Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LordQuas

Datisca Cannabina (false Hemp)

Recommended Posts

Ik zat een beetje te surfen op zaden van bloemen en toen kwam ik dit tegen:

Datisca cannabina (False Hemp)

Family: Datiscaceae (Hardy perennial) Large perennial with elegant rowan-like, divided leaves. Produces racemes of small green flowers in the leaf axils.

 

Wat plaatjes:

dati_can.jpg

Datisca.cannabina.ho6.JPG

bigDcan.jpg

 

Lijkt toch wel eigenaardig veel op cannabis ondanks dat het niet tot de Cannabaceae familie behoort. Ik had er nog nooit van gehoord misschien jullie wel. Ik ga wat zaden proberen te bemachtigen want deze planten comoufleren de wiet planten mooi :verrygood.

 

ps. ik weet niet of dit in het goede forum staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

idd mooie plant!

moet je is laten weten waar en hoe je het best aan deze zaaden komt als je het weet?

Denk wel dat dit aardig staat zo langs de vijver en er dan enkele sensé plantjes tussen, goede camouflage

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
Lijkt toch wel eigenaardig veel op cannabis ondanks dat het niet tot de Cannabaceae familie behoort.

 

De naam zegt het natuurlijk ook al he :verrygood Hahaha, beetje flauw, ik weet het. Maar wel een leuk plantje. Wel heeeeel luchtige toppen :P

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het een z.g mutatie is die in Pakistan,Afghanistan,India langs de wegen wel staan.Dat zijn mutaties van onze(Wietplant)

Kun je meer informatie krijgen/Welke side is het.Gr.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de plant op deze site zien staan: Secret seeds. Je kan ze daar ook bestellen. Op google is verder niet zoveel over het plantje te vinden. Ik denk overigens niet dat het een mutatie is (kan toch ook niet, andere familie?) ook bevat het (jammer genoeg) geen cannabinoïden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onze vrienden aan de andere kant van de oceaan wel vaker over een daar in het wild groeiende plant die op cannabis lijkt gehoord. 'Ditchweed' noemen ze het en ik denk dat het de plant is uit je foto's. Als ze klein zijn lijken het net geregenereerde wietplantjes, maar het is inderdaad geen familie.

 

Ik zag een tijdje terug op dit of een ander Nederlandstalig forum foto's van een paars kleurende plant waarvan de bladeren op die van een dikke indica lijken. Helaas ben ik de naam vergeten... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

japanese maple, ken de nederlandse naam niet en ben te stoned om te vertalen

hier een plaatje

Acer-palmatum-ssp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan hier ook vijverkruid gaan plukken...

lichte high

maar naar het schijnt hééél impotentie verwekkend

 

 

 

ps denk dat het vijverkruid noemt

Share this post


Link to post
Share on other sites
japanese maple, ken de nederlandse naam niet en ben te stoned om te vertalen

hier een plaatje

Acer-palmatum-ssp.jpg

de nederlandse vertaling is japanse esdoorn..geloof ik..

word vaak geript omdat het vrij dure planten zijn..

leuke plantje trouwens lord Q..ik vraag mij alleen af of het wel goed camoufleert en niet juist opvalt doordat ze erg veel op onze wietplant lijken..ik kan mij voorstellen dat ook deze gewoon meegeript worden..

Edited by kezus

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, je zou er beter gewoon hoge bloemstruiken rondzetten dan look-a-like wietplantjes.

 

Ze zullen vlugger gaan kijken in een op wiet leikend tuintje dan in rozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig dat er toch nog zoveel soorten zijn die vrij veel weg hebben van een weedplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anthony je hebt de geldbomen eindelijk gevonden !!!

 

en dat met de zoekfunctie ??

 

Eureuka !!!

 

:verrygood

 

FF serieus mensen als je deze wiet zoekt koop Nirvana Seeds ...

 

100% gegarandeerd een echte hemper zal er tussen zitten.

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zat geen vraag in deze topic verwerkt, of je dit kan roken ofzo of dat er misschien een wietplant uit zo'n zaadje kan groeien :specool ... Gewoon een paar plaatjes van planten die veel van cannabis weg hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n ouders kwamen een maand geleden met 2 Japanse Esdoorns thuis ik dacht echt dat ze met wietplanten aan kwamen zetten die gewoon een of andere kleurmutatie waren ondergaan, gewoon bij een tuincentrum gekocht :)

 

hier een foto :nerd :

 

med_gallery_5606_1912_241078.jpg

 

 

 

Greets Canna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...