Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Test: Plagron Bio Terra

Recommended Posts

@grafer: wat grappig dat jij het extra gewicht visualiseerd in de vorm van "meer toppen". Ik zou eerder denken dat die wiet van Tokkie gewoon veel sterker is dus meer THC en daardoor zwaarder is, dan zou je qua massa wiet evenveel overhouden, dus past in evenveel zakken, maar de top zelf is gewoon zwaarder. (is ook een optie: bedoel ik te zeggen)

 

Tokkie kan in deze kweek domweg alle omstandigheden hebben meegehad, dat kan iedere kweker overkomen die hard zijn best doet om de omstandigheden naar zijn hand te zetten. Wil niet altijd zeggen dat het lukt, maar die keer dat alles meezit,.. dan zit je goed.

 

Juist omdat Tokkie gerespecteerd kweker is, kan ik mij niet voorstellen dat hij dit zou verzinnen. En tja de weegschaal liegt niet (mits die een beetje goed ge-ijkt is).

 

Ik zit eigenlijk nog wel beetje met het volgende. Met greensensation zou wiet ook zoeter worden. Sommige wiet is zoet andere niet. Maken aanwezige suikers in het eindproduct nog verschil in het eindgewicht??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een goed punt.

 

En zo zullen er denk ik meerdere factoren zijn die het verschil tussen het natte en het droge gewicht bepalen.

 

Het lijkt me aannemelijk dat de waterhuishouding ook een rol kan spelen, zou iemand die bv de laatste 4a5 dagen geen water meer geeft niet meer droog gewicht kunnen overhouden dan iemand die tot de laatste dag water geeft?

 

De plant die minder water krijgt zal zo veel mogelijk vocht uit de bladeren en de rest van de plant trekken om zo lang mogelijk te overleven.

 

Bij de plant die tot het einde toe water krijgt zou dat best eens wat minder kunnen doen, en dus op het moment van omhakken meer vocht in zich kunnen hebben.

 

Zo maar een ideetje.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Spock, dat is helemaal zo gek nog niet. Denk dat wat jij zegt zeker zo is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt logisch, maar Tok geeft al een week geen water meer voordat hij oogst voor zover ik weet, en ik ga ermee door tot 1 á 2 dagen voor de oogst, omdat ik de bladeren goed staand wil houden ivm het knippen met de TT. Toch zitten we allebij boven de 25 % met drogen.. :no

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het was ook maar een ideetje :no

 

Vond het zelf ook wel logisch klinken.

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschilllen zullen ook ongetwijfeld aan de watergift liggen. Hydro is toch anders dan aarde en zal meer vocht opnemen. Ik voed ook tot de laatste dag. Heb er een hekel aan om slappe blaadjes te knippen en dat gaat ook niet in een trimmer.

 

Kennelijk houden de aarde kwekers rond de 25% drooggewicht over en hydro rond de 20%. Ik overweeg om maar over te stappen, dan maar pijn in me rug.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik overweeg om maar over te stappen, dan maar pijn in me rug.

 

Dat ik dit nog mag meemaken :no

 

Als je het goed doet hoef je maar 1 keer per jaar last van je rug te hebben ;) (lang leve baccies en schimmels)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
haai

 

idd als tokkie zo z'n wiet wil drogen mot die dat zelf weten.

 

alle respect voor grafer dat hij tóch een gedeelte versneld heeft gedroogt.

het resultaat was voorspelbaar;groene wiet.

 

het is goed te doen om de eerste 2 dagen een kacheltje in je droogruimte aante zetten om zo het meeste vocht wat uit de verse toppen dampt weg te werken.

daarna moet je gewoon je spul rustig laten drogen zodat het spul door en door droogt.

 

als je je wiet in 4 dagen droogt blijft de kern rondom het steeltje te vochtig,van buiten is het dan crispy droog.

op het moment dat het spul verkocht word ziét het er droog uit.

maar als het een tijdje in plastic zakken zit, dampt het vocht naar buiten weg.

het resultaat is de meuk die een ieder verfoeit als je een wietje in een shop koopt;te nat.

het inkoopbeleid van veel shops werkt dit in de hand,gelukkig zijn er nog inkopers en shops die wel een goedgedroogd wietje op de plank leggen.

heb zelf genoeg oogstjes gedroogd om te kunnen stellen dat snel drogen voor mij niet de kwaliteit opleverd waar ik voor sta.

