Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Speedway

Pakistani (hasj) Hindu Kush Of Citral

Recommended Posts

Hee WF-ers! :blink:

Ik zat vakantiefotos even door te bladeren en toen kwam ik ineens op een super idee!

 

In spanje was alleen maar hasj te krijgen, en op een gegeven moment had ik een paar eitjes Pakistani.

Hasj uit pakistan dus, nou kan ik dat nergens hier in mijn stad krijgen. Maar nog veel leuker dan het kopen is natuurlijk om zelf dat soortje te kweken.

Ik heb alleen eigenlijk geen idee wat voor plant ze voor de pakistaanse hasj gebruiken..

Hindu Kush komt uit het Hindu Kush gebergte in Noord Pakistan (en Afghanistan) misschien dat deze plant het zou kunnen zijn?

 

Iemand ideeen ;) ?

Ik hoor het graag

 

groetjes,

speed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke vraag dit, en ga dit ook zeker volgen.

 

Kan je helaas niet helpen met het antwoord hierop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exacte genetische opmaak van de daar gekweekte soorten moet ik je schuldig blijven, maar ik denk dat je aardig in de goede richting komt met die Hindu Kush. Ik weet bijvoorbeeld dat Nevil Schoenbottom (ja die van de haze) in 1985 eens een soort uit Peshawar gehaald heeft waar vervolgens de bekende strain AK-47 uit voortgekomen is. Waarschijnlijk zijn de voor hash gebruikte soorten inderdaad Kush of Hindu Kush.

 

Het lastige is dat er in die regio veel verschillen in feno/genotype zit. De bekende indica's waar de hash voor export van gemaakt wordt groeit voornamelijk op de lager gelegen vlakten, terwijl er in hoger gelegen gedeelten van het gebergte ook sativa's voorkomen. Die sativa's zijn dus net zo goed originele Afghaanse/Pakistaanse planten, maar waarschijnlijk verlaat de hash die hier af komt zelden het land en wordt er voor de hash die jij gerookt hebt eerder een indica gebruikt.

 

Nou moet gezegd dat de Nederlandse genetica inmiddels ook hun weg naar het buitenland gevonden hebben. In hoeverre die is doorgedrongen tot de onherbergzame streken van het Kush-gebergte weet ik niet, maar in theorie zou het kunnen dat je Pakistaanse hash gerookt hebt die gemaakt is van een Nederlandse Skunk, lokaal gekweekt. Waarschijnlijk gebruiken de meeste boeren daar hun eigen zaad met zeer veel variatie erin, maar het blijft lastig met zekerheid te zeggen welke soorten ze nou precies gebruiken. Hindu Kush zal er waarschijnlijk zeer dicht bij in de buurt komen, al kan de ambachtelijke manier van hash maken zoals dat in Pakistan gebeurt wel andere hash opleveren dan die van jou. Maar waarschijnlijk zitten er in jouw hash dan ook minder onzuiverheden.

 

Alvast veel succes gewenst! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is een reactie waar ik toch heel erg blij van wordt ;)

Dan moet ik maar eens proberen aan wat zaad te komen om zo mijn eigen zwarte hasj te maken!

Het was namelijk zo verschrikkelijk lekker :specool

 

@ Priester, goed genoeg beargumenteerd voor mij om te gaan testen wat de Hindu Kush mij aan hasj gaat opleveren dus over een paar maandjes hopelijk het echte antwoord :blink:

 

Groete,

speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent trouwens niet de enige die met dat idee rondliep. Een tijdje terug zag ik samen met Whazzup dat ze bij de Dampkring en de Tweede Kamer in Hamsterdam Nederlandse hash verkopen onder de naam Rifman. Ambachtelijke drooggezeefde hash dus, maar dan uit Holland en zonder afgewerkte olie en andere troep erin. Whazzup was er erg over te spreken... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ambachtelijke drooggezeefde hash dus,

De hasj die ik heb gerookt was juist niet droog.

 

Lees ik even verder dan zie ik:

maar dan uit Holland en zonder afgewerkte olie en andere troep erin

 

Bedoel je dat er olie wordt toegevoegd aan de pakistaanse hasj?

