Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
neodrol

Men Eerste Kastje

Recommended Posts

Goedeavond,

ik had een ideetje om een kastje te maken met grondvlak van 40x40 en hoogte 1-1.2m

nu zou ik 4 18w tl-lampen willen steken in de hoeken(verticaal), tijdens de groei namelijk tl 33 en daarvan 2 vevangen door 830 in de bloei.

bovenaan zou ik 3 827's van 8w willen steken die ik in hoogte kan veranderen, dit voor tijdens de bloei.

Dit is slechts voor 1 plant, dus maakt het volgens mij niet uit dat de kast niet heel breed is.

als luchtaanvoer en afvoer gebruik ik 2 pc koelers. Alles gaat in tijd geregeld worden door een tijdsklokje.

wat denken jullie er van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig! :specool

 

Speciale reden voor TL's? Je zou eventueel ook een HPS-je van 70 watt neer kunnen hangen... qua aanschaf niet veel duurder (ff bestellen bij onze oosterburen voor 45 euro) en levert iets meer licht op...

 

Gooi dat bouwverslag en kweekverslag maar hier neer :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

de reden voor tl is gewoon omdat ze heel goedkoop zijn in aanschaf, en ik voor bloei en groei dezelfde kast wil gebruiken en hier niet te veel wil aan veranderen. Ook heb ik geen zin om veel te veel rond te kijken naar allerhande kweekmateriaal, tis gewoon om er eens lessen uit te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan. Als het je niet uitmaakt dat je kamer naar wiet ruikt heb je geen filter nodig.

Anders zou ik zelf even een filtertje in elkaar zetten voor zo'n klein kastje.

Kwam pas nog een topic tegen over een zelfbouw filtertje...moet je even zoeken.

 

sucses !

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Ik vind dat topic blijkbaar niet, wat ik wel vind is informatie over geurdodende sprays, hoe doen die het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook zelf men koolstoffilter gemaakt, zal proberen om deze week er een klein verslagje van te maken.

Greetz,

Peyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit 1 of ander topic geplukt (Posted by Whazzup):

 

Een low-cost oplossing kun je met een zakje actieve kool maken en wat gaas:

- Neem een flink groot blik of pot en een klein blik als vorm (pak hem beet een cm of 3 tussen de randen van de blikken als je ze in elkaar zet)

- Maak daar met fijn gaas een korfje omheen. Je hebt nu twee korfjes die in elkaar passen.

- Stort de bodem van de grote korf alvast vol met een laagje kool, even diep als de ruimte tussen je binnenste en buitenste korfje

- Zet het kleine korfje daarop

- Stort de ruimte tussen de korfjes vol

- Dicht de ruimte tussen je korfjes aan de bovenkant af. Dat kun je doen met bijvoorbeeld met de bodem van je grote blik waar je een gat in hebt gemaakt voor de aanvoer of afvoer slang of met wat pur en een plastic deksel of zo. Lijn daar de flens voor je slang op.

- Met tieraps bind je er een laagje afzuigkapfilter materiaal omheen (vergeet de bodem niet) en klaar!

Als je het filter als uitlaat filter gebruikt (er doorheen blaast ipv er doorheen zuigt, werkt ook geluidsdempend)) is het verstandig om aan de binnenkant wat afzuigkapfiltermateriaal te doen.

Kosten: pak hem beet 7 euro aan materialen.

Dit filtertje kun je in je tentje hangen en de lucht erdoor afzuigen met een klein badkamerventilatortje of zo. Luchtdicht maken hoeft niet, zo heb je ook geen inlaat nodig, er komt zat door de naden van je tentje heen.

 

Snap de gehele uitleg wel niet dus maak een paar fotootjes indien je een dergelijk gaat bouwen en maak er een leuk topicje van :specool

 

Greetz BB

Share this post


Link to post
Share on other sites
de reden voor tl is gewoon omdat ze heel goedkoop zijn in aanschaf, en ik voor bloei en groei dezelfde kast wil gebruiken en hier niet te veel wil aan veranderen. Ook heb ik geen zin om veel te veel rond te kijken naar allerhande kweekmateriaal, tis gewoon om er eens lessen uit te trekken.

Mja, ik heb voor mijn kast een lamp van 45 euro gekocht, 100 watt HPS, en die gebruik ik zowel voor de groei als voor de bloei... die zijn er ook van 70 watt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik een beter resultaat kunnen halen met tijdens de bloei 2 keer 18w 827 verticaal, 2 keer 18w kleur 33 verticaal en 2 keer 15w kleur 827 horizontaal boven de plant(en verstelbaar in hoogte). Zou het ook niet beter zijn om te werken met 2 planten onder scrogg, waarbij ik mijn kastje iets groter maak, iets van een 100cmx52cmx48cm?

 

Ik zou deze lampen willen laten opstarten met een 3500w tijdsklok is dit een probleem of moet ik een relais gebruiken?

Edited by neodrol

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp moeten 2 kleinmazige metalen houdertjes met daartussen actieve kool het doen, als ik op het kleinste houdertje een buis aansluit die loopt naar de ventilator van een pc, die alle lucht zuigt door de kool naar buiten?

