Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
speedweed

Wiet Chocola

Recommended Posts

hoi

is het mogelijk om met een beetje melk de thc op te lossen

chocola opwarmen, mengen, en daarna de melk er bij

en dan laten drogen

zou dit kunnen gaan werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een goede voor als je naar het buitenland gaat, wietpindakaas! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je beter wietboter kunt oplossen in de chocola, met melk erbij lijkt het me dat het minder hard word zoniet zacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is een goede voor als je naar het buitenland gaat, wietpindakaas! ;)

Slecht idee als je gaat vliegen:

Pindakaas

 

De luchthavendirecteur zegt goed te begrijpen waarom passagiers soms door de bomen het bos niet meer zien. " Een pakje smeerbare kaas wordt als vloeistof gezien en mag de cabine niet in. Een Edammer is echter geen enkel probleem. De pot pindakaas moet eruit, maar duizend boterhammen met pindakaas kan je zo meenemen. Dat valt bijna niet uit te leggen", aldus Ad Rutten.

 

Bron: Televaag :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat de truc van boter was dat de olie-vetten(thc) zich binden met de botervetten.

Daarom heeft het ook geen zin om meer afval dan de voorschriften erin te doen, er is geen vrije boter meer voor de thc om zich aan te binden.

Ik zou het dus ook met boter doen of jouw experiment zou ik dan met room doen, maar boter is nr.1

kun je zelfs bij het berreiden cacao bij doen, heb je alvast een beginnetje. Ik zou namelijk voor de choco pasta gaan, dekt de smaak van de wiet veel beter.

 

veel kookplezier van het minilab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werken?? TUURLIJK!! is mogelijk,,,,,,,,,,,maar idd vetten zijn erbij essentieel,,,,,,,,,,,,,

En dit verschilt heel erg per chocoladesoort,,,,,,,,,,,,,,een koetjesreep smelt van geen meter BV,,,,maar bevat wel meer cacaoboter....

neem je pure choc van 70 % tot 90 % dan heb je minder vetten.

 

ruiken en verschil aan chocolade ga je toch zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de chocolade smelten, maar dan net laten smelten, mag niet heter dan 55 graden worden. Dan met een grinder de topjes goed fijnmalen, bijna tot hasjpoeder zeg maar. goed roeren, en dan een groot plat bord, met een druppeltje plantaardige olie insmeren, hier de chocola op uitgieten. en dan de koelkast in

 

je kan er ook gehakte pinda's door gooien. je hebt dan wel kokospapier nodig, (ligt bij de bakspulletjes bij appie hein) dan kan je Pindarotsjes maken. ( maar die zijn wel erg lekker, dus een ook een paar maken zonder kruidenmix zal ik t maar noemen) vanwege lekkere trek na een half uurtje zeg maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ,

 

zover ik weet is het zo dat thc het beste op lost in dierlijke vetten , dus als je wietboter maakt en er iets mee doet gaat dit heel goed!

je kan natuurlijk ook werken met melk , melk bevatten ook heel wat dierlijek vetten (liefst volle melk)

laat je wiet hier een 20minuutjes in koken en doe er dan wat cacao bij of chocolade stroop

1gram per persoon zal wel volstaan :verrygood

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

of de nieuwe chocolade hasjbrownies van bakken met baard!

 

dit keer bakt baard in de vrije natuur (op ze balkon :verrygood ) www.bakkenmetbaard.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je wiet hier een 20minuutjes in koken

 

melk moet je niet koken. rodn 80 graden houden tegen de kook aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maakt vroeger wel eens "shitchoco"

 

ik pakte 1/3 tot .5g "black" en deed die in zo klein mogelijke stukjes (voor zover dat gaat met black ehehe), tegelijkertijd deed ik hetzelfde met een blokje pure chocolade (tip, leg je black en chocolade even in de frigo of diepvries zodat ie harder word), dan kookte ik een chocomelk (met halvolle of liefts volle melk gemaakt), goot het in mn tas (waar de black en choco in zat), paar minuutjes roeren, opnieuw aan de kook brengen in de micogolf, opnieuw roeren en herhalen indien gewest...

