Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dame Blanche

Grondverbeteren(outdoor)

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Dam Blache je hebt echt geweldige informatie die je hier deeld en ga

 

het zkr gebruiken en iedengeval bedankt ervoor.

 

Want ik heb vorig jaar best gemerkt dat mijn grond toch een voedingstekort had, maar dat komt dus blijkbaar doordat mest er langer over doet voordat het in de gehele grond wordt opgenomen.

We zullen dit jaar zien of het zijn uitwerkingen heeft.

 

grts NLkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nlkweker

Alle mest is niet even goed omdat elke mest weer een andere voedingsstoffen verhouding heeft.Maar de evolutie heeft er voor gezorgd dat (vogel) kippemest de beste d.w.z. in de juiste verhouding die stoffen heeft dieplanten nodig hebben.

 

Denk maar aan een lijster die de pit van een kers ergens deponeerd met een voedings pakketje.

 

Alleen oppassen dat je niet teveel geeft dan krijg je rare verschijnselen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is enige tijd een hele goede en leerzame topic op het forum verschenen over wormen die ik niet terug kan vinden ondanks zoekfuncties.

 

Als er iemand het wel weet zet het dan even op dit topic omdat het heel goed aansluit aan dit topic.

 

Bij voorbaat dank.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rich

Bedankt voor de service,maar hoe krijg je die rode letters in je tekst , ikben een "groentje"op dePC.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

DB,

 

Selecteer het stuk tekst dat je in een andere kleur wil.

 

Stuk tekst

 

klik dan op de "A met de zwarte balk eronder" en je kan de tekstkleur veranderen.

 

Keuze genoeg.

 

Nadat je dit gedaan hebt zie je "Color" tussen haakjes staan met wat cijfers ( [ color = # 31331 ])voor de geselecteerde tekst staan en alleen [ / color ] achter de tekst.

 

Moet je lukken zo.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Budgetkweek

Bedankt voor de uitleg,ik zal ook gauw de beloofde NIEUWE DAME BLANCHE zaden sturen.

Er zit nog veel variatie in d.w.z.Alles is wel klaar in september maar er kunnen planten bij zitten die te vroeg bloeien omdat ik "4-5 jaar geleden een vrouw en man had die al bloeiden op 21 juni.De genen zijn natuurlijkaf in toe in "beeld"

 

Ik heb mijn zadenbestand bekeken en ik heb nog zaad in ontwikkeling van een eveneens in september afbloeiende kruissing ,ik heb de naam MRS X gegeven kleur is roze-rood zeer sterke veel opbrengende overwegegend sativa plant.De THC is heel goed zij het dat de high afwijkt van mijn NDB

 

Dit zaad is uiteraard ook gratis maar ik vraag 10 euro voor de verzendkosten omdat enkele zendingen niet zijn aangekomen.Het geld pas sturen in dezelfde verpakking als het veilig is aangeomen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam een vraag tegen van iemand die guerilla deed en daar veengrond met een PH die 4,5 was.

De vraag was of hij daar iets aan kon doen.

 

Je kunt het volgende doen:Neem b.v. 10 ltr grond mee naar huis en deponeer het in een grotere bak(cement kuip ) Je doet een afgewogen hoeveelheid kalk bij de grond en mengd alles heel goed.

Met een goede PH-meter kijk je nu hoeveel de PH is gestegen.Nu doe je zoveel kalk erbij tot je^6,0 hebt bereikt.

Denk erom dat de PH sneller stijgt van dezelfde hoeveelheid kalk naarmate je het neutrale punt 7,0 bereikt.

De kalk moet in poedervorm zijn als duurt het te lang voordat het oplost

 

De toevoegingen steeds wegen.Als je de 6,0 hebt bereikt dan weet je hoeveel nodig is voor 10 ltr aarde.

 

Als je nu bij het plantgat ongeveer 50 ltr omspit dan moet 5 x de gevonden hoeveelheid nemen en over de opp. strooien + 5 theekopjes kippemestkorrels.

 

Dit wijkt af van het plantgat in de tuin waar je de kippemestkorrels door de grond mengd.

DB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een aanvulling:Meestal staan bij veengrond veel Berkebomen

 

Dit is een z.g. pioniersplant(Boom) Op veengrond wil alleen deBerk groeien en de bladeren vallen af en op die bladeren kunnen weer planten groeien.

 

Langzaam komt er een laagje humus waar steeds meer planten op kunnen groeien.

 

Daarom is het aante bevelen om berkebladeren door te zure grond te mengen.

D.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Zal er op letten dam blanche om niet te overvoeden en die zaden van jouw welke eigenschappen hebben die,of staat dat al ergens dat ik er overheen gelezen heb?

 

grts nlkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we nu na t eten wat aardappelen en sla en bloemkool over hebben bijvoorbeeld, kan ik dit gewoon op die grond gooien en effe omspitten?

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nlkweker

Deze topic gaat over grond Maar budgetkweek gaf me advies over het gebruik van de PC schoot me te binnen dat ik hem nog zaden zou sturen.