 

gaan we de snelle methode nu hier propageren, zodat er nog meer schaapjes natte wiet leveren?

groetels

 

 

 

 

Tjonge, jonge.Ben ik ff een dagje naar de kapper ;) is er gelijk een hele discussie in "mijn" topic.

Gezellig

 

Ronzor,

 

De wiet is na 4 dagen geheel droog.

Ook de dikkere steeltjes. Ook als je hem uren in een strijkzak bewaard .

Je denkt toch niet dat mijn (vaste) inkoper zo achterlijk is om mij honderden euries méér te geven voor half droge wiet he?

De goede man zit al 26 jaar in de wiet en weet echt wel waar hij over praat en wat wel/geen kwaliteit is.

De MEUK waar jij het over hebt is al door diverse forumleden getest en iedereen vond het geweldige wiet.

Ook (zelfs) jij mag op de beurs (gratis) een sample van mij proeven.

 

IK ga hier echt niet "de snelle droogmethode" promoten :no

Ik zeg alleen maar dat het OOK snel en goed kan.

Iedereen moet voor zichzelf maar bepalen wat hij doet.

 

 

Kalechief,

 

Het verschil is niet zo groot want zoals je hier al kunt lezen zijn er diverse kwekers( o.a.stijlloos,paffie,spint) die 23 % of meer overhouden.

Zoals je zelf dus ook al gemerkt hebt maakt voeding wel degelijk uit.

Ik hoop je op de beurs te ontmoeten, dan kunnen we eens rustig ervaringen uitwisselen :no

 

peaches,

 

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik vóór de test totaal geen contact heb gehad met iemand van Plagron.

Alles is door stijlloos geregeld. ;)

Alleen tijdens de test heb ik wat info gevraagd aan Plagron.(o.a. toen de bladeren al vrij snel geel werden)

Ze hebben mij expres niets gezegd over het eventueel te behalen hogere drooggewicht omdat ze niet wisten of en hoe dat zou uitpakken met "mijn"droogmethode".

Lijkt mij niks mis mee toch?

 

We moeten 1 ding niet vergeten en dat heb ik ,vóór ik aan deze test begon, met stijlloos besproken, dat als de test fout uit zou pakken voor de firma Plagron, ik ze tot de grond toe afgebrand zou hebben.( niet letterlijk nemen svp).

 

Natuurlijk moeten we ook niet vergeten dat Plagron dit doet om een stukje promotie voor hun (gedeeltelijk) nieuwe voedingslijn te krijgen maar ze steken wel hun nek uit.

 

Het leuke vind ik dat er inmiddels toch ook een andere firma belangstelling heeft getoond en mij gevraagd heeft of ik exact hetzelfde (in hetzelfde hokje) wil gaan doen met hun voedingslijn.

 

WIJ als kwekers worden hier uiteindelijk toch ook alleen maar wijzer van?

 

Natuurlijk moeten we een volgende test dingen veranderen.

Het was tenslotte pas de eerste keer.

 

 

Miss_J,

Zou ik ook graag willen :whistling

misschien kan Plagron een soort lezing houden op de beurs?

 

 

NorthernSmoker,

 

Inderdaad goed verwoord ;)

Wat die weegschaal betreft: Ik weeg het op mijn schaal en bij de inkoper gaat het op zijn schaal.

Kloppen altijd met elkaar :hug:

 

Over dat zoete kan ik je alleen zeggen dat het mij opviel dat er zo'n heerlijke zoete geur in dit hokje hing als ik er binnenkwam.

Heb inmiddels wel van andere plagron gebruikers gehoord dat dat inderdaad door deze voeding komt.

Dat was nieuw voor mij. Mijn reukorganen zijn (door omstandigheden ;) ) al een tijdje niet zo goed meer maar zelfs ik vond dit een heerlijke lucht.

