Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joop dope

Omvormer. Werkt Dat?

Recommended Posts

hoi allemaal

 

ik zat op internet te kijken en kwam een omvormer tegen van 12 of 24v naar 230v met 2500w continue vermogen en peik spaning tot 5000w.

dus was ik benieuwd of je dat bij voorbeeld omkan vormen van een acculader of een accu zelf naar je lamp enz toe

heb zelf weining verstand van electra dus ben benieuwd of dit kan of iemand er ervaring mee heeft?

 

al vast bedankt

 

 

gallery_8338_1368_11253.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat schiet je hier mee op? dat je een wietplantage in je achterbak van je auto kan zetten? en je auto continu moet draaien om 1 lamp te laten branden? omdat anders je accu binnen 20 seconden leeg is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbe ze die ook dat die 6 vlot transformeert naar 230 ? ;)

Mischien dat ik dan een plantage in me fiets tas ga maken.

Want volgens mij komt er van mijn dinamo 6 volt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap wel waar je naar toe wilt Joop Dope ;)

 

Ik heb op mijn boot ook een omvormer zitten maar je moet gigantisch veel accu-capaciteit hebben wil je er echt wat mee kunnen.

Om je een voorbeeld te geven,

als ik mijn koel/vries box 24 uur aanzet(op 220) zijn alle 3 de vrachtwagenaccu's helemaal leeg.

Als ik niet vaar dan he.(want dan kan hij ook niet bijladen).

 

leuk idee maar vrees dat het niks zal worden :smoke

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik zat te denken stel je heb zonne panelen die b.v.1000watt per m2 oplaad capiciteit hebben en je hangt ze in je kas dan zou je in preciepe bijna gelijk draaien met een 600 watt lamp en fentilator en eventueel stekken kas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik zat te denken stel je heb zonne panelen die b.v.1000watt per m2 oplaad capiciteit hebben en je hangt ze in je kas dan zou je in preciepe bijna gelijk draaien met een 600 watt lamp en fentilator en eventueel stekken kas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja maar ik zat te denken stel je heb zonne panelen die b.v.1000watt per m2 oplaad capiciteit hebben

 

Als je van die panelen hebt, is meteen het olie, en klimaat probleem opgelost

 

de meeste panelen leveren tussen de 100 en 150 watt per m2

 

het huidige rendement van zonnepanelen is max 15%, dus dat is 150watt/m2

 

dus om een 400wat te laten draaien, heb je al 3 a 4 m2 nodig

 

en om 3m2 á 4m2 te belichten heb je weer 4 á 5 400watters nodig ;)

 

nog los van het feit dan de zon veel meer levert dan 400watt....meen iets van 1000watt

 

 

 

dus als de zon al 2.5x meer levert dan een 400watt hps, heb je dus eigenlijk 8-10 400watters nodig om er ééntje terug te verdienen.....waar wou je je planten dan nog neer gaan zetten ? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je van die panelen hebt, is meteen het olie, en klimaat probleem opgelost

 

de meeste panelen leveren tussen de 100 en 150 watt per m2

 

het huidige rendement van zonnepanelen is max 15%, dus dat is 150watt/m2

 

dus om een 400wat te laten draaien, heb je al 3 a 4 m2 nodig

 

en om 3m2 á 4m2 te belichten heb je weer 4 á 5 400watters nodig :smoke

 

nog los van het feit dan de zon veel meer levert dan 400watt....meen iets van 1000watt

dus als de zon al 2.5x meer levert dan een 400watt hps, heb je dus eigenlijk 8-10 400watters nodig om er ééntje terug te verdienen.....waar wou je je planten dan nog neer gaan zetten ? ;)

 

ja dat is waar maar stel je heb je deuren en je wanden met panelen bedekt.

dan kom je uit op 8m2 als je kas 1 bij 1 is en 2 hoog en 8m2*150watt=1200watt

maja het is een investering maar op den duur verdien je er je geld mee terug.

 

nog een voorbeeld stel je hangt 8m2 panelen op je wand dan heb je je ligt eigenlijk gratis als je met 2*600watt draai

 

p.s. het is dan 1200watt dat is 200watt meer dan de test opstelling en die is 1000watt zag ik op inderdaad naja als je dan 10m2 panelen heb is 1500watt (2*600watt + ventilator enz.) kort om groene stroom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dat is waar maar stel je heb je deuren en je wanden met panelen bedekt.

dan kom je uit op 8m2 als je kas 1 bij 1 is en 2 hoog en 8m2*150watt=1200watt

maja het is een investering maar op den duur verdien je er je geld mee terug.

 

nog een voorbeeld stel je hangt 8m2 panelen op je wand dan heb je je ligt eigenlijk gratis als je met 2*600watt draai

 

p.s. het is dan 1200watt dat is 200watt meer dan de test opstelling en die is 1000watt zag ik op inderdaad naja als je dan 10m2 panelen heb is 1500watt (2*600watt + ventilator enz.) kort om groene stroom ;)

 

 

 

 

En dan moet je je zonnepanelen etc. nog gaan kopen he ... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je ze aan de zijkant van de lampen tegen de wanden aanschroeft, heb je ook vel minder licht-inval, en dus een véél lager rendement...

 

dan kom je misschien eerder uit op 20m2....