 

dan opdrinken en 45m tot een uur later ben je stoneder dan ooit tevoren, EN persoonlijk vind ik dat het echt wel lekker smaakt

 

enjoy

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk werkt het maar een aantal prof. regeltjes v/d chocolade kunst inacht nemen. (chef cook / pattisier / chocolatier , beroepsmisvorming dus)

 

zal het toch trachten eenvoudig te houden :

 

Eerst en vooral moet je weten dat het belangrijkste van de chocoladebewerking de temperatuur v/d chocolade is. Er zitten ook verschillen qua temperatuur tussen pure fondant, melkchocolade en witte chocolade pure chocolade kan tot 36°C gaan ,melkchocalade gaat tot 32°C en witte chocolade kan maar tot 28°C gaan. Dit omdat witte chocolade totaal GEEN cacaoboter bevat, integenstelling tot de pure en melkchocolade.

 

Men kan de chocolade dus smelten tot een max van 60°C in een chocoladebak of voor de meesten hier de aangeraden manier 'au bain marie' (warmwaterbad).

 

 

Vervolgens moet de chocolade dus getemprereerd worden ( 36.32 of 28°C).

Dit kan men op 2 manieren doen de chocolade op een marmeren tablet openstrijken en telkens aan / af schraapen met 2 brede 'pallet' messen.

 

Of men kan kleine ongesmolten stukjes chocolade bij de warme chocolade doen tot men de gewenste temperatuur geeft ( let hier wel op voor klonters )

 

Een goede test voor te kijken of je u chocolade goed bewerkt hebt is een stukje boterpapier en strijk met een borstel een vierkant deeltje erop. Als alles goed gegaan is stolt de chocolade snel op, zie je geen witte stippen of mat uitzicht maar blinkend mooi product en kan je het zonder veel probleem van het boterpapier trekken en heeft een rechte breeklin en breekt niet in 100 stukken.

 

 

Kwa 'space' zijn er vele mogelijkheden .( ik noem er enkele )

 

' The Crispy Space Bar'

 

Je neemt een groot vel boterpapier en legt links en rechts inox of alluminium latjes met dikte die je zelf wilt ( bepaald je dikte van je 'bars / repen ' )

 

vervolgens neem je genoeg chocolade op temperatuur in een bol en daarbij meng je een paar handen van die crispy kellogs cornflakes en doe je gedroogde weed naar believen in je cutter en maal je fijn. Lekker mengen onder je chocolade en op je boterpapier doen. vervolgens met een 3de latje die groot / breed genoeg is begin je alles te verdelen door te schuiven onder / beneden zodat alle chocolade mooi verdeel wordt en je dus een egaal blad van bv 1 cm op je boterpapier hebt vol chocolade :(

 

Alles stolt redelijk egaal en snel en waneer het voor een 75% gestolt / droog is ( nog zacht maar niet meer 'nat' ) begin je eigen repen te snijden met een lat volgens je gewenste maat.

 

wanneer ze voleldig droog zijn wikkel je ze in zilverpapier op hun maat

 

Voor de designers onder ons --> ontwerp een leuk jasje en printen en je hebt je own 'crispy space bar'

 

 

'Finest Herb Liquor Pralines'

 

Koop een praline moule vorm ( rechthoekige standaard is easy )

 

giet wat chocolade op de moule en ga rond zodat alles bedekt is voor een eerste laagje te maken

hou de moule nu snel omgekeerd en klop met achterste van een mes (hard gedeelte handvat) op de moulle zodat de overtollige chocolade eruit gaat.

laat de mouille nu drogen ( onze eerste praline laag is er )

 

de vulling:

 

ga naar je bakker en vraag wat fondant suiker ( van die witte harde suikerglazuur)

smelt die op zacht vuurtje met KLEIN beetje water ( 1 eetlepeltje) , constant goed roeren, niet laten aanbranden --> Is suiker , opletten)

 

voeg daarbij de gewenste hoeveelheid weedboter of beter nog weed / hash OLIE !!!!

daarbij voeg je wat donkere chocolade en een goede scheut room. laat dit inkoken tot dikke brei / pasta en laat afkoelen ( volledig !! ) in de frigo.

 

Wanneer je vulling -> space ganache , klaar en koud is kan je er al dan niet nog de gewenste liquer ondermengen --> fraise de boise, passoa -> zeeeer lekker , vanille jenever, limoen wodka, and go so on ..

 

echter 1 regel overdaad schaad ! het zijn liquer pralines geen cocktails ! en let ook op dat je vulling niet TE slap wordt, zodat je ze nog kunt spuiten / vullen met een spuitzak. je vult af tot een paar mm van de bovenkant, er hoeft immers nog een 2de laag chocolade op.

