Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

De Schakelbord Parade

Recommended Posts

Elke evsa heeft een eigen automaat, en daar kan ik dus elke lamp mee aan of uitzetten.

Ook kan ik de lampen afzonderlijk dimmen (50%, 75%, 100%, superlumen) door de dimbare evsa's.

 

gallery_9381_9521_1831972.jpg

 

gallery_9381_2898_33843.jpg

 

gallery_9381_2898_1804633.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Brammusz, dat is weer ff geleden.. ;)

Heb je een close-uppie van dat bord of staat die al in dit topic ?

 

Grtz.Nooz.

 

:lol: Thnx... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij mijn 1ste(selfmade) bordje ;)

gallery_9147_7185_1256754.jpg

Zwemvis shame on you gozer!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaf bordje BBB ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB slechts één opmerking: laat je het snoer nou over de VSA lopen ipv ernaast? Gezellig dat je er weer bent trouwens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doet racker ook bij zijn evsa, zal wel zo horen denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) ja dat zag ik. Ik zou er toch voor kiezen om mijn snoeren er ver vanaf te houden. Die hoge frequenties kunnen storing veroorzaken op het net, zeker als je er een zooitje naast elkaar hebt hangen trouwens die allemaal een klein beetje bijdragen. Je moet ook nooit een lamp snoer en voeding snoer (van welk apparaat dan ook) naast elkaar laten lopen. Ik heb het zelf meegemaakt bij iemand die klaagde over storing: daar lag de voeding van de fan in dezelfde buis als het snoer van de VSA naar de lamp. 1 x 400W was voldoende om in zijn hele huis problemen te veroorzaken (storing op audio en tv), dat was best wel heftig. Nou was dat ook niet zo'n hele deftige elektronische vsa maar na het omleiden van het snoer was het probleem opgelost. Hij had dat ding al twee keer omgeruild :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bord BBB,

heb je daar ook een schema van? (inclusief het spul dat links op het kleinere bordje zit)

@Kitefreak: wat nou, ga bij je moeder huilen kerel

Jouw hout is zeker onbrandbaar??

En zo'n driestekker vastschroeven mag volgens mij ook niet.

Verbeter de wereld begin bij je zelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanraakgevaarlijk, afgekeurd materiaal, onoverzichtelijk, slordig, niet-afgewerkte kabels, foute bekabeling, wie moet er hier nu huilen? En maar volhouden dat het "veilig" is. Shame on you.

 

Kitefreak: toch wel een beetje jammer van die loshangende snoeren, wat loopt er voor zwarte draad naast de draden die naar je lampen gaan? Is dat de kachel?

 

Wel brandblussertje erbij en een sjiek lampje, dat dan weer wel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuuhm het is toch niet de voedingskabel die door de vsa loopt?

 

@bbb, is er een reden waarom je met 24volt schakelt?

 

GrR

 

Edit. bij bbb wel, maar bij mij niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit. bij bbb wel, maar bij mij niet.

precies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de 230volt evsa aanvoer inderdaad over de evsa lopen., snoertje past er zo mooi in. ;)

 

Zou dit echt storing op het net kunnen veroorzaken? :lol: ,.......ik zou me dit bij het aanvoer snoer van de lamp nog enigzins kunnen voorstellen. :D

 

@Racker ik kon redlijk goedkoop aan deze relais komen.

@Zwemvis, ik heb schema's zat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn schakelbord dat ik nog moet bouwen gaat ook zoiets zijn maar dan met max 2 lampen.

 

Ik ga dit inbouwen in een metalen stoppenkast uit een fabriek of zo (komt van het oude ijzer) behalve de e-vsa's, hoeveel hitte geven die omschakelbare eigenlijk, ben de merknaam even kwijt natuurlijk. Hierin of aan komt een bluspatroon met de sprinkler op de juiste plaats. Ook komen er hitte-sensoren tussen de contacten zodat je gealarmeerd wordt van problemen vooraf, met een sms-alert of zo Alles komt ook bijna op een Din rail, elk toestel met z'n eigen schakelaar, je weet nooit wat er mis gaat. De pompen lopen bij mij ook achter relais, zij het dan automatische. Whazzup heeft echt wel gelijk wat ie zegt over soepele en stijve draad en ook met de diktes moet je rekening houden. Ook snoeren die te lang zijn zouden zo kort mogelijk moeten gebracht worden bij elkaar

 

Een brandblussysteem heeft ook alleen nut als dat wordt gericht op risicovolle gebieden in de schakeling. Tegen storingen zet ik voor elke groep een netfilter

 

Ik weet niet of ik het jullie al zei, ik ben op veel forums actief... ik ben aan het leren om te gaan met arduino, moet je maar eens opzoeken, vooral op http://www.instructables.com. Zo kun je veel dingen automatisch laten gaan, zonder al die rompslomp aan schakelkasten, een microcontroller, programmeerbaar vanop de pc als hart van je schakeling. Voorts kan je die arduino dan in verbinding brengen met je pc en kan je alles op charts in het oog houden, met nog te schrijven software natuurlijk. je kan bv zo ver gaan dat je automatisch gaat kweken... mij zou het als invalide alleen maar voordelen meebrengen, volledig automatisch kan natuurlijk niet je hebt je know how altijd nodig maar enkele taken makkelijker, veiliger en controleerbaar maken, waarbij je vanop een andere locatie wijzigingen maakt in cruciale onderdelen in je kweek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zelfs de ontsteking nog los op de lampenkan... :D

Letterlijk oldschool!

Maar, moet gezecht worden; werkt waarschijnlijk over 100 jaar nog.

Wat je rendement dan is en hoe veilig `t dat nog is is een 2e :lol:

Rendement gaat echt achteruit, schaf een elt aan ofzo; dat is ook de inverstering niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets meer stroomverbruik wel, rendement verlies denk ik niet, als je op tijd je bulb verwisselt tenminste :lol:

:D dus eigenlijk wel :lol: pffffffffff

 

 

 

 

 

 

 

mzzl 11ltrp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer stroomverbruik is minder rendement :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat besefte ik me ook al :D heb het nooit gechekt ,het zijn gereviseerde pootarmaturen uit de kassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee:

gallery_9381_2898_13430.jpg

 

De bouw:

gallery_9381_2898_762737.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er inderdaad vet uit maar wat is de reden van die krachtaansluitingen na de kappen toe bbb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr. Rm, Het worden in totaal 3 schakelborden,....nog vetter :wOOt

Zit alleen te wachten op mijn kabelgoten :verrygood

 

@Combi, Het kan ook wel met gewone stekkers, maar deze kon ik kopen voor 5,- per setje,......heb er dus meteen maar 36 gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha vet hoor vergeet ze niet te posten he als je klaar ben wil het graag effe zien al dat mooie spul.

Die stekkers zijn vet man ziet er toch bruut uit of niet? Wat voor hok ben je aan het bouwen dan ga

je nog wat bijhouden hier op het forum?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden 3 mammoths, zal als het zover is er een verslag van maken :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

benieuwd hoe hij de stroomtoevoer regelt :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...