Over de smaak kan ik zelf niets zeggen omdat ik zelf geen roker ben.De smaak/kwaliteit laat ik dus graag aan andere experts over :j

 

Spock,Freud,

Zou best een wel eens een hele goeie verklaring kunnen zijn :)

 

Paffie,

 

klopt.Ik laat ze altijd aardig uitdrogen vóór ik ga knippen.

 

Wat zeg jij nou? Zit je boven de 25 % ? :wOOt

 

Laat grafer het maar niet horen :)

 

 

Grafer,

 

Ongelooflijk :wOOt

 

Ga je eindelijk je "waterwiet" vaarwel zeggen? :P

 

Het heeft wat moeite gekost om jou te overtuigen zeg. :P

 

Wie weet moet je eerst eens zonder Plagron gaan kweken voor die 25 %

en daarna MET Plagron voor die 27 % :whistling

Ik verwacht dan wel 10 % van je mééropbrengst natuurlijk :no ;)

 

sannie,

Jij kan altijd met zo weinig woorden toch zoveel zeggen :P

Daar kan ik echt nog wat van leren ;)

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de taalfout Peaches, ik vraag ook helemaal niet dat jij mij serieus neemt.

Deze discussie ging ook helemaal niet over het feit dat iemand die een test heeft gedaan met Plagron voeding een goed resultaat heeft gekregen, maar over het feit dat Tokkie schreef dat hij 27 % drooggewicht heeft overgehouden en dat daar op gereageerd werd.

Ik heb persoonlijk Tokkie mijn complimenten overgebracht want 27 % haal ik " als z.g Plagron man " ook niet iedere dag, dus laat ik wel zeggen dat Plagron zeer aangenaam verrast was , je weet dat een product wat ontwikkeld word het goed kan doen maar in de "echte kwekerswereld "moet het zich eerst bewijzen.

 

Mijn reactie ging om het feit dat iemand een beter resultaat heeft gehaald dan eerst en dat in twijfel werd getrokken , terwijl ik in meerdere posts heb gemeld dat voeding niet zaligmakend is.

Voeding is maar een onderdeel van het hele gebeuren , het is een combinatie van diverse factoren zoals kweekervaring, de kweekruimte , genetica ( lees stekken ) luchtvochtigheid etc etc

Plagron is ook niet bang dat derden het na gaan maken want als ze dit zouden willen hoeft een collega producent alleen maar een fles te kopen en die laten analyseren ( even kort door de bocht maar je begrijpt de strekking ).

Uitleggen vind ik prima maar ongenuanceerd roepen NPK is NPK en dat het drooggewicht van Tokkie niet klopt dat vind ik niet op zijn plaats.

Tokkie kweekt niet voor het eerst in zijn leven en ik denk dat hij heel goed met een weegschaal om kan gaan , dus daar zal het niet aan liggen

Dus nogmaal Peaches stel gerust een vraag ( graag concreet ) en ik zal zo goed als mogelijk deze proberen te beantwoorden , even voor de duidelijkheid uitleggen wat o.a GS doet kan ik wel , maar inhoudelijk wat er in zit niet aangezien de receptuur in handen ligt van de biochemicus van Plagron en die zit erop als een bok op een haverkist !

Niet geheel onbegrijpelijk.

 

Neville

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neville,

 

Ik denk dat je rustig mag stellen er geen volk zo eigenwijs is als het "kwekersvolkje"(incl. mijzelf)

 

Er zijn volgnes mij 2 categorieen in:

 

1) de starters die héél leergierig zijn en alles willen weten en ook uitproberen.

 

2) De kwekers met ervaring die vinden dat ze het zelf allemaal het beste doen.

 

 

Maar wanneer kan je nou zeggen dat je ervaren bent?

 

Als je een hokje/kastje hebt en je bent 2 jaar bezig zal je hooguit 8 tot 10 oogsten gedraaid hebben.

 

Voor alle duidelijkheid, toen ik 10 x een auto bestuurd had was ik toch ook geen ervaren automobilist? ;)

 

Wat ik vaak mis bij de mensen met (een beetje) ervaring is het dat ze niet langer open staan voor veranderingen/verbeteringen.

Dat is jammer want zo blijf je hangen in je/het verleden.

 

Een oud chinees spreekwoord zegt:

 

Wie vast zit in het verleden bereikt NOOIT iets in het heden.

