Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

UmleiTung

50 Stuks Onder 2400 W

Recommended Posts

Ze stonden al naar een week in de Royalty mix. Kan het daaraan liggen? Heb er al eens over gehad met iemand maar we wisten het niet zeker.

Heb weer eens de meetlat erbij gehouden en moet zeggen dat ze toch nog wel een paar centimeter gegroeid zijn. De grootste plant is nu 86 cm. Het leuke is dat die 4 aparte bakken nu van pas komen om wat te gaan testen. Omdat ik zoooo graag wil weten of het dan de echte SSH is begin ik in 2 bakken van de 4 met alleen beetje groei, kijken wat eruitkomt.

 

Als iemand andere suggesties heeft hoor ik ze graag.

 

UmLeiTung

Dus toch nog een behoorlijke groei. Ik zat zojuist even in telepatisch overleg met Shantibaba en ik meende op te vangen dat jouw plantjes vrijwel zeker echte hazen zijn. ;) Die gaan nog wel even door dus en dan is wat extra stikstof best een goed idee denk ik. Nou ja, het blijft lastig te beoordelen vanaf een foto, maar ik bedoel dat je je nog even geen zorgen hoeft te maken over stikstof afbouwen omdat ze voorlopig nog niet uitgebloeid zijn. Ik heb dus een beetje onnodig stampij lopen maken met mijn vroege advies, maar op zich denk ik wel dat je die strategie het beste aan kunt houden straks. Maar eerst maar eens stikstof opbouwen dan. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd de nieuwe pic's......

 

De eerste 3 plaatjes zijn van de niet getopte dames. Als ik naar de bladeren kijk zijn ze nog 'gezond' groen al begint het hier en daar een beetje te vergelen. Vooral op de laatste foto (getopte bak4) lijkt het dat deze toch echt aan de voeding moet gaan. Mmmm.....wat ga ik ze nou geven, weet het nog niet :whistling

 

med_gallery_5685_1355_211544.jpg

 

 

med_gallery_5685_1355_136995.jpg

 

 

med_gallery_5685_1355_93630.jpg

 

 

med_gallery_5685_1355_183905.jpg

 

 

med_gallery_5685_1355_18773.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het zien van zo'n veld vind

ik het zo jammer dat ons hokje maar 1 x 1 x 1.3 meter is.

helaas geen voedingsadviezen maar wel de :whistling

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
... al begint het hier en daar een beetje te vergelen. Vooral op de laatste foto (getopte bak4) lijkt het dat deze toch echt aan de voeding moet gaan. Mmmm.....wat ga ik ze nou geven, weet het nog niet ;)

Kwart hoeveelheid groei, kwart hoeveelheid bloei, halve dosering totaal. Rustig opbouwen met ter compensatie wat stikstof. En dan even afwachten wat je dames je vertellen... Als al snel blijkt dat ze beter gaan zou ik de volgende keer wat meer geven. Beetje aftasten zeg maar.

 

Supermooie plaatjes trouwens! Om in te lijsten. Jij kent ze het beste, die dames, dus ga op je gevoel af. Tot nu toe gaat alles top. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er prachtig bij man :whistling

 

Ik vind alleen dat ze verdomd veel op die Mental Floss van mij gaan lijken. ;)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikstof afbouwen bij haze/sativa planten op aarde zet ik grote vraagtekens bij!!!!!!

 

Zolang planten bezig zijn met het aanmaken van toppen/bloemen zal er stikstof nodig zijn om deze op te bouwen.wanneer de plant in de groei is gestopt zal er een mindere hoeveelheid stikstof nodig zijn.Dit wordt gekompenseerd door de groei-voeding te vervangen voor bloei-voeding waar een lager gehalte stikstof in aanwezig is.Hiernaast wordt er vaak een pk 13-14 of booster meegegeven welke het gehalte stikstof ook naar beneden trekt.

 

In aarde bakken zoals hier gebruikt wordt zal er een hoge mate van bodemleven ontwikkelen,dit bodemleven reguleert het grootste gedeelte van de voedins en water behoefte van je plant.

De plant vraagt en het bodemleven reguleert.

Aangezien nitrificerende bacterien welke stikstof vrijmaken ten alle tijden in de aarde aanwezig zijn zal het lastig zijn om deze af te bouwen.

 

Ik heb sativa's gekweekt welke groot en lang werden met bloeitijden tot een week of 16 en zonder extreme stikstof afbouw toch nog mooie kompacte aaneengesloten buds opleverde.