 

en zonnepanelen kosten toch al gauw 1000euro/m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar heb je gelijk in maar als prijzen omlaag gaan en rendement omhoog is het voor de toekomst een goed idee.

want zat al te kijken naar een generator maar dat is mij te veel gekloot met diesle of benzine en te veel herrie.

maja mischien weet iemand anders een leuk idee voor het besparen van energie of het verminderen ervan

 

waar ik ook aan zat te denken in plaats van b.v. zonnenpanelen en kleine wind mast.

die claimen 1000watt te kunnen genereren naja als je aan water woont of genoeg grond hebt zou het kunnen en is een stuk goedkoper dan de aanschaf van zonnenpanelen

 

naja conclusie nu is het nog te duur voor wat het bespaart maar mischien in de toekomst dat ze veel meer

rendement opleveren en minder kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me ook niet zon goede oplossing eeej , dan zou ik gaan voor een arregraat met koolzaadolie ofzoo , en die olie groot inkopen .

 

Dat is volgens mij dan goedkoper als een Kw/u die je aan de essent betaald ( maar dat weet ik niet zeker) java script:emoticon(':no', 'smid_17')

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

windmolenblauw.jpg

deze voor : € 1,183.34EUR

 

Merk: AIR-X Land 12V

Rotor Diameter: 1.17m

Gewicht: 6 kilo

Start windsnelheid: 3 m/s

Vermogen: 400 Watt bij 12.5 m/s

Uitgangsspanning: 13,6V-17.0V

Advies afzekering: 50A traag

 

22zonnepaneel%20ASE100%20ASE%2050.jpg

deze voor: € 698.87EUR

 

Vermogen

100 Wp

Spanning max.

34,5 V

Stroom max.

2,9 A

Afmetingen (Tolerantie ± 2 mm)

644 x 1,282 mm²

framehoogte (Tolerantie ± 1 mm)

35 mm

Gewicht

ca. 8,5 kg

 

 

 

-> site <-

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dat koolzaad lijkt me ook een goed idee, alleen kijken of het je bespaart.

maja ben er achter dat zonepanelen een duur grapje worden.

maja iemand nog alternatieven? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scientists funded by Japan's Atomic Energy Research Institute are developing a nuclear reactor so small that it would fit into the basement of a block of flats.

 

The reactor, known as the Rapid-L, was conceived of as a power source for colonies on the Moon, New Scientist magazine says.

 

But the 200 kilowatt reactor measures only six metres (20 feet) by two metres (6.5 feet).

 

It uses molten lithium-6 as a coolant in a system which the researchers hope will automatically shut down if it overheats.

 

Da's ruim voldoende voor 250 600 watt lampjes...

 

bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1504564.stm

 

"..the researchers hope will automatically shut down if it overheats" da's nog eens wat anders dan waterschade! zie de koppen al: melt-down bij illegale kweek veroorzaak 500.000 doden :no

 

oh.. nog effe:

 

The 200-kW(electric) uranium-nitride-fueled lithium-cooled fast reactor concept "RAPID-L" to achieve highly automated reactor operation has been demonstrated. RAPID-L is designed for a lunar base power system. It is one of the variants of the RAPID (Refueling by All Pins Integrated Design) fast reactor concept, which enables quick and simplified refueling. The essential feature of the RAPID concept is that the reactor core consists of an integrated fuel assembly instead of conventional fuel subassemblies. In this small-size reactor core, 2700 fuel pins are integrated and encased in a fuel cartridge. Refueling is conducted by replacing a fuel cartridge. The reactor can be operated without refueling for up to 10 yr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik hier even kreupel gelegen heb van het lachen, als 1e dank daarvoor is namelijk goed voor de buikspiertjes, moet ik toch tot de conclusie komen dat het roken van cannabis tot hersen beschdiging kan leiden.

 

Het 1e omvormer verhaal kan nog wel eens handig zijn, je zou je installatie zo kunnen maken dat bij een stroomstoring de accu,s het overnemen en als dan heel de stad zonder licht zit kun je lekker door bloeien.

 

Hierbij zou je weer zonnepanelen kunnen gebruiken voor het laden van je accu's.

 

maar een kernreactor!!!! ik zie je al komen in de growshop, doe mij maar 2 zakkies grond en een verrijkt uraniumstaafje.

Mischien wel handig als je in het donker een joint mot draaie, met die"glow in the dark ganja"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom ook niet meer bij van t lachen hiero :( :specool :smoke maar zo n windmolentje lijkt me wel wat,ik woon aan de kust dus met die wind zit t wel goed. eerst maar effe sparen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja maar ik zat te denken stel je heb zonne panelen die b.v.1000watt per m2 oplaad capiciteit hebben en je hangt ze in je kas dan zou je in preciepe bijna gelijk draaien met een 600 watt lamp en fentilator en eventueel stekken kas.

 

???euh watt geeft het vermogen aan, capaciteit wordt in Farad uitgedrukt dus die panelen waar jij het over hebt moeten nog uitgevonden worden denk ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een omvormer en een omschakelaar bij spanningsverlies zou iedereen moeten hebben voor zijn afzuiger.

Stroomstoringen komen geregeld voor en het zal in de toekomst steeds vaker gebeuren.

Als je afzuiger zachtjes blijft draaien, veroorzaak je geen stankoverlast en is er niks aan de hand.

 

Bijkomend en nog vaker van pas komend voordeel is wanneer je hoofdzekering doorslaat en je er niet meteen bij bent of kunt (in een flat bijvoorbeeld), dat je toch nog stroom hebt voor de afzuiger.

 

1 zware accu, 1 omvormer en 1 magneetschakelaar met NO/NC-contact en je bent klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...