substraat. Een oude slogan van ons was dan ook"Wij voeden het substraat, en het substraat voedt de plant"

- Biologische produkten zijn alles behalve pH neutraal, ze zijn zelfs behoorlijk zuur (Topmax heeft een pH van 4,5, Biogrow 5,5) Als je Biobizz gebruikt, verzuur je dus je substraat op natuurlijke wijze Allmix heeft een pH waarde van 6,5. Met Biobizz voeding, zonder af te zuren met pH-, bereik je uiteindelijk een waarde van rond de 5,8-6,0 in de Allmix (enAllmix heeft ook nog eens een Ec van 2,4 in het begin). Lekker toch? we begrijpen dat mensen alles meten in hun vat, maar zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat je meet in je substraat? Daar staan tenslotte je plantjes in !

 

Kweker: Moet de ph naarmate de weken voorbij gaan naar de 6,5 voor een betere opname van de sporenelementen?

 

BioBizz: De Fulvide zuren in Topmax regelen dat voor je. Een fulvide monecuul kan zo'n 60 sporenelementen "opnemen" voordat het door de wortels geabsorbeerd worden. En zoals boven vermeld, de pH waarde in je aarde helpt hier ook bij. Als je perse af wilt zuren (vooral voor mensen met slecht water, met een pH van 8,0 of hoger, soms wel 10,0 in Engeland) gebruik dan citroenzuur of azijn, das een stuk biologischer dan phosphor -of salpeter zuur.

 

Kweker: Mag ik de bio bloom en bio grow producten op deze manier gebruiken ?

 

BioBizz: Deze vraag begrijpen we even niet helemaal, je verwijst naar de pH van 6,5 bij de Topmax? Ook hier geld hetzelfde verhaal als hierboven. Pak gewoon de dosering die we aanraden. Gebruik je meters voor het aloude gezegde "meten is weten" we raden iedereen altijd aan lekker veel te meten, zodat je beter kunt bepalen waar het goed/fout gaat met je plantjes.

 

Kweker: Nee ik bedoel meten op ec en dan geven, ds zonder op de 2-5 ml per liter aan te houden.

 

BioBizz: Dan geef je een te hoge EC beter is een lagere EC aan te houden dat is beter voor de plant en beter voor de grond. de resultaten kunnen ook verschillen.

 

Kweker: Wat meet mijn EC meter in jullie oplossing ?

 

BioBizz: Biogrow en Fishmix laten je een Ec zien van rond de 1,3 tot 1,8 5 ml per liter Biobloom geeft een Ec van rond de 0,6 5 ml per liter

 

Kweker: Wat is de mening van BioBizz omtrent het meten van de EC in jullie biobloom ?

 

Bio Bizz: Meten om te weten, daarna gewoon de dosering aanhouden, of als je ons niet gelooft, doe dan maar gewoon nog wat minder in plaats van wat meer!Je geeft nu te veel dat kost je extra voeding wat leidt tot een grond die slecht is te recyclen, voedingsopname problemen, PH problemen.

 

Kweker: Hoelang duurt het voordat jullie biobloom mest vrijkomt in het water cq all mix die ik geef vanuit het 200 liter watervat.

 

BioBizz: We begrijpen de vraag niet helemaal, maar hou er rekening mee dat Biobizz geen conserveringsmiddelen bevat. Biobloom, Rootjuice en Topmax kunnen prima in je vat, met een goede circulatie pomp houden ze het ongeveer een week uit. Gebruik een panty of t-shirt om te filteren, buisjes kleiner dan 4mm houden niet zo van onze produkten.

 

Biogrow en Fishmix: zijn zo geconcentreerd dat je ze niet in je vat moet gebruiken, binnen twee dagen heb je schuim en Ph waardes die beginnen te verspringen. Beter gewoon met de hand geven! Dat zijn helaas de nadelen van 100% bio….

 

Kweker: Waarom moet ik nu ook nog is Bio Heaven aanschaffen is de biobloom dan niet compleet ?

