Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

UmleiTung

50 Stuks Onder 2400 W

Recommended Posts

hey UmleiTung,

 

je zegt zelf dat je nu al 4 weken zonder voeding draaid....

 

daar zit volgens mij ook het probleem van de lichtgele verkleuring in je blad... bijvoeden.

 

 

 

 

 

suc6 =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees maar blij dat je geen mental floss hebt umleitung.

 

Gemiddeld boven de 100 cm met als grootste 1 van 120 cm. ;)

 

Heb zojuist opdracht aan de aannemer gegeven om het dak te verhogen.

Je moet toch wat he ;)

 

staan er wel mooi bij bij jou :whistling

 

suc6 tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zo Tokkie dat belooft nog wat! 1,2m...zijn al heftige bomen!!!

 

Heb met je aannemer gesproken.....bij mij zijn geen aanpassingen nodig :whistling

 

Thanx dude ;)

 

@Midian

Moet nog ff aanvullen dat ze op Royalty mix+ Fytococo staan! Royaltymix=genoeg voor

de hele cyclus.

Ben goed gelovig dus ga ik maar eens bijvoeden........flesjes van BioB... staan te popelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naaais UmleiTung! :whistling

 

Ik zou vanaf week 5 de stikstof wel geleidelijk naar nul gaan afbouwen, anders bestaat de kans dat ze maar door blijven groeien en je ook lange fluffy buds krijgt met vossestaarten erin. Zo te zien heb je de echte SSH te pakken en die is gekruisd uit dezelfde ouders als Jack Herer. Er kunnen dus nogal haze-achtige planten tussen zitten, maar goed, misschien vertel ik je niks nieuws.

 

Veel succes verder en we blijven je volgen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mad Scientist

 

Ik zou niet weten hoe ik mn stikstof moet afbouwen als ik nog

geen voeding geef of mis ik iets? ;) Volgens mij is de groei er nu ook een beetje

uit aan het gaan. Had gedacht dat ze nog groter werden.

Dat er haze-achtige planten tussen zitten heb ik wel gemerkt, er gaan zich

volgens mij echt wel dikke lange toppen vormen.

 

Thanx voor de reply :whistling

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wanneer je het gaat geven bedoelde ik. Ik weet niet wat er in je flesjes BioB zit.

 

Beetje vroeg advies inderdaad, maar ja, compenseer ik eens een keertje voor al die keren dat ik te laat was. ;) Succes verder! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Begrijp me niet verkeerd, ben blij met je advies!

 

UmLeiTung

 

Volgens mij ben ik een beetje stoned :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dirkie1971

De klok staat nu 28 dagen op 12/12 + een weekje voorgroei!

 

@Mad

Ben al slecht in communiceren als ik nuchter ben, laat staan als ik wat

gerookt heb. Had een beetje het gevoel dat er iets tussen de regeltjes

stond ;) pieppiepkoekkoekparapara

 

Nog ff over het stikstof gebeuren. Als er voeding ingaat was ik wel van plan om nog

groeivoeding erbij te doen, volgens deze lijn moet je dat de hele cyclus meegeven.

Maar dat zou dus betekenen dat ik de N ga opbouwen (toch?) terwijl de plant daar nog maar minimaal behoefte aan heeft. Iets wat ik dus niet moet hebben blijkbaar.

 

Verdomme, je hebt me aan het denken gezet! :whistling

 

Oja de voeding is van BioBIZZ.... N-P-K van de groeivoeding is 8-2-6

 

UmLeiTung

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich is groeivoeding meegeven zo slecht nog niet, ook al staan ze in de bloei stikstof gebruiken ze nog steeds. Ik zou alleen wel naarmate de bloei vordert steeds minder groeivoeding meegeven en steeds meer bloeivoeding meegven. Dan ga je dus je N afbouwen en je PK opvoeren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de voeding van Bio Bizz niet maar ik zou eens kijken wat er op de verpakking van de BLOEIvoeding staat dan.

 

Ik kan geen enkele reden bedenken om in dit stadium nog groeivoeding te geven.

 

Bovendien, wanneer zou je dan volgens Bio Bizz WEL moeten overstappen van groei naar bloeivoeding?

 

 

Zeg ik iets zinnigs of zit ik dom te lullen? :whistling

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je stoned tokkie ???

 

maar wel een goeie :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook niet harige Harry,

 

Dat zou je nou wel eens mogen onthouden :whistling

 

gr. Tokkie

 

 

(vond hem zelf ook wel aardig trouwens ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biogrow moet volgens biobizz de hele cyclus meeworden gegeven. En als de bloei begint komt biobloom en topmax erbij, en die wordt steeds verhoogd. Biogrow blijft hetzelfde.

 

growpic.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

personlijk denk ik het laatste tok

 

maar ik ben ook maar een mens

 

dus kan er ook naast zitten

 

graag meer info hier over :whistling

 

Mzzl Harry ( toch tok ) nooit te oud om te leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Ben benieuwd wat beter op gaat leveren de gefimmde of die andere...succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo was ff een boodschapje doen, veel reacties man.

