Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Jack Herrer In Combi Met B.a.c. Bio Voeding...

Recommended Posts

Deze ronde gaan we ''sannie's jack herrer in stekvorm eens in een andere opstelling testen het zijn 46 plantjes die gaan plaatsnemen in een hokje van 3m²,mijn testhokje,er zal met 3 x 600 watt hps lampen gewerkt worden deze ronde,en volgens de SOG methode zoals we gewoon zijn,deze potente overwegende sativa kan je echter in deze opstelling niet zomaar haar eigen gang laten gaan,de planten zouden immers al snel de lampen ingroeien,daarom zal ik ze 2 tot 3 maal gaan toppen om ze breder en minder hoog te laten worden,in de sog opstelling is het daarom belangrijk dat net als in de scrog opstelling de zijtakken later de hoogte ingaan,en zo het centraal gedeelte gelijkmatig aanvult,zodat de hoogteverschillen minimaal kunnen blijven,tot hier het theoretisch gedeelte,dit gaan we nu in de praktijk omzetten,de plantjes hebben 16 h in het duister gestaan,toen ik de doos openmaakte waren alle plantjes nog steeds intact,zal wel wat stress veroorzaakt hebben,maar het zijn sterke potente plantjes,klein nadeel aan pitpotjes is wel dat de worteltjes beschadigd worden omdat de onderzijde plakt aan het kartonnetje,dat heb je niet met steenwolpluggen,voordeel is wel dat je deze pitpotjes goed vochtig kan houden...

 

Zoals ik al eerder vermelde gaan we ook de biologische voedingslijn van bac uittesten,leuk om ook met deze voeding eens kennis te kunnen maken,de aanbevolen hoeveelheden ga ik al direct naast me laten liggen,ga op een lichter regime werken,ook ga ik sannie's eigen producten toevoegen zoals de bekende bacto,en een nieuwer product,Yucca,een biologische uitvloeier,die de waterverspreiding in het medium gelijkmatiger zal moeten gaan verdelen

het gamma...

Foto=3OQMDBK3.jpg

Bij aankomst zijn de pit pot pluggen gedoopt in bac's wortelstimulator in de verhouding van 1ml op 10 liter water,samen met yucca in de verhouding van 5ml op 10 liter water,nadien zijn deze geplant in zaai&stekgrond met wat seramis,en met een lage ec waarde,en in het plantgat wat schimmeltjes,deze in 1 liter pieterpotjes van 9x9x10 cm,en netjes aangevuld tot de rand,nadien 40 ml van deze oplossing gegeven per potje,ph waarde 6.0,en onder 1x400 watt hpi lamp geplaatst aan 18h per 24 h .De 5 voudige membraanvernevelaar staat ook op dit regime zodat in de donkere periode de lv niet te hard van stapel zou lopen,we gaan de ruimte wel bijverwarmen tijdens de koudere nachten,maar tot mawimum 18°,wil de internodeopbouw zo gedrongen mogenlijk houden immers...

De foto's,reeds lekker in de mist...

Foto=JYLCHOYO.jpg

de lv waarde is ondertussen stabiel rond de 85%

hier onder hpi licht...

Foto=ZZA7PLUE.jpg

updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi Rataplan, hier ben ik heel nieuwsgierig naar.

Dit is een spannende combinatie.

Succes en aub meer dan een gram per watt da ga ik meteen over op BAC :specool (beste reclame en testuitslag)

Gr. chemische Skywalker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooiii, Rataplan, ga ik zeker volgen, belooft weer wat moois te gaan worden..

 

succes

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een top topic, ik ben benieuwd of

je een verschil merkt met die productlijn van bac.

 

Staan ze gelijk al in je nieuwe kast???

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh: :no :no geweldig rataplan weer op een andere

manier kweeken ben benieuwt

 

hier gaan we weer lekker voor zitten :specool :j :no

 

laters pp..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

ziet er weer leuk uit om te volgen en zeker zeer leerzaam :huh:

tofe test ter vergelijking met biobizz, beide bio, ben benieuwd.

maar wat zijn dat allemaal voor mini potjes , zijn dat poedertjes die bac producten ?

en zijn deze dan mischien wel in een bevloeingns systeem te gebruiken?

 

k'kan niet wachten om deze jack van haar gewicht te zien doorknakken in je opsteling. :specool

 

succes alvast :j

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, die voeding ga ik dus ook uittesten. We gaan hem weer volgen rataplan! (was overigens erg gezellig gisteren - zit nog even aan een jointje belga stuff :specool )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan mn kinders niet in een beter verpleeghuis wensen :specool

succes rataplan

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

dit gaat op zeker een mooi verslag worden :specool ik ga dit tot het eind toe volgen. :huh:

 

:no :no :j

 

 

edit: waar kan ik aandelen van sannie en van B.A.C. kopen ?

:no :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit word er zeker weer 1 om te volgen :specool

 

En ben erg benieuwd naar het verschil met de bio-bizz.Maar is het niet wat om de volgende ronde in het zelfde hok een ronde te draaien met dezelfde planten en dan met de bio-bizz?

Dan kan je pas echt het verschil zien in de verschillende voedingen.

 

Je haalt tot nu zeer goede resultaten met die voeding, maar kan je het verschil in voeding niet pas echt zien als je dit met de zelfde soort plant doet, in hetzelfde hok?

