Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chi-el

Van Zaad Tot Moederplant 10 X Pp

Recommended Posts

Zoals ik een tijd geleden in mijn topic over de 12 Bubbles had geschreven was ik ook begonnen met een 10tal PP zaadjes van Nirvana.

 

Voor het ontkiemen heb ik bij de Hornbach een cheapass propagatorje van 3 euro gekocht waar 10 kartonnen kuipjes bij zaten en een zakje stek en zaaigrond. Hier ben ik uiteraard niet mee gaan ontkiemen en heb daarvoor dus een echte goeie propagator gekocht met thermostatische bodemverwarming.

 

propagator.jpg

 

Dit werkt erg goed moet ik zeggen

 

Ik heb de kuipjes gevuld, 10 zaadjes erin gedaan, bodemverwarming aan en de 6 maal 18W TL opgestart.

 

En ja hoor 6 dagen later kwamen op 1 na alle zaadjes tegelijk uit!!! :smoke

 

med_gallery_7025_1087_1257044.jpg

 

 

 

med_gallery_7025_1087_143774.jpg

 

 

 

med_gallery_7025_1087_750807.jpg

 

 

 

med_gallery_7025_1087_530544.jpg

 

 

 

Heb ze gisteravond overgepot in kleine potjes want de wortels begonnen al door de kartonnen kuipjes heen te komen. Tot nu toe hebben ze eigenlijk alleen nog maar Rhizotonic gehad met 18/6 aan 6 x 18 W TL.

 

De lampen hangen nu ongeveer 2 cm boven de plantjes

 

Nu maar laten groeien, stekken nemen en afboeien, hopelijk zijn er weinig mannetjes bij.

 

Hoeveel stekken kan ik hiervan snijden denken jullie als ik ze eerst 6 weken laat groeien onder 6 keer 18 W TL en dan elke 2 a 3 weken snijden?

 

Laterssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi kastje !

 

Verplaatst naar Micro/Fluo...

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee chi el ......

 

je plantjes kunne wel eens die oplosbare potjes niet echt lekker gaan vinden

 

zijn wel eens oogstjes mee mislukt .

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze verpot omdat de wortels door de potjes heen begonnen te groeien, dit kan je als je goed kijkt op de foto´s zien.

 

Waarom mislukte die kweekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

had met verzuuring te maaken

 

konden ze niet echt tegen

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heeft iemand een idee hoeveel stekjes ik er van kan snijden als ik ze eerst 6 weken laat groeien en dan 1 keer in de 3 weken er stekken van snij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die Jiffies heb ik nog NOOIT problemen gehad ...

 

Is dat een wonder of is zijn al diewaarschuwingen tegen de jiffies een onwetendheid ?

 

Beste Chiel hoeveel kostte je propegator ?

En hoe weet jij of er een thermostaat bij zit ?

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee TAW

 

Die propegator heb ik op internet besteld en kostte 70 euro en wordt dan gratis verzonden.

 

Je kan kiezen voor een dimmer of een grondthermostaat uitvoering, die laatste is 30 euro duurder, maar als je met die dimmer een paar standen probeert weet je zo welke stand je hem moet zetten, hij heeft een 50W verwarmingrdraad onder de bak lopen en is daaromheen geisoleerd met piepschuim.

 

Mooie stevige uitvoering, waar je 150 stekpluggen in kwijt kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie op de foto dat de ventilatiegaatjes gesloten zijn... die kan je beter openzetten. :D

 

Verder ziet het er erg tof uit :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen de kap er al af gehaald zodat de lampen heel dicht op de plantjes kunnen hangen. Met de kap is het zo'n 20 com en dan strekken ze teveel

 

Ik had eerst de gaatjes dicht zodat ze onder gespannen lucht konden kiemen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou met de zaadje gaat het wel oke, die sudderen rustig door in hun potjes....

 

med_gallery_7025_1087_58270.jpg

 

 

med_gallery_7025_1087_1206386.jpg

 

 

Ik hou jullie op de hoogte.....gaat trouwens wel traag met dat TL licht....misschien toch maar een klein HPSje erboven hangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Wat is de afstand tussen bovenkant plantje en de tl`s?

 

Je zegt: Hoeveel stekken kan ik hiervan snijden denken jullie als ik ze eerst 6 weken laat groeien onder 6 keer 18 W TL en dan elke 2 a 3 weken snijden?

 

Hoe bedoel je dit?

Weet je zeker dan dat dit allemaal vrouwen zijn dan?

 

Deze zaadjes laten groeien tot je er een stek of 3 vanaf kan halen, de stekjes van de mannen weggooien.

De stekjes van de vrouwen worden dan de moeder planten.

De vrouwtjes uit het zaad afbloeien en oproken.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry spock, nog ff vergeten, ik hoop hier 4 moeders uit over te houden :P en dan dus iedere 2 a 3 weken wat stekken van te snijden na 6 weken groei.

Inderdaad op laten groeien en van elke plant een stekje nemen en dan af laten bloeien Ik ga is kijken of ik ergens een 250 W HPS op kan snorren, dat zullen ze vast wel lekker vinden.

 

Kwa voeding krijgen ze nu nog Rhizotonic met 1 ml per liter voeding erin en de lampen hangen er zo'n 1 a 2 cm vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een update, het gaat goed met de zaailingen, maar er zijn er 2 die wat raar blad ontwikkelen, kijk de foto's maar even.

 

Ze krijgen nu nog Rhizotonic met een derde van de normale dosis voeding.

 

med_gallery_7025_1087_621118.jpg

 

 

med_gallery_7025_1087_902072.jpg

 

 

Dit plantje krijgt als enige bruine vlekjes op het blad terwijl bij de rest niets te zien is, iemand een idee??

 

med_gallery_7025_1087_1320126.jpg

 

 

Dit plantje begint een beetje raar blad te vormen, geen idee waarom, misschien iets genetisch?

 

med_gallery_7025_1087_1013999.jpg

 

 

med_gallery_7025_1087_199230.jpg

 

 

med_gallery_7025_1087_558952.jpg

 

 

Nog tips?

 

Laterssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje met bruine vlekjes staat te nat denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd denk ook tenat ook heb je zoiezo altijd een paar achterblijvertjes dat gaan waarschijnlijk geen goede moeders zijn tov de sterkere

Sw^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorzichtig met het weggooien van plantjes. Het is al meerdere malen voorgekomen dan mannelijke planten sneller groeien dan vrouwtjes. Als je nu al de kleintjes gaat weggooien voordat je weet wat het is zou het zo kunnen zijn dat je mannetjes overhoudt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waauw, 70 euro voor n propagator om te ontkiemen. Call me lucky, maar ik heb 5 zaadjes succesvol gekiemd in n plastieken bak met 2 spaarlampen boven dicht bij de radiator.

Mss n goedkopere oplossing voor mensen die het geld niet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit niet afgemaakte topic is meer dan een jaar oud Fristi. (heej, dat drinkt m'n zoontje van 6 ook graag!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...