Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
double_s

Intresse In Tl Kweek (mijn Plan)

Recommended Posts

mijn interesse is helemaal gewekt door het kweken onder tl omdat dit tog wel wat goedkoper is en ik het voor eigen gebruik doe en een beetje aan vrienden verkopen. ik hoef er niet rijk van te worden.

klik hier voor mijn ontwerp !!!

ik hoop dat mijn tekening een beetje duidelijk is. er komt dus een dubbele lattenbodem in van 10 cm (op de tekening staat 5 cm) in elke hoek wou ik een computer fan aan de wand monterer zodat je lucht van onder af hebt.

bovenin wou ik 2 fans voor de afzuiging.

ik wou 38 watt tl doen maar weet nog niet hoeveel. iemand een tip????

graag zou ik ook willen weten als ik overal de zelde fans voor kan gaan gebruiken of dat ik het miss anders moet aansluiten.

alle 6 de fans wil ik op een regelaar doen zodat ik ze per stuk kan bedienen.

ik wil 5 l potten gaan gebruiken om mijn plantjes klein te houden.

hoeveel planjes raden jullie mij aan???

heeft er iemand ervaring met een zelfde soort kweek zoja wat was je opbrengst????

verder alle tips welkom dit word mijn EERSTE keekje

zoals je kan zien zit er ook een klein hokje bij om de stekjes groot in te brengen zodat je achterelkaar door kan kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op het forum double_s, leuk om die interesse te zien in micro kweekjes.

 

IK zou wel nog een hoop aan je ontwerp verbeteren:

-ga voor zo veel mogelijk tl lampen, licht is gewicht en het zorgt gewoon voor dikkere toppen.

-als je 4 fans voor inblaas gebruikt en 2 voor afzuiging verlies je de onderdruk in de kast en zal je krijgen dat er geurtjes langs je filter zullen ontsnappen.

-Ga voor de vierkante 7,5 liter potten, zeker met de 150cm hoogte (ik zou niet meer dan 100cm gebruiken omdat vanaf dat punt de tl's toch niet meer diep genoeg doordringen).

-IK zou er 5 neerzetten, om binnen het gedoogbeleid te blijven.

-Als je goed onder tl wilt kunnen kweken zul je echt moeten scroggen, kijk hier voor meer info

 

verder is er nog genoeg te vinden op het forum om je door je eerste kweek heen te helpen.

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

een passieve invoer is voldoende. De extra fans kun je beter gebruiken om je TL's te koelen en inderdaad, liefst zo veel mogelijk TL met de juiste kleur! Zie het TL topic in dir forum. T5 is erg aantrekkelijk inmiddels...

 

Als je TL gebruikt dan zou je de vsa's bovenop de plannk kunnen schroeven, liefst electronische, dat scheelt weer een hoop warmte.

 

Ik zou niet voor hoogte gaan maar inderdaad scroggen. Zie de voorbeeldkweek sticky van attitude in dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed je berekeningen had gedaan kwam je erachter dat je ongeveer maar 1meter tot 1meter 20 over hebt om te kweken. ik hou het denk ik bij 5 l potten des te meer potten ik kan. nog bedankt voor de tip over scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gewoon voor de grotere potten of de bak gaan toch?

(eerst selecteren in potten als je met zaad gaat kweken)

Of je nou 10 potten neerzet van 5 liter of 5 van 10 liter, de plantontwikkeling zal een stuk beter zijn in 10liter potten en het is gedoogd :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...