Het teveel willen regelen op aarde bakken is niet aan te raden en zal de voordelen laten vervagen van grote volume's aarde.

 

Laat de aarde voor je werken,daar is deze namelijk voor bedoeld :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mad Scientist

Na dit alles gelezen te hebben gaan we morgenvroeg maar eens een paar litertjes voeding aanmaken. Ben van plan om, zoals je aangaf, rustig te beginnen. Als ik het schema zou volgen zouden ze nu al per liter water 4ml groei- en bleoivoeding krijgen. We gaan voor de 1ml.

Wat me even niet duidelijk is het stikstof toevoegen ter compensatie. Bedoelde je daarmee dat ik los van de voeding er ook nog stikstof bij moet doen? Antwoord eventueel via telepathie :)

 

@Sannie

Nu heb ik de lijn van BioBizz en hun schema geeft aan dat je hun groeivoeding gedurende de hele kweek moet gebruiken, dat zou dus inhouden dat ik ook tot het einde stikstof blijf meegeven. Weet niet welke voeding(en) jij gebruikt maar blijf jij dan ook groeivoeding geven voor je N of werk je dan met losse supplementen?

 

@Weetje

Thanx voor de :specool , begin er nu een beetje vertrouwen in te krijgen!

 

@Stumper

Laten we het hopen, knuppels zijn van harte welkom, zo hard als mogelijk :)

 

@Tokkie

Beginnen ze op elkaar te lijken? Dan zal het wel familie zijn :D

 

 

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Mad Scientist

Wat me even niet duidelijk is het stikstof toevoegen ter compensatie. Bedoelde je daarmee dat ik los van de voeding er ook nog stikstof bij moet doen?

Nee dat compenseren doe je al zodra je voeding geeft met een deel groeivoeding erdoor. Ik bedoel dat het niet erg is dat er nu wat stikstof in je voeding zit. Maar vergeet dat stikstofverhaal voorlopig maar even, ik breng je alleen maar in de war terwijl je gewoon prima bezig bent. Je merkt het straks vanzelf wel aan de planten. :specool

 

@Sannie: Ik denk dat door die symbiose met de schimmels er niet snel stikstof vergiftiging zal optreden. Ook ben ik met je eens dat je op aarde, zeker met organische voeding, moeilijk bij kunt sturen en er altijd wel stikstof in de aarde aanwezig zal zijn, ook tijdens de bloei. Maar in een pot is de aarde soms gewoon uitgeput, schraal geworden. Zeker met een flink wortelstelsel buffert de aarde dan niet zoveel meer als toen de plant klein was. Ik denk dat de planten tijdens de bloei wel gevoeliger worden voor wat je ze geeft. Volgens mij zitten er in die BioBizz ook wel wat bindende minerale elementen, dus die krijgt de plant in elk geval voor haar kiezen. Echt corrigeren kun je niet, maar een beetje sturen door middel van de toegediende voeding kan mijns inziens wel. En anders is het een poging waard toch? Ik weet dat jouw Jacks ondanks de sativa-eigenschappen keihard zijn, dus ik onderschat je niet. Maar ik denk dat het bij planten met een groot gehalte aan haze wel kan helpen, ondanks de aarde. In een klein potje wordt het na een tijdje net hydro kweken... :D Als extreem voorbeeld dan, we hebben het hier over bakken.

 

Interessant punt wat je aanhaalt trouwens. Was daar al een topic over? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....en ik lees gewoon mee aan de zijlijn :specool

 

Dit gaat me even boven de pet :)

 

Steek me eens eentje op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk UmleiTung

De bedoeling is dat je naar het einde van je ciclus de hoeveelheid stikstof stapsgewijs afbouwd.

Dit doe je al door bloei voeding te gaan geven en de groei voeding te laten staan.

Als je boosters gebruikt wordt de verhouding stikstof automagisch lager,dus maak je er niet teveel druk om.

 

Een groot aandeel kwekers bouwen bij haze planten hun stikstof gehalte drastisch af,waar deze kwekers een goede reden voor hebben.Dit zijn overwegend hydro kwekers of zoals mad aangaf haze op relatief kleine potjes aarde(eigenlijk ook een hydro-medium geworden).Deze kwekers hebben al jarenlange ervaring met specifieke soortjes op uitgekiende kweek methode's(overwegend hydro).Als je niet goed weet waar je mee bezig bent is het beter om niet zelf te gaan knutselen.

