Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Brakkie

Lachgas

Recommended Posts

Ben veel op feesten geweest waar wel een grote fles aanwezig was en heb er ook van genoten ,maar als de fles bijna op is en iedereen aan de lachgas heeft gezeten wordt de sfeer meestal iets grimmiger.

 

Paar jaar geleden op de Loveparade stonden ze gewoon met een kraam , fles,ballonnen en vuilniszakken ,echt lache.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhalatieanesthetica: algemene informatie

Veelvuldige blootstelling aan narcosegassen heeft schadelijke effecten op de voorplanting en het nageslacht. Met name werknemers die tijdens de zwangerschap werken op de verloskamer lopen risico op een aangeboren afwijking bij hun kind. De werkgever moet daarom maatregelen nemen om blootstelling aan narcosegassen zoveel mogelijk te voorkomen.

 

Wat is het gevaar van inhalatieanesthetica?

Hoe gaat u om met inhalatieanestethetica?

Welke regels gelden met betrekking tot werken met inhalatieanestethetica?

Meer informatie

Wat is het gevaar van inhalatieanesthetica?

 

In de patiëntenzorg wordt gebruik gemaakt van narcosegassen, ofwel inhalatieanesthetica. De stoffen vallen in de categorie gevaarlijke stoffen, blootstelling kan consequenties hebben voor de voortplanting en het nageslacht.

 

‘Piekblootstellingen’ aan lachgas (Entonox), dat wordt gebruikt bij pijnbestrijding bij bevallingen, kunnen aangeboren afwijkingen bij het kind tot gevolg hebben. Piekblootstellingen kunnen optreden bij sluderen, de MRI-scan, in inleidingruimten en verloskamers (waar ventilatie en afzuiging niet zo adequaat is als in operatiekamers).

 

Extra risico lopen zwangere werknemers in de gevoelige periode (maand 2 en 3 vanaf de laatste menstruatie). Elke situatie waar piekblootstelling aan lachgas kan optreden moet in deze periode worden vermeden.

 

Hoe gaat u om met inhalatieanestethetica? Documentindex

 

Ziekenhuizen worden geadviseerd het gebruik van lachgas (zoals op de verloskamer en bij het sluderen) zoveel mogelijk te beperken en bij voorkeur te beëindigen. Dit kan door gebruik te maken van alternatieven zoals intraveneuze anesthetica of andere vormen van pijnbestrijding bij bevallingen (zoals de ruggenprik).

 

Indien geen gebruik wordt gemaakt van genoemde alternatieven, moet de werkgever zoveel mogelijk maatregelen nemen die blootstelling voorkomen. Het gaat in de eerste plaats om maatregelen aan de bron. Deze maatregelen staan beschreven in beleidsregels 4.9-5: Doeltreffende beheersing van de blootstelling aan inhalatie anesthetica.

 

Als deze maatregelen tot onvoldoende resultaat leiden, moet de werkgever andere maatregelen nemen. In afdalende rangorde zijn dit ventilatie, afscherming van mens en bron. Als laatste volgt pas het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen dient tot een minimum beperkt te blijven.

 

Indien geen zekerheid bestaat dat piekblootstelling in elke situatie wordt voorkomen, moet de vroeg zwangere werknemer worden vrijgesteld van werkzaamheden met een risico op piekbelasting aan lachgas. De bescherming van zwangere werknemers in dit kader staat in beleidsregel 1.42 van het Arbeidsomstandighedenbesluit.

 

Welke regels gelden met betrekking tot werken met inhalatieanestethetica

 

etcetera.

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kan ik ook een heel verhaal ophoesten waarom je niet zou moeten blowen.

 

Drugs is slecht, daarom geniet ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey man,

 

het is zoals de rapper (underground death rap). zoek maar op.

