Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spock

Het Voedingsschema Vergelijkings Topic

Recommended Posts

Ps) jij ook bedankt tokkie, voor het strikken van whazzup

 

Gr.

 

=======================================

 

Graag gedaan maar ik heb vandaag gelijk een factuur van Whazzup gekregen ;)

 

Kan ik die dan ff doorsturen naar je? :no

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoop mensen vinden het een goed idee, maar allemaal te lui :specool

 

Is toch gemakkelijk een uitreksel van verslagen die afgerond zijn, scheelt een hoop zoekwerk :)

 

Blijf net zo lang zeuren tot er nog een bij komt :(

 

Mzzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graag gedaan maar ik heb vandaag gelijk een factuur van Whazzup gekregen :)

De takjes en popcorn zijn belasting aftrekbaar tok! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik hanna voor Whazzup :)

(oh nee dat is weer wat anders)

 

spock,

 

het komt echt maar ik heb het zo vreselijk druk momenteel :(

 

sorry

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou belofte maakt schuld, dus hierbij mijn gegevens,

 

 

1. Kweekruimte

Algemeen

Oppervlak: 2 units van elk 1 m2

Hoogte: hoogte unit 2,0 m beschikbare hoogte voor planten 1,15 m

Verlichting: Philips Son T pia plus Groei lampen per unit 2 x 400 watt en voor de bloei periode Philips Greenpower lampen 2 x 600 watt

Reflectors / cooltube: Cooltubes

 

Ventilatie

Cooltube ventilator: 800 m3 per set van 2 cooltubes

Afzuigventilator: per unit 500 m3

Inblaasventilator: per unit 350 m3

Fancontroller: SMS COM

Air sock: Ja in elke unit een sok van ongeveer een meter, zelf gemaakt.

Inlaat waar en hoe?: onder de plantenbakken komt de verse lucht in middels de sokken voor een gedeelte vrij. De rest komt langs de verdamper die net boven de planten vrijkomt.

Zwenkventilators: 2 kleine 28 watt ventilatoren, de planning is om één zwaardere te plaatsen.

 

2. Meetapparatuur

pH meter: gecombineerde pH ec tensio meter van Hanna

ec meter: zie boven

Tensiometer: zie boven

Luxmeter:

Thermometer: weerstation met sensors voor luchtvochtigheid en temperatuur en min max waarden Gamma merkloos en aquarium thermometers vier van die kleintjes her en der verspreid

Hygrometer: zie boven

Overige meetapparatuur:

 

3. Grond en voeding

 

unit 1:

Medium: Basis Grondmengsel: plagron wormenmest, plagron batmix, cocopeat tuincentrum, gevoede en ongevoede merkloze grond van de Growshop en perliet. Voor het ontkiemen van zaadjes stekgrond.

Uitvoering: zelf gemaakt 35 liter rechthoekige plantenbakken

Inhoud: totaal 105 liter

Samenstelling medium: zie boven verhoudingen ongeveer 25 procent van wormenmest, batmix, cocopeat en gemengde grond.

pH / ec medium: meter in de planning, nu op oog van de planten

 

Bevloeingsmethode: gietertje voor voeding en met blumat systeem afgezuurd water en final solution

Vat: 30 liter aquarium

Primaire voedingslijn: Biobizz

Website leverancier: biobizz website

Gebruikte producten: rootjuice, biogrow, bio bloom, top max, fish mix.

Producten van andere leveranciers: pH min van Canna en zie onder

 

Bacto: Sannie's Bacto

Schimmels: BAC schimmels

CO2: (tabs of andere manier) Nee, (nog niet)

 

Overige voedingsproducten / supplementen: Nee

 

Bestrijdings- en preventiemiddelen: Brimex tegen spint, preventief roofmijt uitzetten

 

Unit 2:

Medium: Mapito, merkloos van de Growshop

Uitvoering: 6 potten 12 liter

Inhoud: totaal 72 liter

Samenstelling medium: niet gemengd

pH / ec medium: wordt niet gemeten behalve voedingsvat

 

Bevloeingsmethode: Pomp met spinners

Vat: 40 liter aquarium

 

Primaire voedingslijn: Bcuzz

Website leverancier: Atami website Niet veel ondersteuning

Gebruikte producten: wortelstimulator, indy hydro booster, bloeistimulator, AB voeding, PK 13-14, atazym

Producten van andere leveranciers: pH min van Canna

 

Bacto: Sannie's Bacto

Schimmels: Nee

CO2: (tabs of andere manier) Nee

 

Overige voedingsproducten / supplementen: Nee

 

Bestrijdings- en preventiemiddelen: Brimex tegen spint, preventief roofmijt uitzetten

 

Unit 1:

4. Plant

Soort: Sensi Star

Sativa / Indica verhouding: bijna geheel indica, snufje sativa

Stek / zaailing: zaailingen

F?: ??

