Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Test: Highlander Kweekkast

Recommended Posts

Na de voedingstest nu maar eens van start met een kweekkast...

 

De Highlander Kweekkast van Hi-Techgrowsystems

 

Eerst maar eens een aantal pics voor degene die geen idee hebben hoe het ding eruit ziet...

 

highlander1.gif highlander2.jpg

highlander5.jpg highlander3.jpg

Hij is 1m2 breed/diep en 1,3m hoog.

 

Er zit een 600w Phillips SON-T in omhulst door een cooltube en aangesloten op een buisfan. Voor de afzuiging zit er ook een 225m3 afzuiger in en de circulatie van bovenaf wordt geregeld door computerfans.

 

De soort die erin gaat is PP dus geen speciale soorten deze keer :verrygood

 

Later meer foto's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ik ook man hahahah :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga hem ook volgen!

heb hem is in de shop zien staan in vol bedrijf en zag er niet verkeerd uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind et een grappig kassie.

 

En wie gaat hem testen??

 

 

Enne is ie daarna te koop :verrygood

 

Ruilen voor een igrow :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kastje,ik zie dat ze hem al aangepast hebben.

Ik adviseer er wel om een losse spiegelkap omheen te zetten want die reflectors die er nu in zitten trekken op niks.

Verder zou ik tegen Ert zeggen,hou je igrow want het resultaat uit de Highlander zul je nog wel zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer ga je cies starten?

 

is wel eenleukhokje je kan hem makkelijk in 2 verdiepingen ztten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk kastje,ik zie dat ze hem al aangepast hebben.

Ik adviseer er wel om een losse spiegelkap omheen te zetten want die reflectors die er nu in zitten trekken op niks.

Verder zou ik tegen Ert zeggen,hou je igrow want het resultaat uit de Highlander zul je nog wel zien.

 

 

Als je iets gaat testen ga je natuurlijk geen veranderingen aanbrengen.

 

Als je gaat proefrijden met een fiat panda zet je er toch ook geen mercedes motor in? :verrygood

 

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe..

:verrygood :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga em zelf testen alhoewel ie bij een maatje van me staat, op aarde :P

 

Daar ik nu met 39 graden koorts op de bank ligt zal het wel a.s. dinsdag ofzo worden dat ik met meer pics kom :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

benieuwd wat het gaat worden.

wel goed dat in deze kast de cooltube een afzonderlijke afzuiging heeft.

 

suc6, weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga em zelf testen alhoewel ie bij een maatje van me staat, op aarde :jump:

 

Daar ik nu met 39 graden koorts op de bank ligt zal het wel a.s. dinsdag ofzo worden dat ik met meer pics kom :verrygood

 

 

Ik zei nog dat je niet mee moest doen aan die nieuwjaarsduik lummel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee stijl

 

dit is een mooi kastje

 

is er al bekend wat er in gaat en hoeveel ,

 

heb wel gelezen dat je op aarde ga

 

en ben benieuwt of de aanwezige aperatuur de strijd overleven en acepteerbaar zijn ;)

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk stijlloos aan het werk :smoke

Ik zit er klaar voor ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes !

Interessant idee: kasten testen. De veiligheid testen etc., kijken wat je tegenkomt.

Ik ga dit met belangstelling volgen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor de eerste update....

 

Na het gebeuren in elkaar gezet te hebben, even lezen en je weet alles ;) Draaide begin vorige week het kastje... Na een paar dagen testen de potten gevuld met voorgegroeide stekken...

 

med_gallery_7202_344_1936917.jpg

 

 

 

Het soortje deze keer is pp in 15L potten...

 

gallery_7202_344_1462269.jpg

 

 

Zoals je ziet zijn alle stekken getopt en totdat de highlander kast mooi gevuld is blijven ze in de groei.

 

 

Het enige wat me opviel is dat de luchtvochtigheid met de lampen aan vrij laag is, hierom gaat er dus ook een membraamvernevelaar bij om de luchtvochtigheid goed onder controle te krijgen. Verder is de temperatuur vrij goed te controleren, gemiddeld met de lampen aan 28 graden :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Stijl gedoogbeleid toppie.

 

Zit er een 600 of een 400watt in??

 

sterkte, gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor gedoogdbeleid staat er eentje te veel in ;)

waarom geen schotels onder de potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Tomas ;)

 

Net uit me werk dus nog een beetje scheel :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er geil uit stijl

 

en al direct getopt ;)

 

dat wordt een mooi vol kastje

 

de vriendelijke No Gedoogbeleids groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert, alles wat onder lampen staat ist verboten :smoke

 

D'r zit overigens een 600w Philips SON-T Pia plus in...

 

@Tomas, omdat dat op dit moment niet zoveel nut heeft, de stekken moeten nog aanslaan voordat de wortels de bodem kunnen bereiken, er komen overigens wel schotels onder te staan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ziet er goed uit, heb zelf ook een highlander en ben nu in mijn vierde week. Wat allemaal goed begon is nu toch minder geworden want mijn plantjes zijn geel niet allemaal maar toch wel wat, ben deze week begonnen met voeding geven maar daarvoor werden ze al geel. Heb de vochtigheid in het begin goed hoog gehouden met een bevochtiger anders gaat het bijna niet, heb om de dag water gegeven met de juiste PH en de hoeveelheid, ongeveer 250 ml water per plant, de temp. was bij mij wel redelijk hoog ongeveer 30 gr. en 22gr. met de lampen uit (heb een kacheltje aangeschaft). En ook zit er een groot verschil tussen de grootte van de planten. Heb een paar foto's !

 

Heb de zolderraam dicht, wel gewoon een afvoer via de schoorsteen. Alleen hij maakt wel aardig wat herrie dus heb de snoer die stroom geeft aan de kast op een dimmer gezet alleen dan dim je wel alles tegelijk maar ja ik zet de afzuiger elke week iets hoger, want je kunt hem anders alleen aan en uit zetten en zo kan ik ook de koeling lamp minder hard aan doen i.v.m. met de buren. Misschien dat daar mijn fout ging en dat het te warm is geworden in de kast gem.30 gr.

 

Maar ja heb genoeg gelult, hoop niet dat je het erg vind maar misschien heb je een paar tips voor me :no

 

sta60356za6.jpg

 

 

sta60359tw4.jpg

 

 

Weet niet of je het goed kunt zien, maar toch een verschil

sta60361qg8.jpg

 

 

En de gele bladeren, en hier en daar wat gekrult op het einde. Te warm geweest ook 31gr. heb ik gehad. :whistling

sta60363cq1.jpg

 

Volgens mij is die van jouw ook iets anders want dat zwarte kast aan de rechterkant van jouw highlander heb ik niet, waarvoor is die? (aanvoer lucht)

 

Heb nog een gunst, misschien te veel gevraagd een een link mag ook. Ik heb nu meerdere schema's en allemaal zeggen ze wat anders, weet dat je die feeling moet krijgen maar dan zou ik me willen concentreren op één schema, ik heb het idee dat er hier veel mensen zijn die er echt verstand van hebben,heb natuurlijk al rondgezworven op de forum en de zoekmachine en veel opgestoken.

 

Een simpel schema in het kort zou me echt een stuk vooruit helpen met nog ongeveer 5 weken te gaan. ;)

 

Wacht je reactie tegemoet,

 

Met vriendelijk groet,

 

Uchie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...