 

achter het ziekenhuis staat altijd een groote bol gevuld met puure lachgas. daar kan je mooi rustig chillen.

vroeger ong. 15 jaar geleden gingen wij dat in het weekend wel eens doen.

wel uit kijken het is erg koud en bij te veel ga je ff out, maar dat is eigenlijk ook wel weer erg leuk.

als je een vuilniszak mee neemt in je auto met muziek is het helemaal dope.

 

het is wel stelen wat je dan doet........ :specool

zeg er dan tenminste ff bij dat je een behoorlijk risico loopt dat je longen bevriezen als je rechtstreeks aan zo'n fles gaat lurken...

 

Laat de O²-gehalte van jouw inademlucht nooit beneden 200mb komen, anders bestaat de gevaar dat je stikt!

 

wat lul je gast, zuurstofgehalte word niet in milibar aangegeven, das alleen relevant als je zo'n mengapparaat zoals in het ziekenhuis hebt. als je interresant wil doen met wetenschappelijke termen kan je trouwens in een nederlandstalige (of daarvoor doorgaande) tekst ook beter de term "distikstofoxide" gebruiken ipv 1 of andere antieke duitse term.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lachgas,lekker man,

2 patronen in een slagroomspuit,

en langzaam leegzuigen.

 

tering,dat gevoel is echt lekker.

 

alleen op den duur moet je meer en meer nemen,anders werkt t niet zo goed meer.

 

maar het blijft lekker.

 

van die poppers,dat geeft ook een vaag effect.

ik kreeg toen een snuifje van een flesje aangeboden van een maat van me,

vlak voor we de edah binnengingen.

het bleek een van de sterkste variant te zijn,want ik ging echt spacen.

 

toen kwam ik daar nog een vage kennis tegen en moest ik praten.

ik hoorde mezelf heel in de verte praten,mn lichaam voelde licht aan en ik wilde snel de winkel; uit....

 

jammer dat poppers nu verboden zijn,

het is leuk spul voor tydens de sex.

 

greets

lee :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken is ook verboden maar doen we toch ook :j

 

poppers zijn ook op elke hoek van de straat te koop hoor :specool

 

Tokkie :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeg er dan tenminste ff bij dat je een behoorlijk risico loopt dat je longen bevriezen als je rechtstreeks aan zo'n fles gaat lurken...

 

lezen is ook een vak, maar ja....jij hebt zeker ook te lang in de lachgas fabriek gewerkt.....maar ik zal het uitspellen voor je

 

je doet je handschoenen aan. je stopt de vuilniszak aan de vul opening en draaid hem langzaam open. de vuilniszak zal vol lopen en klaar voor gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb t een keer gezien,

en ik had m nog zo gewaarschuwd......

 

een maat van me had patronen gekocht,

en kwam op t idee om er een gaatje in te prikken en rechtstreeks aan zn mond het gas naar binnen te zuigen.

het flesje bleef aan zn vingers plakken,hij had geluk dat ie schrok en dus nog net niet het flesje aan zn lippen hield.

 

als dat gebeurd was,had ie een groot probleem.

 

dus een waarschuwing,probeer nooit een flesje rechtstreeks leeg te zuigen,

want het gaat gegarandeerd verkeerd.

 

greets

lee :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga vooral door met lachgas te gebruiken :j

Als je je nog eens wilt voortplanten, heeft je nazaat heel veel kans op geboorte met open gehemelte.

En hazelip dus. Een goede vriend van mij heeft in een lachgasfabriek gewerkt met de nodige consequenties.