 

En zo is het ook.

Zolang als ik kweek (en geloof mij dat is al aardig lang) heb ik in elk hok na iedere oogst wel iets veranderd.

Dit alleen maar met de bedoeling om steeds een hoger nivo(lees:opbrengst) te bereiken.

 

Als voorbeeld neem ik nu ff het testhokje waar ik de laatste keer de voedingslijn van Plagron in gedaan heb.

Over het geheel ben ik tevreden maar het viel mij op dat een bepaalde hoek van het hok niet zo goed scoorde als de rest van het hok.

Daar heb ik nu dus toch weer iets veranderd aan mijn ventilatie/luchtcirculatie.

Alleen maar om te kijken of het NOG weer beter kan.

Ook heb ik ,op advies, mijn aarde anders opgewaardeerd dan ik gewend was.

 

Soms pakt iets beter uit.Soms ook slechter.Its all in the game.

 

Wat ik met dit verhaal eigenlijk wil zeggen is dat het verstandig zou zijn als we méér openstaan voor verbeteringen/veranderingen bij onszelf en bij anderen.

maar ook dat we niet gelijk moeten gaan roepen dat iets onzin is of onmogelijk is als we zelf (nog) niet op dat nivo kunnen kweken.

Ik vind van mijzelf dat ik redelijk kan kweken maar weet ook dat er nog héél veel kwekers zijn die het véél beter doen dan ik.

 

Daar ben ik blij om want daar kan ik dus nog een hoop van leren :no

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Man, Tokkie, wat een wijze woorden. Maar ik ben het helemaal met je eens :no

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tjonge, jonge.Ben ik ff een dagje naar de kapper :whistling is er gelijk een hele discussie in "mijn" topic.

Gezellig

Tjonge, is de cannacutter niet groot genoeg voor je hoofd Tok? of was het de twee-jaarlijkse knipbeurt? ;)

 

Maar alle gekheid op een stokje: Ben het wel met je eens. Kwekers zijn eigenwijs. Vaak ook vanuit een goede insteek wel, je wilt tenslotte als je een goede methode denkt te hebben deze ook met anderen delen. En er zijn zoveel wegen die naar Rome gaan... Ik denk dat iedere enthousiaste kweker zijn hele leven wel zal blijven experimenteren. Gisterenavond nog een lange chat met esko hierover gehad. Hij doet het ook op een specifieke manier. Daar kun je het jouwe van vinden maar als het bewezen werkt 9en dat doet het :no ), waarom dan niet goed luisteren en de succesfactoren eruit halen die jou ook kunnen helpen? Heb weer heel wat opgestoken gisteren. Zo zie je maar:

 

Je raakt nooit uitgeleerd!

 

Er is overigens nog een derde categorie kwekers Tok: Degenen die nog nooit echt serieus gekweekt hebben en alles alleen maar van lezen weten. Dat zijn vaak zelfs nog de "beste stuurlui" die je ongewild met allerlei advies dienen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss_J, :no

 

Was eigenlijk een stukje van Hanna hoor :) :hug:

 

 

 

Whazzup,

 

klopt, die categorie bestaat ook nog maar neem jij die serieus dan? :j :P

 

Die hangen we gewoon apart :whistling ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen kweek gedaan, maar geef wel eens "algemene adviezen" als ik denk dat die op zijn plaats zijn. Wel zeg ik er meestal bij dat er meer gelezen moet worden ofdat een "ervaren kweker" mijn antwoord wel moet bevestigen.

 

Is mijn hoofd er nu af? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kobuz,

Heb je al die foto's in je gallerij gejat dan? :whistling ;)

 

Volgens mij zit je de boel in de maling te nemen en daar maken we dan ook maar een aparte categorie voor :no

 

Je hoofd mag blijven zitten (voorlopig). :hug:

 

Ik heb je trouwens nog nooit betrapt op het vertellen van onzin hoor ;)

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no

 

Als het vanaf nu een beetje meezit kan over een paar weken ook wat binnenervaring gaan doen (klein maar fijn).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op speciaal verzoek.

 

Een slotje....

 

Mooi verslag tok, toppie :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...