 

NPK verhoudingen:

 

Groei 8.0-2.0-6.0

 

Bloei 2.0-6.0-3.5

 

Topmax 0.1- 0.01 -0.1

 

Ik weet het niet man maar je zou zeggen dat in die Topmax toch veel

meer P en K zou moeten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jopie

Als ik af moet gaan op de bak die het meeste zuipt is het bak 4 waar een deel

van de getopte in staan. Dit veldje is ook het beste dichtgegroeid.

Over een paar weekjes weten we het :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijven de foto's :whistling

 

Vraag me nu wel nog steeds af hoe dat met die tensio waardes zit wat je op papier had staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen nieuwe pic's

 

Zal ff uitleggen waar Mike het over had.

Kijk 's ochtends en 's avonds op de tensio's. Heb bij 2 bakken een keer een

daling gehad van 20mbar in de nachtelijke uurtjes zonder dat ik water had

gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opzich is groeivoeding meegeven zo slecht nog niet, ook al staan ze in de bloei stikstof gebruiken ze nog steeds. Ik zou alleen wel naarmate de bloei vordert steeds minder groeivoeding meegeven en steeds meer bloeivoeding meegven. Dan ga je dus je N afbouwen en je PK opvoeren!

Helemaal mee eens. Tenminste, als het echte haze feno's zijn dan. Omdat UmleiTung een stukje terug zei dat de groei er al wel uit leek te gaan krijg ik toch twijfels. Het kan zijn dat je ze onbewust kort gehouden hebt door je voedingsstrategie, gewoon relatief weinig stikstof of weinig beschikbare stikstof door een teveel aan een ander element. Het ene element kan er als er teveel van aanwezig is voor zorgen dat een ander element slechter opneembaar wordt. Misschien verklaart dat ook de bladpuntjes, lichte verbranding. Maar bij een echt tekort zouden je bladeren wel meer moeten verkleuren, dus dat van dat uitsluiten geloof ik niet zo. Ik geef om die reden het de voorkeur aan onbemeste grond. Aarde buffert toch al dus zo kun je een klein beetje zelf de hand houden in wat je planten te eten krijgen in verschillende stadia van hun leven.

 

Ik krijg het idee dat ze niet op zuivere Hazen gaan lijken maar wat kleiner van stuk blijven. Door ze gewoon wat stikstof te geven met die groeivoeding merk je snel genoeg of ze ineens weer als een gek gaan strekken. Zo ja, dan weet je dat er genoeg sativa in je plantjes zit en je dus inderdaad rekening moet gaan houden met een lange bloei en een bewuste stikstof-afbouw. Zo nee, dan kun je rustig je normale voedingsschema aanhouden voor planten die tot een week of 10 bloei nodig hebben. Gewoon proberen en kijken hoe het uitpakt.

 

Ik denk dat er in die Topmax veel organische stoffen zitten die pas in de grond een verbinding met andere elementen aangaan en zo je benodigde P's en K's vormen. Het is bij organische voeding vaak lastig de exacte hoeveelheid NPK te voorspellen. Het spul "leeft" meer dan zuiver minerale voedingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das nou net het rare van die topmax, keek pas op de fles, NPK waardes zijn: 0.1-0.01-0.1

 

Dit staat er op de site:

 

TopMax is voornamelijk gebaseerd op humine- en fulvide zuren. Deze verhogen de opname van voedingstoffen en stimuleren de gezondheid en ontwikkeling van de wortels

 

Staat nou alleen niet bij welke voedingstoffen hierdoor beter worden opgenomen.

 

Geloof er niet in dat het een verkooptrucje is van de producent, zie vaak foto's van planten die in de bloei al snel vergelen, omdat ze niet genoeg stikstof krijgen. Vaak gaat iedereen zodra de klok op 12/12 gaat meteen bloeivoeding geven, terwijl er vaak erg weinig stikstof in zit, en je planten nog 3 weken doorgroeien. Heb wel eens iets gelezen van canna die adviseren om nog 3 weken in de bloei nog gewoon groeivoeding te geven.

 

 

http://www.wietforum.nl/Biobizz-Ervaringen...d33-t23229.htmlHierstaat trouwens nog een stukje van biobizz..die uitlegt geeft over die groeivoeding:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kan zijn dat je ze onbewust kort gehouden hebt door je voedingsstrategie, gewoon relatief weinig stikstof of weinig beschikbare stikstof door een teveel aan een ander element.

 

Ze stonden al naar een week in de Royalty mix. Kan het daaraan liggen? Heb er al eens over gehad met iemand maar we wisten het niet zeker.

 

Ik krijg het idee dat ze niet op zuivere Hazen gaan lijken maar wat kleiner van stuk blijven. Door ze gewoon wat stikstof te geven met die groeivoeding merk je snel genoeg of ze ineens weer als een gek gaan strekken.

 

Heb weer eens de meetlat erbij gehouden en moet zeggen dat ze toch nog wel een paar centimeter gegroeid zijn. De grootste plant is nu 86 cm. Het leuke is dat die 4 aparte bakken nu van pas komen om wat te gaan testen. Omdat ik zoooo graag wil weten of het dan de echte SSH is begin ik in 2 bakken van de 4 met alleen beetje groei, kijken wat eruitkomt.

 

Als iemand andere suggesties heeft hoor ik ze graag.

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...