 

BioBizz: Biobloom is een voeding, en heeft NPK's. BioHeaven is een stimulator en werkt op een heel ander vlak en manier. Maargoed, zonder Bioheaven redt je het ook hoor, maar dat is gewoon een keuze. We dwingen niemand om het te gebruiken. Daarnaast is Bioheaven een produkt dat we gelanceerd hebben als individueel produkt. Het is niet perse voor de Biobizz kweker, maar juist voor mensen die iets anders gebruiken. Als je al jaren tevreden bent met bv Atami, en je kan met één flesje Bioheaven ineens meer uit elke milliliter atami halen, wie zou dat niet willen? We hebben de nieuwsbrief met BH info toegevoegd, als je er nog wat verder of wilt keuvelen, dan geef ff een belletje…..

 

Kweker: Ik kweek ouderwetse planten op All Mix van BioBizz......Ik ben de grootste BioBizz spammer in nederland, ik hoop een goed onderbouwd antwoord te krijgen van een bekwaam persoon.Dus doe je best aub en hou me op de hoogte als je meer tijd nodig hebt of vragen hebt omtrent de setup van mij tuintje.

 

BioBizz: Om ff te evalueren: Je kennis van voeding, en hoe ermee om te gaan, is gebaseerd op synthetische/biominerale voeding. We proberen niet alleen, maar we ZIJN ook een totaal ander produkt. En het werkt eigenlijk net allemaal iets anders. Hopelijk hebben we je een beetje op weg kunnen helpen.

 

Kweker: We hebben daarna gebelt veel informatie is meteen in het emailvraagstuk verwerkt ik kan er weinig aan toevoegen.Ik zal de nieuwe methode gaan handhaven en een oogst afwachten, persoonlijk heb ik goede moed dat ik van de roest af kan komen door beter met mijn voeding om te gaan en beter te lezen en meer informatie te winnen van je voedingsfabrikant.

 

Bedankt BioBizz ( Patrick) de service was outstanding.

 

Met een vriendelijke groet

 

Kweker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie infio ik ben ook weg van de vismix had een plant gehad best al groot maar geheel licht geel naa 2 weeken vertroetelen en vismix is ie weer groen niet donkergroen maar toch.ook de smaak vind ik lekkerder met biobizz is natuurlijk mijn persoonlijke smaak maar dan nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Ongelooflijke topic moet dit kunnen opleveren.

 

Het verhaal heb ik uitgeprint en zal ik nog enkele malen nalezen want bepaalde onderwerpen zijn wel erg interessant.

 

Ben net zelf, dit jaar, begonnen met biobizz en het verhaal roept toch enkele vragen op.

 

1. Wie gebruikt allemaal citroenzuur voor het afzuren? Zelf maak ik ook gebruik van ph- en het verhaal van biobizz is natuurlijk voor een hydro-experimenteer-met-aarde kweker helemaal nieuw. Je hoeft, als ik het goed begrepen heb helemaal niet af te zuren met de voeding van Biobizz. (hier in het zuiden is het water zacht als onze g's). En bio is natuurlijk bio, dus ben ik ook benieuwd naar het citroenzuur verhaal.

 

2. Gaat het verhaal vergelijkbaar op met andere samenstellingen van grond. Toevoegingen als batmix, wormenmest, cocos e.d. aan de aarde kunnen in mijn ogen toch de werking wijzigen.

 

Maar misschien moet ik verdere vragen ff op een rijtje zetten en ook biobizz benaderen. Het mailcontact maakt in ieder geval duidelijk dat Biobizz haar klanten graag te woord wil staan.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie info, bedankt voor het delen 'kweker' :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai

 

 

kijk hier staan een paar leuke feiten in ;)

 

 

zoals sommigen weten heb ik wat verslagen gepoost op het andere[nu ''dode''forum :no ]

waarin ik kweekte zónder af te zuren,het gros van de lezers was het daar hélemaal niet mee eens.

in allmix en de eigenmixjes[in potten en aardebakken] welke ik gebruik zorg ik ervoor dat oa door middel van mearl de ph op een gezond nivo komt.

dat zorgt ervoor dat een oplossing met een ietwat hoge ph nadat het door de aarde is opgenomen vanzelf een ideale waarde opleverd bij je worteltjes.

 

 

je ziet vaak onzin in de trant van;ik ga nu stapsgewijs mn voeding opvoeren in mn aarde zodat de planten eraan kunnem wennen ;)

das bullshit,we weten toch allemaal dat aarde buffert tis tenslotte geen hydro..

