Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dogwetrust

Tl Kweekje 3x Top 44

Recommended Posts

Hey Dog,

 

Je hebt duidelijk beestjes...

Ik zet 5 euro in op trips. Die witte plekjes op de bladeren ontstaan niet zomaar heh :verrygood

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N1no

 

Hier ff 2 foto's van een blad die de meeste witte stukjes heeft,,Ik zie op hele enkele blaadjes gele kleine beestes?? :verrygood Wat zijn dit trips??,,hoe kan ik die zo snel mogelijk wegkrijgen en is het ook erg?

 

Hier foto's

 

Bovenkant:

Foto=EGOJQVYP.jpeg

 

Onderkant:

 

Foto=DH6UBINK.jpeg

 

Graag snel reacties dan kan ik er gelijk wat tege doen :verrygood

 

Laters,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken niet in een anti-beestjes middel gedompeld voordat je ze plantte ?

Kijk ff in "Ziektes, ongedierte & bladproblemen" daar staan vast wel oplossingen tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net naar de hornbach geweest en heb ffen POKOn Bio-insectenspray gekocht,,

Er staat achter op dat het tegen Schild-,dop-,wol-en bladluizen,thrips en witte vliegen is.

 

Hier foto's:

 

Foto=BKKTOHQZ.jpeg

 

Foto=NFMX86HO.jpeg

 

Wazige foto

Foto=GD6AM6NZ-1.jpeg

 

Iemand dit spul ook al eens gebruikt?

Of weet iemand of dit spul goed werkt??

 

Gr.

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ken het. Lijkt op wat ECOstyle verkoopt wat betreft werkzame stoffen. Het werkt. Persoonlijk prefereer ik ECOstyle, weet niet wat er allemaal precies in deze fles zit. Uranium is tenslotte uiteindelijk ook biologisch afbreekbaar, het duurt alleen een tijdje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stekken niet in een anti-beestjes middel gedompeld voordat je ze plantte ?

Kijk ff in "Ziektes, ongedierte & bladproblemen" daar staan vast wel oplossingen tussen.

 

Ik heb ze [edit whazzup] ergens vandaan ik weet niet of ze dat hebben gedaan,Maar hoe kunnen die trips eigenlijk in me kastje komen??

 

En heeft er iemand ook al eens eerder pokon bio-insectenspray gebruikt? Want ik zouw graag willen weten hoe lang het duurt voordat ze weg zijn ,, :verrygood

 

Heb ze nu twee keer ingespoten,, Maar kan je met tl lampen de planten ook in spuiten met de lichten aan omdat er togh haast geen warme af komt?

 

Gr.

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt op zich niet zoveel uit waar je je stekken vandaan haalt.

Voordat je ze plant, altijd eerst even een badje geven.

Beestjes of eitjes hebben er al ingezeten toen je ze kocht waarschijnlijk.

 

Ik heb die pokon bio-insectenspray ook gebruikt tijdens m'n TL kweekje, maar ik vond het resultaat niet goed. Weekje later heb ik neem-olie gebruikt, en dat werkte goed tegen trips.

 

Het is moeilijk te zien op de close-up foto, maar als het kleine spoortjes zijn op de bladeren, is het waarschijnlijk trips. Als het meer witte puntjes zijn, zou je aan spint kunnen denken.

Even een loep erbij, en zo'n beestje bekijken, en vergelijken met foto's, dan weet je alles. ( google, zoek afbeeldingen enz..)

 

Anti-beestjes spul spuit je het beste als de lampen uit gaan.

Anders verdampt het grootste deel van de vloeistof, en werkt het dus niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@soca

 

Volgens mij zijn bijna al die beestjes weg :verrygood

GA vanavond nog 1 x inspuiten ,en ik wist wel cker dat het trips is. Het waren gele beestjes en heb aan mensen gevraagt en veel er over gezocht maar ,,het was dus zowieso trips maar ze zijn nu bijna allemaal uitgeroeit :verrygood

 

Laterss

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier foto's van gisteren toen ik de plantjes net had ingespoten, Daarna (2min) ging het licht ook uit.

 

Hier de foto's gemaakt met vergrootglas :verrygood :

 

Foto=J7M6BBUP.jpeg

 

Hier waren de plantjes helemaal ingespoten het elk blaadje gehad en de onderkanten ook staat ook op de fles omdat ze overal eitjes leggen.

 

Foto=C3IKGRMD.jpeg

 

Met vergroot glas niet egt zo scherp als de andere.