Zijn dochter is er de dupe van geworden. :specool

Dus bezint eer ge begint zou ik zegge :huh:

 

 

Gast waar bazeer je dit op? Er worden over veel drugs fabeltjes de wereld in geholpen. Lachgas wordt door velen beschouwd als een middel dat veilig gebruikt kan worden. Als je een bron hebt waaruit dit blijkt post het dan even. Ik ben namelijk wel benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Zeker te weten, de vriendin van mijn dochter is een voorbeeld, haar vader heeft in de lachgas fabriek gewerkt, zij is daardoor geboren met open gehemelte en nog meer nazaten die in die fabriek hebben gewerkt. Ze wordt nog ieder jaar geopereerd aan haar hazelip, dus bazel nie man en ik ben een vrouw. :specool

Maar doe maar lekker stoer en ga zo door zou ik zeggen, ik zeg niet dat ik nooit iets anders gebruik. Vind het ook spannend om eens een keer iets uit te proberen, maar als je met je neus op de feiten wordt gedrukt, piep je wel anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, N1no,

Er is een verschill tussen eenmalige / vaaker gebruik en steeds onder de N²O te zitten. Hierop wijzen ook de medischen een pathologischen drukwerken.

Denk maar an asbest etc.

 

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit in een land waar wiet vrij verkrijg baar is,,

Kijk dat ze in USA wurgsex doen voor high of in brazil lijm inhalen voor de kick, begrijp ik og enigzins bij het gebrek aan beter in die landen,,

 

Maar jongens en meisjes,,, lachgas how low can u go..

 

koop een leker stukie wiet ofzow...sjezus waar gaat dit heen...

 

Zag ze vroeger wel zitten in de sillo's in Amsterdam, zwaar deraan comatoast beetje maf doen met een ballontje,, de XTC was in die tijd ook al iet meer wat ze jaren daarvoor was,, maar wat ben ik blij dat ik die rare alternatieven heb over geslagen,, Sjezus wat is hardrugs toch fout..

 

Maarja da lachgas heeft 1 voordeel, als je je brein eenmaal weg hebt vergast kun je der

in iedergeval nog om lachen.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
lezen is ook een vak, maar ja....jij hebt zeker ook te lang in de lachgas fabriek gewerkt.....maar ik zal het uitspellen voor je

 

je doet je handschoenen aan. je stopt de vuilniszak aan de vul opening en draaid hem langzaam open. de vuilniszak zal vol lopen en klaar voor gebruik.

 

de enige referentie die je in je originele post naar een vuilniszak geeft is dat je er 1 mee kan nemen naar de auto, verder zeg je d'r bij dat het spul koud kan zijn. ik weet niet of het je ooit is opgevallen, maar d'r zitten hier verdomd veel mensen die daar niet automatisch "je doet je handschoenen aan. je stopt de vuilniszak aan de vul opening en draaid hem langzaam open. de vuilniszak zal vol lopen en klaar voor gebruik." van maken. neem in het vervolg aub ff je verantwoordelijkheid door duidelijk uit te leggen wat je bedoelt of hou je bek, mensen die in staat zijn lachgas op een verantwoorde manier te gebruiken zullen er zelf ook wel achter kunnen komen dat je het bij een ziekenhuis kan jatten.

 

@ n1no, het klopt wel dat lachgas miskramen kan veroorzaken, is zo'n half jaar geleden nog al wat ophef over geweest, dit betrof echter ziekenhuispersoneel wat veelvuldig in operatiekamers werkte, en op deze manier langdurig aan kleine concentraties blootgesteld is, en zal voor het incidentele recreatieve ballonnetje niet opgaan. totaal niet met asbest te vergelijken trouwens, zolang je er voor zorgt dat het niet gaat verpoederen is dat 1 van de beste isolerende materialen die je je kan wensen, en hoef je ook nergens bang voor te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KroZNaXsZ

Jij schreef: zuurstofgehalte word niet in milibar aangegeven, das alleen relevant als je zo'n mengapparaat zoals in het ziekenhuis hebt.

 

Dat is niet helemal correct: Het gaat om de partialdruk. Normaal heb je een partialdruk van 210 mb zuurstof en een partialdruck ca. 780 mb stickstoff en 10 mb edele gassen. Ik ga hierbij van een omgevingdruck van 1 bar uit.