 

het volgende stukje moet gewoon even met capslock aan :hug:

 

JE VOEDT JE AARDE EN NÍET JE PLANT

 

wat in het stukje hierboven al staat; ook met bio meststoffen kun je je aarde overvoeden.

minerale voedingstoffen zijn sneller opneembaar en kunnen in hoge doseringen je grond ook sneller verkloten.

bij vaste en vloeibare biologische meststoffen kan dit ook gebeuren het duurt gewoon wat langer: je snapt er geen hol van omdat je immers bio bezig bent. :whistling

 

 

ben al jaren een fan van allmix,omdat het een van de eerste[en weinige!] complete mixen is.

waarbij je zonder 1000 en 1 flesjes toe te voegen een mooi resultaat kan halen.

ok het is voor de start vrij heftig,voor een stek of zaailing is het beter om met een lightmix te starten.

maar dat is vrij simpel;of voorgroeien in lightmix.

of wat simpeler is een; ''kolom'' aarde uit je allmix graven,daar een lightmix in pleuren en daar je stek op plaatsen.

 

gebruik nu eigen mixen maar heb nog steeds een bak aarde waarvan de basis allmix is/was.

deze mix is ''geënt'' met compost uit mn compost hoop en wat gezonde bosgrond om het bodemleven op gang te helpen.

dees bak ligt er nu voor het 5e jaar,en werd aangevuld met cocos, wormenmest,mearl,potgrond,premix na iedere ronde.

 

de laatste paar ronden is daar alleen nog maar mearl aan toegevoegd.

af en toe een organische thee met oa vinasse om het mn bacs te voeden.

het berst van het bodemleven en tot nu toe is er verder nix bijgemengt.

 

er word in het begin soms wat vismix gegeven verder gewoon kraanwater en in de bloei snel opneembare minerale meststoffen.

 

de combinatie van een gezonde biobak met wat 10-30-20[welke de ph óók naar beneden trekt]werkt.

 

 

 

groetels

 

ps een te zuur medium kilt je bodemleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een zeer interssant artikel zeg!

 

Wie gebruikt een voedingsvat met biobizz eigenlijk? want lees dat het met topmaxx dus wel mogelijk is, en aangezien dit dan een heel stuk scheeld.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Gaat het verhaal vergelijkbaar op met andere samenstellingen van grond. Toevoegingen als batmix, wormenmest, cocos e.d. aan de aarde kunnen in mijn ogen toch de werking wijzigen.

 

Dat is naar mijn idee zeker een waarheid !!

 

Het stuk bevat overigens zaken die niet nieuw zijn voor mij , vaak genoeg heb ik gepost bv "het gaat om de waardes in de grond ,en niet om die in je voedingsvat " of "geef minder voeding " . Om dit laatste te onderbouwen ben ik eens een kweekje gaan draaien op grond zonder bij te voeden . Hieruit bleek wel hoe ver je dan kunt komen ( indien er voldoende grond is).

ik zeg dit niet om m'n ego te strelen maar ,de tekst bevestigd gewoon bepaalde dingen die onder andere ik verkondigd heb , en dat is wel zo fijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

De roest op de bladeren heb ik zo n12 jaar geleden ook gehad en bij mij zat de oorzaak in het te vroeg opwaarderen.De mix v BB mag pas na 2jaar opgewaardeerd worden,anders krijg je een blokkade voor bepaalde voedingsstoffen en plaatselijk een te hoge PH.

 

Ik maak al jaren mijn eigen mix geent op die van o.a. BIOBIZZ zij zitten n.l. vlak bij mij.

 

Het verhaal van de werking van melisse klopt niet maar dat maakt niet uit want uiteindelijk is het resultaat goed en bijna hetzelfde.---zie bodumschimmels in Growguide----

 

Jammer dat je niet rechtstreeks met de beide spelers in discussie kunt gaan.

Heel mooie Topic overigens ,DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik de Biobizz lijn een goede en betaalbare bio voeding ik geef ze altijd volgens het schema van de fabrikant en heb nog nooit overvoeding gehad, doch bij mij geeft het gebruik van PH- betere resultaten, de Ec waarden daar kan je geen touw aan vastknopen ik meet ze wel maar stuur ze niet bij.