 

Foto=H8OP3DON.jpeg

 

Foto van een topje de bladeren waren toen net ingespoten met pokon.

 

Foto=87FRWV7G.jpeg

 

Foto zonet gemaakt :smoke ,ik vond deze zelf wel erg mooi vooral omdat je er geen spint meer bij ziet.

 

@soca

 

Nog bedankt voor de tip met vergrootglas ziet er wel mooi uit bvindt ik zelf :verrygood

 

Laterss,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

geinig filmpje.. ik hoop dat die pokon zon werk goed heeft gedaan, bladeren zagen er behoorlijk aangetast uit

volgende keer beter opletten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenop zie je ook niet zoveel. Spint zit op de onderkant van de bladeren. Zorg er voor dat je de bladeren volledig nat maakt met dat spul, zowel van boven als, en dat is nog véél belangrijker, van onderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas

 

Ik vindt tot zo ver nog best mee vallen wat ze hebben aangestast zijn net klomplete bladeren weg,

Bij een paar je je wel wat kleine gaatjes , maar dat is opzich togh niej zo erg?

 

Mooi dat je filmpje leuk vond ik d8 doe es een x wat anders :verrygood

 

Laterss

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

dogwetrust,

 

bangelijk, ik had ook eerst zo een scrog netje in gedachten, zo eerst 4 houten latjes.

en dan een net ertussen.. :verrygood Ga zo verder, volgens mij komt het wel in orde :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaydie

 

Ja scrog is egt relaxt met tl lampen (ook met spa) ik ga volgende keer de helebak voldoen met aarde en neem ik 5 plantjes welke plantjes zijn eigenlijk het best om mee te scroggen met beetje veel opbrengst :verrygood

 

Ook neem ik volgende keer denk ik ook een 100 watt hps zoals MacWeDweed ook heeft, ik wou ook eff weten wat die eraf haalt maar volgens mij gaat het nu niej zo goed met zijn kweekje HERMA's :verrygood

 

Later,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, soms zit het mee, en soms zit het tegen :verrygood Ik hoop er toch nog wel iets van 20 gram vanaf te gaan halen, maar we zullen zien :verrygood

 

Scrogrekje ziet er fijn uit, ga ik volgende keer ook zeker doen... nu alleen nog even bedenken wat ik als 2e kweek ga doen... of zaad of stekken... ga wel voor een wit soortje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MacWeDweed

 

miss volgende keer ook stekjes nemen :rofl vindt ik zelf wel het beste, maar ik zit er aldoor over te denken dezelfde 100watt hps te kopen wordt mijn oogst dan ook een stuk meer?met die 100watter?

 

Gr.

 

dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo growers :wOOt

 

Ik heb ff vraagje ik wil me toppen nu vast gaan binden aan het scrog netje met wat kan ik dat het best vast binden , touw? :rofl

 

Laterss,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

het liefst plantringen, die geven de plant nog genoeg bewegingsruimte, maar ik deed het altijd met vuilniszak clipjes en dan niet te strak want anders beschadig je de plant

 

groet

 

fijne feestdagen

 

BK :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeeKaa

 

Kan ik ook een taygripjes of hoe je dat ook schrijft om heen doen als je ze niet te hard aan trekt??

 

Ook allemaal prettige kerst :rofl

 

Laterss,,

 

Dogwetrust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met taygripjes de topjes nu vastgezet:P meer topjes dan ik d8 :wOOt

 

Ik heb ook ff paar foto's gemaakt alle topjes krijgen stijds langere witte haartjes, ziet er al mooi uit. Ook heb ik even goed bij alle plantjes gekeken en ik zag geen trips meer :rofl

 

Hier de foto's:

 

Foto=ZP3TLTYB.jpeg

 

Foto=WBQORHPS.jpeg

 

Foto=FRENK3QW.jpeg

 

Foto=ZGA3ESSI.jpeg

 

Foto=PMSVDWPD.jpeg

 

Foto=OJMLIQJ7.jpeg

 

Foto=GK4MXJRY.jpeg

 

Foto=KOURH6SJ.jpeg

 

Foto=PMFE7P7N.jpeg

 

Foto=VBPAXIAW.jpeg

 

Foto=E4MYTHE8.jpeg

 

Foto=O6MRWDZ6.jpeg

 

Ook heb ik nog 1 vraagje als ik over een week een 100 watt natrium boven me plantjes zouw hangen tot einde van de oogst zal ik dan een stuk meer oogst krijgen??

 

 

Greets,

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...