 

Als jij het niet will geloven, een vragje:

Warom hebben de meesten bergbeklimmers op de Mt. Everest zuurstof nodig? :smoke

(Ik ben duikleraar en NitrOx-Instructor duiken) dus ik denk niet dat ik lul. :verrygood

 

In Ziekenhuizen wordt N²O met zuurstof gebruikt, ik weet het niet zeker: in een verhouding van ca 70% N²O en 30% O² (dus 300mb O²).

 

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch graag van iemand een link krijgen met duidelijke info over lachgas. Ik ben ervan overtuigd dat mits je dit af en toe als recreatieve drug gebruikt er geen problemen zullen zijn. Ben je van plan je misses zwanger te maken zorg dan dat jee een poosje van alle drugz afblijft, beter safe than sorry.

 

Uiteraard wil ik zo'n bewering meteen intrekken als ik degelijk bewijs lees dat het schadelijker is dan bijvoorbeeld alcohol. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi N1no,

Ik heb hier paar links: (helaas in duits)

Hier krijg je "bongs" voor Lachgas/ N²O: http://www.kapsler.de

Meer info van een user: http://www.lachgasinfo.de/index.html

 

Ik heb nog geen reactie van KroZNaXsZ gekregen, dus lul ik door ;) :

 

Let op met de zuurstoffgehalte van het mengsel:

http://vptserver1.unizh.ch/reloader.htm?ht...002/4972_00.htm

 

- Bei einer Sauerstoffzufuhr von 15 ml/kg/min sollte den Sauerstoffpartialdruck auf 200 mmHg verbleiben (Klide 1992).

- Wegen des schnellen Abflutens von Lachgas muss der Patient nach Beendigung der Gaszufuhr noch 10 Minuten mit Sauerstoff insuffliert werden, um eine Hypoxämie zu vermeiden. Ein Rückatmen von Lachgas wird so reduziert (Hall 2001e).

 

Info van mij: De Wet van John Dalton (06-09-1766 - 27-07-1844)

De druk van een gasmengsel is de som van de drukken van de gassen. (dus millibar)

 

Info over zuurstof-druk:

0,21 bar normale partieel-druk voor de mens

0,16 bar eerste tekens van zuurstof-gebrek

0,10 bar Coma, bewustelooshijd

 

Voor een veilige gebruik van N²O moet je dus echt voor voldoende zuurstof zorgen, anders ga je onderuit.

 

Ik wens je veel plezier :(

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Torsti,

 

Maar... ik bedoelde eigenlijk meer een site met de negatieve gevolgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi N1no,

Tot nu toe heb ik niets gelezen vanwegen negative bijwerkingen en leverschades ed.

 

De grootste gevaar is blijkbaar dat je onderuit kan gaan door zuurstof-gebrek.

Op http://www.lachgasinfo.de/index.html heb ik ook geen negative bijwerkingen gevonden, dus

veel plezier.

 

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is het voor de hersentjes niet schadelijk bij langdurig gebruik ?

als ik het al ooit een keer zou doen zou het waarschijnlijk 1 keer zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu al weet dat het bij 1 blijft heeft het niet veel zin, immers als het niet bevalt o.k. 't was maar ene keer, maar als 't wel bevalt blijf je verlangen naar de tweede keer. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi N1no,

behalve verstikken door zuurstofgebrek zijn geen verder gevaren bekennt, blijkbaar.

Neem effe twee hisjes en wacht af. Tussentijds gewone lucht inademen. Zorg ervoor, dat een vriend erbij staat, die je kan helpen als jij onderuit gaat.

En als dat gebeurt rustig blijven (de vriend bedoel ik) solang jij ademt, regelt het zich vanzelf (je wordt weer waker!) :(

 

 

Der Kapsler (De capsulaar) had gebruikers beschreven, welke meer dan 40 capsules per week gebruikten, en zij functioneren nog steeds.

 

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...