Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

N1no

Lowryders Onder 200 Watt Spaarlamp

Recommended Posts

intressant maar ik vraag me alleen af waarom dat buiten niet gebeurt. Ik bedoel niet alleen in de herfst bloeien ze goed, ook in de hoogzomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanmaniak,

 

Ik heb zo mn twijfels bij wat je zegt... volgensmij maakt de kleur licht echt totaal niet uit. En 50 gram per lowryder is nog niet eens in mn stoutste dromen werkelijkheid geworden. IK ben al blij als er 20 gram van 2 af komt.

 

Ik ga nog wel een andere kleur lamp bestellen en als hij binnen is zal ik die 6400k vervangen. Je weet maar nooit :P

 

N1no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gezien dat mijn Mango Special is gaan bloeien (mango special is een kruising van KC33 en Afghan en Big bud). Het is een echte dame :P

 

Nu ben ik van plan om die dame met mijn LR man te kruisen. Ben erg benieuwd wat dat gaat brengen... Ik hoop dat de plant zijn auto flowering behoud, maar dat moeten we nog maar even afwachten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
intressant maar ik vraag me alleen af waarom dat buiten niet gebeurt. Ik bedoel niet alleen in de herfst bloeien ze goed, ook in de hoogzomer.

 

Is het niet zo dat in de herfst en in de zomer het rood licht evenveel is? Maar dat in de zomer er meer blauw licht bij zit, waardoor de verhouding rood/blauw anders is dan in de herfst. (rood licht dat langere afstanden kan afleggen dan blauw licht waardoor het in de herfst als de zon ''schuiner'' op ons deel van de aarde staat is de afstand dus groter dus minder blauw licht en in verhouding meer rood licht.)

 

@vanmaniac:

En als je dan toch een bloei en groei lamp koopt dan moet je 2100k hebben, 2700k is voor groei en bloei..

Een HPS is toch ook 2100k...

 

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi man, dat is niet helemaal waar wat je nu zegt. 2700K is prima voor bloei, bestaat voor het grootste gedeelte uit rood.Ik zou er zelf vooral niet onder voorgroeien. 2100K is nog iets beter voor bloei, en meteen het roodste wat er te krijgen is. Echte groeilampen beginnen bij 4000K, beter zelfs 6400K/6500K.

 

2100K spaarlampen zijn niet goed verkrijgbaar, slechts een paar merken en veel te duur. 2700K is gewoon algemeen verkrijgbaar en doet het echt prima voor bloei, bevat nét dat beetje blauw wat je planten ook nodig hebben.

 

gr Van

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het niet zo dat in de herfst en in de zomer het rood licht evenveel is? Maar dat in de zomer er meer blauw licht bij zit, waardoor de verhouding rood/blauw anders is dan in de herfst. (rood licht dat langere afstanden kan afleggen dan blauw licht waardoor het in de herfst als de zon ''schuiner'' op ons deel van de aarde staat is de afstand dus groter dus minder blauw licht en in verhouding meer rood licht.)

 

precies! Voor veel "normale" planten is het afnemende blauwe licht (dus in verhouding méér rood licht) echter ook een indicator om te gaan bloeien. Maar bij autoflowering heb je dat niet, vandaar dat ik het me afvroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup: Dan hebben we elkaars afvragen opgelost ;) ?

 

@ Vanmaniac: En als je dus een aparte groeilamp hebt.. dan is het slimmer om ook een aparte bloeilamp te kopen dan een 'combi' lamp.. En als je ff goed zoekt heb je voor dezelfde prijs een 2100k als een 2700k :)

 

Beetje :showoff: dit haha maarja.. :smoke

 

gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

een 2700K lamp is GEEN combilamp. Een 2700K lamp is een pure bloeilamp. Hoe kom je er toch bij dat dat ideaal is voor groei? Het kan wel, maar je krijgt dan van die lekkere lange schieters, met lekker weinig budsites.

 

Wanneer je een 2100K lamp koopt, hebben die vaak een hoger % rood in hun spectrum, maar als je de grafieken erop naslaat zie je dat ze maar een heel klein piekje meer rood bevatten dan 2700K. Ze bevatten wel veel minder uit het blauwe spectrum, wat dus uiteindelijk minder licht geeft voor dezelfde energie.

 

Zelf kweek ik Lowrydertjes onder een combinatie van een grote Envirolight en 4 kleinere spaarlampen. Bij groei is alles 6400K, bij bloei is de grote lamp 2700K en de kleinere lampen zijn dan 3000K.

