Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannakid

. . . The Maximum Project . . .

Recommended Posts

daar zal het echt niet aan liggen.. er moet ergens iets fout zitten, ze horen niet zomaar al hun blad te laten vallen.. vorige ronde had je het ook al

hoeveel en hoevaak geef je ze water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jammer dat het zo loopt zeg. Gelukkig is er altijd een volgende keer maar voor nu zit je er maar mooi mee. Vind het jammer voor je want het is altijd een plezier om je topic te lezen.

 

Afgezien dat ik de ty-raps wat strak vond zitten denk ik ook dat Tomas eerder in de juiste richting wijst. Net zoals Tomas en irezumi probeer ik ook maar mee te denken.

 

Over de watergift en de bladproblemen schreef Cannakid op 29april 2007 het volgende:

[

Tja, het moest er een keer van komen he...

PROBLEMEN!

De onderste bladeren beginnen geel te kleuren en sterven zelfs af.

Ik heb echt geen idee wat het nou weer is.

Spint is het echt 100% zeker niet, ik heb ze allemaal van top tot teen onderzocht maar heb geen beestjes gevonden (ja, alleen 1 spin! )

 

Ze krijgen 300ml water per dag en om de 2 dagen geef ik ze alleen water.

Verder is de temperatuur iets aan de hoge kant, zo'n 29-31 graden overdag.

Maar het lijkt me wel erg sterk dat hier de bladeren van afsterven of zou dit het wel kunnen zijn?

Ik weet het echt niet meer.. zie die 200gram steeds verder weg zakken.

]

 

Wat mij opvalt is dat jij de voedingsbeurten (water+voeding) niet constant houdt. Mijn idee is om eerder een constante basisvoeding te geven (als je voeding geeft, ik start pas na aantal weken vanwege allmix). Dit houdt in dat ik liever weinig voeding per beurt geef maar wel elke voedingsbeurt een vaste verhoudting heb. Dit bestaat in mijn geval vaak uit (BAC) bloeivoeding en later met pk-booster en andere additieven gebruik ik naar eigen inzicht. Zo krijgt de bodem constant eenzelfde hoeveelheid basisvoeding wat het balans mijn inziens ten goede komt. Ik zag bij jouw ook BAC voeding staan, neem aan dat je dit gebruikt. Wat bij deze voeding ook zo is dat je als het ware in het voren geeft. Als je vandaag meegeeft is het met een dag of 3 bruikbaar. Je snapt dat je dan voor onbalans zorgt als je twee dagen achtereen watergeeft.

Verder is het mijn inziens beter om bijv. eens per drie dagen een liter water te geven dan elke dag 300.

 

Er raakt al redelijk vroeg in de cyclus wat uit balans, ik probeer mee te zoeken waaraan dat kan liggen. Hoop dat je er wat aan hebt.

 

De vriendelijke groeten,

 

Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow :cry de nachtmerrie van elke kweker een hoop tijd in gestoken en dan dit

 

jammer voor je jong :)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

this sucks :)

Ze lijken wel te droog te hebben gestaan - aan de anere kant ziet het er ook wel uit als Ph uitschuiver...

Heb je een tensiometer gebruikt? zoniet zeker es aanschaffen volgende ronde...dan kan je al 1 factor niet over het hoofd zien.

De kleine topjes zien er wel nog lekker uit, das toch al iets hé..

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ irezumi:

Hmm, nja ik denk niet dat te vroeg dieven dit tot gevolg kan hebben.

Ik ben ook niet zo gek vroeg begonnen met dieven en binden toch?

 

@ tomas:

Tja dit is inderdaad precies wat ik de vorgie ronde ook al had met de C99's. :)

Ik geef ze nu elke dag 400ml + bloeivoeding, PK en bloeistimulator.

 

@ NorthernSmoker:

Bedankt voor de hulp! B)

Ik gaf ze inderdaad in het begin een beetje onregelmatig water.

Maar geef ze nu gewoon 400ml per dag met voeding.

 

@ masteryero:

Achja, jammer maar helaas, volgende ronde beter zullen we maar hopen. :cry

 

@ tijger:

Nee ik heb geen tensiometer helaas.

Misschien toch wel slim voor de volgende ronde.

Ik zal er eens voor kijken. ;)

 

Bedankt iedereen voor de reactie's! :smoke

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja dit is inderdaad precies wat ik de vorgie ronde ook al had met de C99's.

Ik geef ze nu elke dag 400ml + bloeivoeding, PK en bloeistimulator.

 

Elke dag pk 13/14? Dan vind ik het niet echt gek dat je planten afsterven, dat is gewoon veels te veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag op eerdere foto's ook behoorlijk wat verbrande puntjes van overvoeding, pH van je medium ook in de gaten gehouden? Dit is inderdaad niet normaal.

 

Het lijkt net of ze de voeding uit de eigen bladen "opeet" omdat ze niks uit de grond kan krijgen, maar dan in een hele heftige vorm. Blokkade? Grond te nat? pH blokkade? ik gok nog even op pH, grond ziet er echt niet te nat uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowmonkey:

Ooh, maar dit staat wel zo op het BAC schema hoor. :)

 

@ whazzup:

Tja ik wilde eigelijk deze ronde de pH goed in de gaten houden, maar aan t einde van de groei heeft mn pH-meter de geest gegeven. :cry

Toen dacht ik eerst dat het misschien slim zou zijn om gewoon even veel pH- in het water te druppelen als ik voorheen altijd deed (met pH-meter).

