Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
henkjan

Een Nadenkertje :p

Recommended Posts

Stephen Hawking's latest view of the beginning of time.

This means that the arrow of time will not reverse. People will continue to get older, even after the universe has begun to contract. So it is no good waiting until the universe re-collapses, to return to your youth. You would be a bit past it, anyway, by then.

Shit! :whip: :wOOt

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd is een relatief begrip. De mens heeft ooit in het verleden de "tijd" beginnen in te delen. Eenheden te geven als seconden, minuten, uren ect.

Om ons leven in te delen, om bv berekeningen te maken. Je hebt een maat voor iets waar je je aan kan houden.

 

Dit is wat mij spontaan te binnen schiet over dit onderwerp.

 

Mijn mening is ook, dat in de natuur geen tijd is zoals wij dat kennen of aangeleerd hebben.

 

Als je in het wild zou leven, keek je net zoals de primitieve mensen naar de veranderingen om je heen. De cyclussen van zon en maan

en de getijden eb en vloed. Zo wist men o.a aan hand van de schaduwlijn van een stok in het zand, in welk dagdeel men op dat moment

was.

 

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bump van godverdomme 6jaar geleden ..........

 

Zucht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tijd geldt niet voor dit topic UG.. ;)

Edited by fritzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een bump van godverdomme 6jaar geleden ..........

 

Zucht...

 

 

nou en

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een bump van godverdomme 6jaar geleden ..........

 

Zucht...

Jou TIJD loopt anders als die van het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijd is een relatief begrip. De mens heeft ooit in het verleden de "tijd" beginnen in te delen. Eenheden te geven als seconden, minuten, uren ect.

Om ons leven in te delen, om bv berekeningen te maken. Je hebt een maat voor iets waar je je aan kan houden.

 

Dit is wat mij spontaan te binnen schiet over dit onderwerp.

 

Mijn mening is ook, dat in de natuur geen tijd is zoals wij dat kennen of aangeleerd hebben.

 

Als je in het wild zou leven, keek je net zoals de primitieve mensen naar de veranderingen om je heen. De cyclussen van zon en maan

en de getijden eb en vloed. Zo wist men o.a aan hand van de schaduwlijn van een stok in het zand, in welk dagdeel men op dat moment

was.

 

 

gr, Zappie

 

Tijd zoals jij het beschrijft in je eerste zin is dus objectief, je kunt namelijk altijd precies zien hoe laat het is. Maar tijd zoals je het persoonlijk ervaart is wél relatief. De tijd lijkt bijvoorbeeld veel langzamer te gaan als je je verveelt, maar als je plezier hebt vliegen de uren voorbij.

 

Je kunt het vergelijken met de andere dimensies. Als je 300 kilometer moet lopen, ervaar je dat als ver. Maar als je dezelfde afstand overbrugt in een vliegtuig, vind je het helemaal niet meer ver. In essentie is het dus objectief, maar je ervaring is altijd relatief. Logisch natuurlijk.

 

Tijd zoals wij het hebben ingedeeld, bestaat uiteraard niet in de natuur. Maar om iets te begrijpen moet je een basis vaststellen (jaren, dagen, uren) en pas dan heb je een uitgangspunt. Stel dat we geen metriek stelsel hadden -want dat is er in de natuur ook niet-, hoe maak je dan aan iemand anders duidelijk hoe ver Hamburg hiervandaan ligt? Dat is onmogelijk. Dus een logische indeling van eenheden is voor mensen essentieel.

 

Bovendien is een stok in het zand in principe toch ook een klok? Alleen dan niet zoals wij hem kennen. Andere dieren hebben gewoon geen besef van tijd nodig. Die handelen puur op instinct. Ze gaan slapen als het donker wordt, of dat nou om twee uur 's middags gebeurt of om tien uur 's avonds.

 

Maar ik ben ook geen expert, dus neem dit maar met een zorreltje kout ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me afvraag of andere culturen ooit een andere tijdsindeling hadden dan de onze.

Bij ons is een dag 24 uur, dus 1 uur is 1/24 van een etmaal, in 1 uur zitten 60 minuten en in 1 minuut zitten 60 seconden.

Maar als je de verdeling anders maakt: 20 uur in een dag (1/20 van een etmaal), 100 minuten in 1 uur en 100 seconden in 1 minuut, dan zou dat volgens mij ook kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me afvraag of andere culturen ooit een andere tijdsindeling hadden dan de onze.

Bij ons is een dag 24 uur, dus 1 uur is 1/24 van een etmaal, in 1 uur zitten 60 minuten en in 1 minuut zitten 60 seconden.

Maar als je de verdeling anders maakt: 20 uur in een dag (1/20 van een etmaal), 100 minuten in 1 uur en 100 seconden in 1 minuut, dan zou dat volgens mij ook kunnen.

tuurlijk zou dat kunnen maar wat maakt dat uit ? niets toch ?.......... :D

 

Om het af te sluiten tijd is geen foto he !, hahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd is de aanduiding die word gebruikt om de afstanden tussen een moment en een ander moment weer te geven.

 

Als je bijvoorbeeld naar de hemel kijkt zie je de sterren, vele van deze sterren zullen niet meer bestaan omdat zei zoveel miljoenen jaren verwijderd zijn, maar het licht wat zei hebben uitgestraald nu pas de aarde bereikt, wij kijken dus als het ware altijd naar het verleden als we naar de sterren kijken.

 

Ik vraag me ook af hoe de mensheid tot de indeling van 24uur, 1 uur = 60 min, 1 min. = 60 sec. is gekomen.

 

Tijd zit ook in ons brein, want soms kan iets uren duren voor je gevoel terwijl er net 5 min. voorbij zijn. Dat heeft te maken met hoe snel je hersenen op dat moment informatie verwerkt. Je kunt het zien als een computer, de ene computer is sneller dan de ander. Tijd is een vast gegeven, gaat niet sneller en gaat niet langzamer. Alleen de beleving er van is anders voor iedereen.

 

Daarom roken wij een jointje, omdat we de tijd anders willen beleven. We willen die computer sneller of langzamer laten werken. In de meeste gevallen gaat ie sneller werken en worden veel dingen helder.

 

Aldus mijn zicht op tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee dingen:

1. Als je van een brug springt dan blijf je niet zweven.

2. Wij leven in een 4D wereld. We 'zien' dingen in 3D en we bewegen ons in de tijd. We kunnen namelijk niet op twee plaatsen tegelijk zijn.

 

Leuke discussie, maar je kunt net zo goed de zwaartekracht hier op aarde betwisten, heeft net zo veel nut. Dan kun je trouwens ook van een hoge brug af 'zweven'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar hoe we de eenheden willen weergeven. Vroeger werd er gerekend met een dozijn (12) en een gros (144). Op school moest ik de oude Engelse munteenheden leren. Ik ben ze inmiddels vergeten, omdat de Engelsen ook op een tientallig stelsel zijn overgegaan. Wij tanken in liters, in Amerika tanken ze in gallons. Wij rekenen decimaal, in computertalen wordt er gerekend met binaire, octale en hexadecimale getallenreeksen. De ouderwetse gulden was verdeeld in 4 kwartjes, terwijl de euro is verdeeld in 5 muntjes van 20 cent. Het briefje van 25 gulden is vervangen door een 20 eurobankbiljet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...