Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Annom

Totaal Wietgebruik Per Jaar In Nederland?

Recommended Posts

Ik vraag me af hoeveel wiet er in totaal gerookt wordt in Nederland. Lijkt me gewoon een leuk nutteloos feitje.

 

Maar daarvoor moet ik natuurlijk wel weten hoeveel mensen wiet gebruiken en hoeveel ze gemiddeld gebruiken.

 

Volgens mij zijn over het gemiddeld gebruik geen cijfers bekend, de cijfers die ik wel heb:

 

De trimbos cijfers van 2001:

 

4,3% van de bevolking heeft in de laatste maand wiet gebruikt.

 

De verdeling van deze "regelmatige" gebruikers:

 

06figuur2.2.jpg

 

Nu moet ik dus een schatting hebben van het gemiddeld gebruik per maand/jaar van deze 4.3% regelmatige gebruikers.

 

Laat me jouw schatting weten, dan kunnen we misschien tot een redelijke schatting van het gemiddeld gebruik komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grammetje of 5 per dag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er genoeg geld is het liefste 10 gram haze of hp13, anders doe ik wat er voor handen is ,zoveel mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als er genoeg geld is het liefste 10 gram haze of hp13, anders doe ik wat er voor handen is ,zoveel mogelijk.

 

lekker he. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal roken ik en m'n vriendin samen ongeveer 30 gram per week (m'n vriendin blowt wel een klein beetje minder dan ik) tjidens normale weken, tijdens vakantie of verlengde week-ends ligt dat gebruik ietsje hoger, maar bvb op scoutskamp ligt het dan weer beduidend lager (ik ben hoofdleider van een scoutsgroep en blow maar ongeveer de helft van m'n gewone hoeveelheid als ik met hen op kamp ga...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

samen 5-7 gram per week (afhankelijk of de visite ook blowt :specool )

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik slechts grammetjuh of 5 tot 8 . :specool

 

Mzzl HArry

Share this post


Link to post
Share on other sites

4.3% van 16,000,000 Nederlanders is 688,000 regelmatige gebruikers.

 

Een redelijke schatting lijkt 10g per persoon per maand. Dat is 120g per jaar.

 

120*688,000=82,560,000g per jaar in Nederland. Dat is 82560kg per jaar totaalverbruik in Nederland.

 

Coffeeshop waarde van 82560kg, met 5euro per gram, is 413 miljoen Euro.

 

Als we aannemen dat de gemiddelde commerciele kweker 300g per m^2 haalt en 4 rondes per jaar draait:

 

Om al deze wiet in Nederland te produceren is er constant 70000 m^2 goeioppervlak nodig.

 

Als al die wiet door 1 grote boer in kassen gekweekt zou worden, zou een gebied van 270m x 270m vol kassen volstaan om alle Nederlanders te voorzien van hun wietje. Dat zijn 15 voetbalvelden vol wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is indd wel een leuk feitje :no

 

Ik zit aan minimaal 1 gr. per dag. Maar als er een eigen oogst voorradig is dan ligt dat al snel op 3 gr. per dag :j gemiddeld zo'n 6 joints per dag (ongeveer 1 a 2 gaan daarvan naar mn vriendin :huh: ) in het weekend en vakantieperiodes ligt dit uiteraard wat hoger :no

 

Succes met je onderzoek verder!! Wellicht de feiten bij de politiek bekend maken :specool Het best via groen vrij uiteraard :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coffeeshop waarde van 82560kg, met 5euro per gram, is 413 miljoen Euro.

Bij legalisatie:

Om ze in Den Haag ook een beetje lekker te maken: 413 mln X 19% BTW= 78,47 miljoen euro voor Zalm.

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij legalisatie zal de prijs van wiet enorm dalen doordat een paar boeren heel goedkoop en risicovrij zullen gaan kweken.

 

De overheid zal dan waarschijnlijk, net zoals bij sigaretten, alcohol en benzine, met accijns de prijs kunstmatig hoog houden.

 

Als de prijs daalt naar 1euro per gram en de overheid de prijs van wiet kunstmatig(door accijns) op 5euro per gram houdt, is 4euro per gram voor de overheid:

 

4*82,560,000=330,240,000

 

330 miljoen euro extra inkomsten voor de overheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:specool Je zou zeggen van wel, maar blijkbaar is de angst voor de rest van de wereld en het conservatieve gevoel groter dan het "logisch' nadenken en op het inspelen van de behoeftes van het volk :j Erg triest eigenlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...