Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Test: Plagron Bio Terra

Recommended Posts

Netjes hoor, had ook niet anders verwacht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan tok.

ik heb 2 extra lampen nodig om dat resultaat te halen.

maarjah ik ben nog maar een beginneling ;)

succes met je volgende kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tokkie ;) maar 3 a 4 dagen drogen ;)

maar ja ieder zijn eigen manier :rofl

 

3,3 3600 wat plagron :smoke

ik hep ook een hokie draaien met 6 keer 600 watt

biobizz

 

gr mi laters pp...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames en heren bedankt allemaal voor de leuke reacties. ;)

 

FF nog wat vraagjes beantwoorden.

 

Tara,

Ik ga de aarde opwaarderen met Bio supermix van Plagron.

Het voordeel daarvan is dat je er geen kalk bij hoeft te gooien.

Verder vul ik alleen maar aan met de light mix en misschien dat ik nog wat bacto force toevoeg.

 

 

ozric,

ik ben ook heel erg benieuwd naar jouw resultaat.

Heb ook nog nooit van Mental Floss gehoord maar wil eens wat anders proberen.

Dit blijft toch mijn testhokje.

Heb ze inderdaad in stekvorm gekregen.

 

 

Mikeh,

thanks maatje :smoke

Heb vandaag de mental floss in kleine potjes gezet.

Jammer dat het geen geweldige stekken zijn.

Moet ff kijken of ze het (goed) gaan doen anders trek ik ze er weer uit :whistling

 

blauwezand,

Jij ook suc6 he :whistling

Ik blijf inderdaad Plagron gebruiken alleen had ik vandaag (door een misverstand ) niet de wortelstimulator van Plagron en moest dus noodgedwongen Roots gebruiken.

Is trouwens ook goed hoor.

 

 

Manuel,

zoals jij bezig bent zal je het zeker ook gaan halen ;)

 

silver,

Ik ben zeker niet verslaafd geraakt aan het schrijven van verslagen maar ik vond dat ik (en ik spreek alleen voor mijzelf) een steentje bij moest dragen aan dit geweldige forum.

Moet wel zeggen dat ik het leuk vond om te doen en dat kwam zeker ook door de toffe reacties van jullie allemaal :rofl

 

40PP,

Ik ben benieuwd naar jouw resultaten met biobizz

Hoeveel heb je er staan onder die 3600 watt?

 

morgen ga ik echt nog ff die verschillen plaatsen tussen de grote en de kleine potjes en de wel en niet gediefde planten.

Moest eerst ff de nieuwe baby's verwelkomen en verzorgen natuurlijk :rofl

 

groeten Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een mooi verslag geworden tok! ;)

 

We moeten het nu natuurlijk nog wel allemaal proeven he? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker tok ;)

Mooi resultaat man!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toppen, daar niet van, maar echt de hoogste tijd om de boel even in proporties te zien.

12,3 nat geeft 3,3 27% :smoke ;) :rofl :rofl :whistling :whistling :whistling ;)

 

Leuk dat gerommel met die Plagron zooi, maar voeding is voeding, npk is npk. Persoonlijk vind ik het een testverslag van 3*nix. Sorry Tokkie, maar enig serieus vergelijk en meerwaarde is niet aangetoond. Waardes, schema's, progressie en vergelijk etc zijn amper tot niet terug te vinden.

Krijg er kortom geen stiffy van.

 

En 27% !!! drogen onder lampen ??? binnen 3 a 4 dagen !!! en vervolgens toekennen aan de gebruikte voeding plsssssssss ;) . Ik ga die discussie niet eens aan. Mogen de overige forumleden doen die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht met smart de uitkomsten van het verschil tussen de grote en kleine potten af en het verschil tussen de wel en niet gediefte planten af. Ik hoop dat ze er vandaag nog opstaan zoals jy zei. Ben erg benieuwd. Vind het een interessante test. Hep je ook al eens een test gedaan tussen wel en niet gefimde planten( of getopte planten) en wat was daar het verschil? Vond het leuk om deze test te volgen. Bedankt voor de test en groeten Vincent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

 

we gaan zeker proeven (op de beurs) ;)

 

priest,

 

thanks man,komt vast door jouw gebeden :rofl

 

 

 

Grafer,

 

Gefeliciteerd,

dit topic is ruim 11.000 x bekeken en je bent de eerste met (niet opbouwende, ongefundeerde) kritiek.

