Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kobuz

Zou Hier Nog Wat Rookbaars Vanaf Komen?

Recommended Posts

Ik heb al in meerdere topics over 2 planten gesproken die ik nog op de vensterbank heb staan. Nu mijn bachelor project dan eindelijk is afgerond ff de tijd genomen om wat fotos te maken/uploaden.

 

Het gaat hier om twee nlx stekken die ik volgens mij eind augustus, begin september gekregen heb. Die heb ik toen in de keuken gezet als "kamerplanten". Voor de duidelijkheid: het is NOOIT de bedoeling geweest om hier het beste van de maken. In de keuken hebben de planten het niet makkelijk natuurlijk, ze staan vlak bij het gasfornuis, boven een loeiende verwarming en naast de cvketel. Bovendien staan ze ook nog eens tegen een raam aangedrukt. Er lopen ook nogal wat beestjes in rond, vooral op de bladeren tegen het raam. Toen ik ze om wilde draaien zag je het een en ander gewoon rondlopen....maar ze zijn nu dus al wel een tijdje aan het bloeien, ik ben benieuwd of daar iets rookbaars vanaf komt, wat vinden jullie?

 

Verder vroeg ik mij nog wat af. Ik heb nu dus meer tijd om eindelijk ook eens een hokje te maken. Vinden die beestjes vanzelf hun weg daarna toe of zal ik er geen last van hebben zolang ik geen contact heb met deze planten voor ik aan een andere kom?

 

naja, de fotos dus, ik ben er zelf over verbaast dat ze nog leven.

 

Gare bladeren:

gallery_6496_1385_81614.jpg

 

 

Treurig, is het niet? Je had ze moeten zien voor ik een kwart van de (verdorde) bladeren weg had gehaald:

gallery_6496_1385_106907.jpg

 

 

Maar wel bloei! :no Die witte vlekjes, is dat nou meeldouw trouwens?

gallery_6496_1385_18727.jpg

 

 

Tja, wat kan je ervan zeggen:

gallery_6496_1385_41487.jpg

 

 

De meeste bladeren zien er zo uit....

gallery_6496_1385_19842.jpg

 

 

dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet :no maar nooit Kobuz, of hier nog iets rookbaars afkomt, al is het een lekkere joint, wat maakt het uit?

Vind het wel grappig om te zien dat je ze voor het raam gewoon door laat groeien/bloeien en dat in de omstandigheden die je hebt omschreven. NlX is een sterke plant blijkt maar weer.

En het lijkt idd op meeldauw op je blaadjes. ;)

 

Grtz Blowsterke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze wegpleuren.. vol beestjes, zeer magere topjes, krijgen waarschijnlijk enorm veel lichtstress in de huiskamer.. de vuilnisbak in zou ik zeggen :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, heb al een paar keer getwijfeld om ze weg te pleuren, maar staat wel leuk zo in de keuken :no. Ze kosten niks en ze hoeven niets op te leveren (ben voorlopig nog wel zoet met mijn zomeropbrengst). Lichtstress krijgen ze trouwens als een malle: het ligt brand daar bijna altijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch kansloos,kobuz ?

Over een paar maanden kan je beginnen met het echte werk.

Die planten krijgen dan ook wat echt zonlicht,iets wat deze dames moeten missen.

Ik zou die ongediertebehuizing geen dag langer laten staan.

Helemaal niet als je een hokje wilt bouwen..

 

Groeten & wijsheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kansloos wil ik het noemen, het is toch duidelijk dat het er hier niet om gaat goeie wiet te krijgen. Ik weet inmiddels ook wel donders goed hoe het werkt. Maar als het inderdaad een gevaar is voor komende planten gaan ze gelijk de deur uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...