Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dreamatrix

Overvoeding Of Ph Probleem ?

Recommended Posts

ze groeien redelijk normaal voorzover ik weet , ,op de fotos staat het probleem,het lijkt op overvoeding maar ben niet zeker omdat de EC toch vrij laag is,

 

temp 26/28 rv 50%

mapito 11liter potten

ec water =0.7

ph 5.6/5.8

ec voeding 1.2 (-0.7 ec water)

maxxximum (voedingmerk)

advanced nutrients trichoderma en schimmels (experimenteel ,vorige keer canna trich bij gedaan en werkte zeer goed )

 

 

kan dit ook een ph probleem zijn ?ik vermoed dat de ph in men potten net iets te hoog is rond de 6 (krijg dit zonder voeding niet verder naar beneden? )maar probeer dit te compenseren door water te geven met 5.6

of ligt het probleem bij onopgeloste zouten in de pot ?die de ec verhogen en zo overvoedings verschijnzelen tewegbrengt ?

 

 

med_gallery_6386_1383_88917.jpg

 

 

med_gallery_6386_1383_95313.jpg

 

 

EDIT: heb de pics even zichtbaar gemaakt. Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je bladeren zo krullen is een warmte probleem ! Ik zou je ph gewoon op 6 houden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen akkoord ,??,

 

ik heb bij sommige planten ook hier en daar een 3 vingerig blad opgemerkt toenk net bij ze langs ging , duid toch op een ph probleem dacht ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 vingerig blad ?

Waarschijnlijk stekken van ouwe afgetrokken moeders.

Ander stekkenboer zoeken.

 

Staan die planten met dat gekrulde blad toevallig ook recht onder de lamp?

 

Ik denk dat je een ventilatieprobleem hebt.

Ook al is je temp. in orde dan kunnen de bladeren nog verbranden als je geen of niet genoeg luchtcirculatie hebt.

 

Laat de (verse) luchtstroom tussen de lampen en de toppen van de planten lopen :no

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat een zwenkventilator die blaast tssn de planten en lampen ,, luchtverdeling zou echt ok moeten zijn ,, voordien nog geen last van gehad ,,gekrulde bladeren staan inderdaad wel recht onder de lamp , stekken ook inderdaad wel wat opstartproblemen gehad maar leken mooi vertrokken nu , maar vertonen nu ineens zoveel stress precies , hoop dat het goedkomt :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt idd op een warmte probleem, dat er een ventilator staat is goed. Maar als je lampen bv te laag hangen helpt dat te weinig.

 

Meet de ph van je grond eens, is vrij simpel.Niet dat ik geloof dat dat het probleem is maar je hebt water gegeven met een te lage ph(5.6). je zegt dat je vermoed dat de ph in de potten een 6.0 is en dat te hoog is maar dat zou juist een hele mooie waarde zijn.

 

Hoeveel watt lampen heb je, en wat is de afstand tot de top van je planten?

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps,sorry had niet goed gelezen :no

 

De afstand van de lampen zou goed moeten zijn,voor de rest heb ik de balle verstand van hydro.

Behalfe dat het lijkt dat ze het toch iets te warm hebben gehad kan ik je niet echt helpen.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is al gezegt :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeding Of Ph Probleem ?

 

 

denk eerder teweinig voeding:je ec waarde is erg laag voor mapito.

welke week zit je?

 

 

de oorzaak van het gekrulde blad is hierboven al aangegeven. :no

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ,, thx allemaal voor de info,, nu weetk alvast dat men bladprobleem een temperatuur probleem is ,lijkt dat dit soortje niet zo goed hoge temeratuur aankan dan ofzo (valleey queen ),,

 

@ronzor ja ik weet dat de ec een beetje laag lijkt, maar op het schema van de fabrikant geeft deze 1.2 aan tot de 2de week van de bloei ,, zit nu in de eersteweek bloei,zou graag meer geven want weet dat men ph stabieler blijft vanaf 1.5

, heb vorige keer het schema netjes aangehouden en op 0.75 gr per watt geeindigd ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...