Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganjamens

5x Afghaan In Aardebak

Recommended Posts

Toch maar ff eigen topic gestart,foto's plaatsen in iemand ander zn topic vind ik zelf ook niet kunnen eigenlijk,dan wordt het wel erg onoverzichtelijk :o

 

Nadat ik deze foto's plaatste kreeg ik direct een,overigens terechte,uitbrander van ons aller esmeralda:

 

-overwoekerend tuintje

 

-Als je nu niet gaat opknippen en ook nog is hevig gaat uitdunnen ( hogere zijtakken) dan heb je alleen

maar geel gruis eronder hangen

 

-Je had beter kunnen scroggen of toppen want nu heb je te veel hoge en lage toppen

 

-Daarnaast ga jij veel meeldauw krijgen en toprot

 

-Je had ze meer naar buiten moeten planten.

En meteen in de bloei moeten zetten, je hebt te breed laten worden

 

:rofl

 

hierna overwoog ik direct de hakbijl te pakken,maar besloot toch maar om gewoon een schaar te pakken en maar flink te gaan snoeien,wat ik ook niet gewend ben, ik heb nog nooit zo een soort gehad..

 

 

 

 

dit was voor de snoeipartij,best vol met blad!

med_gallery_6374_213_55520.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6374_213_502866.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6374_213_18564.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en toen was er licht..

med_gallery_6374_213_75017.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6374_213_44527.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6374_213_664651.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 Stammen.. :o

med_gallery_6374_213_670180.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb wel wat lopen klooien met mn luchtinlaat toen het opeens pittig koud werd een paar weken terug,zodat de achterste twee een poosje in die koude luchtstroom hebben gestaan en volgens mij daardoor in groei wat achter bleven.Blaas sindsdien boven in :wOOt

De middelste had het zwaar in het begin en heeft zich nu wat laten weg drukken helaas.

 

Vandaag op de kop af drie weken bloei,hoop dat de groei er wel wat uit is nu maar dat zal wel goed komen!

 

Dit was na het snoeien;

 

med_gallery_6374_213_192802.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6374_213_160328.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik heb onderin veel takjes en uitlopers die nooit het licht zullen zien verwijderd.Ook halverwege en bovenin de plant.Ook verschillende grote bladeren verwijderd die de boel wel erg afdekten..,allemaal dingen die ik normaal gesproken nooit zou doen maar bij deze soort echt nodig schijnt te zijn en zo te zien ook echt moet!

 

Dit hokkie heeft de volgende maten 180x100x240,en er hangt 1x 600 W A-wing in.(op 50 cm.)

De aardebak is a la rataplan inc. tensiometer,de aarde gaat nu voor de derde keer mee! ,de ph van de grond is momenteel 6.1

 

Als voeding gebruik ik het bio-starterspakket van BAC,de twee rondes hiervoor gebruikte ik de produkten van rhysozis ook met de schimmels en de bacto,in deze bak dus only BIO :P

 

Verder hangt er een 500 kub afzuiger in en een inblazer van 250 m/3,deze staan samen op 1 fancontroller en gaan dus gelijk op of af.

In de daguren haal ik de verse lucht van buiten(en blaas ik in huis af..),die blaas ik boven in en wordt met een zwenkventilator gemengd met de warme lucht in de kast ,hierdoor ontstaat een mooie luchtstroom tussen de dames en ook voelbaar vlak onder lamp :o

Op het moment dat de lamp uitgaat,wissel ik de slangen van de inblazer en afzuiger,zodat ze vanaf dat moment lucht van uit huis krijgen en de ''vuile'' lucht naar buiten wordt gewerkt.

Op deze manier is de temp overdag 26 graden,en s'nachts 19 graden.

 

Helaas kon ik ze bij aanvang niet direct onder de hps knallen omdat de volgende ronde nog stond,en terwijl het al heuse boompjes waren en onder hps gestaan hadden moesten ze toch weer nood gedwongen twee(!) weken onder tl,geen beste start dus.

Ik heb ze overigens ook getopt in die twee weken.

 

Kan wel wat hulp gebruiken,dit plantje verrast me behoorlijk en heeft een speciale behandeling nodig wat het kweken eigenlijk alleen maar leuker maakt :wOOt

 

ok,grtz ganja... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl toch ?

 

 

ziet er goed opgesnoeit uit.!

ik zou het niet durfen :wOOt

 

 

ga zo door, wens je succes en doe je best! beste wensen btw!

 

 

 

Liefs G1rly!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ganjamens,

 

het is onkruid, en vergaat niet zomaar.

dat je TL licht gebruikt in de eerste 2 weken is inderdaad mooi kut.

 

je weet dat ze al weken onder natrium stonden.

