Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Reflectionized

,

Recommended Posts

zeer interesant!

 

ik woon ook aan de duinen. ik heb al wat wateren gereserveerd maar ik denk niet dat het gaat lukken om ze op andere plekken te zetten. ik weet wel vette plekken met heeeel veeeeel bramen :whistling of een open plek met een straal van 300 meter naar het eerste pad. ( yo ik ben mountainbike kampioen in mijn provinci geweest ;) ) maar zou het lukken om wiet te kweken als het niet naast het water staat?? ik heb egt geen tijd iedere dag erheen te gaan hoor... ;)

 

hebben andere mensen hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen dat zand niet echt water op kan nemen of vast blijven houden. zit veel te veel lucht tussen de zandkorrels. maar je kan er altijd een plantje neerzetten en kijken wat er gebeurt :whistling misschien de grond verreiken met water absorbeerende dingen.

 

kans op slagen is sowieso bij guerilla kweekjes niet echt hoog. maar wie niet waagt die niet wint. ik zou zeggen dat het het proberen waard is want om de prijs van zaad/stekken hoef je het niet te laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zeer zeker geen zandgrond!! het is gewoon goeje potgrond die zo verkocht zou kunnen worden.

maar heeft iemand een idee wat ik als buffer zou kunnen gebruiken?? misschien gewoon een paar waterdichte bakken ingraven op 80 cm schuin onder het plantje? ik ga liever geen dure korrels kopen ofzo.

of zou de eerste m3 bij het plantje heeel veeel blokken hout ingraven dat die lekker voltrekken ern worden weggegeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit misschien wel op de bovenste laag vruchtbare grond, maar bij lange droogte moet je water van verder naar beneden halen (grondwater), dieper in de grond zit bij duinen wel zand. dus of het water dan nog naar het oppervlakte wil weet ik niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De duinen, waar we in Nederland over praten, bestaan uit fijn zand, wat in houdt dat het enorm doorlatend is wat water betreft. Je kunt het vergelijken met standzand, als er een golf over spoelt, zie je het in no-time wegzakken. Verder groeit er in de duinen nog geen onkruid. De enigste aanwas die er ook is en nog kunstmatig is ook, is Helmgras, is om het zand bij elkaar te houden. Het is compleet het tegenovergestelde, wat een cannabisplant nodig heeft, lijkt me toch ?

Verder zijn duinen ook extra beschermde gebieden waar veel toezicht is en veel konijnen ed. zijn.

Als je daar een emmer bijgooit, is hij in 20 sec. weg, foetsie, is ook de bedoeling van duinen.

Al met al, lijkt me geen rieel idee, om daar te gaan kweken, in ieder geval ik zou er niet over prakiseren.

 

Gr. Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeggis, wie woont er hier nou werklijk aan de duinen...

ik bedoel dus niet tussen het helm maar in het bos dat tussen het helm en de huizen zit.

 

wat het tóch een speciefiek bos maakt is dat er eigenlijk geen meren/beekjes zijn, de Ph is beter, en er is wat meer wind.

ik ben zeft op verschillende plekken gaan kijken en het is zeker 1 meter prima grond. wat ik kan zien aan stukken grond die opengetrokken zijn door omgevalle bomen is het dieper ook nog goed.

 

doe dus geen moeite mij te overtuigen :whistling

 

wat ik wel aan mensen die aan de duinen wonen wil vragen, is of zij ervaring hebben met de teelt op plekken waar dus geen oppervlakte water in de buurt is en waar je niet iedere dag heen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dit is mijn eerste onderzoek..

 

ik ben als eerst het gebied globaal gaan verkennen

dierenactiviteit,mensen wandelen, de sterkte van de planten bekeken zoals de brandnetel (is soort familie van de wietplant)

 

vervolgens wat testjes uitgevoerd of het niet te vochtig was op de verschillende soorten plaatsen waar ik ben gaan onderzoeken...

het is namelijk een grondwater gebied :( dus ook altijd mee rekening houden..

 

de plaatsen waar ik dus bedoel is natuurlijk niet dat stukje zandhoop wat mensen zien als de duinen?

haha dat zou wel heel erg makkelijk zijn als dat kon want zou je bij wijze van spreke in een zandbak van een basischool zelfs kunne kweken.

Je moet zo denken : vraag jezelf af

wat zit er vaak achter de duinen? landinwaarts dan .. precies vruchtbaar grond..vaak bossen en dergelijke..

 

nou in ieder geval ik heb een paar verschillende planten (geen wiet -zou zonde zijn haha) laten groeien in februarie die goed ontwikkelen

 

ennuh en ik me tog een paar plekken gevonden je kan er niet met fiets komen niet met auto niks

tenzij je zin hebt om 3 km te lopen door gevallen bladeren takken etc. haha dus dat zit echt prima

 

ik schrok zelf van wat ik vond uit mijn ervaring met guerrilla kweek zijn er slechts echt goeie plekken langs de snelweg en meer niet echt (bedoel alleen grootschalig )

voor kleine hoeveelheden plantjes kan je overal wel terecht

 

 

dit onderzoekje

 

is gedaan met de intentie om een hele grote opbrengst te kweken niet honderd plantjes :nerd

 

denk maar aan heel heel wat meer...

 

de helft van het aantal stekken zijn nu in de grond en de eerste week gaat nu in !!!!

de rest volgt volgende week stekjes moeten eff weer binnenkomen :P

 

overigens mensen die zeiden dat het in de duinen niet kon het kan wel degelijk :)

 

je kan het testen met een naaldboompje te planten in de herfst winter.. :spliff:

 

alleen je moet natuurlijk niet naar het echte zand gaan maar gewoon half half en de resultaten afwachten van verschillende testen ..onthoud gewoon wanneer brandnetel goed groot en sterk word op dat stukje grond dan kan het wietje ook groeien..

 

groeten een Marokkaan

Edited by Reflectionized

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel wietkwekende marokkanen hiero zeg... Hou je ons op de hoogte van je mega guerilla in de duinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry hoor maar je gaat rattengif in de natuur uitstrooien? Dat vind ik dus fucking dom.. Het imago van wietkwekers is al slecht genoeg dacht ik zo.. (om over andere gevolgen nog maar te zwijgen.. )

 

Daarnaast wil je meer dan 100 planten gaan bewateren met de hand? Yeah right.

Als je nu begint zullen ze rond de 2-3 meter worden..

Nouja alsnog succes en ik hoop dat je dat gif lekker thuis laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...