Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rob69

De Bouw Van Een Nieuw Hok

Recommended Posts

Na 3 jaar in een zelf ingerichte keterkast gekweekt te hebben ben ik nu begonnen met het bouwen van een hok van 2m breed 3m lang en 2m hoog (6m2 dus). Hier komt komt een bak in te staan van 3m lang en 1m breed met 75x 7L potten op cocos deze gaan belicht worden door 4x400w lampen 1 lamp op 0,75m2. Ik heb hiervoor nog een 1500m3 softbox als afzuiger liggen en een 1000m3 softbox als inblazer. Nu is mijn vraag is dit allemaal wel genoeg om de temp beheersbaar te houden bij 4x400w en deze hok afmetingen. Ik wacht de reacties wel af en alvast bedankt . M.v.g Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in principe wel mogelijk, maar beter is iets aan overcapaciteit te hebben.

Dus beter 2000 kuub als afzuiger maar e.e.a. hangt ook af vanwaar je de lucht inblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

 

Ik was vanplan de verse lucht voor de winter iig van binnen aan te zuigen en zomers evt van buiten

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zul je winterdag denk ik geen probleem hebben met 1500 kuub maar zomers zuig je natuurlijk de warme lucht van buiten naar binnen en hangt het er weer vanaf of je vanuit de zonzijde of schaduwzijde je lucht aantrekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een leuk plan maar ik zou dan toch voor 4x6oo watt

gaan of 8x400 watt licht is gewicht

en dan voor 4x600 2500 / 3000 kuub en een 2000 kuub aanzuiger

en voor 8x400 4000 kuub nemen en 2500 kuub aanzuiger

 

suc6 verder ik hou het bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor 3x 600 watt dan heb je veel meer lummen (=gewicht) en blijf je trond het vermogen van 4x 400 watt. Effecties is een 600 watter 1,2m2. Dan heb je aan je 1500m3 afzuiger genoeg. In de zomer kun je die 100m3 inblaas gaan gebruiken. Alhoewel ik hem net iets te groot vindt. Want al je het verlies van je 1500m3 eraf haalt (filter, bochten, lengtes slang) dan houdt je geen 1500m3 over maar misschien 1200 ofzo. Je inblaas heeft veel minder weerstand (minder slang, geen filter) dus dan zijn je in en uitblaas bijna even groot. aangeraden wordt 50%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bak maaken van 120cm bij 3meeter en 4 keer 600watt erin gaat echt lukken dan en als het weer warmer word gewoon een lamp eruit :verrygood zorg dat de lampen op een groep staan en de afzuiger op een andere groep fancontroller erin en gaan.wel foto,s posten . :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dan mensen ik ben een hok aan het bouwen van 3x2.5x2.5 ben van plan om er 6x600 watterser in te plaatsen met een afzuig van 2500m3 dat is mijn plan en na wat info heb ik deze richtlijn mee gekregen gr sfinx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan altijd maar waarom dan geen 4x600 watt? ik heb ook een hok van 2.10x1.10 en daar hangt 6x600watt in gewoon proppen komt goed en met het komende weer gewoon lucht van buiten pakken zit rond de 3/4 graden straks of er onder wie doet je wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja je moet het zelf weten , maar zoals mijn mede kweek collegas het al zeggen.

Als je dan toch een mooie grote ruimte heb waarom dan niet 3-4 x 600watt?

Maarja ben benieuwd naar foto's.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Dus jullie raden mij aan om toch 3x 600w op 3m2 te gebruiken ipv 4x400w maar wat is de meerwaarde hiervan ten opzichte van mijn planten zijn die verschillen erg groot . En ik heb de 1500m3 afzuiger trouwens geruild voor een 2400m3 heb iig genoeg capaciteit over voor de zomer maanden. en wat kan ik aan gewicht verwachten bij 3x600w als het hok goed draait dus bij perfecte omstandigheden. M.v.g Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je een grotere afzuiger hebt nu en qua gewicht als alles goed loopt mag je toch wel richting de 1,5 kg gaan denken.

Maar moet het wel echt helemaal lekker gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x 600 watt is meer lummen. Ik zou in de winter geen 2400m3 neer hangen. Als de lampen uit zijn met de afzuiger op de laagste stand zuig je nog teveel af waardoor je veel moet bijverwarmen. Met die 1500m3 red je het makkelijk in de winter, en als je je lucht direct van buiten haalt of uit een ruimte waar er een raam open staat dan red je het met die 1500m3 waarschijnlijk zomers ook mits je snachts draait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 6* 600 watt gebruiken als je opp 6m² :smoke

als ik je post mag geloven want 2 meter breed en 3 meter lang, is geen 3m² :verrygood

 

sorry heb nu pas gelezen dat je bakkie maar 1 meter breed is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

idd het totaal is 6m2 waarvan 3m2 planten die andere 3m2 is voor een vat evt kachel en ventilator en werk,knip ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Rob.

Ik had in me oude hokkie ook 3x400 en kwam met een 1500m3 afzuiger niet echt goed weg.

Ook het verschil in de lumen met een 600 mag je echt niet vergeten, opbrengst is gewoon groter, dus beter :verrygood .

 

 

En laat je niet gek maken dat er meer lampen in moeten dat heb je al beslist dus lekker vasthouden dat idee. Maar ik zou dan wel die 3x600nemen.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub. !!!!!!!!!!!!!!!!

 

Je hebt gelijk ik hou me ook vast aan die 3x600w met 2400m3 afzuiging die kan ik altijd nog knijpen met mijn fancontroller naar 2000m3 ofzo heb ik ook nog wat over voor de zomer. en die andere 3m2 hoe ik voor me vat en circulatie ventilator en ik heb lekker de ruimte om er te werken en knippen ik zit nu eenmaal liever met 70 vrouwen in een kamertje van 6m2 dan naast 1 vrouw op de bank gtst te kijken. M.v.g Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites
En laat je niet gek maken dat er meer lampen in moeten dat heb je al beslist dus lekker vasthouden dat idee. Maar ik zou dan wel die 3x600nemen.

gr ert

 

 

ert je hept gelijk ik hep ook 3 keer 600 watt 2000 kub uit

1000 in blaas door mijn filter heen 2500 kub beter wat

over dan te min en de 600 watt levert zeeker meer op

ik hep al met 10 keer 400 watt gekweekt 3100 gram

gehaalt en nu draai ik met 6 keer 600 en het was 3061

 

dus mij heeft de 600 watt mij overtuigt kwa gewicht

 

laters pp.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...