Ik geloof dat jij hier heel veel vanaf weet dat ik allemaal niet weet :blink:

 

speed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja droog, ik bedoel dat het traditioneel gezeefd is en geen ice-o-lator/bubble/water hash.

 

Er wordt soms behoorlijk gerommeld met hash voor export inderdaad. Afgewerkte olie komt regelmatig voor, maar ook allerlei andere onzuiverheden om de hash zwaarder, donkerder of plakkeriger te maken. Berucht zijn de Marokkaanse soapbars, maar ik ben zelf ook al eens de mist ingegaan met een stukje Nepalese Tempelhash. Dat spul wordt tussen de handen gerold dus in theorie kan er weinig mee mis gaan, maar de maker van mijn bolletje hash had dan waarschijnlijk eerst even z'n handen gewassen in D.D.T. ofzo, want al na drie hijsen begon ik letterlijk onpasselijk te worden. :specool

 

Ook over Nederlandse wiet hoorde ik laatst uit betrouwbare bron nogal alarmerende berichten. Met name de voor export naar Duitsland bedoelde bulk schijnt soms zwaar vervuild te worden met verzwarende, ongezonde rotzooi. Ook de Hollanders deinzen dus nergens voor terug als het om geld gaat.

 

Maar goed, van dit alles zul jij dus mooi geen last hebben met je zelfgekweekte wietje en je zelfgemaakte hash. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mad

dus ik denk wel dat hij het best gebruik kan gaan maken van de pollinator dan neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

Oke dan mi comprende :blink:

En ik wilde het zelf ook gewoon handmatig gaan zeven, ben beginnende kweker en lowbudget(scholier..).

 

Wat ik tegenkwam bij nirvana seeds was het volgende...:

 

De genetische afkomst van deze soort ligt in de Hindu Kush bergstreek van Pakistan, vlakbij het district Chitral. Citral heeft een zachte, kruidige smaak, een zeer goede opbrengst en stevige toppen.

 

Nu begin ik te twijfelen, die zachte kruidige smaak past best goed bij de smaak van de hasj die ik gerookt heb... Nog adviezen?

 

Speed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chitral is een vallei in de Hindu Kush toch? Het schijnt dat Wernard (Bruining) een hele goede Chitral feno had, maar ik zie ze op z'n website niet te koop staan, dus misschien is het dezelfde als die Nirvana nu in het assortiment heeft. Chitral heeft wat meer citrus in zich dan de Hindu Kush denk ik. Wernard heeft die Chitral ook gebruikt voor een kruising met Cali-O, die vervolgens vernoemd is naar wijlen Old Ed, degene die Cali-O naar Nederland heeft gehaald. Maar dat terzijde...

 

Ik denk dat zowel Kush, Hindu Kush als Chitral hele vette hash kunnen opleveren. Welke jij gerookt hebt durf ik nog steeds niet te zeggen, maar ik denk wel dat die Chitral de meest uitgesproken smaak heeft en dat merk je misschien wel terug in je hash straks. Ik zou voor de Chitral gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Bedankt voor de adviezen en duidelijke uitleg Mad :specool

Denk dat ik maar een paar zaadjes ga bestellen, deze waren ook niet zo heel prijzig gelukkig.

 

Speed :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan hashplant gedacht overigens?

 

Ik heb zelf dit jaar Hindu Kush gekweekt en ik ben er erg over te spreken. Goede opbrenger, maar wel een aantal verschillende phenos. Typische indica, lijkt in de groei wel op afghaan (zeg maar zo'n joodse kandelaar met allemaal toppen die op 1 hoogte uitkomen). Lijkt me ook een ideale plant voor een flinke scrog. Groeit niet te hard, hele stevige steel, makkelijke bloeier maar heeft wel zijn tijd nodig om goed af te rijpen. Ik had mijn zaad van Nirvana, en heb zelf ook wat zaad gemaakt van twee dominante phenos x een zeer potente man.