Zegt iets over jou denk ik :rofl

 

Jij zegt: Plagron ZOOI

Jij zegt :gerommel

Jij zegt:voeding is voeding

Jij zegt; npk is npk

Jij zegt: 27 % drogen kan niet

 

Moet ik hier serieus op in gaan? ;)

 

Ik ben blij dat je de discussie niet aan wil (durft te) gaan.

 

Ik discussieer namelijk zelf ook liever met forumleden die verstand van zaken hebben of iets zinnigs te melden hebben en ik hoef alleen maar in jou gallerij te kijken en dan weet ik al genoeg :whistling

veel suc6 nog :smoke

 

vin23

 

Ik hoop vandaag nog ff tijd/zin te hebben voor de cijfers maar vrees dat het morgen zal worden.

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer zeg want ik kan niet wachten op de uitslagen. Ik voel me als een klein kind dat voor de kerstboom zit en een hele berg kadootjes ziet staan maar nog een dag moet wachten met uitpakken.

laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja toch kan je nu niet concluderen dat plagron goed is, maar ik zou het er wel op durfen wagen.

Wie weet had je met een andere voeding dezefde resultaten bereikt. Voeding is slechts 1 factor van de velen.

 

Ik ken iemand met dezelfde opstelling (iig Watt) 4 kilo opbrengst had met de complete lijn van bio-green. Dus iedereen aan de bio-green zou ik zeggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
midian

 

foto's ?

 

 

 

 

***kick***

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke , niks op aan te merken het is gewoon erg goed gegaan.

 

Succes met de volgende ronde.

 

Ps) vermoeiend he mensen die het op papier altijd beter weten ;)

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff,

Ik vind dat ik deze test netjes af moet maken maar dat kost moeite want ik ben al weer met de volgende ronde bezig ;)

 

Peaches,

 

Dit hokje heb ik al een tijdje en er zijn dus al wat resultaten behaald.

De vorige draaien zat ik hier gemiddeld tussen de 0.75 gram per watt(zomer) en de 0.82 gram per watt in de rest van het seizoen.

 

Voorheen gebruikte ik hier 2 andere voedingslijnen:

 

Terra flores,rhizotonic en pk 13/14 van Canna

 

en

 

B 'Cuzz aardevoeding (1 component)

Verder hier altijd PP gekweekt en onder dezelfde lampen.

 

Natuurlijk zijn er altijd meerdere factoren van invloed zoals o.a. de kwaliteit van de stekken.

 

 

 

spock,

Thanks :smoke

Inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal he :whistling

 

Midian,

Wat wil je voor foto's?

Van gedroogde wiet?

Ben je van de blauwpetten ofzo? :whistling

 

Vin 23,

speciaal voor jou hierbij de cijfertjes :whistling

====================================================

 

De potjes van 7.5 liter

 

5 x gediefd gemiddeld: 161 gram nat ---------43.5 gram droog

5 x niet gediefd gemiddeld: 137.7 gram nat ----------37.1 gram droog

=====================================================

 

De potjes van 10 liter

 

5 x gediefd gemiddeld: 210 gram nat -----------56.7 gram droog

4 x niet gediefd gemiddeld: 168 gram nat------------45.4 gram droog

====================================================

 

De potten van 11 liter

 

15 x gediefd gemiddeld: 223 gram nat-----------60.2 gram droog

31 x niet gediefd gemiddeld: 185 gram nat-----------50.0 gram droog

_________ __________

totaal 12.300 gram nat

3321 gram droog

====================================================

 

Ik denk dat iedereen zijn conclusies maar zelf moet trekken ;)

 

 

Zo komt er langzaam maar zeker een einde aan dit topic.

 

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties,de (opbouwende) kritiek, de kritische vragen, de goeie tips, enz.

