Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Freud

Voeding Teveel Teweinig

Recommended Posts

hoi mijn vrouwen staan nu 3 WEKEN op de light mix en staan nu 3 dagen in de bloei

ik heb kleine vel gele puntjes aan mijn blad is dat over gevoed of onder gevoed

 

heb van de 3 weken voorgroei laatste week voeding van bn gegeven bionova grond supermix en bn stikstof

zuur mijn ph af naar 6,3 en mijn ec 1,3

 

 

vraag me af of ik over of ondervoed

 

creeds dutchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Devil volgens mij is het spint kijk onder je bladeren, en meteen verdelgen.

Het zijn piepkleine beestjes dus goed zoeken (vergrootglas).

Ze zuigen het sap uit je blad vandaar een geel puntje.

groeten en succes Sk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik quote deze website even:

 

Licht bemest met PG-mix.

Een direct beschikbare meststof voldoende voor de eerste week van een teelt.

Door het laag bemestingsgehalte een potgrond waarbij kwekers volledig volgens eigen behoefte kunnen bijsturen.

 

:(

 

Waarschijnlijk gewoon ondervoed ;)

 

Foto's doen ook wonderen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vel gele puntjes (op het blad) krijg je niet van over of ondervoeding.(dacht ik)

 

En hij geeft al voeding dus kan het bijna niet zijn.

 

Kleine gele puntjes op het blad eerst kijken naar spint.

 

Klein gele puntjes aan de punten van het blad zou overvoeding zijn.

 

Blad licht groen/geel is ondervoeding.

 

Een foto doet wonderen.

 

gr.Sk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik quote deze website even:

;)

 

Waarschijnlijk gewoon ondervoed ;)

 

Foto's doen ook wonderen !

 

maak vandeweek even fotos maar ik denk dat mikeh wel aardig in de buurt zit het is alleen het puntje laatste puntje van mijn blad en mijn blad is niet gekrult

 

 

 

thnx voor de reacties :( ! en skywalker, spint is het niet. Daar heb ik goed op gelet en ook preventief voor behandeld. Zal dus wel ondervoeding zijn als ik het hier zo lees. Gaan we daar eerst maar eens wat aan doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten dat het niet de GROW-MIX van plagron is ?

 

Dan zit er nl. voor de eerste 3 weken genoeg voeding in en zou je dus OVERvoed kunnen hebben.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het was geen growmix maar light mix. Tenminste.... zo werd het verkocht. Maar bij de growshop waar ik het haalde zat het niet in de bekende kleur zakken, maar in effen grijze zakken. Ik had in eerste instantie al de vraag of het wel de echte lightmix van plagron was en geen zelf samengestelde mix maar daar beweerden ze dat dat niet het geval was. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het echt grond van plagron was zou er een etiket op hebben gezeten of zou de zak zelf bedrukt moeten zijn.

 

Ik vrees dus dat je in de maling bent genomen door je GS.

 

 

Conclusie: (Misschien) toch overvoeding??

 

 

gr.

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een grond monster neemen en mee naar de schop gaan vertellen hun wel wat je moet doen.ik had altijd het zelfde probleem als ik met pk13 14 werkte maar ik had ook geen meeter he,dus gewoon stom bezig geweest :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb van de 3 weken voorgroei laatste week voeding van bn gegeven bionova grond supermix en bn stikstof

 

Supermix én stikstof?? Is dat niet een beetje te veel van het goede? In welke verhoudig?

 

EC meter ook goed geijkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Supermix én stikstof?? Is dat niet een beetje te veel van het goede? In welke verhoudig?

 

EC meter ook goed geijkt?

 

Nee niet tegelijk. En het toevoegen van stikstof was op aanraden van de GS omdat de bladeren lichter van kleur werden en dat volgens hen een gebrek aan stikstof was.

 

De EC meter is oke. Is de combi van Hanna. Was geen goedkoop ding maar is het wel waard ook. Super apparaatje!

 

Maar goed, hoe zouden jullie het nu doen? PK 13-14? Vitrasol? de BN groeivoeding nog even voortzetten? De planten stonden erg droog. Hebben daarom gisteren ieder een flinke scheut water met voeding ec 1,9 Ph 6,2 gehad, vandaag even niks, en nu vraag ik me af wat ik ze morgen moet gaan geven. Het is dus de eerste week groei. Help!!!! :smoke :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dus de eerste week groei. Help!!!!

================================

 

eerste week BLOEI bedoel je denk ik

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren worden geler dus er is sprake van een stikstof tekort ? Hoe weten ze dat dan ? aangezien er wel 20 redenen te bedenken zijn voor bladvergeling ?

 

"genoeg voeding voor 3 weken " Ook dit wil ik graag even relativeren . dit is slechts een hele grove indicatie want hoe lang het duurt voordat je voeding in de grond op is hangt ook weer af van veel factoren.

Bv : de hoeveelheid grond !!! staat een stek op 1 liter grond of op 20 liter lijkt mij dat de voeding in de kleine pot eerder op is. Of de plantgrootte .

 

Hoe kan de voeding van planten in 10 liter potten in voorbemeste grond al na 3 weken vanaf de start op zijn ?? terwijl de plantjes juist in het begin nog erg klein zijn . Daar geloof ik dus niet in .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is denk ik een combie geweest van droog en een beetje te kort voeding ze staan er nu weer mooi bij en voed nu om de dag PH 6.5 en EC 1.3 dus ik denk dat dat het geweest is

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...