 

Veel hash is, als je het onder de microscoop legt of laat analyseren, niet zuiver op de graad hoor. Gewicht en uiterlijk is tenslotte $$$ en ook hier wordt er aardig gerommeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, maar ik ga zo dichtbij mogelijk proberen te komen so we shall see! :specool

Hier ben ik mijn verslag begonnen:

Zoektocht naar het zwarte/pakistaanse goud!

 

speed :smoke

 

Had dat van die hasjplant nog niet gelezen, ja als deze het niet zijn is dat de laatste mogelijkheid :verrygood Maar tis nu al druk dus die voor de volgende ronde anders :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoogstwaarschijnlijk komt die hasj uit marokko :D

gewoon omdat het logischer is als je het in spanje koopt :smoke

maar laten we alstublieft niet veralgemenen door te zeggen marokaanse hasj dit en dat,

terwijl er in nederland voor het moment veel meer vervuild word.

glas suiker,... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja of het uit marokko komt?

Het was hardstikke zwart zoals ik alle pakistaanse hasj heb gezien. En de marokaanse hasj die ik in Nederland kocht.. was toch een heel ander soort hasj. Net als de verschillende soorten polm die ik heb gekocht in Spanje, allemaal marokaans, en allemaal een stuk minder kwaliteit en een veel minder duidelijke smaak dan die pakistani.

 

Dus laten we het er maar bij houden :D Marokaanse hasj heb ik wel genoeg van :smoke

Gr. speed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het tog niet laten om deze vraag te stellen..

 

Pakistan is voor zover ik weet tog een Islamitisch land? dan moeten ze deze praktijken illigaal doen want ik weet dat je van de Islam geen slechte dingen mag doen zoals drugs verkopen etc. in dit geval softdrugs in NL termen.

 

Deze mensen doen dit dus met een erg groot risico, ik vraag me af of deze mensen dit tegen hun principes indoen als Moslim zijnde? of hebben ze hier gewoon lak aan :D of is er tog nog zoiets als een gedoogbeleid ergens anders dan alleen in NL? wat mij niet lijkt in een Islamitisch land maar goed..

ik hoop wat meer te weten te komen over kwekers die zelf Moslim zijn in een Islamitisch land.

 

greetz Canna :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom het hier bij laten?

je breekt zomaar alle producten af met herkomst van marokko door te zeggen dat ze minderwaardig zijn, omdat jij niet aan het goeie kan geraken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snotaap ik heb deze hele thread nog eens goed doorgelezen maar ik kan nergens ook maar ene aanleiding voor jouw uitspraak vinden. Als iemand zwarte hash nou gewoon lekkerder vindt? Bovendien is zwarte hash vaak stoneder, dus ik kan me die voorkeur best wel voorstellen. Volgens mij heeft niemand in deze thread marokkaanse produkten afgekraakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom het hier bij laten?

je breekt zomaar alle producten af met herkomst van marokko door te zeggen dat ze minderwaardig zijn, omdat jij niet aan het goeie kan geraken.

 

:P :D :) :D :D :) :) :wOOt

De enige hasj die ik hier in nederland rookte, was marokaanse hasj snotaap, en dat was echt de beste die er te krijgen is(marokaans theehuis, daar verkopen ze geen troep..toen nog niet :P )

@ Whazzup :P

 

Die kruidige smaak, dat heerlijke rustige kalme gevoel, en toch nog actief (bij mij dan :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites
snotaap ik heb deze hele thread nog eens goed doorgelezen maar ik kan nergens ook maar ene aanleiding voor jouw uitspraak vinden. Als iemand zwarte hash nou gewoon lekkerder vindt? Bovendien is zwarte hash vaak stoneder, dus ik kan me die voorkeur best wel voorstellen. Volgens mij heeft niemand in deze thread marokkaanse produkten afgekraakt.

idd niet rechtstreeks

maar wie tussen de regels leest had ut wel door

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan speedways reactie te horen toch niet. Dan moet je wel een behoorlijke fantasie hebben hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd niet rechtstreeks

maar wie tussen de regels leest had ut wel door

 

Sorry snotaap, maar ik heb helemaal niets tussen de regels geschreven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...