Breeder: Ze komen van Paradise Seeds

Feminized: Ja, feminised

 

Unit 2:

Soort: nlx

Sativa / Indica verhouding: geheel sativa

Stek / zaailing: stekken

F?: ??

Breeder: GS

Feminized: (j/n) allemaal vrouwtjes

 

5. Kweekmethode

SOG/SCROG: SOG in beide units

Voorgroei: (dagen / weken, welke lampen) in voorgroeikist ongeveer 10 dagen

Toppen / fimmen: (hoe vaak, bij welke internodes) 1 keer fimmen vlak voor het einde van de groei, bovenste internode

Lichtopbouw: zaailingen: 24, 18/6, 12/12 en stekken 21/3, 18/6, 12/12 (uren 24, 18/6, 12/12)

Dieven: (wanneer, hoeveel) vanaf begin tweede groei elke dag een bietje

 

6. Kweekschema

 

med_gallery_8797_1438_971297.jpg

 

 

 

 

med_gallery_8797_1438_982343.jpg

 

 

 

 

Opmerkingen:

 

Beide schema's zijn geplande schema's, die op dit moment lopen. Dat betekent voor het hydro overzicht dat de hoeveelheden voor de AB voeding en de PK 13-14 nog worden vastgesteld op basis van de ec. Er zijn nog wel beschikbare concentraties van vorige kweken maar neem toch ec waarden als uitgangspunt.

 

Voor de bio unit, is het de eerste keer dat de voedingslijn wordt gebruikt. Daarbij is het kweekschema van de producent als uitgangspunt weergegeven. Tijdens de kweek wordt de gemeten ec waarden vergeleken met de genoteerde uitgangspunten.

 

Niet te vergeten, ik gebruik nog final solution op beide mediums.

 

Nou, volgens mij was dat het wel zo'n beetje(zucht, steun, nu eerst maar eens een jointje roken)

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) toppie ASgrow!! Ben trots op je!

 

Nou kom op Tokkie, wat minder lullen en wat meer poetsen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou, volgens mij was dat het wel zo'n beetje(zucht, steun, nu eerst maar eens een jointje roken)

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

:huh: :) :( :( :P :specool

 

Viel toch nog wel mee, na een paar keer is het zo gepiept :smoke :P

 

Helemaal TOP ASGrow dat er nog maar een hoop mogen volgen.

 

Thnx Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling toppie ASgrow!! Ben trots op je!

 

Nou kom op Tokkie, wat minder lullen en wat meer poetsen :specool

 

sorry,sorry, sorry.

 

tokkie heeft het ff vreselijk druk.

 

nog een paar ................... en dan heb ik weer rust :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk moet je al sje voedingsschema's gaat vergelijken ook steeds uitgaan van grond me tdezelfde samenstelling en meststoffen !! anders gaan vergelijkingen totaal niet op zelfs !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie uitleg ASGrow :whistling

Vergeet idd niet zoals atmo ook al aangaf dat een schema een handleiding is en voor elke kweek situatie de grootheden zullen verschillen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eigenlijk moet je al sje voedingsschema's gaat vergelijken ook steeds uitgaan van grond me tdezelfde samenstelling en meststoffen !! anders gaan vergelijkingen totaal niet op zelfs !

 

Hmm, daar heb je wel een goed punt. Maar dat neemt niet weg dat mensen die die bepaalde voeding willen gaan gebruiken er herkenningspunten uit zouden kunnen halen, en dan misschien een beter basis startschema zouden kunnen krijgen.

En als er meerdere mensen zijn die de zelfde voeding gebruiken op verschillende mediums, hun ervaring daarmee hier zouden posten zou het in mijn ogen nog steeds een nuttig topic kunnen zijn :whistling

 

Maarja we wachten af, wie weet..

