Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ASGrow

En Cocos Dan??

Recommended Posts

Eindelijk heb ik een hoekje in dit forum gevonden waar we het eens over cocos kunnen hebben.

 

Zelf ben ik een absolute believer als het gaat om cocos aangezien de tuinbouw ook werkt met cocos.

 

Als voordelen op aarde is op de eerste plaats het behoud van de luchtige structuur te benoemen. Daarnaast wordt in de (tuinbouw)literatuur de heilzame werking voor de bodemcultuur genoemd.

 

Zelf ben ik pas sinds kort bezig met cocos. Dus mijn eigen ervaringen zijn beperkt.

 

En ik zit nog met een aantal vragen:

 

1. Op dit moment maak ik gebruik van een mengsel van cocos en aarde. Dit omdat mij niet bekend is in hoeverre blumat ook goed werkt in alleen cocos medium. Logisch gezien zou ik niet kunnen bedenken waarom blumat niet ook zou werken in cocos maar je weet maar nooit.

 

2. Net als mijn vader vroeger bij de rozen gooide heb ik ook een doos bloedmeel geprobeerd in mijn aarde-cocos mensel. Is dit wel nodig?

 

3. Gezien de voordelen van cocos boven aarde vraag ik me ook af in hoeverre zaken als wormenmest, bepaalde boomschorsen, e.d. die bij aarde blijkbaar duidelijke toegevoegde waarde kennen, ook gelding kennen bij het kweken op cocos.

 

 

Verder wil ik gewoon opmerken dat ik niet veel lees over kwekers op cocos.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue mat is naar mijn idee prima te gebruiken op coco's mediums

Ik gebruik zelf altijd een 20-30% cocos door mn aardemengsel,dit vooral vanwege de luchtige structuur.

Verder kun je cocos idd ook opwaarderen door er wormenmest of andere organische komponenten door heen te mengen.

Probeer wel een cocos te grbruiken welke gebufferd is,op canna zit ook rhp keurmerk op de cocos en deze is ook gebufferd.Tevens is het raadzaam om goede kwaliteit cocos te gebruiken welke niet in zoutwater geweekt is maar in zoetwater,dit om ballastzouten te voorkomen.

 

Er zitten gerust meerdere coco's kwekers op het forum welke je waarschijnlijk nog meer tips kunnen geven.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...