Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

beb

Bloei Verkorten

Recommended Posts

zoals mijn onderwerp al zegt kan je de bloei verkorten,ik hoorde nl een verhaal in de shop over een kweker

 

die inplaats van 12 uur lampen aan 9weken bloeit

 

13,5 uur lampen aan 6,5 weken bloeit

 

dus heeft iemand daar wel eens van gehoord of beter nog geprobeert

 

ben benieuwd "beb"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt voor een deel wel, kost je wel opbrengst overigens hé... Verwacht geen dikke toppen met deze methode..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dit ook wel eens willen proberen alleen dan gewoon 13 uur licht ipv 12 uur.

Zijn er personen die dit gebruiken en hiermee ook betere resultaten halen?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 uur licht en 6 uur rust . :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

En als je nou 13/13 aanhoud ,en dan hoor ik sommige denken maar dat is 26 uur , ja en zo wat ?

Dan verspingt je tijd elke dag 2 uur .

Wel handschakelen natuurlijk.

 

Buble

 

Kun je bloei tijd ook verlengen door 10/14 te draaien ?

kwam in ene bij me op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ buble

Als je bedoelt 10 uur licht en 14 uur donker zullen ze minder licht krijgen en licht is gewicht toch? zo kwam ik dus ook op dat extra uurtje licht.

Als je bedoelt 14 uur licht 10 uur donker zullen ze zoon beetje weer in de groei schieten denk ik... zo rond de 14 uur licht is bijna wel weer groeien ... maar correct me if I am wrong

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd.., door het licht juist korter aan te hebben , denk ze dat de winter naderd en kun je dus afbloei forseren met minder lichturen.Maar met meer lichturen bijv. 13 uur dus 1 uur extra alleen maar wat dikkere topjes verwachten...en wat minder strech in de voorbloei..

aantal bloeiweken ligt toch ook echwel aan de soort plant..

Door ze te stressen kun je ook een voortijdige bloei stimuleren..maareuh.das ook nix.

 

Wil wel eens een fotootje zien van zo'n toppie die na 6 weken klaar is..misschien is t wel een kicke soortje.

Vaak zie ik mensen de planten oogsten terwijl ik ze dan nog zeker 2 weken zou laten staan..

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie kunnen ook proberen om opnieuw een fiets uit te vinden :D

 

Al vér vóórdat wij papa en mama konden zeggen zijn er kwekers geweest die alle variaties uitgeprobeerd hebben en na lang testen, testen en nog eens testen kwamen ze tot de conclusie dat 18/6 en 12/12 de ideale combinatie is :smoke

 

Laten wij nou maar niet eigenwijs gaan doen en ons hier gewoon aan houden.

 

sneller afbloeien = gewoon minder gewicht en minder kwaliteit.

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Priester

10 uur licht ,en dat de op brengst minder wordt hoeft niet als je hem langer laat staan !?

Maar jij wil 13 uur licht 11 donker en een week eerder oogsten ,daar zie ik ook geen meer opbrengst in ,alleen op jaar basis.

Maar heeft de plant niet een minimaletijd nodig om te groeie/bloeie/rijpen ?

 

Buble

 

 

 

3 berichten in paar minuten

 

Laat mijn planten ook zolang mogelijk staan ,daarom vroeg ik me af kun je ook rekken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

amen haleluja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beb wrote: een kweker

 

die inplaats van 12 uur lampen aan 9weken bloeit

 

13,5 uur lampen aan 6,5 weken bloeit

 

* Volgens mij hebben ze je in t ootje willen nemen! :D

 

Als je ipv 12 uur gaat verlengen duurt de bloei juist langer! :smoke (heb wel gehoord dat je na aantal weken dit kan verlengen,waarbij ook gesproken werd over hogere opbrengst,maar nooit resultaten gezien!) :smoke

 

 

Buble wrote:Laat mijn planten ook zolang mogelijk staan ,daarom vroeg ik me af kun je ook rekken ?

 

* Met het juiste voedingsschema(denk hierbij aan bijv losse elementen!) kun je de planten (desgewenst) sturen qua tijd van afbloeien,hierbij rekening houdend met de uiterste bloeitijd van de bewuste (soort!) plant! :D (maar weekje of 1,5 is in principe geen probleem,geldt tuurlijk wel dat je het klimaat onder controle hebt ivm toprot ed!) :smoke

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

De basis licht net iets anders hierbij... Sowiezo is het soort afhankelijk, welke soort is vooraf niet te zeggen. Kwestie van testen.

 

Een plant met 14/10 zal sneller afbloeien, 6.5 weken? ja als je er 1 hebt die in 7.5 weken klaar is... 't Scheelt zeg maar een weekie, niet meer niet minder. 't Kost opbrengst en levert dus eigelijk geen voordelen op...

