Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Faq Philips Lampen

Recommended Posts

met 1000 watt kun je 1,60 x 1,60 verlichten. Het probleem van twee ongelijke lampen is dat je niet even ver rijken voor voldoende belichting, de HPI geeft minder lumens. Je kunt de lampen immers eigenlijk niet gebruiken om veel egaler te belichten door ze te verspreiden over de ruimte. Ik had ze vlak naast elkaar hangen in een 1.20 tent met cooltubes:

gallery_5211_1953_67001.jpg

 

Zou persoonlijk nu gaan voor een full spectrum lamp om uit te proberen of het lekker werkt Als je indica's een beetje groot wilt laten worden kun je beter niet onder hpi beginnen. Zo hep elk nadeel se foordeel. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zou gewoon elke dag mijn lamp verwisselen van plaats met de ander. De HPI zou ik ook enkel in de groeiperiode hangen. Eenmaal de bloei begonnen is zou ik de HPI lamp gewoon uit de fitting draaien en hem vervangen door de 400watt green power zodat er een 400 watt en een 600 watt green power naast elkaar hangen. Die zou ik dan opnieuw elke dag verwisselen van plaats. Dus nu kom ik terug op mijn vorige post. Zou dit belichtingssyteem tijdens de bloeiperiode even effectief zijn als een 1000 watt lamp die erboven hangt op een aardebak van 1.20 op 1.20? Ik zou het "12/12 high speed growing systeem" van Atmosphere gebruiken ( http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=25506 ). Daar gebruikt hij een extra lamp tijdens de groei (HPI) om strekken tegen te gaan. Eenmaal het geslacht ontdekt is van de planten haalt hij die HPI weg. Op dat moment zou ik gewoon een 400watt er bij hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind 1000 watt op 1,2 x 1,2 nog steeds te veel (ook na zelf getest te hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben planten nog blauw licht nodig in de bloei? Want ik zou mijn methode aanpassen. Gewoon een 600watt green power hangen + 400watt HPI tot wanneer de bloeiverschijnselen komen. Moesten ze geen blauw licht nodig hebben natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen hebben o.a. blauw licht nodig om strekken te voorkomen. De meeste lampen geven wel wat blauw licht maar niet in de verhoudingen zoals je van de zon krijgt. Daarom is de theorie dat je eigenlijk hpi en hps in een bepaalde verhouding samen zou moeten gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is een beetje een oude koe uit de sloot halen, maar ik heb dit topic nu net pas gevonden, en ik vind het erg interessant.

 

Dus toch nog na een paar jaar:

lampen hebben o.a. blauw licht nodig om strekken te voorkomen.

 

Vaag hoor, whazzup... is toch goed als je van een HPS een TL wilt maken?? :spliff:

 

Ik gebruik de laatste anderhalf jaar regelmatig een paar daglichtlampjes naast de HPS, en naar mijn idee heeft het absoluut effect. Ik gebruik alleen relatief weinig "daglicht" (140W CDM-TD tegen 400W HPS).

 

Ik ben al vrij lang op zoek naar een lamp die het dichtst komt bij het "Gemiddeld actiespectrum, gebaseerd op een groot aantal verschillende plantensoorten"

 

gallery_18008_11346_7166.jpg

 

Ik heb van verschillende lampen het spectrum in een filmpje gezet tegen bovenstaande plaatje. Alle vermogenswaarden zijn relatief....

 

 

Misschien dat het iets bijdraagt aan het topic, of anders is het in ieder geval leuk om een keer te zien.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff: ach ja je bent stoned en je schrijft wat. Vol spectrum? Plasma lamp...

 

Voor de fotosynthese maakt de kleur niet zoveel uit maar voor andere processen wel. Bekijk de video over LED nog maar eens: daar wordt ook duidelijk gesteld dat bloeien nog het best gaat onder (gesimuleerd) zonlicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bekijk de video over LED nog maar eens

Ik wil graag, heb gezocht ,maar blijkbaar niet goed, want kan topic ff nie vinde :spliff:

 

Over de plasma heb ik best wel twijfels wat onze plantjes aangaat.

Ik heb een beetje een rommelig plaatje met zon, plasma, hps en gevoeligheid van de plant.

 

gallery_18008_8927_11478.jpg

 

Naar mijn idee zit de "bult"van de Plasma op de verkeerde plek... hoop licht voor ons oog, maar misschien toch niet optimaal???

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/LED-ontwikkelingen...ouw-t76767.html

 

Je moet in je grafieken wél dezelfde dingen met elkaar vergelijken Koi, dezelfde grootheden gebruiken. De plasmalamp volgt de curve van de zon in ieder geval veel beter dan andere lampen. Bekijk de video nog een keertje :spliff:.

 

In verband met die bult wordt plasma nu in die bloei gecombineerd met HPS (of LED).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...