Maar had er toch niet zoveel vertrouwen in en ben toen maar gewoon water+ voeding gaan geven.

Dus ja, het zou best wel eens kunnen dat het een pH blokkade is.

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude wil ff zegge heb veel kweeks gedaan zonder problemen zonder ph meter, enige verschil dat ik nu heb met men ph meter zijn zijn donker groene bladeren plaats van licht groen opbrengst heb ik ook nog ni veel verschil in gezien met of zonder ph meter

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Blowmonkey:

Ooh, maar dit staat wel zo op het BAC schema hoor. :)

 

Hehe, dan weet je het voor de volgende keer. Schema's aanhouden kan ik iedereen afraden, voeding moet je altijd uiterst voorzichtig mee blijven (vooral zonder meters). Zelf heb ik ook pk 13-14 staan, maar ik geef het tijdens de hele bloei maar een stuk of 4-5 keer mee, 1 keer per week ongeveer, dan ook geeneens op de aanbevolen hoeveelheid, begin met 1/4 bijv en bouw dat heel voorzichtig op. Je hebt liever een voedingstekort dan een voedingsoverschot, is namelijk amper te verhelpen op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is wel de organische pk booster van BAC, waar je een stuk minder snel mee zal overvoeden.. ik gebruik het zelf ook, zit meestal net iets onder het schema, maar geef het wel bij iedere voedingsbeurt mee.. heb nog nooit overvoedingsverschijnselen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat wel, maar elke dag is alsnog teveel van het goede, kzou het gewoon een stuk gereguleerder doen de volgende keer. Ook staan deze planten echt lang in dezelfde potten, volgens mij had je er beter aan gedaan om te beginnen in wat kleinere potten, een weekje of anderhalf voor de bloei overpotten naar de grotere potten en ze hebben weer voeding voor minimaal 3 weken, vind ik zelf altijd handig om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jackass:

Ja ik deed het vroeger ook altijd zonder meters maar vond het toch wel fijn om te weten wat die waardes nou waren.

Nu die meter het begeven heeft wil ik gewoon even sparen voor een degelijk ding dat ik niet weer na 2 maanden zonder meter zit. :)

 

@ Blowmonkey:

Ik hou me normaal ook niet zo strikt aan schema's maar omdat dit de eerste keer was dat ik met BAC voeding werkte dacht ik ik hou me aan het schema dan kan ik in ieder geval niks fout doen.

Maar k zal de volgende keer wat rustiger aan doen met voeding. :cry

 

@ tomas:

Ja dit dacht ik dus eigelijk ook.

Toen ik nog met canna voeding werkte vond ik pk ook altijd een beetje eng, maar wazzup heeft me toen duidelijk vertelt dat de pk van BAC een hele andere soort was.

Maargoed, ik doe voortaan toch maar wat voorzichtiger met die pk.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je cannakid,volgende keer beter :)

 

Ik ga met de meerderheid mee en verdenk vooral de ph van dit probleem.

Schema's zijn een leidraad maar slaan eigelijk nergens op.Dat is hier ook weer goed te zien,er wordt hier gekweekt onder een 250 watt lampje wat ook weer wat andere voedings en water behoefte geeft als een 600 watter.

 

Je kunt een organische voeding best overdoseren zonder meteen problemen te krijgen,maar ook hier zit uiteraard een zeker limiet aan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zonde :cry

 

Misschien een te veel aan voeding gehad, de ph van de grond niet goed en een opname probleem gekregen?

 

Ik denk ook niet dat je beestjes hebt.

 

Gr.

 

:)

 

Jammer kid, volgende keer beter...

 

Iig suces.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sannie:

Tja het zal dan inderdaad de pH wel zijn.

Jammer maar helaas, volgede ronde meer geluk (en hopelijk een nieuwe ph-meter :) )

 

@ Spock:

Wauw, spock de volgende keer twijfel ik zeker niet meer aan jou woorden! :cry

:smoke

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem aan dat het nu wel geknipt is?

 

hoeveel is het geworden canna ? :innocent:

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden voor het slecht onderhouden van mijn topic.

Ik heb het de laatste tijd nogal druk gehad met school enzo, de proefwerk week moest goed gaan anders zou ik blijven zitten dus heb helaas niet echt veel kunnen updaten.

Nouja, de proefwerk week is gelukkig ook goed gegaan en ben op het nippertje over naar 4 havo. ;)

 

Ben vorige week ook nog op vakantie geweest dus heb toen ook niks laten horen.

Ik wilde eigelijk nog een laatste paar foto's laten zien, maar de camera zat al ingepakt. :innocent:

 

Maargoed, de boel is geknipt en ligt nog te drogen.

Erg veel zal het niet zijn vrees ik, maar heb in ieder geval een hoop geleerd deze ronde. B)

En na de zaad ronde ga ik ook zeker verder met dit project.

 

Foto's van de toppen en het eindgewicht komen als alles droog is.

Ik denk nog een dag of 3/4.

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...