 

toppen zoals 99% het hier doet leidt tot totaal andere resultaten als de bonzaicutter zijn slag slaat.

 

de bedoeling is alle toppen op 1 hoogte te krijgen dus of scroggen of beter toppen en trainen.

 

dan heb je ook nog de onderkant, hoe lkanger je voorghroeit onder veel licht hoe sneller je een paar hondert ondertakken hebt.

 

ook dat is weer een combi van licht aanbod en luchtstromen.

 

om straks weer een ander soort te proberen als beginnen zet je dus ook weer terug naar af.

 

ik adviseer om altijd bij 1 soort te blijven om het gevoel te krijgen.

 

geef ze gewoon lekker de voeding op tijd en hou die ph op 6.0

 

alles komt goed niet teveel naar de prutsers luisteren

 

en stop nou maar met uitdunnen je had eigenlijk 2 weken terug de hoogste toppen moeten verwijderen.

 

volgende ronde nieuwe kansen

 

kusjes Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Girly, beste wensen ook voor jou!

 

 

WOW :rofl ,dat is ff slikken

de bovenste toppen verwijderen??vind het al moeilijk om de onderste takjes weg te knippen!

 

AANSTELLER :wOOt

 

maar goed ik heb vertrouwen in je advies en ben idd niet van plan dit op te geven!

De volgende keer wordt al deze shit niet nog is herhaald,en gaan we het meteen goed doen,das duidelijk

 

en we zijn nog lang niet klaar trouwens dus we wachten het af..,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis een soortje met een handleiding, ik heb ook de fout gemaakt die niet goed te volgen.. gevolg zal een tegenvallende oogst zijn.. wel leerzaam en ik ben in ieder geval benieuwd naar de smaak

succes nog en hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas

idd als ik die aroma ruik die me te gemoet komt als ik de deur open trek... :jump: ,het maakt me zeer nieuwsgierig naar de smaak ervan! en ik zal zeker af en toe een update plaatsen,beetje vergelijken is altijd mooi

 

Verder heb ik wat last van roest,wordt wel iets erger heb ik de indruk vooral op 1 plant.Beetje lopen zoeken op het forum maar er zijn toch best een hoop redenen die roest kunnen veroorzaken... :verrygood

 

med_gallery_6374_213_82899.jpg

 

 

Al de dames hebben ook wat last van TMV en vooral die bladeren komen als eerst aan de beurt.

 

laterz...grtz ganja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ganjamens,

 

ik ga niet ontkennen dat er van de zomer van alles is gebeurt, maar tmv ziet er iets anders uit.

ik heb TMV gezien in het leger dus het is mogelijk.

jij hebt een ander probleem wat ik wel herken.

 

roest vlekken en opkrullendebladeren.

 

kijk maar ff bij bio nova op de site

 

onder magnesium en calcium

 

niet te snel oordelen aub want dan stel je misschien de verkeerde diagnose.

 

ik hoor het wel

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker maar esmie, onderstaande foto midden op de foto helemaal onderaan lijkt me toch zeker wel med_gallery_6374_213_664651.jpg

 

 

 

tmv :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

YO kweekleek! hoe ist met de zusjes.. B) :huh:

 

@esmie

Eigenlijk pas nadat ik dit blad verwijdert had,zag ik dat de enkele door TMV aangetaste bladeren allemaal roest hadden..

 

Zou dit kunnen komen omdat het al niet de beste blaadjes zijn?..

 

Maar goed heb net de site van bionova bekeken en maar werd er niet veel wijzer uit als ik naar mijn eigen situatie kijk.. :P

Op de site staat vermeld dat bij een dicht gewas en een hoge luchtvochtigheid de verdampingsstroom traag zal zijn waardoor er een tekort zou kunnen ontstaan,verder op staat dat een overmaat aan calcium bruine vlekken veroorzaakt! bij mij is het behoorlijk bossig en ik heb bruine vlekken

Bij magnesium staat dat de chlorose tussen de nerven van vooral oude bladeren duidt op een tekort,die zijn idd ook hier en daar wel te zien bij mij,

verder valt het allemaal best mee en zien ze er eigenlijk top uit,mag niet klagen :verrygood,maar je zit toch continue naar die kutblaadjes te loeren zo van; :P

 

grtz..ganja :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Stump nu wijs je er een aan die het echt heeft.

Ik heb van de zomer gesneden van een besmette plant zonder dat ik het in de gaten had.

Aan je stekjes zie je helemaal niks maar later wel.

 

Dat de bladeren nu al verkleuren is niet goed ganajamens, je moet er wel mee aan de slag.

Of het nu een Ca of Mg teveel of te kort is daar ben ik zelf nog niet uit.

 

Ik weet wel dat als je het zo laat doorgaan je bladeren er binnen een week of 2 van af kunenn vallen.