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En misschien kunnen niet alleen vergelijken tussen kwekers onderling.

 

Ik ben namelijk zelf bezig met het testen van mijn voedingslijnen. Dat wil zeggen dat ik voor mijn bio unit aan het kijken ben hoe de biobizz voedingslijn bevalt en voor de hydro unit ben ik bezig met Bcuzz. (Wellicht dat ik me tot één voedingslijn ga beperken, zodra een voedingslijn ook aantoond voldoende aandacht aan beide mediums te besteden). Aangezien ik voor dit jaar eigenlijk geen veranderingen meer wil aanbrengen in mijn medium ben ik van plan de voedingslijnen te maximaliseren. In de eerste plaats betekent dat, dat ik op het moment eigenlijk strict de voorschriften van de producent wil volgen.

 

Naar aanleiding van een andere topic heb ik zelf ook contact opgenomen met Biobizz. Ik heb ze aangegeven welke samenstelling grond ik gebruik en mijn voedingsschema voorgelegd. Net zoals in de andere topic heb ik snel en goed antwoord gekregen. (Tevens heeft Patrick van Biobizz gezorgd dat ik minder problemen heb met beschikbaarheid van zijn producten in Eindhoven).

 

Nu is Atami minder toegankelijk maar die wil ik ook gaan benaderen.

 

Zoals gezegd het zal lastig zijn om de verschillende kweeksituaties van verschillende kwekers met elkaar te vergelijken. Niet alleen het verschil in mediumsamenstelling is van belang, want iedereen heeft zo meerdere persoonlijke kweekideeen. Maar als meerdere kwekers bij zichzelf te raden gaan in hoeverre zij de voedingslijn maximaal benutten, kunnen we wellicht toch tot een mooie vergelijking komen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm, daar heb je wel een goed punt. Maar dat neemt niet weg dat mensen die die bepaalde voeding willen gaan gebruiken er herkenningspunten uit zouden kunnen halen, en dan misschien een beter basis startschema zouden kunnen krijgen.

En als er meerdere mensen zijn die de zelfde voeding gebruiken op verschillende mediums, hun ervaring daarmee hier zouden posten zou het in mijn ogen nog steeds een nuttig topic kunnen zijn :whistling

 

Maarja we wachten af, wie weet..

 

Gr.

 

Dat kan het zeker zijn , maar het type grond moet er op de een of andere manier bij worden vermeld.

 

Ideaal zou nog steeds zijn de gemiddlede EC waarde in de grond te kunnen meten en bijhouden, daar draait het immers vooral om . De EC van je grond meten is tot dusver eigenlijk niet te doen , tenzij je het grondvocht zonder te verdunnen uit de grond kunt losmaken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu is het zo dat de meeste voedingsfabrikanten ook hun eigen aarde en/of cocos substraten op de markt brengen.Deze zijn over het algemeen op hun eigen producten afgestemd.Iedere fabrikant werkt weer met andere EC en pH in het substraat en staat meestal niet eens vermeld op de verpakking ter informatie.

Nu gebruik ik zelf de Biogreen lijn om verschillende redenen:

1 Het is een biologische voedingslijn en natuur zuiver.

2 Met een mengverhouding voor alle producten van 1 : 1000 liter water (Waarom voor aangelengde producten met een verhouding van 1:200 of 1:400 waarvoor je ook het water betaald !!!.).

3 Het goed kloppende voedingsschema voor alle substraten waarin weinig fout kan gaan.

4 De vakkennis van het bedrijf en open vizier voor informatie. Zie website www.biogreen.nl

5 Als enigste fabrikant (Europees Patent)welke de aarde en cocos hebben voorzien van Fytocell in plaats van perliet.

6 Fytocell is een aminoplast met een absorbsievermorgen tot 60 % van eigen volume en reguleerd de waterhuishouding optimaal geen krimp of inklinken van de aarde/cocos en blijft zijn sponzige werking behouden.

7 Fytocell is volledig biologisch afbreekbaar en vercomposteerd net zo snel als het plantafval.

8 Fytoflakes onder in de pot en afvullen met aarde/cocos inplaats van hydrokorrels waardoor het water in de pot blijft en de waterhuishouding en zuurstofverhouding stabieler blijft.

