Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

platinum

Verwarmingskabel

Recommended Posts

Dag mensen ik zit al een heletijd te brainstormen wat ik nu zal gebruiken als verwarmingselement

in de nacht uren het is bij ons zo n 11 a 12 graden en een electrisch kacheltje gaat een hoop stroom

kosten dus wat doe je als je een goedkoop alternatief wilt Juist een verwarmingskabel

die je dan in een aardebak plaats met het oog op die van rataplan ik hoop dat het werkt

ik zelf heb er nog geen ervaring mee maar ik heb begrepen uit het topic van rataplan dat je temp

dan tot wel 11 a 12 graden kan dalen zonder dat onze plantjes er hinder van ondervinden

hoe denken jullie hierover ben zeer beniewd.

 

Groeten

 

Platinum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eht aan mij vraagt dan klopt het als een bus....en als je die verwarmingsdraad nou ook nog aan een warmte schakelaar die je kan instellen koppelt dan is eht helemaal okay :P .....in mijn volgende hok komt die kabel namelijk ook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan die verwarmingskabel gewoon in je grond? Kan dat geen kwaad? Groentjes . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij komen ze tussen de potten door en neeh zelfs al zou die in de aarde liggen dan kan dat nog ........DIE KABEL IS GEHEEL GEISOLEERD :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben me hierin ook een beetje in gaan verdiepen, en heb tot nu toe twee goede kabels met thermostaat gevonden..

 

deze bijvoorbeeld..

 

unit 75 watt €93,00

Bodemverwarmingsunit met een kabel van 6.10 mtr. lang, nr. 2420. 75 watt. 220 V. AC. Min. 0,55 m2 bodem verwarming. Elke unit bestaat uit een C/5 thermostaat, een hieraan gemonteerde verwarmingskabel en een 1.70 mtr. lange netvoedingskabel met randaarde stekker. De thermostaat is instelbaar van 3 – 35 ° C.

 

- http://vemakas.nl/shop/index.php?cPath=21_...7e975bea7bff099

 

klinkt erg goed.. ze verkopen ze ook in langere uitvoeringen (verbruiken dus ook meer)

 

maar deze zijn een stuk goedkoper (platinum gaf deze link)

 

5 meter siliconen verwarmingskabel voor € 14,95 + De Comfort thermo-controller voor € 14,00. = €28,95

Voor een veilige en gemakkelijke verwarmingskabel bemiddelen we in de volgende kabel.

De siliconen verwarmingskabel.

Hieronder een tekening van de opbouw van de kabel. De kabeleinden zijn koud en zijn direct aan te sluiten op 220 volt. Ook gemakkelijk aan te sluiten op een dimmer of stekker. Deze verwarmingskabel zijn er in twee maten.

Bij de kabel raden wij de themo-controller aan. Een ideale combinatie.

 

- http://home.planet.nl/~g.p-reptielen/kabel.html

 

Ze lijken me allebei erg bruikbaar, maar de reptielenkabels zijn wel stukken goedkoper.. (allebei 75 watt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hebben alleen verwarmingsmatten, en zijn vreselijk duur vergeleken met bovengenoemde kabels

Share this post


Link to post
Share on other sites
die hebben alleen verwarmingsmatten, en zijn vreselijk duur vergeleken met bovengenoemde kabels

 

 

*Kuch*

 

Leafman heeft wel degelijk verwarmingskabels.

 

Verwarmingskabels

 

Op zich vallen de prijzen ook wel mee. Groentjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, nooit gezien..

zonder thermostaat.. :P

 

ze hebben ook verwarmings kabel..kwam ik laats achter je moet alleen ff goed zoeken :P

 

een link geven is toch niet zo moeilijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

iemand enig idee hoeveel meter draad je nodig hebt om een bak van 120 lang 80 breed en 40 hoog te verwarmen?

 

 

mee groet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoeveel tussenruimte jij wilt. Als je bijvoorbeeld een tussenruimte van 10cm wilt, krijg je 8 rijen, wat neerkomt op (8x1.20mtr) 9.6 mtr. Groentjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koelt zo'n bak zo snel af dan ? Lijkt me als het rond de wortels minimaal een graadje of 15 blijft dat je geen verwarming nodig hebt toch.

Ik hoop dat we de energiebedrijven niet teveel gaan spekken door de grond op 20 graden te houden, want dat is niet nodig.

 

 

btw...leafman is altijd funny...hoeveel hebben er op de link onder het plaatje geklikt voor de vergroting ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de optimale bodemtemperatuur is 18-22c.. lijkt me in een aardebak waar de omgevingstemperatuur afkoelt dan zeker geen slecht idee, en vele malen goedkoper dan een 1000W kacheltje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff die oude electrische deken opzoeken, zitten ook verwarmingskabels in :P

En daar zit ook meestal een standenschakelaar bij :D

gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je? Gebruik dit zelf namelijk, wil geen risico lopen..

gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, heb die deken even opgesneden, en raad eens: gewoon een verwarmingkabel ...

Het begin mag inderdaad niet nat worden aangezien hier de aansluiting zit, maar tis 2x7 meter dus genoeg zou ik zo zeggen, omdat stuk buiten je kastje te leggen :P

gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...