 

Speciaal woordje van dank aan:

 

De mensen van wietforum (en in het bijzonder stijlloos) die mij de kans hebben gegeven om op deze manier een steentje bij te dragen aan dit geweldige forum. :rofl

 

De mensen van Plagron( en in het bijzonder Neville)

Jullie hebben de gok genomen en het vertrouwen in jullie voeding gehad om dit te doen.

Ik ben natuurlijk ook blij dat het zo goed gegaan is want anders had ik jullie helemaal afgebrand ;)

 

Als laatste wil ik "mijn Hanna" bedanken die mij vele extra uren heeft moeten missen en regelmatig op het punt heeft gestaan om mij te verlaten voor stumper, ert, harry,mikeh en weet ik veel wie allemaal nog meer. :rofl :P

 

Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor/zie of lees ik die nog wel.

 

De vriendelijke groeten

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grafer,

Gefeliciteerd,

dit topic is ruim 11.000 x bekeken en je bent de eerste met (niet opbouwende, ongefundeerde) kritiek.

Zegt iets over jou denk ik :cry

Misschien. Ben van natura nogal kritisch ingesteld en geloof niet meer in "natte" dromen ;) :smoke

 

Moet ik hier serieus op in gaan? ;)

Zou je wel sieren, is weer eens wat anders. ;) :rofl

 

Ik ben blij dat je de discussie niet aan wil (durft te) gaan.

 

Tussen willen en durven zit een heel groot verschil. Gij vraagt er om, dus komt U maar!! Ik had hier geen commentaar gegeven totdat je kwam met die onzinnige 27% Straks is er een run van 11.000 viewers naar de shop omdat Plagron 27% drooggewicht oplevert :rofl :whistling :whistling Dit forum heeft naar mijn mening een objectieve en informatieve doelstelling, en als men wil testen dan moet men dat ook serieus doen. Ik denk dat de commercieele belangen wat onderschat worden.

 

Hoe kun je nu serieus onderbouwen tegenover kwekend Nederland dat het mogelijk is om met Plagron 27% droog gewicht over te houden. Als ik Plagron was zou ik me hier echt van distantieeren. Met Canna , Bionova, Dutch Formula houd ik ook 27%+ en meer over na 3 a 4 dagen. Echter als alles knakdroog is na een dag of 10 dan zit het gewicht tussen de 20 en max 21,5 % Alles wat meer is is simpelweg niet droog. Goed, i agree, er staat geen fotootje van in m'n gallerij :whistling , maar vertel ik hier onzin ??? Nee !!

 

Omgerekend betekend dat als deze run ook "gewoon" rond je "normale" 23% drooggewicht zou uitkomen, er eigenlijk geen verschil zou zijn tussen de voorgaande runs met 0,75 in de zomer en 0,82 in de winter. Sterker nog, als je alles zou terugrekenen naar een normaal percentage drooggewicht a 20-21% dan heeft Plagron het zelfs slechter gedaan in verhouding met je voorgaande runs in hetzelfde hok.

 

Zal je de moeite besparen en het maar even voorrekenen voordat je weer begint te blaten over ongefundeerde kritiek.

 

Voorgaand 0.82 * 3600 = 2952 droog = 12835 nat bij 23% , 21% droog = 2695

 

Plagron 0.92+/- * 3600 = 3321 droog = 12300 nat bij 27%, 21% droog = 2583

 

Verschil bij 21% drooggewicht = 112 gram slechter dan voorgaande runs. Conclusie, koolstof zit niet in een potje :P

 

Je verwijt me een gebrek aan kennis, refererend aan een gebrek aan gallerij foto's. Prima, als dat je maatstaaf is kan ik daarmee leven. Kunnen de echte "kenners" met een goed gevulde gallerij dan SVP een objectief oordeel geven over een drooggewicht van 27% ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn galerij is niet beter gevuld en mijn verslagen moeten ook nog komen.

 

Maar ter verdediging van graver heb ik het afgelopen jaar enkele oogsten gemeten op gewichtsverlies tussen nat en droog. En het opvallende vond ik wel dat zowel mijn bij oogst op aarde als op hydro en bij het gebruik van Bcuzz voeding en BAC voeding het percentage uiteindelijk akelig nauwkeurig rond de 20 procent zat.