 

Met Groene Groet Cancrusader :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat er bij 3 staat volg ik niet helemaal "op alle substraten" een kloppend voedingsschema . Dan ga je toch voorbij aan wat er mogelijk al aan mest in de grond zit ? Indien we het alleen ff over grond hebben , welke sterk wisselend van samenstelling kan zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvind het een ;) e topic!

 

Alleen denk ik dat je pas tot een goede conclusie kan komen als iedereen hetzelfde heeft.

Daarmee bedoel ik mee, zelfde(hoeveelheid) grond, stekmateriaal, voeding, lucht en licht.

 

Maar ook de watergift moet ook gelijk zijn, beurtlengtes, tijd van watergeven.

Evenals je temperatuur en RV.

 

Daarnaast zou je ook de plantontwikkeling moeten bijhouden. (per week bijv.)

Zoals lengtegroei, bladlengte, kopdikte, stamdikte maar ook je bloeisnelheid en 'uitgroeiduur'.

 

Zelfs dan nog zie je grote verschillen onderling, het is dan daarna wel afteleiden aan je 'registratie' en in vergelijking met de andere wat je fout deed of juist goed en waarom dat zo is.

In de tuinbouw zijn er al jarenlang studieclubs die elke week/maand hun teeltregistratie en stekmateriaal vergelijken.

 

Alleen moet je wel allemaal dezelfde opstelling hebben voor eerlijke en correcte info.

( zoals atmo ook al zei )

 

Het is dus opzich een heel goed idee! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar heb ik hanna voor Whazzup :icecool

(oh nee dat is weer wat anders)

 

spock,

 

het komt echt maar ik heb het zo vreselijk druk momenteel :execute

 

sorry

Tok

 

voeding probleem!!

hallo mensen. ik heb ff een vraagje ik heb 3 planten: 1 bubblegum 2 jack horror in 11 liter potten voorbemest aarde/cocos mengsel.

in een kastje van 0.5m2 met 400w son t pia.

ik ben begonnen vanaf zaad en heb de eerste 3weken wortel stimulator en bac biologische groei voeding gegeven temp 27'c lv 70%.

in de bloei om de dag b.a.c. biologische bloei voeding ph5.8. temp 27'c lv50%.

zit nu aan het einde van week 5 bloei.

 

nu heb ik bud xl van de zwaan. kan ik die combineren.

bac bloei moet tot keek 8 om de dag

bud xl moet vanaf week 6 dagelijks

kan ik ze tegelijk geven of om en om? of moet ik b.a.c. eerder weg laten?

 

help me a.u.b. alvast bedankt. podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Kweekruimte

Algemeen

Oppervlak: 90x90x200

Hoogte: hoogte unit 2,00 m

Verlichting: Philips Son T pia plus 400w

Reflectors spiegel

 

Ventilatie

Afzuigventilator: 350m3

Inblaasventilator:-------

 

 

2. Meetapparatuur

pH meter: ja

ec meter: ja

Tensiometer: nee

Luxmeter:

Thermometer: weerstation met sensors voor luchtvochtigheid en temperatuur en min max waarden

Hygrometer: zie boven

 

 

3. Grond en voeding

Voedingslijn Plagron Alga

Grond: Eigenmix dat bestaat uit, potgrond,cocopeat,kalk,plagron bio supermix,perlite.

 

Bacto: Bacterial

Schimmels: mychorizza

CO2: nee

 

Overige voedingsproducten / supplementen: Nee

 

 

Bestrijdings- en preventiemiddelen: Ecostyle producten.

 

 

4. Plant

Soort: crystal

Sativa / Indica verhouding:

Stek / zaailing: stek

 

5. Kweekmethode

SOG/SCROG: Scrog

Voorgroei: (dagen / weken, welke lampen) 10 dagen

Toppen / fimmen: (hoe vaak, bij welke internodes) toppen 1x

Lichtopbouw: 18/6 12/12

Dieven: na 2 weken 12/12

 

6. Kweekschema

Groei

 

week 1 wortel

week 2 4ml alga groei

 

Bloei:

 

week 1 4 ml alga groei

week 2 4ml bloei

week 3 4 ml bloei + bladvoeding phytamin tot en met week 5

Week 6 tot en met week 8 3 ml alga bloei en 1 ml Green Sensation.

Week 9: afgezuurd water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...