 

pict2573smallcustomgx2.jpg

Hier laatste fase vd bloei, een voornamelijk rood spectrum, met een klein % blauw erin.

 

Dit zijn 17 planten, samen ruim anderhalf ons lekkere wiet. Is alweer bijna op.... :showoff:

 

gr van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow gave foto :P

 

@ whazzup: Het zijn vooral de uren licht die een plant triggeren om te gaan bloeien. De kleur licht zorgt alleen maar voor een beter resultaat. :showoff:

 

Iemand ook ervaringen met die purple glow 25000k?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ whazzup: Het zijn vooral de uren licht die een plant triggeren om te gaan bloeien. De kleur licht zorgt alleen maar voor een beter resultaat. :showoff:

Uiteraard is 12/12 (het aantal uren licht) het meest belangrijke, maar planten zijn wel degelijk gevoelig voor verandering van lichtkleur. En we gaan tenslotte voor de optimale situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update!

 

med_gallery_8239_1091_2424858.jpgmed_gallery_8239_1091_1355799.jpg

med_gallery_8239_1091_1768037.jpg

 

med_gallery_8239_1091_806390.jpgmed_gallery_8239_1091_2588081.jpg

 

De linker is een beetje aan het verkleuren... is dit erg? verder lijken ze het nog wel goed te doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind deze er toch al aardig mooi uitzien :verrygood

 

HOe groot zijn ze nu ongeveer, kan je fototje met aansteker maken ofzo?

 

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites
een 2700K lamp is GEEN combilamp. Een 2700K lamp is een pure bloeilamp. Hoe kom je er toch bij dat dat ideaal is voor groei? Het kan wel, maar je krijgt dan van die lekkere lange schieters, met lekker weinig budsites.

 

Wanneer je een 2100K lamp koopt, hebben die vaak een hoger % rood in hun spectrum, maar als je de grafieken erop naslaat zie je dat ze maar een heel klein piekje meer rood bevatten dan 2700K. Ze bevatten wel veel minder uit het blauwe spectrum, wat dus uiteindelijk minder licht geeft voor dezelfde energie.

 

Zelf kweek ik Lowrydertjes onder een combinatie van een grote Envirolight en 4 kleinere spaarlampen. Bij groei is alles 6400K, bij bloei is de grote lamp 2700K en de kleinere lampen zijn dan 3000K.

 

Allemaal leuk maar 2700k wordt toch echt aangeprezen als groei/bloei lamp, en met een beetje zoeken vind je een 2100k lamp voor dezelfde prijs als die 2700k. Onder 2700k heb ik HELE MOOIE SLAKKROPJES opgekweekt dus dat je sprieten krijgt is ook niet waar!

Dus als je al een aparte groeilamp hebt dan eerder een aparte bloeilamp dan een combi oke?

Zo is het gewoon klaar!!!! :verrygood

 

Nu weer on topic:

Gaat lekker daar N1no..

Grappig dat die linker zo pyramide achtig is en die rechter veel platter!

Ben benieuwd wat je er af gaat halen :smoke

 

gr.speed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar kan je ergens die bloeispaarlampen kopen?

 

ik heb zelf ook lowriders staan maar nu onder 4 tl, en wil eigenlijk zon bloeilamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Lowrydertjes zijn 25 en 20 cm hoog nu... Ik zal binnenkort even een foto met aansteker maken.

 

De linker was eerst net zoals de rechter en ging toen ineens de hoogte in :verrygood

 

@ D-magic ik denk dat je daar beter een eigen topic over kan openen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He nino,

 

Jammer dat je geen mannetjes hebt staan, ik heb 4 zaailingen en het kan zomaar gebeuren dat er geen man tussenzit. Ik doe nu een zaadkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ D-magic: Ik heb in een andere topic van Spock geloof ik, een link gepost naar een zeer goedkope shop die die lampen verkoopt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

slappezever, jij hebt duidelijk niet heel het topic geleze :verrygood

 

Ik heb namelijk wel een mannetje appart staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@n1no, waar moet ik een eigen topic over beginnen? over mn plantjes?

 

het was alleen maar een vraag waar ik die lamp ergens kan kopen en waarvoor ik hem wil, is dat zon probleem?

 

@speeway, ok dank je ik zal ff zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...