 

Nu je vraag:Ik heb zaad van een buitenplant in ontwikkeling ,die reeds in september klaar is,wit ,50% indica/sativa,goede THC.(NIEUWE DAME BLANCHE) NDB

 

Verder heb ik nog zaad van een buitensoort 75% sativa roze/rood ook september klaar en hoge opbrengst en krachtig.(Mrs X )

 

@ KM

Etens resten zou ik niet direct in de grond doen,ik doe het zo:alle afbreekbare resten eten schil,koffie prut doe ik in 10 ltr potten en als ze bijna vol zijn gooi ik nog een laagje aarde of cocos erover en dan zet ik het in een hoekje van de tuin.Na een paar maanden is alles voor de helft geslonken en dan maak ik van3 potten 2 en nanog enige tijd is het al ruwe compost

 

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KM

Als je ze ziet dan kun je ze erin doen,maar via de gaten vinden ze hun voedsel vanzelf wel als de potten maar op de grond staan.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Dam Blache: jah ik was effe vergeten dat dit topic specifiek over de grond ging (maar was toch benieuwd naar de eigenschappen dus moest het effe vragen).

En de eigenschappen zoals ze er staan zien er veelbelovend uit en heb je ook effe een pm gestuurd erover.

 

En zal nou stoppen met offtopic te lullen.

 

grts nl kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nl kweker

Off-topic lullen is niet zo erg want dan blijft de topic ook bij de outdoorkwekers in zicht want ons seizoen komt eraan en dan krijg je de kriebels om weer nieuwe dingen te doen.

 

Heb je PM reeds beantwoord.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's lekker DB tnx voor alle informatie,deed al een jaar of drie buiten bij mn ouders in hun tuin

maar deed de helft niet goed hahaha :specool .

de tuin is weer voorzien van nieuwe aarde dus deze week gelijk ff met kippemest aan de gang

zodat er in half mei de dames de tuin weerin kunnen.

 

heb ook voor dit seizoen voor bemeste aarde gehaald 4 zakken voor elke plant 1 zak die ik ermaar gelijk bij gooi deze week dan kan het nog ff zn gang gaan de natuur.

of wordt dit teveel kippemest en voorbemeste aarde tegelijk?

 

de dame's die ik erin wil gaan zetten benne de K2 sowieso en NLX of toch de SHAMAN.

heb wel de shaman voor buiten gekocht omdat deze een mooie paarse bud zou krijgen maar heb er 1 voor

test in mn hokkie staan in de bloei maar mooi geen paarse bud. (dutch passion shaman) :)

 

maar ja geen nood er benne nog vier soortjes onderweg keuze zat :D

ooo en mooi tuintje hebbie DB daar in da greuning,op 1 van je foto's kon ik denk ongeveer wel raden waar gij zit daar in het hoge noorden.

 

groetjes tayron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tayron

Voor bemeste aarde hoef je niet bang zijn voor overvoeding omdat het een paar korreltjes NPK bevat en als de planten 2 laderen maken dan is de voeding al verbruikt.

 

Het dient alleen maar om paar centen meer te vangen. Ze doen er voor 0,05 euro in en vangen misschien wel 0,80 euro meer voor.

Je kunt beter zelf onbemeste aarde bemesten.

 

Het beste en goedkoopste is een briefje ophangen dat men afgewerkte aarde en cocos bij jou kunnen brenge of voor jou kunnen afgeven. 50/50% is perfekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx DB hahaha ja voorbemeste aarde nouja ik heb het al,heb mn dametjes die in mn hokkie staan

ook niet op voorbemesteaarde staan moet ik zeggen.

deze staan in potgrond met bassis van tuinturf,turfstrooisel,calsium,magnesium en meststoffen(npk 12-14-24) en sporenelementen (ikg/m3) ph water zone rond de 5.9 van cultiva

 

nou als ze de tuin in gaan zal erwel een foto repart. komen in mn gallery staat nu van mn hokkie en net voor het eerst een begin met zaden

oke genoeg zo erg bedankt sssssss6 :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tayron

Als je nog zaden moet hebben ik heb nog voldoende,verduister je of laat je het over aan de natuur.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DB

 

of ik ze eerder in bloei zet,tja ff kijken als de tijd daar is ik weet nog niet heb het ook nooit eerder gedaan

dus zal nieuw zijn.

eerst maar kijken of ze lekker willen groeien dat zou al mooi zijn benne gewoon ook mooie planten om te zien en dan kijken naar wat het weer doet als het gunstig is misschien wel eerder donker maken,

:specool wordt dan wel een heel geknutsel omdat donker te krijgen hahaha

 

en nee tnx hoef ff geen zaden maar bedankt er zijn er al onderweg en heb nog en nog van vorig jaar hi da wa een ongelukje WAS TE LAAT!

 

maar bedankt DB groet tayron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tayron

Kijk maar op mijn galerij daar heb ik foto's bij met van die bogen.

 

Dat waren verduisteringshokken eenvoudig en goedkoop te maken.

 

Voor het seizoen zal ik nog een topic maken.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat had ik al begrepen DB,als ik dit doet moet het ff iets anders maar pvc pijp is wel de gunstige oplossing

eerst maar is kijken hoe hoog ik ze krijg als ze hard gaan moet ik ze buigen de dame's of toppen.

maar we gaan oftopic.

laat het jewel weten DB groetjesT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tayron

Je had het over sporenelementen maar die zitten in de k.mestkorrels.

 

Veel mensen geloven niet dat het zo simpel is dat de wetenschap geen betere verhouding kan maken.

Wat die hoogte van de bogen betrefd.De planten in bloei zetten als ze de helft van de gewenste hoogte hebben.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...