 

Wat wel spijtig is dat de fabrikant zo weinig info geeft over de producten en hun gebruik, een website is daar toch een goedkoop en doeltreffend middel voor. Gelukkig geven ze blijkbaar wel een feedback via mail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd een kunst om een gezonde plant op een zo laag mogelijke ec te kweken.

Meten is weten, altijd, zowel ec als ph.ALTIJD.

 

Een deftige uitleg van biobizz bij deze.

Eerste keer dat ik een "deftige" mail lees van een producent.

 

top info whazzup.

 

grdz esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de BioNova uitleg ook eens lezen esko, ook mooie informatie op het forum: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=23185

 

Ik zou wel meer informatie van de voedingsleveranciers willen zien op het forum. Er is echt wel veel kennis bij deze dames en heren aanwezig, ik ben er van overtuigd dat het geen schurken zijn die je gewoon zoveel mogelijk voeding in je mik willen douwen, dat lijkt me ook niet in hun belang. We hebben nu een paar mooie stukken van BN en BioBizz, van plagron een prachtige test, uitleg van Sannie over BAC, wie volgt? Wellicht een aardige suggestie om de voedingsleveranciers een plekje te geven op het forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die laatste suggestie lijkt me ook een goed idee .

Gebruik zelf ook bio-bizz maar alleen fishmix en bloom.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bepalen van de EC in de grond is erg lastig , dat gaat zomaar niet . Daarvoor mag je de grond niet aanmengen met water om te kunnen gaan meten want dan verdun je de oplossing immers en krijg je onjuiste waardes (te lage). Je kunt zo wel vergelijkingen maken met andere grond ,indien je precies dezelfde hoeveelheid grond en water gebruikt, maar de werkelijke EC weet je niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is raar laat altijd me aarde testen bij een growshop en daar meeten ze hem gelijk,zo heb ik heel wat fouten kunnen voorkomen.bv planten werden lichter van kleur dacht zelf volop voeden dus maar mooi niet me ec was1.9 had een ph blokkade volgens hun en heb mearl meegekregen .en de ronde liep daarnaa goed af.dus ph kunnen ze wel goed meeten maar ec niet?zou kunnen hoor want volgens een bekende is de ph meeter een geniaal iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste bio bizzzzzzzzz...

 

klinkt intressant, maar ga toch maar even terugg naar de kweekschool.....

 

npk 2-6-3,5 een pure vloeibare organische P van 6% kan niet ..dus ook jullie hebben er een chemietje aan vast +

het is niet een Calcium overschot dat de N dwarsboomt, maar een kalium..

word wel vaker verward door beginners..

 

Wil je puur organisch kweken, dan moet je niet janken dat je geen top opbrengst heb... maar best wel goed gaat het met www.guanokalong.nl

 

gebruik ik outdoor voor in het (duitse) bos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vroeger citroenzuur gebruikt inplaats van ph-(is net hetzelfde enkel iets natuurlijker)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enne mijn planten gaan dood als ik alleen maar biobizz gebruik zwaar overvoed met kwart dosis

En niet een keer heb tig verschillende voedingen hoor maar biobizz slaat alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me niet inbeelden dat het aan de biobizz ligt.

In theorie kan je niet overvoeden met organische voeding en al zeker niet met een kwart dosering.

Geef eens wat meer uitleg over wat je gebruikte en wat er juist gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud is die fles voeding??

Als hij ouder als 2 jaar is niet meer gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe oud is die fles voeding??

Als hij ouder als 2 jaar is niet meer gebruiken.

 

Biobizz rules!

Ik heb van Biobizz begrepen dat je de flessen het beste in de gootsteen kast bewaart en binnen een jaar op moet maken...

Bij mij staan ze trouwens in de koelkast.

 

Nice day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites
De roest op de bladeren heb ik zo n12 jaar geleden ook gehad en bij mij zat de oorzaak in het te vroeg opwaarderen.De mix v BB mag pas na 2jaar opgewaardeerd worden,anders krijg je een blokkade voor bepaalde voedingsstoffen en plaatselijk een te hoge PH.

Klopt dit wat DB hier zegt?

Na twee jaar of na twee rondes opwaarderen?

Ik heb zelf het gevoel dat de aarde (allmix) na twee maanden voorgroei en twee maanden bloei best uitgeput is.

Iemand hier ervaring mee?

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand hier ervaring mee?

:P

 

Ja,maar dat heb ik je al verteld <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...