 

Wordt gevolg.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om eens van een vaste voedingslijn af te stappen, is gelijk bij whisky hé, je moet ze allemaal es proberen om te weten welke de beste is. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de possitieve resultaten :smoke

even de vragen beatwoorden...

@ nitro,Biobizz is niet mijn vaste voedingslijn,wissel regelmatig af,alleen Biobizz is me als beste tot nog toe meegevallen... :specool

@ spock,de resultaten zijn er met biobizz,echte testen kan je alleen maar draaien indien ook de klimatologische omstandigheden identiek zijn,voor het moment is de luchtvochtigheid al een stuk lager dan in de nazomer,nachttemperaturen zijn veel lager enz...Neen,ga gewoon eens kijken of deze voedingslijn van BAC me echt bevalt,niet alleen de resultaten tussen de planten zelf tellen mee,het is een totaalbeeld dat ik eens wil onderzoeken,ga de voeding ook in het andere hok een ronde proberen,het zal een hele tijd gaan duren eer ik met zekerheid een oordeel kan vellen,feit is dat Biobizz in combi met vloeibare guano heel goede resultaten neerzet,over deze voedingslijn valt dan in mijn ogen geen enkel negatief punt op te sommen...

@ sannie,we doen ons best,aan alle anderen,bedankt voor het volgen :verrygood

Update 7 dagen groei...

-------------------------------

de eerste dagen na thuiskomst met de stekken is er vrij weinig te vertellen,door de stress van in het donker te staan gebeurde er vrij weinig visueel,na 3 dagen bespeurde ik de eerste worteltjes uit 1 pieterpotje,de 4e dag zijn ze echt beginnen aanslaan met frisgroene uitgroei en 5 vingertjes :specool nu de 7e dag zijn ze allen gefimt,dus een deel van de nieuwe uitgroei is volledig weggesnoeit,er rest nog 1 achterblijvertje waar nog geen wortels te bespeuren valt in het pieterpotje.

hier is de aarde reeds onderin opgewaardeerd door schimmels,zeewierkalk en bacterial...

Foto=7AMOTCPC.jpg

Een der plantjes net voor het fimmen...

Foto=PKCIYCJH.jpg

 

Foto=MIVSJFRU.jpg

en na het fimmen...

Foto=4SNKXZXS.jpg

Hier gaan de mooi gewortelde stekken eindelijk in de bak...

Foto=F86CFUSA.jpg

linker kant;16 per m²

Foto=QSJNAAIX.jpg

rechter kant,16 per m²

Foto=WKRFWBJC.jpg

achterkant,13 per m²

Foto=BTBAPFOQ.jpg

het achterblijvertje

Foto=PPL74IAH.jpg

en de mooiste stek

Foto=ZZE8FUSK.jpg

stekken zijn ingewatert langs boven rond het stammetje met Biogrow(groeivoeding heb ik niet van Bac)1ml per liter water en bacto 1 gramm per bak op ph waarde 6.2,morgen krijgen ze wortelstimulator,plantjes hebben 200 ml gehad boven in de bak,de wortelkluit was al redenlijk droog in de pieterpotjes,en als laatste kregen ze een frisse nevel op het blad met bladvoeding...

lampen branden nu allen,hpi lamp is weg en vervangen door 3x 600 watt hps bloeilampen,ga nog drie dagen de klok op 18/6 laten staan,dan gaan ze in de bloei

lv is 70% bij een dagtemperatuur van 23°,nacht 18°

Volgende update Zaterdag a.s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topie dat ziet er weer strak uit hier gaan we weer lekker voor zitten :smoke :verrygood

 

 

laters pp..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 rataplan deze gaan we weer volgen

gebruik al lang bac maar ben wel van plan om

over te stappen naar de nieuwe bio lijn de volgende ronde

dus wel leuk dat ik hier weer ff mee kan kijken

c045.gif

 

mzzl kc :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee rata .

 

wat is het toch weer een genot om jou aan het werk te zien ( slijm slijm :smoke )

 

ben benieuwt hoe de jacky´s het bij jou gaan doen .

 

De vriendelijke groeien bloei groenten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij rolt ze dik he rataplan? :smoke Foto=WKRFWBJC.jpg

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke lol hij rolt ze zeker dik, of puur.

Tel er toch echt 15 in de achterkant :verrygood

 

Maar nu we hier toch zijn, je zegt dat de aarde reeds onderin opgewaardeerd door schimmels,zeewierkalk en bacterial is.

Als ik het goed begrepen heb laat je de onderste laag aarde meestal met rust, je mengt die dus niet met de nieuwe aarde om het bodemleven niet te verstoren.

Hoe breng je dan de schimmels,zeewierkalk en bacterial aan in die onderste laag aarde?

 

En nu we toch bezig zijn, waaruit bestaat je nieuwe aarde, zelf gemengd of komt deze uit de GS?

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spock,dat heb je verkeerd begrepen,nadat de bovenlaag is afgegraven ga je op de aarde daar wat bijkalken,schimmels onder je verse aarde mengen,en deze laag dan goed gemengd aanbrengen op de kalkkorreltjes welke je goed mengt onder de aarde,zo blijft de rest van de aarde intact,en kan je per nieuw plantgat opnieuw schimmeltjes daar uitzetten,dat is alles...

Door het voorval van verleden week stopt hiermede ook dit topic...

@Sannie,terug naar indoor verplaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...