 

Moet de ventilator dag en nacht draaien of enkel tijdens de lichte uren?

 

Hoeveel zou ik met deze setup van 1 of 2 planten op zen minst kunnen afhalen het gaat hier om deze planten:

greenhouse seeds the doctor female

Genetics: Great White Shark, South Indian, Super Skunk.

Effect: very strong indica with instant body effect, stoned and very long lasting.

Flowering indoor: ready to harvest in 8 weeks. An extra week will give amazing resin and a sweeter taste. Yield up to 800 gr/sqm.

Flowering outdoor: ready around the end of September in the Northern hemisphere; or around end of April in the Southern.

Yield up to 1200 gr/plant.

THC: 18.4% CBD: 1.1% CBN: 0.4%

Edited by neodrol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

in de groei zal je het plantje niet zo snel ruiken.

als deze gaat bloeien kan je beter je afzuiger continu aanhouden.

je kleurencombinatie vindt ik wel ok. gebruik veel 33(of andere waar veel blauw in zit) in de groei en een dot 827 en wat 33's in de bloei

laat het licht zoveel mogelijk "op"de bladeren vallen..want waar staat de zon?

licht van onderuit zal iets maar niet veel uitmaken..

scroggen en al het licht langs de bovenkant lijkt mij de beste oplossing voor je.

ik denk niet dat je veel opbrengst zal hebben...maar wat maakt dat uit?..jij kan straks je eigen gekweektje jointje opsteken..

daar ga ik het voor doen..

 

en blijf hier zoeken en lezen..ik zit hier nu een maand >dag en nacht<.struin heel google af en weet nog niet het topje van de ijsberg.. :verrygood

 

comentaar op mijn stellingen zijn altijd welkom.. :smoke

 

met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig mi643. :smoke

 

Da's een straf wietje Neodrol! Niks drollerigs aan... Een goede keus als je van plan bent te gaan sroggen in elk geval. TL's stralen niet zo diep, dus kun je inderdaad zoals mi643 zegt het beste je lampen zo dicht mogelijk op de planten te houden, bij TL's een centimeter of drie. Eventueel een pc-fannetje er onderdoor laten blazen zodat de dames het niet te warm krijgen. Je kunt de TL's vastmaken aan het plafond en de potten in hoogte verstellen, maar ik vind persoonlijk een traploos in hoogte verstelbaar armatuur makkelijker. Het armatuur wordt met al die spullen wel een zwaar ding, dus houd hier rekening mee bij het ontwerp van je kast. Badkamer afzuigertje erop voor de frisse lucht, voldoende lichtdichte inlaten...

 

Als je die zaden direct na het ontkiemen op 12 uur licht zet worden het waarschijnlijk redelijk korte plantjes en lukt het ook zonder scrog-gaas. Maar daar ken ik die soort niet goed genoeg voor dus ik zou in principe toch gaan buigen en binden in een scrog opstelling. Het is wat werk, maar bij een klein kweekje goed te doen. Zo'n soort als die je noemt groeit na het overgaan op 12/12 niet lang meer, dus je kunt makkelijk bepalen wanneer je veldje goed bezet is en je om kunt schakelen. In dat geval dus niet na het ontkiemen op 12/12, maar even afwachten hoe ze zich ontwikkelen. Voor scrog zijn stekken overigens wel makkelijker.

 

En een koolstoffilter is wel een aanrader. Je wilt niet weten wat voor geur je kamer vult als je die kast openzet, dus zeker op kot een vereiste. Ik zou alleen gewoon een klein filtertje bestellen bij de growshop, kan ook internationaal. Omdat er relatief weinig lucht doorheen gaat kun je ze lang gebruiken en dat soort filters wordt ook nog eens machinaal 'ingeklinkt' zodat er zoveel mogelijk lucht langs die korrels gaat. Een zelfgemaakt filter gaat toch eerder stinken omdat er minder lucht in contact komt met de korrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

@Mad Scientist..tanks voor de aanvulling :smoke zo'n prater zoals u is ben ik nog niet.maar over een jaar of 3-4 hoop ik je onder tafel te lullen :verrygood

 

nog een tip om je tl armatuur wat lichter te houden..gebruik in plaats van een plaat hout een paar aluminium "u profielen" om je tl-bakken aan vast te schroeven.

deze dingen zijn echt stevig en lekker licht.

als je de bak nog wat te slap vindt kan je er ook nog 1 diagonaal monteren..

zijn gewoon te vinden in de doe het zelf zaken.

 

mee groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes heb ik al, nu tijd om deze week aan de kast te beginnen. Ik heb dus een in hoogte verstelbaar systeem ontworpen met daarop 6 lampen van 18w, tijdens de groei laat ik 2 lampen kleur 33 branden, tijdens de bloei komen er nog 4 bij van kleur 827. Ik ga in de kast 3 planten zetten, in potten van 4l de kast gaat ongeveer 60 op 60 zijn en 1m hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...