 

als laatste zorg je terug voor je chocolade op temperatuur, doet wat chocolade op de bovenkant van de moule --> Niet omdraaien nu !! er zit vulling in remember :whistling maar met een palet mes ( zo een instrument waar je pannekoeken mee draait ) de overtollige chocolade afschraapen, let wel op dat je niet te diep en teveel schraapt of je hebt je vulling mee !

 

laat alles drogen , en na een half uurtje keer je je moulle om en klop je zachtjes de pralines eruit !

 

enjoy your meal :blink:

 

nu rolluh :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zoiets ook al eens gemaakt toen ikop vakantie ging naar loret de mar.

 

Ik heb toen een paar repen choclade gesmolten in een pan en laten afkoelen dat het net niet ging stollen. daarna de hasj erbij en in een bakje gieten waar je ijsblokjes mee maakt even in de vriezen en je hebt hele lekkere chocolaatjes en we werden er ook behoorlijk stonded van

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer dit eens:

 

je hebt er PattyCrêm voor nodig, dit is te krijgen in de groothandel.

Een soort plantaardige slagroom, die je oneindig door kan blijven kloppen, zonder dat je klonten of boter krijgt. een beetje het idee van dat spul op die hazelnoot schuimgebakjes.

 

 

gebruik hiervoor ongeveer 2,5 dl, en klop tot het niet mer uit de kom valt als je deze schuin of bijna op de kop houd., met de mixer op hoge stand.

doe nu in een andere kom twee eetlepels wietboter, en als ie erg sterk is wat minder. klop deze helemaal luchtig met twee eetlepels suiker, en roer voorzichtig door de pattycrêm.

plaats in een bakje in de vriezer, ongeveer 2 uur .

smelt nu au bain marie pure en melkchocolade half om half ( van allebei een reepje zeg maar)

 

pak een stukje bakpapier

 

maak nu van de mousse in de vriezer canelles ( zie filmpje van baard, met die wiettruffels)

 

haal de canelles voorzichtig door de chocolade ( met één lepel erin, en met een andere eruit halen.) De ene lepel zit zeg maar al in de chocolade

 

dan op het bakpapier leggen. Als er nog enkele onbedekte stukjes zijn, hier een paar druppeltje chocolade op laten vallen.

 

plaats ze dan in de koelkast. en na 5 uur heb je zelfgemaakte wietbonbons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag, meteen naar school ben ik snel achter het fornuis gekropen voor een lekker chocoreepje,

Op de pandastijl: Simpel maar effectief!

 

Benodigdheden:

-een pannetje (geen braadpan!!!)

-boter

-wiet natuurlijk

-pure chocolade

-lepel

-iets om je chocola gieten, een mal ofzo.

 

Je zet het pannetje op een vrij laag vuurtje en doet er een beetje boter in.

Maak met een crunsher of een een mixer van de wiet heel fijn poeder.

Doe wat pure chocolade in de verhitte pan met boter, en roer er rustig door heen als het smelt.

Een maal goed gesmolten en warm doe je het wietpoeder erbij.

Ongeveer 5 minuutjes goed blijven roeren en dan is het tijd voor de volgende stap.

Zorg dat je iets bij de hand hebt om het in te doen. Ik had een mooi tinnen doosje dus heb ik dat gebruikt.

Giet de cacoa/wiet mix in het bakje/doosje of whatever.

maak het mooi plat van boven en zet het in de diepvries of koelkast om sneller hard te laten worden.

het duurt ongeveer 10 minuten om het te bereiden en nog eens 10 minuten om het te laten harden.

 

Veel succes met het bereiden! Gaar ze :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gewerkt met chocolade

 

melk+ chocolade word niks dan krijg je vloeibare chocolade..

 

 

 

waarom doe je moeilijk zeef knipafval, en voeg thc in poedervorm toe aan vloeibare chocolade roer ff ;)\

 

 

je kan wel een vulling bewerken en zo wiet bonbons maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey :rofl

ik wil graag zo wiet chocolade maken :

 

benodigheden :

chocolade vondue

chocola

thc

nootjes

boter

 

doen :

maak de chocolade vundeu heet

doe de boter erbij in

later ook de chocola

lekker warm maken en roeren

de thc erin

20 minten aan laten staan

veel roeren

de gehakte nootjes erin

alles even goed roeren

nu in vormpjes gieten

een nachtje in de koelkast

en klaar ;)

graag reacties of het kan :(

nirvana smokey :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ff 1,5 gram wiet hale en probeer het is. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...