Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
winnytoe

Spint In Stekkast

Recommended Posts

hoy,

ik heb spint opgemerkt in mijn stekkenkastje ongeveer 200 stekken.

op een paar ervan zat al een webje aan de stengel

ben al een paar maand aan het oefenen van stekken maken met weinig resultaat

voor de rest doe ik alles zoals beschreven

komt dit door de SPINT ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik niet, hoe staat volgens jou alles beschreven? Maar dat spint niet bevoordelijk is voor je stekken, en dat ze er dood van kunnen gaan is zeker! Dus killen die spint hehe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als spint begint te webben, dan zijn ze met heel veel. Dan moeten ze al makkelijk te spotten zijn, zelfs met het blote oog (nou ja lukt mij wel, maar ik heb lenzen, dat geeft 115% zicht :no ). Als het een webje is van spint dan is er de dag erop veel meer te zien. Dus duurt niet lang en dan weet je het zeker, of het nou goed of fout is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze allemaal al aangetast zijn zou ik je hok leeghalen en heel goed ontsmetten, bij zo'n zware besmetting krijg je dat nooit helemaal weg. Verder kun je je stekken voortaan preventief "dopen" voor je ze in de kasje zet (bijvoorbeeld in Masaï van Bayer)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van spint krijg je normaal alleen last met een te lage LV...

 

En dat kan ook de reden zijn dat het met de stekproduktie niet helemaal goed gaat ?

 

boven de 60-70% lv (liefst nog hoger voor stekken)krijg je geen last van spint, en eronder wortelen stekken niet goed lijkt me :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de hieronder volgende link heb ik geleerd hoe te stekken

http://www.wietforum.nl/index.php?act=ST&f=9&t=14388

 

 

Van spint krijg je normaal alleen last met een te lage LV...

 

En dat kan ook de reden zijn dat het met de stekproduktie niet helemaal goed gaat ?

 

boven de 60-70% lv (liefst nog hoger voor stekken)krijg je geen last van spint, en eronder wortelen stekken niet goed lijkt me :no

de lv in mijn stekkenkast is 80 en toch nog spint maar de spint komt van in de kamer met de moederplanten

ik heb al dagelijks gesproeit met een product tegen spint maar ik raak ze niet kwijt

ik zal misschien eens proberen met VERTIMEC

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar de spint komt van in de kamer met de moederplanten

 

ah...daar komt de aap uit de mouw :no

 

ja..die spint zul je toch eerst kwijt moeten raken voordat je stekken gaat snijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...