 

Beetje verwarring weg genomen?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja/nee

 

Ga eens beginnen met een klein beetje voeding (ook nog wat groei). Volgens mij hebben

we nog een lange rit te gaan en die ml. groei is snel weggelaten.

 

Hoeft niet snel en niet opgefokt! Heb nog nooit een haze plantje gekweekt, laat staan een

super silver haze. Is ook de eerste keer dat ik mn grondje hergebruik, had beter in

het begin wat meer vragen kunnen stellen.

 

On with the show......... :specool

 

UmLeiTung :)

 

 

ps. opmerkingen worden altijd gewaardeerd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey UmleiTung,

 

je zegt zelf dat je nu al 4 weken zonder voeding draaid....

 

daar zit volgens mij ook het probleem van de lichtgele verkleuring in je blad... bijvoeden.

suc6 =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF tijd voor een update

 

Gisterochtend hebben de dames eindelijk hun eerste voedingsbeurt gehad. De cocktail bestond uit:

 

1.0ml. groei

1.0ml. bloei

0.25ml. topmax

 

Het toegediende vocht werd erg gewaardeerd, tensio stond vanochtend alweer te schreeuwen :D om water dus hun tweede portie voeding hebben ze ook al achter de kiezen. De planning is om rustig de bloei en topmax op te voeren en de groeivoeding lekker op die ml. te laten staan.

Plannen kunnen natuurlijk altijd weer veranderen :) Laat de 4 bakken even voor wat het is en ga er niet tussen experimenteren, eerst dit kweekje tot een goed einde brengen.

 

Zou graag een indicatie willen geven wat ik voor een geur ik tegenkom als ik m’n kassie opendoe maar kan het niet echt thuisbrengen. Kan alleen maar zeggen dat het een beetje naar noten/hout ruikt.

Heb ook maar zelden een Haze/Sativa gerookt (en rook toch al wat jaartjes) dus die schade gaan we binnenkort dubbel en dwars inhalen. :specool

 

 

 

UmLeiTung :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan nou in de bloei waarom voeg je dan nog groeivoeding toe. :specool

Bloeiende planten hebben behoefte aan andere voedingssuplementen dan planten die groeien.

VEEL INFO hierover op wf.

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kitefreak

 

Je hebt idd veel info op het forum. Dit was voor mij een interessant om te lezen. Met deze voedingslijn is het bedoeling dat je groeivoeding blijft doorgeven. Het hoe? en waarom? probeer ik zelf nu ook een beetje te begrijpen.

 

Moet leren mn aarde goed te voeden niet de plant :)

 

UmLeiTung :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!!!

 

De dames staan nu 38 dagen op 12/12.

Tussen de 7/10 liter per waterbeurt, bijna elke dag.

 

Voeding per liter bestaat uit:

 

1 ml. groei

2 ml. bloei

0.5 ml. topmax

Afgezuurd naar ph 6.1

 

Gemiddeld zijn de planten nog een centimeter of 5 gegroeid. In de linker bak gaat het nu toch echt om de hoofdtop. De lengte hebben ze maar nu is het toch tijd dat alles dichtgroeid en gaat spekken.

 

 

 

Hier en daar toch nog hoogteverschillen.

med_gallery_5685_1355_24763.jpg

 

 

Eindelijk eens een macro shotje die ermee doorgaat. Deze begint al aardig dicht te groeien.

med_gallery_5685_1355_105766.jpg

 

 

Overzichtje

med_gallery_5685_1355_107193.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

seht gut aus, umleitung! ;)

 

 

wat een verschil tussen die twee bakken! links 2x zo hoog als rechts?

 

 

 

hoi! sjon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die gaan erg goed man ;)

 

Ik durf bijna geen foto's meer te plaatsen van mijn mental floss want die halen het niet bij die van jou :)

 

Maar je zegt dat je bijna iedere dag 7-10 liter geeft.

Is toch niet veel op 50 dames??

Lijkt mij juist erg weinig.

 

Ik geef om de dag 70 liter op 65 dames ;)

 

suc6

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mannie

Er komen een paar bamboe stokjes in te staan als ze gaan leunen, hebben aardig dikke stammen.

 

@sjon

 

Leuk om te zien he dat hoogte verschil :D

 

Knuppels in aantocht!

 

UmLeiTung ;)

 

 

@Tokkie

 

Per bak ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...