Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nee Tokkie, niet vast gezeten :) Maar de paar uurtjes dat ik uit bed ben is mijn eerste prioriteit niet om achter de computer te hangen ;)

 

Mijn stekken hebben het niet overleefd :hug:

Vanwege de geringe tijd die ik aan de dames kan besteden wilde ik ze van onder water geven en daar is het dus mis gegaan!

Teveel water in de bakjes laten staan en daar kunnen ze dus duidelijk niet tegen :P

 

Ik heb nu zaadjes van iemand gekocht (voor heel weinig) en ben het met de eerste aan het testen.

Na mijn vakantie binnenkort zet ik er wat meer neer zodat ik een mooie buitenkweek kan neerzetten in de tuin.

Het (mislukte) plantje van vorig jaar heeft me toch nog meer dan 90 gram droog gegeven en met een gebruik van 0,3gr. per dag kom ik een heel eind ;)

 

Omdat ik het wiet het liefst als een soort poeder heb :no maak ik sinds kort gebruik van een koffiemolen (4700 Douwe Egberts koffie punten van mijn schoonmoeder :P )

Het wiet is binnen een paar seconden vermalen toen poeder die in verschillende zakken zijn gevacumeerd en behoorlijk lang goed blijven.

 

Het PP zaadje krijgt al een worteltje dus zal morgen voor het eerst de aarde ingaan.

Ik hoop op 4 dames uit 12 zaadjes want meer wil ik er niet in de tuin hebben, mijn kast gebruik ik alleen nog voor het groeien.

Ze komen in 11 liter potten en 1 in een speciekuip, ze mogen niet boven de schutting uitkomen :j

Met 4 dames zal ik zeker boven de 100gr. uitkomen en dan ben ik voor een heel jaar onder de pannen of stoned :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ratten!

 

ik begrijp niet pcies wat je van plan bent.. wanneer ga je die stekken nou in de tuin zetten? :no

 

 

succes en groenten! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan niet eerder dan medio april naar buiten, hangt uiteraard van het weer af.

Voor die tijd wil ik ze binnen laten opgroeien, vorig jaar was het een klein stekje wat ik over had maar dit jaar wil ik iets sterkere planten (grote stekken) buiten zetten.

Omdat ze in niet al te grote potten komen worden ze niet zo groot en zou ze aan het eind van de zomer eventueel nog binnen kunnen zetten als het 's nachts te koud wordt ;)

Iets meer dan 100gr. is meer dan genoeg, het is puur voor eigen gebruik ;)

 

Omdat ik nog niet eerder met wietzaad heb gewerkt, ben ik een beetje aan het spelen en testen en ga daarna is uitrekenen wanneer de andere zaadjes moeten uitkomen, te vroeg is ook niet goed.

Ik hoop dat je het een beetje snapt want het is al een beetje laat en dronken :whistling

 

M&J, Dank jullie wel ik hoophet ook en gelukkig kan ik hier nog steeds veel leren :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej jammer van je vorrige kweek :no maar suc6 met je pp's en ben ook benieuwd naar deze kweek die je nu hebt ;)

 

Groeten Apollo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat je het een beetje snapt want het is al een beetje laat en dronken :whistling

 

ghe dat geld ook een beeetje voor mij :no

 

maareh als t alleen een eigen rookertje is, warom dan PP's? niet een lekker exotisch soortje? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had begrepen dat PP redelijk sterk en makkelijk was.

Ik kan maar heel weinig hebben door mijn medicijnen en ik proef er sowieso niets van :whistling

Of ik nu een gewoon shagie rook of er zit wat wiet-poeder doorheen, proeven doe ik niets maar na een paar minuten kan ik bijna niet meer op mijn benen staan en 8 minuten later val ik in slaap :no

Het is voor mij een plantaardig slaapmiddel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maandje verder en ze leven nog :)

Ze staan nog lekker op 18 uur, lamp aan (TL) 25 graden en uit zo'n 20 graden.

De tl-balk hou ik op een paar centimeter van de 4 plantjes vandaan zodat ze nog niet de hoogte inschieten.

Aankomend weekend wil ik ze in grotere potten plaatsen en dan gaan de spaarlampen hun werk doen.

Het is nog even aankijken wanneer ze in bloei gaan en dan maar hopen op 2 vrouwtjes of meer ;)

Hier vast 2 foto's en ik zal elke week proberen opnieuw wat foto's te maken ;)

med_gallery_5909_1621_1237621.jpg

 

med_gallery_5909_1621_927166.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde effect voor mij..

 

voel hem lekker aankomen en dan begin ik al me benen op de bank te zetten en val ik zo weg... haha

 

vriendin mad as hell ofcourse ;) vrouwen toch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog is je schutting ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ D-magic: Geen beestjes! Ik heb dat plantje getopt als proef en waarschijnlijk iets teveel geknipt :)

 

@ Mokur: Ben ik niet de enige ;)

Ik ga nog wel naar boven maar heb een trapliftje dus boven kom ik wel :D

Ik rook het puur tegen de pijn en voor een aantal heerlijke uren slaapen zolang ik buiten in de tuin mijn wietje rook is er niets aan de hand, mijn vrouw rookt zelf helemaal niet :P

 

@ Soca: De schutting is dan wel 1.80hoog maar aan de zonkant van de tuin wonen een beetje zeurende oudere mensen ;) Geen zin dat de planten weg moeten vanwege stankoverlast, zeschijnt al last te hebben van onze katten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een up-date :whistling

De plantjes staan nu 13 dagen in bloei.

Aangezien ik met spaarlampen werk, had ik niet het idee dat ik al snel wat zou kunnen zien.

Ze groeien elke 24 uur zo'n 5 cm of meer :verrygood

Hieronder 2 foto's met wat lijkt op balletjes :innocent:

Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.

gallery_5909_1621_36214.jpg

 

med_gallery_5909_1621_55067.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn in mijn ogen duidelijk mannen. Moest je niet voor zaad gaan dan moeten deze zo snel mogelijjk bij je dames weg.

 

Nog succes je kweekje overigs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde ook wel zaad krijgen maar heb wel een paar dames nodig voor mijn slaapmiddel :innocent:

Ik zal morgen de andere plantjes is goed bekijken en eventueel op de foto zetten.

Ben bang dat er dan 6 mannen in mijn kastje staan :verrygood

Net weer even wezen kijken, 2 duidelijk man, 2 duidelijk vrouw en 2 zijn nog te klein om man of vrouw te zijn.

 

Morgen haal ik de mannen weg en zet ze apart.

Wat gebeurd er als de overige 2 dames die bij de mannen staan "bevrucht" zijn?

Deze dames produceren nu alleen maar zaad en geen wiet?

 

En... kan ik de mannen weer terug brengen in "groei" ? Wil ze eventueel wegzetten om ze nog wel te gebruiken!

Het kan nooit kwaad om voor de komende jaren wat zaad over te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...