 

14/10 wordt wel vaker gebruikt bij CO2 kweken, hier kan je in theorie met een 9 weken bloeier binnen 7 weken afbloeien zonder echt verlies. Maar dit is theorie, echt succesvolle kweken op de manier heb ik tot dusver nooit gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer uren licht scheelt je wel in gewicht. Veel eerder klaar zijn valt wel mee. Hooguit een paar dagen mischien, maar ik laat PP ruim de volle 8 weken staan. Ik heb de eerste 4 weken 12/12 daarna 2 weken 11/13 en de laatste weken als de toppen echt lekker gevomd worden 10,5/13,5

Langer licht kan echt niet want dan gooi je de huishouding echt omver en heb je kans dat de dame weer groeiverschijnselen gaat vertonen en dan is het mis en heeft het ook geen zin gehad. In een stabiel hokje kun je dit rustig uitproberen en de opbrengsten vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jullie kunnen ook proberen om opnieuw een fiets uit te vinden :D

 

Al vér vóórdat wij papa en mama konden zeggen zijn er kwekers geweest die alle variaties uitgeprobeerd hebben en na lang testen, testen en nog eens testen kwamen ze tot de conclusie dat 18/6 en 12/12 de ideale combinatie is :smoke

 

Laten wij nou maar niet eigenwijs gaan doen en ons hier gewoon aan houden.

 

sneller afbloeien = gewoon minder gewicht en minder kwaliteit.

 

tokkie

 

dit vindt ik nu eens een perfecte uitleg van iemand zijn probleem

 

echt dacht van dat eens te testen maar gewoon deze uitleg, geeft genoeg uitleg

voor dit niet te doen

 

 

peaze

 

 

Beb wrote: een kweker

 

die inplaats van 12 uur lampen aan 9weken bloeit

 

13,5 uur lampen aan 6,5 weken bloeit

 

* Volgens mij hebben ze je in t ootje willen nemen! :smoke

 

Als je ipv 12 uur gaat verlengen duurt de bloei juist langer! :D (heb wel gehoord dat je na aantal weken dit kan verlengen,waarbij ook gesproken werd over hogere opbrengst,maar nooit resultaten gezien!) :huh:

Buble wrote:Laat mijn planten ook zolang mogelijk staan ,daarom vroeg ik me af kun je ook rekken ?

 

* Met het juiste voedingsschema(denk hierbij aan bijv losse elementen!) kun je de planten (desgewenst) sturen qua tijd van afbloeien,hierbij rekening houdend met de uiterste bloeitijd van de bewuste (soort!) plant! :smoke (maar weekje of 1,5 is in principe geen probleem,geldt tuurlijk wel dat je het klimaat onder controle hebt ivm toprot ed!) ;)

 

kusjes fotografe

 

 

ooooooooooooh, goeje vraag kan je je plant ook in tijd uitrekken

Share this post


Link to post
Share on other sites
.......echt dacht van dat eens te testen maar gewoon deze uitleg, geeft genoeg uitleg

voor dit niet te doen

 

Je hebt ook nog zoiets als "licht is gewicht" en dat spreekt voor zich. Elk uur extra licht heeft nut. De plant is nauwelijks eerder klaar, maar zal zeker resulteren in meer biomassa.

 

Ver voordat wij pappa en mamma konden zeggen had je een heel anders soort kweker. HPS werd amper tot niet gebruikt. Er zijn handboeken uit die periode in omloop waar de grootste flauwekul wordt vermeld.

De eerste fiets had houten banden, ben ik blij dat de techniek vooruit is gegaan :smoke . Maar goed als je wilt blijven denken als de oude generatie kwekers dan moet je dat vooral blijven doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik heb flink wat af geexperimenteerd met licht. Zelfde conclusie als Tok, 12/12 geeft de beste resultaten. Een jaartje of 6/7 geleden kon je nog veel Top44 krijgen maar omdat de prijs daarvan niet gunstig was en ze er niet happig op waren, is dat vrijwel uitgestorven. Maar wel in 6.5 weekkie klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg mij dit ook af om het punt meer opbrengst te behalen, niet om sneller te kunnen oogsten. Ik laat ze gewoon evenlang staan dus denk dat het dan wel opbrengstverhogend is op die manier.

Ik ga dit denk ik wel eens gewoon proberen om te kijken hoe ze er op reageren en of het in mijn ogen scheeld :smoke

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt ook nog zoiets als "licht is gewicht" en dat spreekt voor zich. Elk uur extra licht heeft nut. De plant is nauwelijks eerder klaar, maar zal zeker resulteren in meer biomassa.

 

Ver voordat wij pappa en mamma konden zeggen had je een heel anders soort kweker. HPS werd amper tot niet gebruikt. Er zijn handboeken uit die periode in omloop waar de grootste flauwekul wordt vermeld.

De eerste fiets had houten banden, ben ik blij dat de techniek vooruit is gegaan :smoke . Maar goed als je wilt blijven denken als de oude generatie kwekers dan moet je dat vooral blijven doen.

 

 

Jij hebt mijn uitleg niet helemaal begrepen blijkbaar.

Maakt niet uit hoor.

Ik wens je toch veel suc6

 

gr. Tokkie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ladylover

 

gewoon voor groeien onder tl in een andere ruimte en afbloeien onder 400 of 600 Watters

 

7 x per jaar oogsten .

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 x per jaar? :smoke

 

Als ik naar mijn ordinaire PP-tjes kijk dan hebben die toch echt 8 weken bloei nodig.

 

Als ik dat doe dan zit ik dus op 7 x 8 weken = 56 weken:wOOt

 

Ik ga ff op de kalender kijken maar ik dacht toch echt dat er minder weken in 1 jaar zaten. :D

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook wel 10 keer in het jaar oogsten, dan gewoon na 5 weken bloei al omhakken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tokkie

 

Bedoel je mij?

ach deze ronde 3,6 vond ik niet zo heel slecht... :smoke

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...