Ik ben nog bezig met de Haan om te achterhalen waar de roest precies ontstaat.

 

Ik zou in ieder geval een grondmeting doen met je eigen EC meter en ph meter.

Met de juiste bladvoeding kun je het nameijk wel remmen, je blad moet groen zien te blijven ze mogen niet verder gaan opkrullen en afsterven.

 

Groet

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten hoor ! zien er goed uit :P

wel jammer van de tmv .maar ,dat hoeft niet nadelig te wezen

als het maar niet gaat overheersen ,ik persoonlijk

zou de aangetaste bladeren voorzichtig zonder andere bladeren aan te raken weghalen

iig suc6 en ik ga dit volgen

 

 

 

mzzl kc :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kalechief bedankt voor de reactie :jump: ,

zat er eerder ook aan te denken om het blad te verwijderen maar aan de andere kant denk ik dan waarom eigenlijk?uiteindelijk vallen ze er toch af en het lijkt soms wel als je het ene blad verwijdert het op een ander net zo snel weer terug komt en zo blijf je aan de gang...Of zou de roest overdraagbaar zijn via de bladeren B) ,wie weet!

 

@esmie

 

Cool dat je met die de haan bezig bent!,ben benieuwd :verrygood

Als ik zo naar de planten sta te kijken zie je gewoon een mooi (onregelmatig :P ) groen veldje,ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat over een week of twee de bladeren eraf gaan flikkeren,de roest is nog amper te zien maar dat zal ongetwijfeld mega hard gaan als het echt niet goed zit.

Ik heb eigenlijk nog nooit een schema helemaal gevolgt,maar het schema van bac wilde ik dit keer zo goed mogelijk volgen(pakketje gekregen in mn GS om te testen :huh: ),ook om te kijken hoe ver je kan gaan met doseren.

Volgens het schema heb ik nog een keertje bladvoeding spuiten te goed,komt nu dus misschien goed uit.

 

spreek jullie laterz,grtz ganja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog steeds goed uit ganja.Van dat virus zou ik me niet

te veel van aantrekken hoor.En zeker die bladeren niet verwijderen

brengt niets op.Die grote bladeren zijn nog steeds een bron van voeding

op het einde van de cyclus. gr. ozric

Share this post


Link to post
Share on other sites

:jump: bedankt voor de reacties!

 

Licht was nog net uit dus ik dacht ff een paar fotootjes.

Ze zuipen trouwens als gekken :P ,er is deze week al 30 liter in de bak gegaan en de tensio staat nog steeds op 110mbar.Ik houd van al mn rondjes per dag alles bij in een boekie,en het valt me elke keer weer op dat het in week 4 altijd net is alsof ze ff stil staan terwijl ze wel mega dorst hebben! ook dit keer weer met de afghaan.

 

Foto's zijn nog steeds niet geweldig heb op het moment alleen mn mobiel tot mn beschikking,is toch met 3.2 MP dus het kan slechter..

 

Worden al lekker wit!

med_gallery_6374_213_297907.jpg

 

 

lampie uit:

med_gallery_6374_213_289937.jpg

 

 

 

lampie aan:

med_gallery_6374_213_131424.jpg

 

 

 

grtz ganja :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gaat lekker toch?!?! Jammer van de TMV, maar dat heb ik ook en velen met ons. Zieke blaadjes weghalen en goed voor de meisjes zorgen dan valt de schade vast mee. xxx Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan zeker niet verkeerd

Heb je het probleem al gevonden welke die roestplekken veroorzaakt?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat helemaal de goede richting uit,zorg dat de medium en voedings ph waarde bij een 6.0 uitkomt,deze roestplekjes kunnen aantonen dat sommige voedingsstoffen bv niet goed of onvoldoende kunnen opgenomen worden,terwijl er wel voldoende voeding aanwezig is,onder de ph waarde van 5.6 en boven de 6.5 wordt het echt kritiek...

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties ;)

 

Het blijft lastig om te bepalen waar de roest vandaan komt mede omdat ik nog geen bodemmonsters heb genomen!Die staan gepland voor vanavond,ik ga eerst ff een stokkie a la dokkie maken om diep de grond mee in te kunnen...:

med_gallery_6374_213_9195.jpg

 

De roest lijkt zich trouwens niet uit te breiden en beperkt te blijven tot de bladeren waar het al op zat,en ook op die wordt het niet erger voor als nog!

 

Toch ben ik een beetje huiverig om in de volledig doorwortelde grond te gaan prikken,ben bang om wortels te beschadigen of zal dat meevallen? hoor het wel , grtz ganja :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De diameter is lastig te zien op een foto maar op een kleine pot zou ik niet te grote diameter nemen.

Op deze manier kun je prima bodem monsters nemen ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...