Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mystical-shiva

Hoe Een Hok Bouwen Met 21 Lampen?

Recommended Posts

Hoi heb hiervoor altijd een kotje met 8 lampen gehad en weet wel hoe ik dat moet aanpakken maar heb nu een hele grote ruimte en zou het graag eens met 21 lampen proberen. Het aansluiten van de elektra is niet het probleem, maar het is meer hoe groot zou ik mijn ruimte maken. Ik zat zelf te denken aan 3 rijen met 7 lampen en dan tussen iedere rij een halve meter om te lopen. Als ik normaal zou rekenen zou ik ongeveer 10000 kuub moeten afzuigen maar mijn ruimte is 3 meter hoog en kan er ook nog een stuk loze ruimte bijmaken waar geen lampen of planten staan, hierdoor kan mijn ruimte meer warmte opnemen. Zat zelf te denken aan een 6000 kuub afzuiger met een 3000 kuub inblaas. Om te kweken wou ik houten bakken maken van 10 cm hoog met vijverfolie erin. Zo kan ik makkelijk en snel water geven. De stekken zouden in 7,5 liter potten komen gevuld met cocos met a+b voeding van canna. Brand maar los met wat jullie anders en beter zouden doen.

 

 

groeten mystical-shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort grote projecten komt echt véél meer bij kijken dan 8 lampjes wat je al gedaan hebt.

Je kunt het niet vergelijken.

 

Ik hoop dat je genoeg ervaring hebt om zoiets te starten anders kon het wel eens een hele grote tegenvaller worden.

 

Verder denk ik niet dat dit forum bedoeld is om hier veel dieper op in te gaan.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de luchtinlaat bovenin doen ? zo ver mogelijk van de afzuiger . Dit werkt juist erg goed in een grote ruimte. Zo mengt de lucht goed en je planten staan nergens op de tocht.

 

Tokkie : de wet overtreden doen velen hier . Ik zie niet direct een probleem maar misschie dat andere mods daar anders over denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee mystical-shiva

 

Ik ben te huur per uur.

 

en kan voor de nodige besparingen zorgen ( PM )

 

De vriendelijke Groeien bloei groenten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun je de luchtinlaat bovenin doen ? zo ver mogelijk van de afzuiger . Dit werkt juist erg goed in een grote ruimte. Zo mengt de lucht goed en je planten staan nergens op de tocht.

 

Tokkie : de wet overtreden doen velen hier . Ik zie niet direct een probleem maar misschie dat andere mods daar anders over denken

 

prima :(

Ik heb er (uiteraard) ook geen problemen mee maar ik weet dat er hier veel "hobbykwekers" tegen dit soort grote projecten zijn.

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben te huur per uur.

 

en kan voor de nodige besparingen zorgen ( PM )

 

De vriendelijke Groeien bloei groenten Harry

 

wil je nou zeggen dat je gaat frunniken aan zijn meter?

shame on u :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Het aansluiten van de elektra is niet het probleem, maar het is meer hoe groot zou ik mijn ruimte maken. ....

 

Lezen is een vak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LoL :(

 

Hier een hobbykwekers, geen problemen mee. lijkt we wel eens leuk om te zien zo`n HOBBY projectje.

 

Tja reken ongeveer 1m2 per lamp, afhankelijk of het een 400 of 600Watter gaat worden.

Indeling mag je zelf doen ;)

 

Afzuiger gaat het denk ik niet redden, zelfs niet met 3M hoog.(weer afhankelijk van de W )

 

Je gaat wel foto`s posten he???

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga jeje stroom netjes betalen of koop je wat aggregaten?

21 x 600 watt = :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga jeje stroom netjes betalen of koop je wat aggregaten?

21 x 600 watt = :(

 

 

 

plus vsa's, afzuigers ventilatoren enz!!

 

 

dat wordt graven voor een arregaaaaaat!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bambino

 

zo ben ik helemaal niet ,

 

er zijn heel veel besparingen door te voeren op grote hokken . :(

 

Mzzl Harry

 

het fijne tunnen van die hokken is echt een sport ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb ik niets gezegd :(

het blijkt wel hoeveel verstand ik heb van grote hokken..

het tunen is altijd een must

verder wil ik niets met 21 lampen te maken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet opgepakt hoor. En weet ook waar ik aan begin. En voor de stroom heb ik een groot rad gebouwd met 1000 ratten erin aangezien die er toch genoeg rondlopen in nl. Wilde alleen even kijken hoeveel kuub afzuiger en inblaas ik ongeveer nodig heb. En of er iemand mischien nog tips heeft. Stekken staan altijd voorraad drooghok enzo is er ook al. Foto's komen er zeker als we gaan beginnnen met het bouwen van het hok. En wat is er anders aan 21 lampen dan 8. Je planten hebben nog steeds dezelfde behoefte. Als je ze allemaal evenveel liefde geeft komt het allemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn te horen dat je er nog bent !

Maak er maar een mooi verslag van :(

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi,

Ik heb wel ervaring met grote hokken heb er laatst nog en met 36x600watt gemaakt 22x400

en 30x600, 18x400 en 16x600 gebouwd ik doe eigenlijk niets anders dan voor iemand hokken bouwen op die maat...

maar mijn vraag is waarom ga je eerst vast stellen hoeveel lampen je wil gaan gebruiken en dan pas gaat kijken wat voor een ruimte je nodig zou hebben.

Ik doe het altijd precies anders om eerst kijken hoeveel ruimte ik heb en hoeveel planten ik kwijt kan en dan pas kijken naar hoeveel lampen je er op kunt hangen... enne 7,5l potten???? :smoke

pak lekker 11/12 of liever nog 15l iedereen kijkt altijd als ze groter gaan naar hoeveel planten ze er in kunnen persen in die ruimte kijk liever effe voor je begint want je bent dan veel minder kwijt aan stekken e.d. en je haalt het zelfde of nog meer rendement uit de zelfde ruimte (bedoel dit zijn geen maten voor eigen gebruik meer toch :D )en wat iemand al eerder zei 21lampen is echt anders dan 8 lampen daar is dan ook de ruimte en het aantal planten naar... en als je dan toch gaat rekenen hang lekker twee afzuigers op hoef je die ene ook niet zo op toeren tejagen en je lucht inlaat zolaag mogelijk houden die afzuigers trekken die lucht toch wel omhoog en zorg dat je een goede hoofdkabel naar je stroom bord neemt minmaal 5x4M2 en liever nog 5x6m2

hoop dat je er iets aan hebt

gr rossy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niet waarom iemand met potjes rommelt als je 21 lampen op gaat hangen.

Neem aan dat je kweekt voor maximaal resultaat. Ga je toch niet lopen kloten met zakken aarde en potten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

 

wat had jij dan gepakt als ik vragen mag ik kweek al jaren op zand en ook grotere hokken werkt ten alle tijden gewoon met vijver zeil een bad maken waar ze in staan werkt super

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Ik denk dat hij op hydro bedoelt.

 

Heb ik vroeger ook gedaan maar inderdaad Rossy, ik werk ook zoals jij en dat bevalt goed(beter)

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar m s

 

hoe staat het er nu mee ??

 

nog mijn expertiese nodig ?? :smoke

 

hoor het wel wees wel snel heb meerdere klusjes :D

 

De vriendelijke Knutsel Groente Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...