 

Ter vergelijking, ik weet hoe Tokkie zijn wiet droogt(krijgt ie nooit klachten over) maar ik droog de oogst in droogkasten die toch wel twee weken moeten blijven liggen voordat ze helemaal droog is.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grafer,

 

Gefeliciteerd,

dit topic is ruim 11.000 x bekeken en je bent de eerste met (niet opbouwende, ongefundeerde) kritiek.

Zegt iets over jou denk ik :rofl

 

 

gr. Tok

 

 

Om eerlijk te zijn vind ik Grafer een van de eerste met Wel opbouwende kritiek! ;)

Je reaktie tokkie zegt eigenlijk veel meer... :rofl

 

Prachtig deze test ;) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grafer,

Nou wil je in eens wel in discussie?

Nou, IK heb niet zoveel zin om in discussie te gaan met iemand die mij als leugenaar probeert neer te zetten.

 

27 % = 27 % %

Daar is niet 1%-tje van gelogen.

Ook ik heb al aangegeven dat ik zeer verbaasd was maar dat wil niet zeggen dat het NIET waar is.

Ik droog mijn wiet al jaren op dezelfde manier en die is inderdaad binnen 3/4 dagen kurkdroog.

Geloof het of niet maar ik ken heel wat kwekers die het exact zo doen en ook altijd 22-23 % droog halen.

Er zijn zelfs hier op het forum al een aantal mensen die het drogen op deze manier hebben overgenomen en die hebben ook dezelfde resultaten.

Bovendien heb ik nergens geroepen dat iedereen nu plagron moet gaan gebruiken omdat dat 27 % droog oplevert.Dat zijn JOUW woorden.

 

Ik heb deze test op een zo eerlijke manier als kon gedaan en het heeft voor mij geen zin om over de cijfers te gaan liegen.

 

 

Rigger,

helemaal geen AU ;)

Iedereen mag kritiek hebben(graag zelfs) maar ga niet zeggen dat iets niet kan omdat je het zelf niet haalt.

 

 

 

ASGrow,

Ook al is jouw gallerij niet zo gevuld en moeten jouw verslagen nog komen, Jij hebt in ieder geval nog het fatsoen om normaal te reageren en probeert niet iemand als leugenaar neer te zetten als diegene het toevallig iets beter doet. ;)

 

 

Peaches,

Bij mij normaal dus ook "maar" op 23 %

Des te opvallender is het dan toch?

 

Kalechief,

bedankt man :smoke

Ook die conclusie kunnen we denk ik wel trekken al moet ik er bij zeggen dat niet ieder soortje op dezelfde manier hoeft te reageren natuurlijk.

Ik ken iemand met nlx en die is het diefen niet zo goed bevallen.

 

sancho panza,

Misschien kan jij mij vertellen wat er opbouwend aan is?

Nogmaals, ik hou er niet van als mensen mij als leugenaar betitelen en ik denk niet dat ik voor deze test zou zijn uitgekozen als ik niet betrouwbaar zou zijn.

 

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk een wetenschappelijke test is dit natuurlijk niet en dat was ook niet de opzet!

Het geeft de users wel een kijkje in een kweek welke met deze voedings lijn prima doorlopen is,en voor een iedere lezer zal er andere informatie nuttig zijn welke uit dit verslagje is gekomen.

 

Dit verslag laat niet zien hoe goed de plagron voeding is maar zeker wel dat met deze producten prima resultaten zijn te behalen.Niet zeggende dat dit niet mogelijk is met een andere voeding.Maar plagron heeft wel lef getoont door een test te laten doen door 1 van wf amateur kwekers.Het had ook heel anders kunnen lopen ;)

 

Ik ben het ook helemaal niet eens met het drogen van je wiet onder lampen.

 

Tokkie ik vond het een lekker verslag om door te lezen ;)

Bedankt voor alle gedane moeite :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het had zeker heel anders kunnen aflopen, zeker als ze Stumpie de test hadden laten doen :smoke ;) :rofl

Maar al bij al vond ik het leuk om te volgen en zeker eens mee te kunnen kijken over de schouders van Tokkie en Hanna (alhoewel laatstgenoemde nogal eens het zicht belemmerde :rofl )

 

Leuk gedaan tok en s6 met de volgende ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...